• 01-03-2016
  • מאת sharonkal80

חיזוק מערכת החיסון

מבין מערכות הגוף המערכת הכי מורכבת ומסועפת הינה מערכת החיסון. תפקידה העיקרי של מערכת החיסון הוא להגן על הגוף שלכם מפני חדירה של זיהומים ומפני התפתחות של תאים סרטניים. מערכת החיסון שלכם מורכבת מאיברים לימפתיים, כמו למשל – טחול, תימוס, מונוציטים, שקדים וקשרי לימפה וכדומה, מתאי דם לבנים – נויטרופילים, לימפוציטים, אאוזינופילים, בזופילים, תאים מיוחדים אשר נמצאים ברקמות שונות – תאי מאסט, מקרופאג'ים וממרכיבים נוספים אשר נמצאים בדם. על מנת לבצע חיזוק מערכת החיסון, אשר תהיה מסוגלת להגיב במהרה למחלות ולזיהומים, צריך להתחשב בגורמים מסוימים כדוגמת – עקה – הרבה מחקרים מראים שקיים קשר ברור לעין בין מצבי לחץ, רגשות מסוימים ומבנה האישיות שלכם לבין ההתפתחות של מחלות בגוף שלכם. במצב של עקה למעשה מתרחשת עלייה בהורמונים של קטכולאמינים וקורטיקוטרואידים. החומרים הללו גורמים לעיכוב פעילות תאי הדם הלבנים וכפועל יוצא לדיכוי המערכת החיסונית שלכם. בכך הם למעשה משאירים את הגוף שלכם ללא הגנה מפני זיהומים סרטן ואף כל מיני מחלות שונות ואחרות. לעומת זאת, הרפיה או לחילופין שינה טובה גורמות לשחרור של תרכובות אשר תורמות לחיזוק תפקוד מערכת החיסון שלכם.

הפרמטרים היעילים כדי לבצע חיזוק מערכת החיסון -

ישנם מספר אלמנטים שאותם יש לעשות, על מנת שאפשר יהיה לבצע חיזוק מערכת החיסון והם כדלקמן -

* תחזוקה – עליכם להרבות באכילת מזון בריא, מגוון של אכילת פירות וירקות ולהימנע ממזון שמחליש את הגוף, כמו למשל – אכילת פחמימות ריקות. כמו כן, ישנו הצורך להקפיד על אכילת כל אבות המזון במשך היממה כולה.

* הגנה מפני החשיפה לאלרגנים – קור עז, פציעות, מחלות מדבקות – אשר מביאים לחיידקים או לווירוסים וללחץ נפשי. מחקרים מוכיחים שלסטודנטים לפני בחינות יש ירידה בכמויות כדוריות הדם הלבנות כתוצאה מלחץ נפשי.

* פעילות גופנית – מומלצת ביותר, וזאת בשל העובדה שהיא ממריצה את מערכת הלימפה וכן עוזרת בניקוי הגוף.

* שתייה מרובה – מומלץ שתשתו כמה שיותר תה צמחים – גינגר, ארכיניצאה, אסטרגלוס, קינמון סמבוסוק.

* לצאת לשמש – על מנת להעלות את ספיגת ויטמין D, תצאו לשמש לפחות חמש עשרה דקות ביום אם לא יותר.



הוספת מאמר