אינטרנט

  • 16-05-2016
  • מאת 10net

חשיבות אתר האינטרנט עבור כל עסק - בניית אתרים

בשביל להבין עד כמה בניית אתרים משמעותי עבור העסק שלכם, חשבו על ההרגלים שלכם

לא מעט מנהלים ובעלי עסקים, כמו גם אנשי מקצוע פרטיים, לא מבינים עד כמה האינטרנט חשוב עבור ההתקדמות שלהם ועבור ההצלחה ההמשכית שלהם, וזוהי ארכאיות שלא יכולה להביא אותנו רחוק בעולם המודרני שבו אנחנו חיים. למעשה, ניתן גם להגיד שמי שלא יסתגל לעולם החדש, זה שבו האינטרנט הוא המרכיב המשמעותי ביותר בהצלחה השיווקית של כל עסק ואיש מקצוע, פשוט לא ימצא את מקומו המקצועי בעולם שכזה. ואם אתם לא מאמינים לנו, כל שתצטרכו לעשות הוא לחשוב על ההרגלים שלכם או של הסביבה הקרובה שלכם בכל הנוגע לשימוש באינטרנט.

בניית אתרים - הרשת משמשת אותנו כיום לחיפוש של מוצרים שונים, לחיפוש של שירותים ולבחירה בין אפשרויות שונות בכל תחום, ומשום כך אתר האינטרנט הוא חשוב כל כך מבחינה שיווקית עבור העסק שלכם, ולעתים גם מבחינה מסחרית ממש – אבל כמובן שבניית אתר איכותי הוא לא ערובה להצלחה, וחשוב גם להשקיע היטב בקידום אתר לאחר בניית אתרים.

אתר האינטרנט של העסק שלכם הוא מרכיב חשוב ביותר בהצלחתו, וחשוב לקדם אותו היטב

התחום של קידום אתרים באינטרנט הוא אחד התחומים השיווקיים העיקריים של המאה ה-21, כאשר למעשה מדובר בתחום שעובד סביב המרכיב המשמעותי ביותר של חיפוש באינטרנט – מנועי חיפוש בדגש על גוגל. קידום אתר מתבצע דרך ניתוח של האלגוריתם של גוגל (או מה שאנחנו יודעים עליו), ובניית האתר שלנו והתכנים בו לאור הערכים השונים המחופשים בהקשר לשירות או למוצר שלנו. יתרה מכך, בניית אתרים באינטרנט עושה שימוש גם באתרים סובבים, בבלוגים ובמרכיבים שיווקיים ואינפורמטיביים אחרים על מנת לקשר ולשלוח אנשים לאתר שלנו, מה שמעלה בו את התעבורה והופך אותו ליותר ויותר מרכזי, מה שמעלה את הבניית אתר שלנו במנועי חיפוש גם כן, ובצורה מעגלית וסימביוטית מעצים יותר ויותר את שיווק העסק שלנו באינטרנט. ובדיוק כמו בכל תחום מקצועי חשוב אחר, גם כאן נדרש איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, במקרה זה - מקדם אתרים או מתכנת שמתמכה בבניית אתרים באופן מקצועי.

השקעה בקידום אתרים היא השקעה הכרחית בסביבה מקוונת ותחרותית

קידום ובניית אתרים באינטרנט חייב ניהול איכותי של איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחום. מקדם אתרים איכותי הוא ההשקעה המחייבת שלנו בסביבה מקוונת ותחרותית כמו האינטרנט – והדרך שלנו להתרכז בניהול העסק שלנו ובייצור השירות והמוצר האיכותיים, מול ההשקעה השיווקית שאותה הוא מבצע עבורנו.

שלבים מומלצים בתהליך קידום עסקים קטנים

בעלי עסקים קטנים צריכים להקפיד על מספר שלבים כדי להשיג תוצאות טובות של קידום באינטרנט. קודם כל חשוב להבין שרוב מאמצי הקידום מופנים למנוע החיפוש של גוגל, פשוט מכיוון שמדובר על אמצעי הגלישה הנפוץ ביותר. מעל 90% מהגולשים בעולם משתמשים בגוגל בתור מנוע החיפוש העיקרי ושער הכניסה לאינטרנט. עסק קטן שרוצה להתחרות בעסקים אחרים נדרש להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ולהפנות את המשאבים לטובת קידום אורגני או ממומן.

השלב הראשון בתהליך קידום עסקים הוא הגדרת מטרות וצרכים. כאן באים לידי ביטוי ההבדלים בין עסקים קטנים וגדולים ופערי התקציב. מצד שני, תקציב נמוך יכול להיות לא פחות אפקטיבי מתקציב גבוה בהשגת יעדים מסוימים. הדבר החשוב הוא לקבוע יעדים שעולים בקנה אחד עם היקף התחרות בענף שבו העסק מתנהל.

אפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט איזה יעדים רוצים להשיג. לאחר הגדרה מסודרת של מטרות וצרכים קל יותר גם לקבוע את מסגרת התקציב ולהתחיל במאמצי הקידום עצמם.

התאמת האתר למנועי חיפוש ושינויים תוך כדי הקידום

השלב השני של קידום בגוגל עבור עסקים קטנים הוא התאמה של האתר לדרישות האלגוריתם של מנועי החיפוש. התאמה מן הסוג הזה מבוססת בין היתר על עדכון תכנים באתר, תיקון בעיות, קיצור זמני טעינה וכן הלאה. באופן עקרוני, ככל שהאתר יהיה איכותי ומקצועי יותר כך צפוי לעלות הדירוג הטבעי שלו בתוצאות החיפוש. המטרה של גוגל היא להציע לגולשיו שירות רלוונטי ולכן איכות האתר היא חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים.

בשלב השלישי של הקידום עוקבים אחר התוצאות כדי לבצע התאמות ושינויים. זהו יתרון משמעותי של קידום עסקים קטנים באינטרנט לעומת קידום ושיווק מסורתיים בעיתון, ברדיו או אפילו בטלוויזיה. במקום להפנות את מסגרת התקציב למאמצי קידום ולראות רק לאחר מספר חודשים האם ישנה עלייה בהכנסות, אפשר לקבל נתונים בזמן אמת.

שיתוף פעולה בין חברות קידום בגוגל לבין הלקוחות מאפשר מעקב מן הסוג הזה ויש לו ערך מוסף. בעלי עסקים יכולים לדעת בדיוק מה הגולשים שלהם מחפשים, לשפר יחסי המרה ולהפוך כל מבקר באתר ללקוח פוטנציאלי.

נכתב עבור קודנט בניית אתרים - codenet.co.il


הוספת מאמר