• 16-07-2017
  • מאת yosyosb

10 דברים שחייבים לדעת על קידום אתרים

10 דברים שחייבים לדעת על קידום אתרים :

 

1. עובדות מעניינות 

  • רוב האנשים בעולם משתמשים בגוגל בכדי להגיע לעסקים
  • מעל 70% מהמחפשים נכנסים אך ורק ל3 תוצאות הראשונות בגוגל
  • להיות מקודם בתוצאות החיפוש בגוגל הוא הכלי החזק ביותר בשוק לחשיפת העסק בעולם האינטרנט

 

2. הקדמה קצרה על SEO

קידום אתרים אורגני הוא כיום הכלי המשפיע ביותר בעולם העסקים.

כפי שאנחנו יודעים הרוב הגדול של הלקוחות שלנו מחפש אותנו בגוגל, מי שמופיע בדף הראשון ובפרט בתוצאות החיפוש הראשונות גורף את הקהל הגדול ביותר לעסק שלו.

ברגע שאנחנו מתחילים לבצע את פעולות הקידום, באופן אוטומטי אנחנו מרוויחים אתר טוב יותר מבחינת מהירות זמני תגובה, חווית משתמש, תוכן, נראות, כמות תקלות טכניות ועוד.

 

3. איך להתאים את האתר שלנו לכל מנועי החיפוש? (google, yahoo, bing וכו')

שאלה מצויה בעיקר בקרב בעלי העסקים העובדים בחו"ל ששם למעשה משתמשים במנועי חיפוש נוספים מלבד גוגל.

למעשה התשובה היא יחסית פשוטה, ברגע שאנחנו מתחילים לבצע פעולות קידום אתרים אורגני לאתר שלנו כגון : אופטימיזצית תוכן ומבנה, בניית פרופיל קישורים, טיפול בתקלות טכניות וכו' אנו למעשה מנגישים את האתר שלנו בצורה טובה ופשוטה יותר אבל כל מנועי החיפוש.

ישנו הבדל באלגוריתם של מנועי החיפוש מאחד לשני אך באופן אוטומטי ברגע שאנחנו מבצעים את הפעולות שנרשמו לעיל האתר יהיה מובן יותר לכל מנועי החיפוש ויקודם בכולם.

 

4. הפרמטרים המשפיעים ביותר בקידום אתרים : 

  • תוכן - ראשית אנו צריכים לבצע מחקר מילות מפתח, לאחר מכן נבחר בביטויים הטובים ביותר שעליהם נוכל לבסס את כל התוכן באתר ולהיות מקודמים בביטויים שבחרנו.
  • קישורים - בניית פרופיל קישורים איכותי למעשה מראה לגוגל כמה המלצות יש לנו וכמה אתרים חושבים שאנחנו טובים, קישורים מאתרים איכותיים יותר יקדמו אותנו מהר יותר.
  • רספונסיביות - אם האתר שלנו לא רספונסיבי או לא מונגש מספיק טוב לטלפונים ניידים אנחנו מפסידים קהל עצום של לקוחות וגוגל לא יקדם אותנו בתוצאות החיפוש מהנייד.
  • מהירות תגובה - ידוע שככל שהטכנולוגיה התפתחה כך רמת הסבלנות של הצרכן ירדה, לכן כדאי לנו לדאוג לכך שהאתר שלנו יהיה מהיר באופן המקסימלי בכדי ליצור חווית משתמש נוחה ללקוחות הגולשים אצלנו באתר.
  • אופטימיזצית מבנה - חשוב שמבנה האתר יהיה מסודר ותקין, דפים חשובים צריכים להופיע בעומק המינימלי (כמה שפחות קליקים עד ההגעה לדף), יש לזה השפעה גם על הלקוחות שלנו וגם על העכבישים של גוגל במשקל החשיבות לכל דף.
  • תקלות טכניות באתר - אנחנו צריכים לוודא שמבחינה טכנית האתר שלנו תקין לחלוטין, כלומר אין בעיות כמו דף לא נמצא 404, קישורים שבורים, בעיות גישה וכו'. אחרת אנחנו מייצרים לעצמנו בעיות מול הלקוחות שלנו ובעיקר מול האלגוריתם של גוגל.

 

5. כלים מומלצים לקידום אתרים : 

  • Google Analytics - כלי מעולה לניתוח התנהגות הגולשים באתר שלנו וסטטיסטיקות.
  • Google Search Console - כלי לניתוח חיפושים, מפת אתר, מובייל, קישורים, מידע מגוגל ועוד.
  • Page Speed Insight - כלי של גוגל לבדיקת מהירות האתר שלנו במובייל ובדסקטופ.
  • Rich Snippet - כלי לשיפור נראות האתר שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • Yoast - פלאגין מצויין לאתרים שבנויים על מערכת WordPress בכדי לשפר את הקידום בעזרת טיפים לכל דף באתר.

 

6. מה הסיבה שנשתמש בקידום אורגני ?

הסיבה העיקרית לשימוש בקידום אתרים היא לחשוף את העסק שלך מול לקוחות שעדיין לא מודעים אליו ולמעשה לממש את הפוטנציאל הקיים של העסק אל מול שוק הלקוחות באינטרנט.

ככל שהאתר שלנו ימוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל כך גם כמות הפניות אלינו מהלקוחות באינטרנט תגדל.

 

7. כיצד נמקד את הקידום ללקוחות הכי רלוונטים לנו ?

 

מקוד הלקוחות שלנו הוא דבר חשוב מאוד, ישנם הרבה מצבים שאנו יכולים להשתמש במילות מפתח שמשתמעות לשני צדדים ובכך ניצור לעצמנו גל של פניות מלקוחות שאינם רלוונטים עבורנו ובזבוז זמן מוחלט.

לכן חשוב שנבצע מחקר מילות מפתח מקצועי ונבחר אסטרטגיה נכונה שאיתה נעבוד בכתיבת התוכן והאופטימיזציה ובכך נמקד את הביטויים ללקוחות הרלוונטים ביותר שאנו צריכים לעסק.

 

8.  פירוט קצר על הפרמטרים המשפיעים ביותר בקידום אתרים :

  • מה חשוב בקישורים - איכות הקישורים, כמות הקישורים, מלל הקישור, Follow / No Follow.
  • מה חשוב באופטימיזציה - H1, Title, Description, ALT.
  • מה חשוב במחקר מילות מפתח - ביטויים ממוקדים, ביטויים יצירתיים, ביטויי זנב ארוך Long Tail.
  • נגישות ללקוחות ולמנועי החיפוש - Site Map, Robots.txt, נגישות לבעלי מוגבלויות, תוכן רלוונטי.

 

9. האם המדיה החברתית משפיעה על קידום אתרים אורגני ?

למדיה החברתית יש קשר ישיר לקידום אתרים אורגני באתר שלנו.

ברגע שאנחנו מפרסמים את המוצר או את השירות שלנו דרך המדיה החברתית אנו למעשה מייצרים תנועה של לקוחות מן המדיה החברתית אל האתר שלנו וחשיפה של המותג שלנו בשוק האינטרנט.

לכן, חשוב מאוד להשקיע בפרופילים השונים במדיה החברתית שברשותנו מכיוון שיותר תנועה לאתר שלנו מייצרת קידום אורגני, בעיני גוגל האתר שלנו פשוט מעניין יותר אם התנועה הולכת וגדלה.

חשוב לציין שעדיף לפתוח פרופיל בכל המדיות החברתיות הרלוונטיות כגון : Facebook, Instagram, Twitter, Google Plus ועוד.

 

10. אילו דברים אסור לעשות בקידום אתרים ?

  • קישורי ספאם 
  • הסתרת מידע מגוגל
  • העתקת תוכן / תמונות מאתרים אחרים
  • קניית כניסות לאתר
  • רכישת חבילות קישורים זולים ולא איכותיים

 

ישנם הרבה "קיצורי דרך" שמחפשים על מנת להגיע לתוצאות בצורה מהירה יותר, 

חשוב לציין שישנן הרבה פעולות שאינן חוקיות וניתן לתבוע אותנו במידה ואנחנו נוקטים בהן.

גוגל מכיר את כל הטריקים הקיימים בשוק ובמידה והוא יזהה כי אנחנו מנסים לבצע קידום לא חוקי Black Hat אנחנו נקבל בדיוק את התוצאה ההפוכה מקידום - מה שאנחנו בהחלט לא רוצים שיקרה.

לכן חשוב לקדם את האתר בצורה נכונה וחכמה, באופן טבעי ובכך נוכל להגיע לתוצאות הטובות ביותר !

 

שיהיה לכולנו בהצלחה,

מקווים שנהנתם מהמאמר.

 

חברת קידום אתרים בגוגל SEO Rank Services


הוספת מאמר