• 11-09-2017
  • מאת dolevlevi

סידן, זה כזה חשוב?!

בעת בחינת הסידן בגוף האדם, מגלים כי באופן מוחלט כלל הסידן מצוי בעצמות ובשיניים שלו, היתר המהווים אחוז קטן מאוד נמצאים בדם. חשיבות הסידן לגופינו הינה מהותית, הסידן מסייע להפעלת השרירים בגופינו, ביניהם ניתן לציין גם כן את שריר הלב.
במקרים בהם הגוף שלנו חווה מחסור בסידן אם זה בשל תזונה לא נכונה, או מחלה בריאותית, אז הוא פונה אל העצמות ומפרק את הסידן הנמצא שם לטובת תפעול תקין של כלל המערכות בגוף.

במידה ואתם סובלים ממחסור בסידן, תשמחו לגלות כי סידן נמצא בהרבה מאוד מן מוצרי המזון אותם אנחנו אוכלים באופן שוטף. סידן במזון נמצא באופן קבוע ולא רק במוצרי חלב כמו שרבים סבורים. דוגמא למוצרי מזון עתירים בסידן הינם כלל הירקות הירוקים כגון: ברוקלי, שעועית ועוד..
דוגמא נוספת למוצר מזון עתיר בסידן הינו טחינה משומשום מלאה.

יחד עם זאת, ישנה חשיבות לא להפריז באכילת מוצרי מזון עתירי סידן בשל החשש מבעיות ניורולוגיות ואבנים בכליות. אנשים שאובחנו כבעלי מחסור בסידן נוטים לחפש פתרון מוצרים המכילים כמות גדולה של סידן במזון במטרה להעלות את רמת הסידן בגוף ללא מעקב והשפעה.

 

רק סידן?

תופתעו לגלות כי העצמות שלנו מורכבות לא רק מסידן, קרוב ל-50% מהעצם מורכבות בכלל מחלבון בעוד החצי השני הוא סידן. על מנת שנוכל לתפקד בצורה תקינה וללא בעיות חשוב מאוד להקפיד על רמת ויטמין D תקינה בגופינו.
כיום, ניתן למצוא עוד ועוד תוספי תזונה המתאימים בדיוק למצב של מחסור בסידן, חשוב מאוד להיוועץ עם רופא טרם נטילת תוספים אלו. ישנם תוספים אשר עלולים לפגוע בתפקוד שלכם ולהשיג את התוצאה ההפוכה כגון: נתרן, הגורם לכמות גדולה של שתן המובילה לאיבוד גדול של סידן.


הוספת מאמר