• 03-01-2018
  • מאת superacademi

לימודים אקדמיים

כשפונים לכיוון של לימודים אקדמיים מחליטים למעשה ליצור שינוי בחיים. השינוי חל החל מהדברים הקטנים כמו ניהול סדר יום שלפתע נכנס לזה מערכת שעות אקדמית דורשנית, שינוי שחל בתפיסת מושגים; בבחירת סוג התמחות וכן הלאה. התואר האקדמי במידה והוא דרך חיים יכול להשפיע רבות. מצער לדעת כי פעמים רבות דברים נלמדים רק לצורך לימוד ובפועל אין שימוש בדברים במציאות היום-יומית. מדובר פעמים רבות בתיאוריות שאין דרך ליישם אותן; או תחום עלום שאינו נדרש בכל מקום אחר; או סתם דרישה אקדמית לכדי להכיל מכסה של נקודות זכות.
הבעיה מתעוררת כאשר בתואר נדרש מאיתנו לפעמים ללמוד דברים שאינם קשורים כמו במסגרת תואר בתקשורת נדרש ללמוד אומנות; או במסגרת תואר בחשבים נדרש ללמוד יהדות בגלל הדרישות של האוניברסיטה או המכללה או כל מוסד לימודי בעל אוריינטציה יהודית- דתית. פעמים רבות סטודנטים נגשים א אותם המקצועות כאשר הם נושאים דעה שלילית ואינם רוצים לשתף פעולה עם הנכפה עליהם, בטענה צודקת לכאורה כי זה לא “התואר שלי”. בפועל פעמים רבות התוצאה היא חיבות מאחר והוצאה של הסטודנטים מתוך המקום הנוח והמוכר מגלה עולמות חדשים שלא היו נחשים במקום ובסיטואציה אחרת מלבד באקדמיה. מצד שני סיטואציה כזו יכולה לעלות ביוקר כאשר ישנו כישלון במבחן עקב אי הבנת החומר או אי הגעה לשיעורי לימוד; או כאשר נדרשים להגיש עבודה בנושא כאשר אין רקע כלל בחומר הנלמד.
בחיפוש אחר פתרון סטודנטים אלו פונים בנואשות אל הסובבים אותם בתקווה למצוא מחברת שמכילה את כל הנלמד במהלך הסמסטר, ועבודות אקדמיות או פונים בנואשות אל המרצה בבקשות כאלו ואחרות- לדחות הגשה, בחינה וכו’. כך או כך הסטודנטים הללו זקוקים לעזרה שלפעמים יש לפנות למסגרת חיצונית בכדי להצליח במטלה.


הוספת מאמר