• 29-10-2019
  • מאת lamoov

5 נקודות זהב למעבר דירה ולבחירת חברת הובלה והובלה בטוחה

אם הגעתם לשלב זה, סימן שכבר עברתם את שלבי החיפוש והמציאה של הדירה הבאה, עברתם את שלב החתימה על החוזה (או על המשכנתה), וכעת אתם יודעים פחות או יותר לאיזה יום צפוי מעבר הדירה, ולכן אתם מחפשים חברת הובלה. אם כן, קיימות בשוק חברות הובלה רבות ושונות, כיצד נדע לבחור את החברה הטובה ביותר עבורנו?

1. חברה גדולה או חברה קטנה:

חשוב להבין, כי קיימות המון חברות קטנות המופעלות ע”י אדם אחד או שניים, שהם גם בדרך כלל האנשים אשר מבצעים את העבודה בפועל. ומצד שני קיימות בשוק חברות גדולות וידועות בעלות מוניטין רב ויכולות להעניק ללקוח שירות מא’ ועד ת’.

אם תבחרו בחברה גדולה ומוכרת בעלת שם שכזאת, קחו בחשבון שבהכרח תשלמו יותר מאשר אם תבחרו בחברה קטנה שאינה מוכרת. הפערים עלולים להסתכם באלפי שקלים, ואולי תקנו לעצמכם שקט נפשי וביטחון, שירות לקוחות אדיב וטיפול מסור. בחברות מסוג זה, בדרך כלל יש דרכי עבודה מסודרות ונהלים ברורים, ולכן אם חלילה קורה משהו, אז יש לך למי לפנות ועם מי לדבר. ואם בחרתם באריזה עצמאית, חברות אלה יספקו לכם גם קרטונים נקיים לאריזה ככל שתצטרכו.

חברות גדולות תוכלנה לספק לכם גם שירותי אריזה, פירוק וסידור וגם שירותי נגרות ואחסנה בהתאם לצורך. כמובן שירותים אלה עולים כסף רב.

עניין נוסף הוא, שחברות גדולות לא תמיד יוכלו להתאים עצמן אליכם ואל לוחות הזמנים שלכם, לעומת חברה קטנה שיכולה להרשות לעצמה את הגמישות עבור הלקוח.

אמנם יש גם חברות קטנות שהן טובות, אך כיוון שהן קטנות הן לא מספיק מוכרות ולכן יש צורך להיות זהירים במיוחד ולבחור את החברה קודם כל על פי המלצה אישית של אדם קרוב אליכם, אשר התנסה במעבר דירה בעצמו עם אותה החברה והיה מרוצה מאוד. לצורך קבלת המלצות נוספות, תוכלו גם לבקש מהמוביל עצמו מספרי טלפון של לקוחות שהוא ביצע עבורם הובלה בשבועיים האחרונים. כמובן, אין זה מייתר את האבחנה האישית שלכם. המלצות לא תמיד מוכיחות את עצמן ואל לכם לוותר על הבחינה האישית שלכם את אותו מוביל. שימו לב איך הוא נשמע לכם טלפונית והאם הוא משדר רצינות… אם לא הצלחתם לדבר איתו באותו רגע והוא אמר שיחזור – האם באמת חזר או שאתם התקשרתם שוב? כל הניואנסים הקטנים האלה יוכלו לסייע לכם לתהות על קנקנו של אותו איש מקצוע. וכמובן סמכו על מראה עיניכם – בשום אופן לא לוותר על פגישה פנים מול פנים עם אותו מוביל, שבעצם עומד לבצע עבורכם עבודה חשובה מאוד – כל הבית שלכם על הגב שלו!

דרך אגב, גם חברות קטנות עשויות לספק לכם קרטונים לאריזה, אך לא כולן. וודאו שאתם מקבלים קרטונים נקיים ולא משומשים או מלוכלכים.

2. בכל מקרה אם תבחרו בחברה גדולה או בחברה קטנה – אל תוותרו על חברה עם ביטוח!

בדקו שלחברה שבחרתם יש ביטוח בתוקף למקרה הצורך, ובדקו גם מה הוא מכסה ובאילו מצבים. אל תזלזלו בתכולתכם. כל מה שיש לכם – זה כל מה שיש לכם. אם תבחרו בחברה ללא ביטוח וחלילה המקרר שלכם ייפול במשאית ולא יעבוד, לא תוכלו להאשים אלא רק את עצמכם, ותיאלצו להעמיס על עצמכם הוצאות נוספות ומיותרות.

הסעיף הזה של הביטוח – גם יתן לכם תוקף לרצינות החברה שאיתה אתם מדברים. חברה שנוהגת בזהירות ובהגינות – זו חברה שעובדת עם ביטוח.

3. אריזה עצמית או לא:

אני רוצה לארוז לבד:

אם כך, כדאי להצטייד בכמות מספקת של קרטונים נקיים (אותם תוכלו לאגור עם הזמן עד ליום המעבר, או לבקש מהמוביל שלכם שיסייע באספקת קרטונים נקיים לביתכם, או לפנות לחברות המספקות כ-20 קרטונים בחינם עד לבית הלקוח, אך גובות תשלום של כ-35 ש”ח על המשלוח), מסקינטייפ מתאים לקרטונים, טוש לורד שחור (אולי 2 טושים למקרה שאחד ייעלם בתוך כל הבלאגן), ניילון נצמד וחזק שנקרא “שרינק” וניילון פצפצים לעטיפת החפצים השבירים, כמות גדולה של עיתונים ישנים (מומלץ לארוז את השבירים בנפרד ולכתוב על גבי הקרטון “שביר”).

מבחינת הכמויות – בממוצע היחס בין מס’ הקרטונים לאדם הוא 1 ל-15, כלומר משפחה בת 5 נפשות צריכה להצטייד בכמות של כ-60 קרטונים.

הקפידו למלא קרטונים במשקל דומה פחות או יותר, והימנעו מעומס יתר כדי שלא ייפתחו קרטונים מלמטה בעת ההעברה.

שמיכות ומצעים יהיה נוח יותר להכניס לשקיות גדולות כמו שקיות אשפה חזקות, כך תחסכו בקרטונים. טרם המעבר, תוכלו גם להצטייד בשקיות אריזה מיוחדות לשמיכות, אותן ניתן לרכוש בסופר או באינטרנט, אלה הן שקיות אטומות שלאחר הכנסת השמיכות, ניתן להוציא מהן את האוויר והן מצטמקות עד לכחצי מגודלן וניפחן. זו גם דרך מעולה לשמור על השמיכות בארון באופן שאינו תופס מקום רב.

תכשיטים, תעודות ופריטים אחרים יקרי ערך לא מומלץ להכניס לקרטון, אלא לשמור אצלכם בתיק שצמוד אליכם בכל שעות היום.

לפני שתפרקו את הטלויזיה מכבליה – צלמו את החלק האחורי שלה – כך תדעו כיצד להרכיבה מחדש.

לפני שתנעלו את הדירה אחריכם – גשו למוני המים והחשמל – סגרו אותם וצלמו אותם – כך תוכלו להיות בטוחים שלא נעשה בהם שימוש נוסף אחריכם, וגם יהיה לכם קל לבצע סגירת חשבון.

מומלץ להכין קרטון נפרד או אפילו מזוודה שתשמש אתכם בשעותכם הראשונות בבית החדש כמו: נייר טואלט ומוצרי היגיינה למקלחת, בגדים להחלפה, ערכת קפה, מים מינרלים, מגבונים, כריכים ונשנושים וכל מה שאתם חושבים שתזדקקו לו בשהותכם הראשונית בביתכם החדש.

אין מצב שאני אורז את כל הבית הזה לבד:

ישנן חברות המתמחות באריזת הבית כולו ובסידורו מחדש בדירה החדשה – תוכלו להיעזר בשירות זה בתשלום נפרד. או לבחור מראש חברת הובלה שגם מספקת שירותי אריזה, פירוק וסידור.  השירות הזה מפשט את כל תהליך המעבר ומקל על העוברים באופן משמעותי, כיוון שאין צורך בהכנות ובהצטיידות מראש, אין צורך לפנות מקום לקרטונים המתמלאים, אלא להפך – עליכם להשאיר את הבית בדיוק כפי שהוא. המובילים מגיעים לביתכם עם כל הציוד הנדרש למעבר. הם מביאים עמם קרטונים, שרינק וכו’, עוטפים כל חפץ שביר בנפרד וממלאים קרטונים במשקל דומה פחות או יותר. למעט אריזה שלכם – את התכשיטים והחפצים יקרי הערך, וכן המזוודה לשעות הראשונות שלכם בבית, אין צורך לבצע עבודת אריזה כלל.

המובילים יוכלו כמובן לסדר כל דבר במקומו החדש בהתאם להנחיותיכם. להרכיב מחדש ארונות או מדפים שפירקו – הכל תלוי במה שתסגרו איתם מראש.

4. הצעת מחיר – לצורך קבלת הצעת מחיר מחברה רצינית, יש צורך בהכרות מקדימה ובהגעה של נציג החברה אל בית הלקוח כדי לראות במו עיניו את הבית ותכולתו, לבצע תשאול מקיף את הלקוח בנוגע לאריזה, פירוק, הרכבה, סידור וכו’, וכן לבדוק האם יש חפצים מיוחדים ויקרי ערך במיוחד ורק אז ולהעריך ולתת הצעת מחיר מסודרת בכתב, כזו שתכובד פרק זמן ולא תשתנה למחרת לפתע… כדאי להיזהר מהצעות מחיר שניתנות בעל פה, טלפונית או בכל דרך אמצעית אחרת. חשוב שגם אתם תהיו כנים עם עצמכם ולא תתפתו להצעות מחירים זולות מידי כדי שלא תשלמו ביוקר בדרך אחרת.

5. יום ההובלה – כאשר מתאמים את יום ההובלה חשוב מאוד לתאם את הגעת העובדים לשעה מוקדמת בבוקר, לעתים חברות מכניסות יותר מהובלה אחת ביום, כך תבטיחו לעצמכם שאתם הראשונים, המובילים יגיעו בשעה שנקבעה ולא יאחרו, הם יגיעו רעננים ומלאי מרץ, כך תרוויחו זמן וזה יהיה לטובתכם.

אך במקרה שקבעתם הובלה דווקא לשעות הצהריים, קחו בחשבון שאתם כנראה לא הראשונים באותו היום, לכן ייתכן ויהיו עיכובים ואולי גם פקקים, והשתדלו לא לכעוס יותר מידי על המוביל שאמר שיגיע עד 14:00 והשעה כבר 16:00… אי העמידה בזמנים אינה תמיד בגלל חוסר רצינותו של המוביל וזלזול בלוח הזמנים שלכם, אלא ישנם מעברים שלוקחים זמן יותר מהצפוי ולא תמיד הכל מתקתק באופן חלק ומוסדר. לכן היו סבלניים ובכל מקרה קחו לכם יום חופש למחרת.

בהצלחה!


הוספת מאמר