• מאת henin

טיפים לחישוב קלוריות

אנחנו כל הזמן שומעים סביבנו את המושג "קלוריות" בשילובים שונים, למשל: "כמה קלוריות יש בזה" או "כמה קלוריות אכלתי היום". אז קודם כל, קשה "לאכול קלוריות", משום שקלוריה היא למעשה יחידת אנרגיה וחום. הסבר מדויק יותר אומר שקלוריה היא כמות החום הנדרשת על מנת לחם 1 גר' מים במעלת צלזיוס אחת, בלחץ של אטמוספרה אחת. שנית, המושג הנכון הוא כמה קילו קלוריות יש במאכל הזה, או בקיצור, כמה קק"ל לגרם.

1. חישוב הקילו קלוריות הוא לפי הפירוט הבא:
1 גר' פחמימות= 4 קק"ל
1 גר' שומן= 9 קק"ל
1 גר' חלבון= 4 קק"ל
אפשר לראות בבירור השומן הוא הקק"ל הכבד ביותר ובכל זאת, צריך לזכור שמדובר על ערך למשקל וכמות השומן שאנו אוכלים היא על פי רוב נמוכה יותר.

2. לפי ההיגיון, אם נרצה להוריד במשקל, נפחית את כמות הקלוריות ולהיפך. אבל לכל דבר יש גבולות וחשוב לשמור שהרף התחתון הוא לא פחות מ-1200 קילו קלוריות ביום, על מנת לקבל את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים.

3. זה לא מספיק לחשב את הקלוריות להרכב המזון, ישנה גם חשיבות לחלוקת המזון לאורך היום.
גם אם חבילת גלידה שוות קק"ל לשלוש ארוחות של לחם, גבינות ובשר, הדרך הנכונה היא לבחור בארוחות ולהתפנק מידי פעם עם גלידה במנות קטנות.

4. מחשבוני קלוריות הם דבר נחמד ומועיל, אם משתמשים בהם נכון. חשוב לזכור שלכל אדם כמות הקלוריות היומית המתאימה לו ויש לבנות תפריט דיאטה נכון, מזין ומאוזן.
באדיבות אינטר-דב שיווק באינטרנט עבור פניילי בלוג דיאטה


הוספת מאמר