|
|
|
ניד פור ספיד קארבון
Need For Speed Carbon
ז'אנר: מכוניות שנת יציאה: 1.11.06
|
שלום וברוכים הבאים למהדורה הגזיליון של Need for Speed או בקצרה NFS, משחק המירוצים שללא ספק זכאי לתואר "אחת מסדרות המשחקים הארוכה בהיסטוריה". ובעוד שמותגים אחרים של EA לא מראים שיפור משנה לשנה ואפילו ההיפך, בהחלט ניתן לומר על NFS שמדובר באחד הכותרים שמשתבח על פי רוב עם השנים ו-Carbon שהוא שמה של העיר בה נשחק כלל לא שונה.
כיוון שצורת המשחקיות של משחקי מירוצים ברורה לכל, בואו נדלג על ההסבר של מה עושים במשחק, ונקפוץ ישר למיגוון התוספות הרבות אותן אנו צפויים לראות במשחק החדש בסידרה זו (זה יהיה ארוך אז תחזיקו מעמד). לפי EA חובבי המירוצים נחלקו לשניים, יש את אלו שפנו לכיוון המירוצים החוקיים בתוך העיר, ועתה הם מתחרים במסלולים חוקיים, ויש את אלו שפנו לכיוון האקסטרים, והלכו עם המירוצים צעד אחד קדימה. המירוצים הללו מהווים את אחת התוספות העיקריות - מדובר במירוצים שמתבצעים בתוך קניון קרבון (Caron Canyon) בין שני מתמודדים בלבד, מקום בו ניתן להתפרע כמה שרק רוצים. המירוצים הללו נועדו בעיקר לסגור חשבונות עם יריבים מרים והתמורה גבוהה, ממש כמו הסיכון.
אנו נתחיל את המשחק כשאנו (איך לא?!) בתחתית הסולם של המתחרים, ובמהלך המשחק נצטרך להוכיח את כישורינו תוך שאנו עולים ברמה, מטפסים בדירוג, משתלטים על חלקים שונים של העיר, פותחים שידרוגים נוספים ומרוויחים הרבה כסף ומכוניות. על מנת לעשות את כל זה, במהלך המשחק נצרף אלינו נהגים אחרים, שיהוו חלק מהצוות שלנו. לכל אחד מאנשי הצוות הללו יש שני מאפיינים עיקריים מתוך שישה אפשריים, אחד שימושי מחוץ למסלול והשני שימושי בתוך המסלול.
בתוך המסלול היכולות נחלקות ל-חוסם (Blocker), סייר (Scout) ומוביל (Drafter),בתרגום חופשי מאד. כל אחת מהיכולות הללו נוכל לנצל כמה פעמים במהלך תחרות (כדי שלא נגזים יש מגבלה הגיונית) כאשר כל אחד מאנשי הצוות מבצע את תפקידו: החוסם מפריע ליריבים להתקדם מתוך מטרה לעזור לנו להוביל, הסייר מאיץ הרבה קדימה ומאתר שבילים, מסלולים, קיצורי דרך וכולי ומדווח לשחקן הן דרך הרדיו והן באמצעות רמזים ואילו המוביל נותן לכם לתפוס מהירות על חשבונו, הוא מהווה מעין מגן רוח עבור השחקן עד שאנו תופסים מהירות מספקת ועוברים אותו. בעוד שדמויות אלו יכולות לנצח משחקים עבורנו, מטרתן העיקרית היא שאנו ננצח וכך הם ישתרכו הרבה מאחור אם יהיה צורך. מחוץ למסלול התפקידים משתנים ל-מכונאי (Mechanic), ממציא (Fabricator), ומתקן (Fixers). המכונאי נותן בונוס בעת שידרוג האוטו, הממציא נותן בונוס בעת שיפצור האוטו ואילו המתקן עוזסר להרגיע את המשטרה שחוזרת במשחק זה אבל עם דגש מוחלש לעומת Most Wanted.
בואו נחזור לרגע למירוצי קניון קרבון שהם התוספת החדשה והמעניינת ביותר - כאמור מדובר על מירוצים בעלי תמורה גבוהה וסיכון גבוה לא פחות. סיגנון המשחק הוא קרב אחד על אחד, כאשר כל מסלול כזה נעשה פעמיים. תמיד נתחיל במכונית העוקבת, ומטרת המירוץ בניגוד לרגיל היא נקודות. ככל שנצליח להיצמד יותר ליריב, כך נרוויח יותר נקודות. בעת שנעשה את המסלול פעם שניה אנחנו נהיה המובילים ואילו היריב ינסה לעקוב אחרינו, אם יצליח הוא יאכל לנו את הנקודות ובסוף המירוץ הסיכום הכולל ייקבע את התוצאה. אם היריב לא הצליח להוריד לנו את כל הנקודות, נזכה בפרס, מאידך אם כן הצליח נחזור הביתה מובסים וייתכן אפילו שנחזור ברגל! בעוד המסלול עצמו אינו קשה יש המון לחץ להיצמד אל המכונית היריבה או מאידך להישאר מלפניה ולכן, על אף שהמסלולים לא קשים מאד ייתכן שנמצא את עצמנו עפים דרך מעקה הבטיחות אל עבר התהום מטה ומקרה כזה לא רק שהמירוץ נגמר במיידית, אלא נזכה גם בחתיכת פח מהודרת שפעם היתה המכונית שלנו. כמובן שלמירוצים הללו יש כל מיני פרמטרים שמיכולים לסיים את המירוץ מבעוד מועד - אם הצלחנו לעקוף את המכונית המובילה ושמרנו על היתרון ליותר מ-10 שניות, ניצחנו, על אותו משקל אם היריב עובר אותנו ל-10 שניות ויותר אנו ישר נפסיד וכנ"ל נכון אם לא נצליח לעקוב אחר המכונית המובילה, היה והמרחק בינינו רק גדל נפסיד, וההיפך נכון, אם אנחנו נפתח פער מהיריב.
חזרה מחודשת עושים מירוצי הדריפט (Drift) שחוזרים גם הם לאחר מתיחת פנים רצינית שנועדה בין היתר לטפל בכל אותן שיטות שאנשים מצאו להישאר בדריפםט תמידי וכך לשבור את שיטת הניקוד. מעתה ניתן יהיה לעשות דריפט רק בסיבובים שהוגדרו לכך מראש וכך לא ניתו יותר לבצע דריפט במלול ישר. חידוש נוסף שנעשה עם הדריפט שעתה כל שנצטרך לעשות הוא להיכנס לסיבוב כדי לראות איך המכונית זוקרת זנב, אין יותר היגוי יתר, בלימה או כל אחד מאלה, עתה הדגש הועבר לשליטה על המכונית - הדריםט אוטומטי ואילו אנו צריכים להישאר בשליטה על הרכב.
אחת מהטענות הגדולות כלפי NFS: Most Wanted היתה שהתחושה עם כל כלי הרכב מרגישה אותו דבר. EA חזרה לשולחן השירטוטים וטיפלה בבעיה על ידי יצירת שלוש קטגוריות שלתוכן המכוניות יתחלקו: טיונר (Tuner), מאסל (Muscle) ואקזוטית (Exotic). הטיונר כשמה כן היא - מכונית ממוצעת שניתן לעשות לה טון שיפורים כך שתיראה מיוחדת ותתאים למירוצי כביש עצומים ומהירים. מכוניות המאסל הן מכוניות ספורט משנות ה-60 וה-70 והאקזוטיות הן חיות בשווי של רבע מיליון דולר עם אין סוף כח סוס. הטיונר הן בעלות מהירות ממוצעת ושליטה טובה, המאסל בעלות מהירות עצומה ושליטה גרועה והאקזוטיות זריזות מהר ובעלות שליטה טובה אבל פחות מהטיונר. מקורות יודעי דבר מספרים שזהו יישום שעובד נהדר ושההבדלים בין המכוניות אכן מורגשים בצורה ברורה טובה וכיפית.
שינוי נוסף היא מערכת הבלמים. עכשיו מדובר במערכת שהיא לא רק לחיצה על כפתור, אלא העוצמה והמהירות בה תילחצו את הכפתור תקבע את עוצמת הברקס וכך יכול להיווצר מצב של נעילת גלגלים במקרה של לחיצה חזקה ומהירה. ולבסוף יש לנו את מערכת הפיסול (Autosculpt). לכל מכונית יש בערך 10 חלקים שונים שניתנים לפיסול וכך אנו נוכל לעצב לעצמנו את המראה של האוטו על כל המשתמע מכך. נוכל להקטין, להגדיל, להרחיב, להגביהה ,להנמיך, לסובב כל חלק כרצוננו (הכל בגבולות ההיגיון). כבר בשלב זה ברור שאופציות העיצוב יהיו עצומות וכמעט אין סופיות.
לסידרת NFS יש קהל מעריצים שצמא למנה הקבועה שלו, ואין ספק שגם הפעם צפויה לכל אותם מעריצים כמו גם לכל אוהבי משחקי המירוץ חוויה כיפית וארוכה שתכלול הן מצב סיפור ארוך והן אופציות ריבוי משתמשות מקיפות וכיפיות. וכפי שאמר לי מישהו, צפו לראות את קרבון על כל מערכת משחק ידועה לאדם, לצמחים ולחייזרים
מחבר: ירון סקאת
(01/11/06, 23:09)
|
חיפושים קשורים |
|
|
קישורים וקבצי גולשי האתר |
| אתר זה שולל שימוש בשיתוף תכנים לא חוקיים ברשת ולכן לא מציג אותם.
|