x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
      
 
האתר של עידן סובול  -  Idan Sobol
     כול הזכויות שמורות
     All rights reserved
© 
 
 אור ליום  5 במרץ 2015 מלאו לאתר הבית של עידן סובול 
רבע מיליון כניסות
   הבטחות    עוד הבטחות    הזאב הרע    מקאמות    חשיפות    תרגומים    בחירה אחת מרבות
   כוחה של מילה    דברים שחולפים עם הרוח    וידוא פרידה    ***** פורום עידן וחברים *****    צור קשר    שירים חדשים    אחרונים לימים ההם
   סל הבריאות    ארץ אוכלת    קישורים    *** פורום בעד ונגד ***    הודעות    קצרצרים    מגילת העצמאות
   חוקי חמורבי    ישר מהתנור    מוחל הטובות    קצפת ודובדבנים    פרפראות    ישר מתנור חדש    שירים שהולחנו
   למיטיבֵי קרוֹא    עלייתה-שקיעתה-נפילתה של הלְחֵנָה כַּרְמֶן מְדִינָה    ביקור הנחליאלי הלבן    דבוֹרים    הרהורי אתמול בענייני היום    סנוניות ראשונות    Sex Appeal
   הלכה הבושה    סנוניות אחרונות    תרגומים מעצמי    לִפְנֵי ואַחרֵי    בדרך אליך    צִבֵעֵי הַזְּמָן    כִּתַּת-אֳמָן
   תּוֹכָחוֹת    הודעה    עד כאן    ומכאן והלאה    בנימה אופטימית    נְפִילִים    חֲגָבִים
   זְמַן אֱמֶת    התחייבויות קודמות    עניין של זמן    להבא    נצחיות    זאת ועוד    במבט לאחור
   בין הזנית והנבך    מסמכים חסויים    ישר לעניין    דַּפֵּי- יוֹמָן    מפה לשם    מִקְרִיּוּת צְפוּיָה    יחסים
   אמת של פוליטיקאים    אז ועכשיו    קווים אדומים    זמן-פציעות    צדק פואטי    אהבה בין מלחמות    לא לפרסום
   הפתעות    אֱמֶת לַאֲמִיתָּה    דרך לניצחון    גם וגם    תחושה, היגיון, ניסיון    תמונת מצב    T.W.I.M.C
   הכול זורם    זה לא יכול לקרות כאן?    אקווינוקס    nicht schuldig    הֲפוּגוֹת    בריתות ישנות וחדשות    אחריות שילוחית
   רמזים דקים    מַסְקָנוֹת    התפתחויות    משולשים    עוּבדות ותעתועים    במילים אחרות    מה נשתנה?
   סיכומי-ביניים    לעמוד מהצד    בחיפוש אחר הַיֵּמִים במדבר    בּוֹנְנוּת    ככה זה    מקום טוב באמצע    עוד לא אבדה
   "כַּחֲלוֹם יָעוּף"    לילה בפונדק של סידורי    GRAFFITI    2 לטנגו    העיקר הבריאות    שונות ובלתי-צפויות    links to: itai sobol on youtube
   אין מצב    יש מצב    קול קורא    חוּקֵי הַר-נִיר    הִסתפקויות    הָלְאָה    והלאה
   והלאה    כאן ועכשיו    במלכות ליליפוט    אֶרֶץ זָבַת    ככה זה    המקום והזמן    אִתִּים לחרבות
   דברים והיפוכם    גָּלוּי וְכָּסוּי    עֵר וְחוֹלֵם    בין פִּרְחֵי הטוֹב והרע    קְשָׁרִים גּוֹרָלִיִּים    Alces alces    אוויר לנשימה
   מִמְּעוּף-הַצִּיפּוֹר    יַם-טֶתִיס    רשימות שפורסמו באייל הקורא    הָלְאָה    שלהי קיץ ופעמי סתיו 2013    סתיו 2013    חורף 2013
   נוסטלגיה    אביב 2014    שטח פרטי    פַּעֲמֻי-קַיִץ    הרמת מסך    פריחת החצבים     יְמוֹת הַגְּשָׁמִים
   מצבים חיוביים    המלחמה האחרונה    תן שם לדף    לא שוכח    לא שוכח    לא שוכח    קוּם הִתְנַעֵרָה !
   הוֹלֵךְ וְנִרְגַּע    פטנט רשום    האמת הערומה    אבני-דרך עתיקות
 
    אני ועוד
    הבטחות
    עוד הבטחות
    הזאב הרע
    מקאמות
    חשיפות
    תרגומים
    בחירה אחת מרבות
    כוחה של מילה
    דברים שחולפים עם הרוח
    וידוא פרידה
    ***** פורום עידן וחברים *****
    צור קשר
    שירים חדשים
    אחרונים לימים ההם
    סל הבריאות
    ארץ אוכלת
    קישורים
    *** פורום בעד ונגד ***
    הודעות
    קצרצרים
    מגילת העצמאות
    חוקי חמורבי
    ישר מהתנור
    מוחל הטובות
    קצפת ודובדבנים
    פרפראות
    ישר מתנור חדש
    שירים שהולחנו
    למיטיבֵי קרוֹא
    עלייתה-שקיעתה-נפילתה של הלְחֵנָה כַּרְמֶן מְדִינָה
    ביקור הנחליאלי הלבן
    דברים
    דבוֹרים
    הרהורי אתמול בענייני היום
    סנוניות ראשונות
    Sex Appeal
    הלכה הבושה
    סנוניות אחרונות
    תרגומים מעצמי
    לִפְנֵי ואַחרֵי
    בדרך אליך
    צִבֵעֵי הַזְּמָן
    כִּתַּת-אֳמָן
    תּוֹכָחוֹת
    הודעה
    עד כאן
    ומכאן והלאה
    בנימה אופטימית
    נְפִילִים
    חֲגָבִים
    זְמַן אֱמֶת
    התחייבויות קודמות
    עניין של זמן
    להבא
    נצחיות
    זאת ועוד
    במבט לאחור
    בין הזנית והנבך
    מסמכים חסויים
    ישר לעניין
    דַּפֵּי- יוֹמָן
    מפה לשם
    מִקְרִיּוּת צְפוּיָה
    יחסים
    אמת של פוליטיקאים
    אז ועכשיו
    קווים אדומים
    זמן-פציעות
    צדק פואטי
    אהבה בין מלחמות
    לא לפרסום
    הפתעות
    אֱמֶת לַאֲמִיתָּה
    דרך לניצחון
    גם וגם
    תחושה, היגיון, ניסיון
    תמונת מצב
    T.W.I.M.C
    הכול זורם
    זה לא יכול לקרות כאן?
    אקווינוקס
    nicht schuldig
    הֲפוּגוֹת
    בריתות ישנות וחדשות
    אחריות שילוחית
    רמזים דקים
    מַסְקָנוֹת
    התפתחויות
    משולשים
    עוּבדות ותעתועים
    במילים אחרות
    מה נשתנה?
    סיכומי-ביניים
    לעמוד מהצד
    בחיפוש אחר הַיֵּמִים במדבר
    בּוֹנְנוּת
    ככה זה
    מקום טוב באמצע
    עוד לא אבדה
    "כַּחֲלוֹם יָעוּף"
    לילה בפונדק של סידורי
    GRAFFITI
    2 לטנגו
    העיקר הבריאות
    שונות ובלתי-צפויות
    links to: itai sobol on youtube
    אין מצב
    יש מצב
    קול קורא
    חוּקֵי הַר-נִיר
    הִסתפקויות
    הָלְאָה
    והלאה
    והלאה
    כאן ועכשיו
    במלכות ליליפוט
    אֶרֶץ זָבַת
    ככה זה
    המקום והזמן
    אִתִּים לחרבות
    דברים והיפוכם
    גָּלוּי וְכָּסוּי
    עֵר וְחוֹלֵם
    בין פִּרְחֵי הטוֹב והרע
    קְשָׁרִים גּוֹרָלִיִּים
    Alces alces
    אוויר לנשימה
    מִמְּעוּף-הַצִּיפּוֹר
    יַם-טֶתִיס
    רשימות שפורסמו באייל הקורא
    הָלְאָה
    שלהי קיץ ופעמי סתיו 2013
    סתיו 2013
    חורף 2013
    נוסטלגיה
    אביב 2014
    שטח פרטי
    פַּעֲמֻי-קַיִץ
    הרמת מסך
    פריחת החצבים
    יְמוֹת הַגְּשָׁמִים
    מצבים חיוביים
    המלחמה האחרונה
    תן שם לדף
    לא שוכח
    לא שוכח
    לא שוכח
    קוּם הִתְנַעֵרָה !
    הוֹלֵךְ וְנִרְגַּע
    פטנט רשום
    האמת הערומה
    אבני-דרך עתיקות
 בעד ונגד
 (ניתן להגיב בקצה הדרומי של מדור זה)
 
עידן סובול / נגד מישאל חשין
 Idan sobol - Anti Mishael Hashin

 

 
עקרון סופיות הדיון מול עקרון סופיותו של עיוות-דין 
 

בשעה שהגשתי בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, עצמתי לרגע את עיני וניסיתי לדמיין אותו כבית משפט גבוה לצדק, המסוגל, מבלי ליפול על אחוריו, להרים רגל ולמעוך עיוות-דין שנהרה ונולד  וגדל  והפך לעוד שרץ בתוך המערכת המשפטית, מערכת מסואבת, שבה טובל בית המשפט מתוך הרגל מגונה מבלי לתת דעתו, לעתים קרובות מדי, למראית  ערוות דברו בכול פעם שהוא יוצא מטבילה מעין זו.

 

עצמתי את עיני וקיוויתי שבקשת רשות הערעור שלי על פסקי הדין התמוהים, בלשון המעטה, שניתנו בערכאות הנמוכות, תשמש לבית המשפט העליון הזדמנות פז לעשיית צעד פוזיטיבי-פעלתני בתוך המערכת אשר הוא עצמו מדשדש זה מכבר בפרהסיה ברקק שלה;

 

עצמתי את עיני ודמיינתי את בית המשפט העליון קופץ על המציאה שהונחה לרגליו וממהר לעשות לפחות צעד אחד קטן לקראת יציאה מההשתרכות הפסאודו-אריסטוקרטית הדוחה שלו, ונותן את רשות הערעור, שבמקרה זה מתבקשת גם מאליה, מאחר שמדובר במשפט שבו מעורבים עצם גדולה מעצמותיו, בשר שמן מבשרו ועור עבה מעורו של הממסד המשפטי,  שהרי בלשכת עורכי הדין בישראל עסקינן, רחמנא ליצלן; 
ודי היה בה בעובדה זו כדי להצדיק הבאת הדברים מראשיתם ועד סופם בפני בית המשפט העליון והכרעתם בפני הרכב של שלושה שופטים לפחות.

 

אבל בשער המשפט ישב חשין.

 

חשין זה ניצל אבסורד בסדר הדין ודחה את בקשת רשות הערעור על הסף.
וחשין אמור להיות איש כבוד.

 

מדוע אבסורד? כי אילו נדונה בקשת רשות הערעור בפני הרכב של שלושה שופטים,  היה סיכויה להתקבל גדל, שהרי לא יתכן כי הרכב מקרי של 3 שופטים עליונים יהיה אטום באותה מידה שהיה אטום השופט חשין, למרות שחשין אמור להיות איש כבוד.

 

וגם אילו נדחתה בקשת רשות הערעור על-ידי שניים מתוך שלושה שנועדו להם יחדיו, או אפילו על-ידי שלושתם גם-יחד – עדיין הייתה עומדת בפניי האפשרות לבקש דיון נוסף  בפני הרכב של 5 שופטים, ויש להניח שבין  5 שופטים היו נמצאים 3  שהם גם ישרי-דרך וגם אמיצי-רוח עד כדי מתן רשות ערעור בעניין שכול מיני זרועות תמנוניות של המערכת המשפטית בחשו בו מסיבות שאחדות מהן עדיין שמורות לכאורה עם שולחיהן.

 

אבל חשין, מסיבות השמורות כביכול עדיין עמו,  מיהר לדון בבקשת רשות הערעור כדן יחיד.
וחשין אמור להיות איש כבוד.

 

באיזה חול טמן איש הכבוד הזה את השילוב הפלאי של השכלה, תבונה מוסר ואומץ-רוח,  שייחסו לו נושאי ההספדים עם פרישתו?  

ושמא לא היו כול התכונות המופלאות הללו אלא ארבעה ממדים נפרדים ורופסים של העמדת פנים, ורק זכות-אבות בנחלת-אבות איפשרה לאיש הזה להתקבל כשחקן מן המניין בתיאטרון המשפטי הלאומי?

 

אכן, אִימרה רווחת היא שבית המשפט  הוא תיאטרון אבסורד המתקיים על סבסוד מלא; תיאטרון שבו אין כול חשיבות לטיבם של המחזה, הבמאי והשחקנים, מפני שאלה המשחקים בו את תפקידי השופטים מובטח להם שלעולם לא ישלמו על כשליהם, יהיו אשר יהיו (מובטח להם על-ידי הממסד אבל נהפוך הוא כשמדובר בצדק פואטי) .

 

ואם כשל אותו חשין מתוך רשלנות או טעה מתוך פזיזות, הרי כבר היה מורגל ובקי שלא עליו יהיה לשלם את המחיר. ואיש הרי לא יעלה על דעתו לחשוד בו שלא טעות הייתה כאן אלא מעשה מכוון שטרח ופעל ועשה אותו חשין בערב שבת מסיבות השמורות עמו.
שהרי חשין אמור להיות איש כבוד. לא?
 
 
 Wiliam Shakespeare
Julius Caesar
Antony to the Citizens of Rome 

Friends, Romans, countrymen, lend me your ears
I come to bury Caesar, not to praise him
The evil that men do lives after them
The good is oft interred with their bones
So let it be with Caesar. The noble Brutus
Hath told you Caesar was ambitious
If it were so, it was a grievous fault
And grievously hath Caesar answer'd it
Here, under leave of Brutus and the rest
For Brutus is an honourable man
So are they all, all honourable men
Come I to speak in Caesar's funeral
He was my friend, faithful and just to me
But Brutus says he was ambitious
And Brutus is an honourable man
He hath brought many captives home to Rome
Whose ransoms did the general coffers fill
Did this in Caesar seem ambitious
When that the poor have cried, Caesar hath wept
Ambition should be made of sterner stuff
Yet Brutus says he was ambitious
And Brutus is an honourable man
You all did see that on the Lupercal
I thrice presented him a kingly crown
Which he did thrice refuse: was this ambition
Yet Brutus says he was ambitious
And, sure, he is an honourable man
I speak not to disprove what Brutus spoke
But here I am to speak what I do know
You all did love him once, not without cause
What cause withholds you then, to mourn for him
O judgment! thou art fled to brutish beasts
And men have lost their reason. Bear with me
My heart is in the coffin there with Caesar
And I must pause till it come back to me

*******

 סדום ועמורה 

 

News1

 

 נושא

 

שם הכותב

 

שעה    תאריך

+הכול אישי

 

עידן סובול

 

21/06/11 12:33

 

 

כשעו"ד חיים שטנגר (שבינתיים הוגש נגדו כתב אישום על קשירת קשר לפגוע בשופטת) ניסה להפוך את ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין למטה הבחירות שלו – זה לא היה אישי?

כשעו"ד שמעון בן-יעקב (שכבר הספיק להתאבד) חמד את אחת הפקידות בהוצאה לאור ושיתף פעולה עם השניים הנ"ל כדי שהללו יעלימו עין מהטרדותיו כשעו"ד יאיר בן-דוד חמד את ההוצאה לאור בשיא שגשוגה וחתם על תצהיר-שקר לבית המשפט – זה לא היה אישי?

כשעו"ד יאיר בן-דוד (שכבר הועף מאז מהלשכה בבושת פנים) חבר לשני הנבלים הנ"ל כי חמד את כיסאו של מנכ"ל ההוצאה לאור (אני) שהייתה אז בשיא שגשוגה, וחתם לשם כך על תצהיר שקר לבית המשפט לטובת עו"ד שמעון בן-יעקב – זה לא היה אישי?

כשעו"ד צבי מיתר הטיל עלי, בשם הנהלת הלשכה, לרסן את התפרעויותיו של עו"ד חיים שטנגר, שכללו איומים על עובדים, שבירת דלתות, תלישת שלטי הכוונה, השתלטות על חדרים ושימוש בעובדים של ההוצאה לאור לצורך מערכת הבחירות האישית שלו לראשות הלשכה (התפרעויות מוטרפות שהביאו בסופו של דבר לאובדן כול המיכרזים הגדולים שההוצאה לאור זכתה בהם בתקופתי) כי באותה עת התמודד גם אותו מיתר על ראשות הלשכה, ולא היה לו נוח ("לא נוח לי בעת הזאת" כך דבריו) להיות מעורב אישית בבלימת אותו מוטרף – זה לא היה אישי?

כשעו"ד גד פרנקל, נוכל ידוע שבסופו של דבר נשלל רישיון עריכת הדין שלו והוא נידון למאסר ממושך, דווקא הוא נבחר על-ידי הלשכה לייצג אותה בבית המשפט כנגד תביעת הפיצויים שלי, שהגשתי לאחר שפוטרתי באופן בלתי-חוקי בעליל על-ידי עו"ד שמעון בן-יעקב (שכבר הספיק להתאבד) – זה לא היה אישי?

כשהשופט זכריה כספי מכר משפט (מניעיו נחשפו בזמן-אמת ופורטו ויפורטו עוד ועוד עד שהצדק הפואטי יעשה את מה שעשה בתובע, עו"ד מנחם בלום, שאיתו שיתף פעולה) – זה לא היה אישי?

כשתשוקתה הפתולוגית של השופטת דבורה ברלינר לכס בית המשפט העליון, והזדקקותה לשם כך גם לקולות נציגי הלשכה בוועדה למינוי ולקידום שופטים – גרמו לה להימנע מתיקון הנבלה שעשה השופט זכריה כספי מסיבותיו האישיות – זה לא היה אישי?

כשהשופט מישאל חשין מכר נשמתו לשטן במנעו ממני רשות-ערעור על משפט מכור שהיו מעורבים בו כול הנ"ל , מאחר שבאותה עת חפץ בין ייתר תשוקותיו הבלתי-מרוסנות, בקידום בבית המשפט העליון , ונאלץ ללקק ללשכה מסיבות מובנות – זה לא היה אישי?

ולא יִתַּם ולא יִשְׁלַם עד שהצדק הפואטי יגבה את מלוא המחיר מאחרוני הקושרים נגדי ועוזריהם; עד שהם ישלמו באופן אישי את מלוא המחיר על הנבלה שעוללו לי, כפי ששילמו כבר עד כה רוב עדי התביעה שהופיעו במשפט המכור, לרבות התובע עצמו, וממשיכי דרכם הרעה בלשכת עורכי הדין.



 

 

כתוב תגובה ל- עידן סובול

 

 
 
 
קישורים:
 
לא תיבת-פנדורה אלא מְכוּלַת-פנדורה
 
 
 
צדק פואטי
 
 
צדק טבעי 
 
חדשות מחלקה ראשונה

 http://www.nfc.co.il/blog/dol/

 

אתר המאמרים של פרופ' עוזי אורנן

 
 
 
 

קימקא

 http://www.quimka.com/guest/ornan_on_idan_sobol.htm

 

 
 

PAGE3.asp

 

PAGE5.asp

 

 

PAGE4.asp

 

 

FORUM2.asp

 
 
תיבת פנדורה עם ריח ג'וֹרה
 
 
הפיל בחנות החרסינה
 
לקריאה נוספת:
 
נגד אפיון
(Contra Apion)
יוסף בן מתתיהו
(Josephus Flavius)
 
Anti-Duhring

Mr. E Duhring upsets science

Friedrich  Engels

 *

Anti-Goeze

Gotthold Ephraim Lessing

 
*
Contre saint-beuve
 
Marcel Proust
 
 *
Nietzsche contra Wagner
 Aktenstücke eines Psychologen, December 1888
 
* 
Anti-Oedipus
 
 Capitalism and Schizophrenia, Athlone Press, London, 1984, p321
 Gilles Deleuze and Felix Guattari
 
*
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 

 

ויכל אלוהים מלאכתו אשר עשה ויאמר:

"נחה דעתי"

 

 מי הוא אותו אלוהים אשר הוציא מפיו את הצירוףהמופלא הזה"נחה דעתי"
האם היה זה אותו אלוהים שאמר "יהי אור"? אותו אלוהים שברא אדם בצלמו ובדמותו?
 אותו אלוהים שנטע את עץ הדעת?


מסתבר שלא, כי אחרת היה הדבר מופיע אות באות, מילה במילה בספר הספרים;
האם היה זה הצלוב, שגילה כי בראשית הייתה המילה וציווה לעולם את הענווה ואת החמלה?
מסתבר שלא, כי אחרת היה הדבר מופיע אות באות מילה במילה בברית החדשה;
האם היה זה הנביא האחרון שראה את הנולד המוזר הזה זמן כה רב טרם היוולדו ?
מסתבר שלא, כי אחרת היה הדבר מופיע אות באות מילה במילה בקוראן.
גבירותיי ורבותיי, תנוח דעתכן ודעתכם – אף לא באחד מהספרים האלה, המשמשים יסודות נצחיים לשלוש הדתות המונותיאיסטיות, תמצאו אפילו מקום אחד שבו נאמר בפירוש "נחה דעתי" גם אם תחפשו בנרות שבת וגם אם תחפשו בנרות חנוכה וגם אם תחפשו בשניהם גם-יחד.

 
ואף-על-פי-כן, הרי לא יתכן שמאז נברא העולם לא נמצא אף בורא, אף נביא, אף חוטם-בחסד-אלוהי שמתחתיו יצא אותו צירוף שבכוחו להתעלםמכל ראייה ולהביס כל טיעון וכל נימוק – אותו "נחה דעתי" הנחזה כטלית שכולה תכלת.

ובכול זאת, הרי עיניים ראוהו, אוזניים שמעוהו ידיים מיששוהו, אפים הריחוהו, וטעמו הרע עמד, עומד ויעמוד בזיכרונם של רבים עד קץ הימים.
הרי לא יתכן שאותו "נחה דעתי" נולד מרוח הקודש, מפני שאילו כך – היה גם הוא \
תלוי זה מכבר על הצלב.

ובכול זאת בן-בנוֹ של בכול זאת? הרי נשאלת השאלה...

לא שקטנו ולא נחנו והרחקנו לכת מבראשית ועד ימי הביניים, וראו זה פלא:
שם מצאנו דווקא את היפוכושל דבר, כלומר: "לא נחה דעתי"

מאוכזבים קמעה, נחנו מעט, שאפנו קצת רוח, והתאוששנו די הצורך להמשיך עד ימי בראשית של המאה העשרים; לא עברו ימים רבים וכבר דִפדפנו ועִלעלנו ופִשפשנו בכתביהם של הטובים בסופרינו והגדולים במשוררינו עד שכמעט קהו עינינו, והינה לפתע פתאום, ממש ברגע האחרון שלפני ההיוואשות הסופית, צץ לפנינו במלוא אונו כביכול אותו "נחה דעתי" בכבודו ובעצמו, כמעט יש מאין, ואצל מי אם לא אצל
 הזוכה הראשון שלנו בפרס נובל, הלא הוא ש"י עגנון זצ"ל.

עוד אנו שׂשׂים על המציאה, ובעוד שירה גדולה עולה מגרונותינו ופורצת "ימה וקדמה וצפונה ונגבה",
בסדר זה או אחר, והינה שוב לפתע פתאום, כאשר יארע לעתים קרובות – אליה וקוץ בה: "נחה דעתי קצת ולא נחה כל צרכה" , כך בפירוש גם אצל גדול סופרינו המתים; לא "נחה דעתי" מלא ונפוח ואדום לחיים וּגבה-אף, אלא נחה "קצת" ו"לא כל צרכה" רחמנא ליצלן.
שמא תקשו ובצדק: מה פירוש "נחה קצת ולא נחה כל צרכה"? האין זה אומר שהיא נותרה
וחצי תאוותה בידה?; ושמא היא גם מתהפכת בשל כך על משכבה בלילות , לא עלינו!
ושמא דווקא כן עלינו, רחמנא ליצלן בן-בנו של רחמנא ליצלן... ואם כך, אנה אנו מובילים את החרפה?

נואשים ייאוש חסר-תקווה עמדנו כבר למשוך ידינו ורגלינו מן החיפוש המתיש והמתסכל אַחַר המקור המוחלט של אותו "נחה דעתי" חד וחלק שאין לו זכר בתרבותם של עמי התרבות – והינה, עוד אנו מתנחמים נחמה פורתא בכך שישנם בעולם ייאושים גדולים יותר - מבליחים להם לפתע אורות משונים, ממש בטווח יריקה; אבל אנו שאיננו מורגלים לירוק לבארות שמהן אנו נאלצים לשתות – מחליטים להמשיך לשרך את רגלינו העייפות והצבות אל עבר מה שנראה כסופו של מסע ארוך אל תוך הלילה, חרף ועל-אף ולמרות ובניגוד לקולות התבוסתניים הרוחשים ולוחשים חזור-ולחוש ממעמקי בְּטָנֵינוּ ומבין כפלי בְּטָנוֹתֵינוּ: "פאטה מורגאנה! חזיון תעתועים! חזיון שרב! הלוצינציה" וכיוצא באלה כינויים למראות-שווא, מה שבאמת הכי מתקבל על הדעת.
אך שוב הִנֵּה: מה טוב שלא ירקנו, כי בסופו של לילה של סופו של יום באה החידה על פתרונה והתעלומה נגוזה בהותירה תחתיהעשרות, מאות ואולי אפילו אלפי "נחה דעתי" שיוצאים ומתגלגלים כציגענע באבקעס – לא מעכוזיהן של עִזים בדיר, כדרך הטבע, אלא דווקא, כאילו להכעיס, מתחת ידיהם העדינות וציפורניהם המוקפדות של שופטי מדינת-ישראל המכהנים להם בשׁוּבָה וָנַחַת, כיאה לעליונים שבעליונים, אפילו בסופי ימים טרופים אלה;

ואילולא הקפדנו אנו, כהרגלנו, כפל-קפידה, מאותן קפידות שגוֹיי הארצות מכנים אותן "דאבל-בליינד צ'קינג" כדי שלא להיכשל חו"ח באי-נקיטת לשון נקייה , היינו עלולים להיכשל, חס וחלילה, בלשוננו ולכנותן "החראות-דין", לא עלינו ולא עליכם, מאותן שצִבען וריחן מדברים בעד עצמם, שאילו חי כיום בינינו אותו רב מפורסם מאותה אנקדוטה ישנה – היה קם ומצווה להוציא אותן עִזים, גם מכבוד הבית ההוא וּגם מִלקסיקונם של יוֹשְׁבֵי-בוֹ, למען ירווח לכולנו, ותוכל סוף-סוף גם דעתנו לנוח ממנוחות דעותיהן הנפחניות
ומתנוחות הכרעותיהן המשונות.
אמן ואמן.

 

 
לקריאה נוספת:
 
הצופן הגנטי ודיני הירושה:
 
 
................................................... 
חזקת החפות
 
"תחת חיטה ייצא חוח ותחת שעורה באשה"
[איוב ל"א, 40 ]
 
  אחת מהפגיעות הרעות של השופט מישאל חשין הייתה פגיעתו בחזקת החפות

 

בסיפרו המאלף של פרופ' אהרן קירשנבאום "הרשעה עצמית במשפט העברי" הוצ' מגנס תשס"ה, כותב המחבר: "למותר לציין שהכלל 'אין אדם משים עצמו רשע' הוא כלל הקובע יכולת משפטית, לאמור: אדם - מבחינה משפטית - יכול לשים עצמו רשע, ואסור לבית הדין לאפשר לו להרשיע את עצמו." (שם, עמ' 528).

בא השופט חשין, הנוהג להדר את פסקי הדין שלו, בין הייתר גם במובאות מהמשפט העברי, ונכשל כאחד ההדיוטות בהבנתו את הכלל הגדול 'אין אדם משים עצמו רשע' ובפזיזותו פוסק על סמך הפסוק הנ"ל:

[...] " ברגיל אין אדם משים עצמו רשע; קרא: אין אדם מודה כי עבר עבירה פלונית אלא אם עבר אותה עבירה. חוכמת-הלב לימדה אותנו , שאין אדם משים עצמו רשע במקום שהוא צדיק" [...] (דנ"פ 4342/97 - מדינת ישראל נ' אל-עביד).

חשוב מאוד  להיכנס כאן לאי-הבנת הנקרא שלוקה בה השופט הנכבד;  אי-הבנה המתבטאת גם בדברים שהובאו על ידו לפני ואחרי הציטוט דלעיל, אשר הוצא מתוכם אך נותר בהקשרם, וחובה לומר כי שופט זה  הנוהג להתחזות לעוקר הרים, קירטע וכשל ונפל בפח של עצמו בעשותו במושג 'אין אדם משיםעצמו רשע' שימוש הנוגד ניגוד מובהק את משמעותו בהלכה היהודית, ולמרבה הפלא הטעה לא רק את ההדיוטות אלא אף כמה מאלה היושבים על כס המשפט בערכאות התחתונות והבינוניות, אשר הושפעו על נקלה מפרשנותו השגויה ואף נאחזו בה בהכרעותיהם. [ראו לדוגמה: ביהמ"ש המחוזי תפ"ח, מדינת ישראל נ' קוזלי].

והנה, ציפור קטנה לחשה לי שלא רק הדיוטות ושופטים של מטה הוטעו ותעו והלכו כעִזים עיוורות בעקבות פרשנותו השגויה של חשין ונפלו בפחו, אלא אף אלה שהשופט חשין ישב לצִדם בבית המשפט העליון, ובראשם נשיאו לשעבר  בכבודו ובעצמו.

מבחינה פסיכולוגית, פרשנותו של חשין בעניין ההרשעה העצמית היא אווילית עד כדי כך שלא רק פסיכולוגים אלא אף אלה הבקיאים בהלכה היהודית וביחסה להפללה העצמית, אשר דברי חשין יוצגו לפניהם בלא ציון שם אומרם, עלולים להסיק שמדובר בבור ועם הארץ פשוט וגס  ולא באיש רם מעלה, אשר שיגעון גדלות שהוא לוקה בו לכאורה פועל באופן סינרגטי עם פירחחותו, פזיזותו ותזזיותו.

וכה סביר להניח שהסינרגיה הקטלנית הזאת פועלת לא רק בשעה שרם המעלה הזה חורץ את לשונו באמצעי תקשורת המוניים ומקצץ בה ידיים ורגליים של משפטנים שדעתם שונה מדעתו, אלא פעלה גם ביושבו לחרוץ דין שחור על גבי לבן ולהכריע גורלות, רחמנא ליצלן.

מן הראוי לציין שמבין השופטים העליונים, דומה שרק השופטת דורנר לא נפלה בפח שבו נפל והפיל השופט חשין את עמיתיו לכס המשפט, לפחות במקרה זה.

 

 
 
ומקרה נדיר שבנדירים
 
 
כי בדרך כלל המערכת היא

מערכת אטומה ומטומטמת, מזלזלת ונחשלת, כושלת ומכשילה

 

בעקבות מאמרו של עו"ד משהגולדבלט "מסע הסתה נגד שר המשפטים"

  Nfc6.6.07

 

מה הפלא שיותר ויותר מאלה הנאלצים לבוא בשעריה של המערכת המשפטית ולהזדקק לשירותיה מבינים עד מהרה שהם נקלעו לעולם קפקאי, שבו שופטים ופרקליטים רבים רוויי אינטרסים פרטיים שמעמדם במערכת ואפשרויות קידומם באמצעות כל מיני קשרים  משפחתיים, קשרי אינטרסים, דילים וקנוניות, הם הנושאים העומדים בראש סדר יומם בתחילתו של יום, במהלכו של יום ובסופו של יום.



ישנם עורכי-דין שעדיין לא נוגעו ולא נכנעו לחוליי המערכת (והללו הם הרי מתֵי מעַט) יכולים לספר לכם על פסקי-דין שגויים ומעוותים, שהקשר בין נימוקי השופט שכתב אותם לבין העובדות, הראיות, הממצאים הרלוונטיים והמסקנות המתבקשות מהם הוא, וסילחו לי על הביטוי, כקשר בין מחט לתחת.

מאחר שעל השופטים לא חלה שום אחריות מקצועית ולא ניתן לתבוע אותם על רשלנות מקצועית - רבים מהם מרשים לעצמם לבצע את עבודתם הציבורית כלאחר יד וכאילו מלאכת עשיית משפט היא מיטרד עבורם, וכאשר תיק מסוים (וכאלה הם הרי הרוב) אינו עשוי להביא להם פירסום או פורקן לייצר התפלפלות אווילי שלא בא על סיפוקו ימים רבים  -  הם יודעים היטב להפעיל לחץ על הצדדים להגיע להסדרי פשרה רדודים שאין להם ידיים ורגליים בעלות יציבות משפטית סבירה.

 

עורך דין מפורסם, שהיה בכיר בפרקליטות, ופרש לשוק הפרטי, אמר לי, ברגע של גילוי לב נדיר, כי הכרעות-דין רבות אינן מחזיקות מים עד כדי כך שאינן ראויות להיות מוגשות אפילו כשיעורי-בית בראשית דרכו של תלמיד במכינה למשפטים.

כששומעים וקוראים על הדרך שבה מתמנים ומקודמים שופטים במדינת ישראל, קשה להידהם מהבינוניות הנוראה שפשתה במערכת המשפט, ומההחלטות הפזיזות והרשלניות היוצאות בראשיתו של יום, במהלכו של יום ובסופו של יום מתחת ידיהם של שופטים רבים מדיי, המגובים בזילזול הכללי של המערכת המשפטית בציבור הרחב.

נכון שיש כאלה אשר המערכת, מסיבות השמורות עמה (שלרוב אינן ניגלות לעיני הציבור הרחב) הופכת עולמות כדי להיטיב עמם ולהשביע את רצונם - אבל הללו הם יוצאים מן הכלל, וכאשר פה ושם נחשף מיקרה כזה, המעורר, בצדק, זעם רב בציבור, ננקטת על-ידי המערכת שיטת "הכלבים ינבחו והשיירה תעבור".

וזה הרי מן הסתם גם מה שקורה ממש ברגע זה.
 
 
 ...................................................
 
 
 

מזג-שיפוטי בע"מ

 

נחשו-נא מי היו המתנגדים הבולטים ביותר ל-"חוק נושאי משרה שיפוטית (מניעה מלשבת בדין)" (תיקוני חקיקה), התשס"ד - 2004;
תיקון שנועד לפתור חלק קטן, זעיר, ממש "פיצקאלע" מהבעייה של אי-נשיאה של שופטים באחריות מקצועית.

יפה! ניחשתם נכון! - השופטים בכבודם ובעצמם...

עתה נסו-נא לנחש מי מאלה המכהנים כיום כשופטים לא היה מעז להציג את מועמדותו לתואר "כבוד השופט" אילו היה המחוקק מחיל על "נוֹשְׂאֵי מִשְׂרָה שִׁיפּוּטִית" למיניהם את החוק החמישי בחוקי חמורבי...
 
דוגמה של מזג-שיפוטי עליון:
 
"אבא שלי היה שופט בבית המשפט העליון הראשון, ואני הייתי שנים רבות בבית המשפט העליון. בית המשפט הוא ביתי...לא אתן לאיש לעמוד לשטן בדרכו של בית המשפט, אלחם כלודר בזירה בכל מי שינסה להרים יד על בית המשפט העליון ואתה יודע היטב למה אני מתכוון. אתה יודע היטב כיצד הסתיימו מלחמות הלודרים...אם מישהו ירים את ידו על הבית שלי, אני אגדע את ידו".
[מפניני השופט לשעבר ח-ש-י-ן]
 
 
הכול אישי
 
  איפה יש בעולם דבר שאינו אישי ?   18/10/2008 10:14 

הצטרף בתאריך :
15/01/2006 13:52
כשעו"ד חיים שטנגר ניסה להפוך את ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין למטה הבחירות שלו  - זה לא היה אישי?
כשעו"ד יאיר בן-דוד חמדאת ההוצאה לאור בשיא שגשוגה - זה לא היה אישי?
כשעו"ד שמעון בן-יעקב חמד את אחת הפקידות בהוצאה לאור ושיתף פעולה עם השניים הנ"ל כדי שהללו יעלימו עין מהטרדותיו - זה לא היה אישי?
כשעו"ד צבי מיתר הטיל עלי לרסן את התפרעויותיו של עו"ד חיים שטנגר בהוצאה לאור (שהביאו בסופו של דבר לחורבנה), כי באותה עת התמודד על ראשות הלשכה, ולא היה לו נוח ללכלך את ידיו על המתפרע - זה לא היה אישי?
כשהשופט זכריה כספי מכר משפט (מניעיו נחשפו בזמן-אמת ופורטו ויפורטו עוד ועוד עד קץ הימים) - זה לא היה אישי?
כשתשוקתה של השופטת דבורה ברלינר לכס בית המשפט העליון סינוורה את עיניה ומנעה ממנה לתקן את הנבלה שעשה השופט זכריה כספי - זה לא היה אישי?
כשהשופט מישאל חשין מכר נשמתו לשטן במנעו ממני רשות-ערעור על משפט מכור, שבו הייתה מעורבת מכף-רגל ועד-ראש לשכת עורכי הדין , שהוא חפץ אז ביקרה מסיבות אישיות מאוד - זה לא היה אישי?
וכן הלאה וכן הלאה, כי לא  יִתַּם ולא  יִשְׁלַם עד אשר ידו הארוכה של הצדק הפואטי תיגבה מאחרון- הקושרים נגדי ומהקטון בעוזריהם וסעייניהם, מכול אחד ואחד מהם באופן אישי, את מלוא המחיר על מעשה הנבלה שעשו לי. 
עידן סובול
 
 
 
 
 תשובה של בעל-שם לעלומת-שם:
 
 על סכנתם של נ-ח-ש-י צפע   (ללחוץ כאן בזהירות...)
 
ידו הארוכה והמכרעת של הצדק הפואטי
 
מגלומניה ומגלומניאקים:
 
 
 
 הליכה לַמִקוה
 
 
 
 
 טיולים לנזקקים:
 

http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-122550-00.html?tag=12-22-51

 

http://www.nfc.co.il/Archive/002-D-20300-00.html?tag=00-02-43

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

נושא התגובה

 

בידוי הראיות ע"י בכירי הלשכה

 

 

שם הכותב:

 

עידן סובול        

 

זמן:

 

08:32 05/05/2010

 

כתובת IP:

 

192.117.104.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לחקור את בידוי הראיות שביצעו עו"ד שמעון בן-יעקב וסייעניו שהיו בין נבחרי ובכירי לשכת עורכי הדין;
לחקור את עו"ד גד פרנקל שנבחר על-ידם לייצג את הלשכה, לא בזכות כישוריו המשפטיים אלא בזכות קשריו המיוחדים והיחודיים עם בכירות ובכירים ביאח"ה, עם פרקליטות ופרקליטים ועם שופטות ושופטים;
לחקור את חוקרי המשטרה הזוטרים והבינוניים ששיתפו פעולה עם הלשכה במעשה נבלה שנעשה על-ידי כמה מנבחריה, כי כך הורו להם מגבוה;
לחקור את השופט זכריה כספי ששיתף פעולה עם הלשכה ועם הפרקליט מנחם בלום כדי לייצר הרשעה בכול מחיר;
לחקור את התנהלותה של השופטת דבורה ברלינר ואת הסיבות האישיות שהביאו להתנהלותה נטולת המזג השיפוטי, הרבה לפני הפרשה הידועה כ"ארבל תמורת ברלינר" והרבה מאוד לפני שנבעטה מהעליון בחזרה למחוזי.
לחקור את עו"ד יאיר בן-דוד על המניעים שהביאו אותו להגיש תצהיר שקרי בעליל לבית המשפט לטובת עו"ד שמעון בן-יעקב;
לחקור את המישנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, על הסיבות האישיות שהביאו אותו למנוע ממני רשות ערעור, לפני שמונה למישנה לנשיא בית המשפט העליון;

לגוף בלתי-תלוי, יושרתי ומקצועי לא יהיה מנוס מלהמליץ להחיל על מערכת המשפט את החוק החמישי של חוקי חמורבי, אם יחליט שהגיע הזמן לטהר את נגעיה.

 

 

 

כתוב תגובה ל- עידן סובול

 
 

מעשה נבלה "בדרך מקובלת ובתום לב"

 

כשיש למערכת המשפטית אינטרס לא למצוא "תשתית ראייתית" כדי לא להזיק למי שהיא חפצה ביקרו - היא פשוט לא מוצאת, והוא יכול להיות בעל עניין שנגוע בניגודי אינטרסים מכף רגלו ועד מעל לראשו, והוא יכול להטריד מילולית ולהטריד פיזית, בדרך הטבע או "תלחס טיזי" (تلحس طيزي), והוא יכול לפסוק מול פני האומה בעברית צחה את הפסוק השני משיר השירים לכול מי שיש לו עניין לפסוק לו.

אבל כשיש למערכת המשפטית עניין לחסל מישהו פוליטית או אפילו "רק" מקצועית - היא תמצא תשתית ראייתית, גם אם מדובר בתשתית שנחרטה בעזרת קיסם-שיניים על בלוק קרח שנפל מעגלת מוכר הקרח בסרט "אסקימו לימון" בעיצומו של חום יולי-אוגוסט.

ולא חסרים שופטים ושופטות שישתפו פעולה עם מעשה הנבלה!

 
 
דוגמה של תשתית ראייתית שנכתבה על בלוק קרח שהושלך בחצר בית המשפט באחד מימי תמוז
שעה שהחמה עמדה בזניט: 
 






 
 
 
 
 
 
         האדמה שמערכת המשפט ואכיפת החוק דורכת עליה
 
 
 

 

 

 

נושא התגובה

 

וזה עוד לא נגמר...

 

 

שם הכותב:

 

עידןסובול        

 

זמן:

 

10:00 21/07/2012

 

כתובת IP:

 

84.108.125.133

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סופם של הקושרים ועוזריהם

גד פרנקל לשנתיים מאסר [ זה האיש שייצג את לשכת עורכי הדין בישראל בתביעה שהגשתי נגדה. אשת חיקו היא "במקרה" קצינה בכירה ב- "יאח"ה
"...
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000555625

עו"ד שמעון בן-יעקב התאבד [זה ראש הקושרים נגדי בלשכת עורכי הדין, שקשר נגדי לאחר שפעלתי לסיכול הטרדותיו המיניות בעובדות הלשכה] :

http://news.walla.co.il/?w=/10/167987

הפרקליט מנחם בלום שסייע, מסיבות שכבר אינן שמורות עמו, לעו"ד שמעון בן-יעקב בשל היותו של עוד שמעון בן-יעקב חבר הוועדה לבחירת שופטים -- סיים את תפקידו זמן קצר אחרי המשפט שאותו ניהל השופט לשעבר זכריה כספי, בדרך שבחר עבורו הצדק הפואטי.

עו"ד חיים שטנגר השתגע [זה האיש שנגדו הגשתי תלונה במשטרה על איומים לחסל אותי פיזית, לאחר שמנעתי ממנו להשתמש במשאבי ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין לצורך מאבקי הכוח הפוליטיים שלו בלשכה בשנת 1994 !!!, ולאחר שבשל כך זרע הרס במשרדי ההוצאה לאור]:
http://www.haaretz.co.il/news/law/1.1171309

עו"ד יאיר בן-דוד [זה האיש שבשמשו כמנכ"ל הלשכה מסר תצהיר-שקר לבית המשפט לטובת עו"ד שמעון בן-יעקב, שבו טען, מסיבות שכבר אינן שמורות עמו ועם ה-3 הנ"ל, כי אין בסיס לטענה שעו"ד שמעון בן-יעקב מטריד מינית את עובדות הלשכה, וכטובת הנאה על תצהירו מונה על-ידי הקושרים למנכ"ל ההוצאה לאור ותוך זמן קצר ביותר שיבש את פעילותה וסולק על-ידי ראש הלשכה] :
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=440792

ועל עוזריהם, שהצדק הפואטי עשה כבר שפטים ברובם, לא כאן המקום להרחיב, וכולם מופיעים במלוא ערוותיהם המבישות בספר "מוחל הטובות" העומד לצאת בקרוב לאור.

 

 

[ הכותב אינו פרופסור אמריטוס או חבריתוס בשום אוניברסיטה; גם לא חבר סגל בשום מכללה אקדמית או פסאודו-אקדמית; אינו מקורב בשום דרך לשום רודף כבוד ו/או בעל -שררה באחד ממוסדות המדינה החיוניים ו/או המיותרים; אינו שופט ולא בן שופט, ולמרות שיש לו היכרות ארוכת שנים עם אחורי הקלעים של מערכת המשפט וקרא פעם, מידֵי פעם, בתוקף תפקידו דאז, לא מעט הגהות של הכרעות-דין שנהרו ונולדו ברוב סוגי הערכאות, ולמרות שיש לו מושג סמיך למדַי על טיבם של אותן הכרעות ועל טיבם של מכריעיהן - לא השתתף מעולם בשום הרכב מסוג אותם הרכבים הזויים שדנו, למשל, את עמוס ברנס למאסר עולם או הותירו את גזר דינו על כנו במשך שנים רבות; כמו-כן לא נִמנה בעברו הרחוק על הגאונים אשר דנו את טוביאנסקי למוות ואף פיקחו על ביצוע גזר הדין, ולמיטב ידיעתו – לא היה לו גם כול קשר למשפט סאקו-ונצטי, לבד מן הצער הרב והזעם העז שהתעוררו בו למקרא הידיעה שהם הספיקו להיות מוצאים להורג בטרם זוכו;  בקיצור: הוא חי חיים שבכול רפובליקת-בננות נחשבים שיגרתיים למדַי... ]

 

*** פורום בעד ונגד ***
לא נמצאו הודעות
     
נושא ההודעה תגובות כותב ההודעה צפיות תאריך
דף : 1     1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |    >>8
 
Plus je vois des representants du peuple, plus j`aime mes chiens
 Alphonse de Lamartine
 
הארץ טובה - המדינה רקובה * The Land Is Good - The State Is Rotten
עובדה