תולדות החברה
החברה הוקמה על ידי ויליאם דורנט שהיה מנהלה של ביואיק והפך אותה ליצרנית הרכב הגדולה בארצות הברית. דורנט צבר הון רב והחליט בשנת 1908 ליצור חברת אחזקות שהייתה חברת האם של ביואיק ויצרנים נוספים. הוא פתח במסע רכישות ובאותה שנה רכש את חברת אולדסמוביל. בשנת 1909 רכש את קדילאק וחברות נוספות, אך ב-1910 נקלע לחובות גדולים ואיבד את השליטה בחברה לבנקים. דורנט נאלץ לפרוש והקים עם לואי שברולה את חברת שברולט. ב-1916 פורש דורנט משברולט עקב חילוקי דעות ובעזרת פייר דופונט, מבעלי דופונט, הוא קונה בחזרה את השליטה בג'נרל מוטורס. כעבור שנה גם שברולט נרכשת על ידי ג'נרל מוטורס.
במהלך שנות העשרים והשלושים, החברה ייסדה חברת אוטובוסים מצליחה, ועודדה את המעבר מנסיעה ברכבות לנסיעה באוטובוסים. בשנת 1930 החברה רכשה מפעל לייצור מנועים לקטרים, והפכה ליצרנית הגדולה ביותר של מנועי דיזל לקטרים. בשנת 1953, נשיא החברה צ'ארלס וילסון מונה למזכיר ההגנה של ארצות הברית. בשנת 1955 החברה הייתה לחברה האמריקנית הראשונה, שהכנסותיה השנתיות עלו על מיליארד דולר.
בשנת 1985 החברה רכשה את קבוצת יוז, תמורת כ־5 מיליארד דולר. הקבוצה כללה חברות מובילות בתחומי התעופה, האלקטרוניקה, התקשורת והלוויינים. רוב החברות נמכרו במהלך שנות התשעים, והאחרונה (חלל ותקשורת) נמכרה לבואינג בשנת 2000. בשנת 2004, החברה מכרה כ־8.2 מיליון כלי רכב, והרוויחה כ־2.8 מיליארד דולר. הכנסותיה עמדו על כ־193.5 מיליארד דולר (עלייה של 4.1 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת).
לאחר הפסדים בשנת 2005 ו-2006 מכר התאגיד את אחזקותיו בחברות איסוזו וסובארו היפניות.
|