x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
   דף הבית    תגובות    צור קשר    פריצה למצלמות אבטחה    Google מותאם אישית!    הכל על IcyTower!
 
    Zoo TYCOON 2 להורדה
    Windows דפוק
    GTA להורדה
    משחקים להורדה
    משחקים ל PS2
    משחקים לאימיול
    לכתוב בדם
    משחקי לגו להורדה
    בניית נפצים
    30 דרכים לעצבן שוטרים
    איך לשגע מוכר פיצה בטלפון?
    משפטים למורים
    ספר הבישול (לגבר)
    הדף המעצבן
    הדף המעצבן 2
    הדף המעצבן 3
    המדריך הכולל ל-telent
    תוכנות להורדה
    GameMaker
    Pivot - יצירת אנימציות
    מבחני IQ
    הכנת מסרים סמויים
    משחקי מצלמת אינטרנט
    בחן את עצמך - מחשבים
    תוכנה מגלה סיסמאות RAR
    פריצה למחשב דרך ICQ
    בניית וירוס! חם!
    תוכנות Hacking להורדה
    IP של מצלמות אבטחה
    עריכת אתרים!
    לכבות לקורבן את המחשב
    לכבות לקורבן את המחשב 2
    פריצה למשחב! ממש קל!
    בניית אנטי וירוס!!!
    Google מותאם אישית!
    משפטים מצחיקים
    הכל על IcyTower!
    מה ה-IP שלי?
    כינויים ל-ICQ/Messenger
Game Maker:                          
Game Maker מה זה ?
GAME MACKER היא תוכנה ידועה ופופולארית. תפקידה היחיד הוא בניית משחקים באופן קל ופשוט. כל אדם יכול להוריד את התוכנה, להכנס אליה ולבנות משחקי מחשב כמעט מכל המינים על פי בחירתו וטעמו. משחקי המחשב של GAME MACKER כוללים : דמויות שונות, הליכה, קפיצה, ירידה, עליה, סיבובים באויר, בעיטות, אגרופים, ראסיות, נוגרות ועוד...
 
 
הורידו את GAME MACKER:
בחרו אחת משלוש האפשרויות הבאות :
 
 
בניית משחק בסיסי בתוכנה :
במשחק זה נעשה דברים בסיסיים. נעשה דמות הולכת ע"י לחיצת החצים בתוך מבוך והיא צריכה למצוא יציאה מהמבוך. במשחק נעשה 3 שלבים (אם אתם רוצים תוכלו לעשות עוד). בואו נתחיל בלהכניס אנימציות\תמונות.
1:הוספת תמונות או אנימציות
כדי להוסיף תמונה או אנימציה, נלחץ על האיור עם הצורות הצבעוניות שמופיע למעלה בסרגל הכלים:



לזה קוראים ******** הלחצן הזה הולך להיות החבר הכי טוב שלכם במהלך הכנת המשחק. כאשר לחצנו על לחצן להוספת SPRITE הופיע חלון וכתובית בצד שמאל:


הכתובית בצד 0 SPRITE היא השם של ה******** כדי לשנות את השם, כתבו בריבוע שלידו מופיע הכתובית :NAME
נקרא לה: sababa. רצוי לכתוב באנגלית מכיוון שאם תכתבו בעברית, יהיו בעיות במשחק. לאחר שקראנו לה סבבה נעלה תמונה או אנימציה מהמחשב (תוכלו להשתמש באוסף האנימציות והתמונות שקיבלתם עם התוכנה). כדי לעלות קובץ של תמונה למשחק, לחצו על LOAD SPRITE ואז יופיע חלון שבוא אתם תסיירו במחשב ותעלו תמונה למשחק. לאחר שהעלתם את התמונה, לחצו OK.
וזה מה שאתם צריכים לקבל:

אנחנו נלמד עוד על הSPRITE בהמשך. עכשיו נתחיל לעבוד על האובייקטים.
2: הוספת אובייקטים והכרת "אירועים" ופעולות
האובייקטים הם הדמויות והם יצטרכו לעשות פעולות שאתם תחליטו. בלעדיהם, לא תוכלו לשחק...
עכשיו נעבוד על האובייקט של SABABA. כדי ליצור אובייקט חדש לחצו על האיור עם העיגול הכחול שבסרגל הכלים:


כאשר תלחצו על העיגול הכחול להוספת אובייקט, הופיע חלון וכתובית בצד שמאל:

נקרא לאובייקט SABABA גם אבל אם אתם רוצים תוכלו לקרוא לזה איך שאתם רוצים. לאחר מכן, נתאים לאובייקט את הSPRITE המתאים לו כדאי שיראו את הדמות "סבבה" במשחק. כדי להתאים לו SPRITE צריך ללחוץ על המלבן שבתוכו כתוב <no sprite>:


כשתלחצו, תופיע רשימה שבה יופיעו כל התמונות שהכנסתם למשחק. תבחרו בSABABA.

אם לא תתאימו SPRITE לאובייקט, לא תראו את האובייקט במסך אבל הוא עדיין יהיה פעיל.
זה מה שצריך להיות לכם לעכשיו:

עכשיו נתחיל לתכנת את סבבה
בכל אובייקט יש פקודות שאומרות לו מה לעשות ומתי לעשות.
אנחנו צריכים עכשיו לעשות את סבבה שיזוז כשנלחץ על החיצים. כדי לעשות זאת צריך לבחור את האירוע המתאים EVENT
בתוכנה יש כל מיני אירועים:

זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט נוצר בשלב?"
זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט מושמד בשלב?"
זה אירוע שאומר "מה יקרה כשנגמר הזמן?" נלמד על זה בהמשך.
זה אירוע שאומר "מה יקרה בזמן שהאובייקט

קיים בשלב?"
כלומר, בזמן שהאובייקט מופיע במסך הוא עושה פעולות.
זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט נוגע באובייקט אחר?"
זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן לוחץ על
מקש כלשהו במקלדת?"
זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן לוחץ על
לחצן בעכבר?"
זה אירוע שבו יש כל מיני אירועים כמו "מה קורה
אם האובייקט מחוץ לשלב?" או "מה קורה לשלב (שבו
נמצא האובייקט) כשהוא מתחיל?"
זה לא אירוע. על זה אני אסביר בהמשך.

זה אירוע שדומה לאירוע KEYBOARD
רק שאירוע זה מפעיל פעולות רק פעם אחת
כשלוחצים על מקש לחיצה ארוכה
וKEYBOARD מפעיל פעולות ללא הפסקה עד
אשר שהשחקן מפסיק ללחוץ על המקש.
זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן "ישחרר" את
את המקש שעליו לחץ?"

אנחנו רוצים ש"סבבה" האובייקט יזוז במסך כאשר לוחצים על החיצים. כדי לעשות זאת צריך להוסיף לאובייקט אירוע של לחיצת מקש במקלדת.
בחלון האובייקט יש כפתור שכתוב בו ADD EVENT:

לחצו עליו. לאחר שלחצתם עליו יופיע חלון עם כל האירועים שהזכרתי:

נבחר KEYBOARD
עכשיו יופיע חלון עם מלא שמות של מקשים במקלדת:

נלחץ על <Left> שהוא מסמל את החץ שפונה שמאלה.
כשנלחץ, יעלם החלון עם האירועים ותופיע כתובית <Left> בתוך המלבן:

זה אומר שנוסף לאובייקט האירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן ילחץ על החץ השמאלי?"
עכשיו אנחנו צריכים לעשות את מה שיקרה.
אנחנו צריכים ש"סבבה" יזוז שמאלה לשם כך נוסיף את הפעולה שתזיז את "סבבה".
בצד ימין, של האובייקט תראו מן כרטיסים שבהם מופיעות כתוביות:

מה שכרגע יש לכם זה:
MOVE
1MAIN
2MAIN
CONTROL
DRAW
SCORE
CODE
(בתמונה ששמתי יש עוד כרטיסיות שאין לכם, אל תתייחסו לזה
זה לא חשוב.)

כרטיסיות אלה נקראות "ספריות" LIBRARIES
לכל ספרייה יש שם ובכל ספרייה יש גם פעולות.
כרגע הספרייה שפתוחה לכם, לפי מה שאני חושב, היא MOVE
ספרייה זו מכילה פעולות להזזת האובייקט בכל מיני דרכים. אנחנו צריכים פעולה שתזיז את "סבבה" שמאלה.
הפעולה שמתאימה להזזת דברים היא עם הסמל הבא:

כדי להוסיף אותה לתוך האירוע, צריך לסחוב אותה לתוך המלבן האמצעי הריק ואז ל"שחרר" אותה בתוך הריבוע.
כשתפילו את הפעולה לתוך הריבוע, יופיע חלון עם חצים:

זהו חלון המאפיינים של הפעולה. מה שכרגע אנחנו צריכים שסבבה יזוז שמאלה אז לחצו על החץ השמאלי.
לאחר מכן נבחר את המהירות בו סבבה יזוז, נבחר 4 אז כתבו 4 בSPEED:

וזה מה שצריך לצאת לכם:

לאחר מכן לחצו OK.
לבינתיים עשינו שסבבה יזוז שמאלה כאשר לוחצים על החץ השמאלי שבמקלדת.
עכשיו מה שנותר לעשות זה שיזוז ימינה כשלוחצים על החץ הימיני, יזוז למעלה כשלוחצים על החץ שפונה מעלה ושיזוז מטה שלוחצים על החץ שפונה מטה. זה לא מסובך בכלל. עשו אותו דבר רק הוסיפו את האירועים UP, DOWN ו RIGHT
ובהם תשימו את הפעולה שמזיזה את האובייקט רק אל תשכחו לכתוב בSPEED: 4 וללחוץ על החצים המתאימים לאירועים. כשתסיימו לחצו OK.
זה מה שצריך להיות לכם כשתסיימו:

כדאי לבדוק אם סבבה עובד בסדר, צריך להריץ את המשחק.
לחצו על החץ הירוק שבסרגל הכלים שלמעלה:

כשזה יפעיל את המשחק, תופיע הודעה!

הודעה זאת אומרת שלמשחק אין שלבים!
זה הזמן לעשות שלבים למשחק!
לחצו OK בהודעה.
3: הוספת שלבים
כדי להוסיף שלב חדש למשחק, לחצו על הסמל הריבוע שבסרגל הכלים שלמעלה:

כשתלחצו עליו, יופיע חלון עם הרבה ריבועים:

חלון זה נקרא "חדר" ROOM
החדרים הם השלבים במשחק.
אנחנו נלמד עכשיו על בניית שלבים!
אם תלחצו על כפתור ההרצה (החץ הירוק שבסרגל הכלים), יופיע חלון אפור. זה משום שעוד לא שמנו כלום בשלב. בתוך החדרים יש מן כרטיסיות שראינו באובייקט:

בכל כרטיסייה יש את האפשרויות לבניית השלב:
BACKGROUNDS- בכרטיסייה זו, יש אפשרות לשים לשלב רק תמונת רקע.



4: הוספת רקע למשחק
אם אתם רוצים לשים לשלב תמונת רקע, עליכם להוסיף למשחק תמונת רקע ע"י לחיצה על הסמל עם הנוף שבסרגל הכלים:

כאשר תלחצו יופיע חלון:

זהו חלון להוספת תמונת רקע לשלב. כדי לעלות רקע, לחצו על LOAD BACKGROUND:

לאחר מכן יופיע חלון שבו תסיירו במחשב שלכם כדי למצוא תמונה בשביל המשחק שלכם. בחרו תמונה(תוכלו להשתמש באוסף הרקעים שקיבלתם עם התוכנה). לאחר מכן שבחרתם, לחצו OK.


אם אתם רוצים לערוך את התמונה שבחרתם, לחצו על EDIT BACKGROUND


עכשיו כשהוספתם למשחק תמונת רקע, זה הזמן להוסיף לשלב תמונת רקע!
5: הוספת רקע לשלב
חזרו למאפייני ה"חדר" ולחצו על הכרטיסייה BACKGORUNDS
זהו חלון הרקעים:

ולהלן כל מיני אפקטים לרקע:
1. כש DRAW BACKGROUND COLOR מופעל, החדר יהיה צבוע בצבע. את הצבע אפשר לבחור ע"י לחיצה על BACKGROUND COLOR.
2. זו היא מערכת איתה תוכל לשים תמונת רקע בשלב. אם אתה צריך שתי תמונות רקע בשלב או יותר, אז אתה לוחץ על עוד BACKGROUND שברשימה ואז לוחץ עושה את מאפייניו. מתכנת התוכנה נתן אפשרות רק ל8 רקעים ולא יותר!
3. כשVISIBLE WHEN ROOM STARTS מופעל, אז הרקע יופיע. בלי זה אין רקע!
4. כשFOREGROUND IMAGE מופעל, תמונת הרקע תהיה גבוהה מהכל, כלומר כל הדברים שיהיו בשלב, לא יופיעו כי תמונת הרקע מסתירה אותם.
5. בחלון זה אתה בוחר את תמונת הרקע.
6. כשTILE HOR מופעל, תמונת הרקע תופיע במאוזן ברצף.
כש TILE VERT מופעל, תמונת הרקע תופיע במאונך ברצף. אם שתיהם מופעלים, אז תמונת הרקע תופיע בכל השלב. אם שתיהם מכובים, תמונת הרקע תופיע בשלב אבל היא לא תהיה מפורסת בשלב.
7. X ו Y זה הגובה והרוחב של מיקום התמונה בשלב. אתם יכולים להזיז את התמונה ע"י שינוי המספרים.
8. HOR SPEED הוא מהירות של תמונת הרקע. אם אתם כותבים למשל 5, הרקע יזוז ימינה במהירות 5. אם תעשו למשל 3-, הרקע יזוז שמאלה במהירות 3.
VERT SPEED הוא אותו דבר כמו HOR SPEED אבל, רק שהוא מזיז את הרקע למעלה ולמעטה.
אנחנו לא צריכים עוד רקעים או להזיז את הרקע בשביל המשחק. אנחנו צריכים שהרקע יופיע במשחק
הנה ההגדרות המתאימות שאנחנו רוצים:







אני רוצה שתסתכלו ותבינו את זה, כדי שתעשו את ההגדרות שאתם רוצים בעתיד.
לאחר שעשיתם זאת, לחצו OK ואז הריצו את המשחק.
כעת אתם רואים את הרקע!

עכשיו נשים את סבבה, האובייקט שלנו.
6: הוספת אובייקט לשלב
סגרו את המשחק, חזרו לחדר, בכרטיסיות בחרו בOBJECTS
אחרי זה לחצו על החלונית הקטנה שכתוב בה <delete>

כשתלחצו, תופיע רשימה של אובייקטים. כרגע יש לנו רק את סבבה. בחרו בסבבה. כשתלחצו על סבבה, הSPRITE של סבבה תופיע:


עכשיו אתם יכולים לשים את סבבה בתוך השלב. לחצו במקום כלשהו בתוך השלב, וסבבה יופיע!

עכשיו לחצו על OK
ואז הריצו את המשחק. אם סבבה זז לכם כשאתם לוחצים על החצים אז זה עובד טוב! אבל, הוא לא עוצר כשאני עוזב את המקש. את זה אפשר לתקן בקלות!!! סגרו את המשחק, כנסו למאפייני האובייקט, הוסיפו אירוע של KEYBOARD
ובחרו:<no key>
אירוע זה אומר "מה יקרה אם השחקן לא לוחץ על שום לחצן במקלדת?". בתוכו תוסיפו את הפעולה שהשתמשנו בה להזזת האובייקט. בתוכה אל תבחרו בשום חץ, תבחרו בריבוע האמצעי:

ובמהירות,SPEED, כתבו 0.
עכשיו לחצו OK ואז עוד פעם OK ואז הריצו את המשחק.
עכשיו זה עובד כמו שצריך.
עכשיו נוסיף קירות. קירות זה לא בעיה בכלל. הוסיפו SPRITE חדש, בחרו תמונה קטנה מהאוסף שקיבלתם עם התוכנה, והוסיפו למשחק. נקרא לתמונה WALL.

עכשיו הוסיפו אובייקט חדש וקראו לו wall. לאובייקט זה נתאים את התמונה של הקיר ונסמן את SOLID.

אם SOLID מופעל אז זה עושה את האובייקט מוצק. כל אובייקט שיזוז ויפגע בו יעצור. עכשיו לחצו OK.
חזרו לאובייקט "סבבה" והוסיפו אירוע COLLSION ואז יופיע חלון עם אובייקטים. נבחר בwall. עכשיו נוסף לאובייקט אירוע שאומר "מה יקרה אם סבבה יגע בקיר?". הוסיפו את הפעולה שהשתמשנו בה להזיז את סבבה. בתוכה תעשו את ההגדרות של הפעולה בדיוק כמו של האירוע <no key>.
עכשיו חזרו לחדר, לחצו על כרטיסיית OBJECTS ובחרו את wall ועכשיו תתחילו לעשות מבוך, אבל! יש משהו מוזר!

הקירות עומדות אחת על השנייה וזה נראה מגעיל וקשה לבנות ככה את השלב! הכל בגלל הריבועים שמחלקים את השלב. ריבועים אלה נקראים GRID.
בזכות זה אתם יכולים לשים את האובייקטים וכל הדברים האחרים. אתם צריכים שהתמונה תיכנס בדיוק בכל ריבוע. אין בעיה! קל! לחצו על כרטיסיית הגדרות SETTINGS.
7: שינוי הגדרות החדר
בהגדרות תחליטו מה שם השלב, מה גודל השלב, מה מהירותו, ועוד! וכמובן לשנות את גודל הריבועים לגודל SPRITE של wall. כדי לראות מה גודל התמונה, לכו לSPRITE של wall.
ושמה תראו מה גודלו:










WIDTH אומר מה הרוחב.
HEIGHT אומר מה הגובה.
עכשיו אם למשל הרוחב 20 והגובה 30 אתם רושמים בהגדרות החדר, בהגדרות של GRID

X הוא הרוחב וY הגובה. לאחר שסידרנו לפי גובה ורוחב, הקירות הישנות ששמנו בחדר לא מסודרות כמו שצריך. כדי למחוק אותם לוחצים לחיצה ימנית ומוחקים או שמוחקים פשוט את כל האובייקטים שבשלב ע"י הלחצן CLEAR
שנמצא בכרטיסיית OBJECTS. לאחר שסידרנו את הקירות:

נלחץ על OK ונריץ את המשחק.

אם האובייקט עוצר כשהוא נוגע בקיר אז עשיתם מצויין!
עכשיו נעשה עוד 2 שלבים או יותר. נשנה את ההגדרות בכל שלב. בשלב השני נעשה את גודלו:
WIDTH:1000
HEIGHT:1000
ואז נבנה מבוך ובמבוך נשים את סבבה.
כשתיגמרו את המבוך אתם בטח תירצו לשחק בו, אבל הוא חדר שני! המשחק תמיד מתחיל מהחדר הראשון! לשם כך נוסיף למשחק SPRITE
8: העברת חדרים
התמונה תהיה בשביל אובייקט שנקרא לו “finish”. לשם כך נוסיף תמונה מתאימה, ונקרא לSPRITE “finish”. לאחר מכן, נוסיף אובייקט חדש. לאובייקט נקרא: finish. באובייקט זה לא יהיה שום אירוע. עכשיו חזרו לאובייקט סבבה ואז הוסיפו את האירוע COLLISION ותבחרו ב FINISH
להזכירכם, אירוע זה אומר "מה יקרה אם האובייקט סבבה יגע באובייקט סיום?".לתוך האירוע הוסיפו את הפעולה שמעבירה את השחקן לשלב הבא:

פעולה זאתי נמצאת בספרייה 1MAIN.
כשתוסיפו את הפעולה הזאת יופיע חלון:


בחלונית שלידה כתוב TRANSITION אתם בוחרים את האפקט שבו יופיע השלב.
אני רוצה להוסיף משהו לגבי פעולה זאת: אם אתם תהיו בשלב האחרון ובו תעברו לשלב הבא, המשחק יוציא הודעה שתאמר שאי אפשר לעבור לשלב הבא אחרי האחרון, אחרי האחרון אין עוד שלב. לשם כך עלינו לשנות מזה:

לזה:

כל הפעולה הזאת עושה שאם החדר הבא קיים, אז השחקן עובר לשלב הבא ואם החדר הבא לא קיים, אז המשחק נגמר.

פעולות חדשות
שואל "אם החדר הבא קיים, מה לעשות?". נמצא בספריית main1
פותח בלוק של פעולות. נמצא בספריית control
סוגר בלוק של פעולות. נמצא בספריית control
מעביר את השחקן לשלב הבא. נמצא בספריית main1
עושה תוצאה "הפוכה" לשאלה. למשל: "אם השחקן עונה כן לשאלה?" אז רושמים מה שיקרה ואז שמים את הפעולה ELSE ואז רושמים מה שיקרה אם השחקן ילחץ לא לשאלה. נמצא בספריית control
סוגר את המשחק. נמצא בספריית main2

לאחר ששמנו את הפעולות המתאימות, נלחץ אוקיי ואז נשים בכל חדר את האובייקט FINISH. לאחר מכן הריצו את המשחק ושחקו עד אשר אתם מסיימים את המשחק.
אם באחד השלבים קרה שסבבה יכול לצאת ולהיכנס למסך, אז יכול להיות שהשלב גדול יותר מהמסך שלכם. לשם כך מתכנת התוכנה הכניס אפשרות למצלמת מעקב.
9: הוספת מצלמת מעקב
כנסו לחדר שבו זה קרה ולחצו על כרטיסיית VIEWS.
כדי לעשות מצלמת מעקב תעשו שENABLE THE USE OF VIEWS שאם זה מסומן, מצלמות מעקב יהיו פעילות. תסמנו גם את VISIBLE WHEN ROOM START שאם זה מסומן, המצלמה הנוכחית שבחרתם (בין 8 המצלמות הזמינות לרשותכם) תהיה פעילה.
אנחנו כרגע משתמשים ב view 0

עכשיו נעשה שכל פעם שהדמות תהיה קרובה לסוף המסך, המצלמה תזוז. בתוך HBOR VBOR כתבו 200

זה לדעתי המספר הכי טוב!
עכשיו כדי לסיים את המצלמה, בחרו את האובייקט שהמצלמה תעקוב אחריו. לחצו על <no object> שליד הכתובית
Object to follow:
ובחרו בסבבה

כעת הריצו את המשחק ותגיעו לשלב שבו הייתה הבעיה
אם המסך זז כשסבבה מתקרב לסוף המסך אז הצלחתם!