בתחילת שידורה, התוכנית לא זכתה לנתוני צפייה גבוהים, וימי השידור עברו שינויים מדי שבוע. לאחר כחודש, החלה התוכנית לצבור תאוצה ולעקוף את התוכניות של ערוץ 2, שהיו עד אז הנצפות ביותר. למרות הביקורת עליה, לא ירד המדרוג של התוכנית מ-20% עד 25% במדד הצפייה. לשיא הגיעה התוכנית במשדר הגמר, בו צפו 36% ממשקי הבית היהודיים, ו-42.2% בשיא, שהם כ-1,206,000 צופים בממוצע. זה היה המשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה בישראל[10], מאז החלו במדידת המדרוג בשנת 1995, לתוכנית טלוויזיה שאינה חד פעמית.
במהלך שידור העונה הוזכרה עלילת התוכנית בשיח היומי בישראל ומשתתפי התוכנית הפכו במהרה לידוענים מבוקשים המוזמנים לתוכניות טלוויזיה רבות אחרות ולאירועים שונים.
מונחים ששימשו בסדרה הוזכרו גם בשיח המדיני בישראל. כך למשל התייחס חבר הכנסת אופיר פינס משורות האופוזיציה לממשלת אולמרט: "האסטרטגיה היחידה שיש היום לממשלה היא הישרדות", כאשר גם המילה "אסטרטגיה" הייתה מילה שהוזכרה רבות בהקשר של אסטרטגיית המשחק של המתמודדים בתוכנית. ב-3 באפריל 2008, בעיצומה של העונה, פרסם אתר nrg כתבה תחת הכותרת "אולמרט ב'הישרדות' ובניזרי זקוק לחסינות" [11]. תושבת אשקלון ליה גיל, בשבתה כמתמודדת בתוכנית, רואיינה מספר פעמים בכלי התקשורת בנושא ירי הקסאמים על עירה מרצועת עזה.
נטען כי בעקבות תוכנית המציאות נמכרו היטב תחפושות לפורים בדמויות המשתתפים, וכן חלה עלייה במכירות האננס והקוקוס בישראל [12], אך מגדלי האננס העידו כי הביקוש לפרי לא השתנה[