x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

אתר המעריצים של האי!!!

 
   דף הבית    האי הסבר    דמויות יון תומרקין (דילן)    דמויות אביגייל הררי (ליבי)    דמויות עוז זהבי (סול)    דמויות יעל גרובגלס (ג'יני)
   דמויות ליאת בלו (זואי)    דמויות אפרת בן יעקב (אנה)    דמויות דניאל מורשת (מייקי)    דמויות רוני הדר (רומי)    דמויות מאי הרשקוביץ (סופי)    דמויות גל לב (יהלי)
   דמויות ארז רונן (מיילו)    דמויות לירון לבו (אדי)    דמויות דנה ברגר (סילביה)    דמויות זהר ליבה (צ'יף)    דמויות אביב אלוש (בן)    דמויות עידית טפרסון (הלנה)
   דמויות ישי גולן (מקס)    דמויות טל מוסרי (בלו)    דמויות איילת מרגלית (אסתר)    דמויות נוריה ויטל (עלמה)    דמויות מיקי גבע (דוד)    דמויות רותי בורנשטיין (פני9
   דמויות סיגלית תמיר (ליסה)    דמויות טל מוסרי (גורדון מילר)    דמויות רמי ברוך (מישל)    דמויות אורן יאדגר (קאיראן)    דמויות אורי פפר (מוזס)    דמויות עמוס לביא (סאם)
   דמויות תום אבני (ריק)    דמויות תמר עמית יוסף (אמה)    דמויות דון לני גבאי (נלי)    דמויות פלורנס ברוך (נורה)    דמויות אמנון וולף (ג'יי)    דמויות ליאור רז (בריגס)
   דמויות איתמר צור (דניאל)    דמויות אלדד פריבס (פול)    דמויות גלעד קלטר (רון)    דמויות מיכאלה אלקין (איזבלה)    דמויות גיא ברכה (ארנולד)    דמויות הנרי דוד (הוגו)
   דמויות אור מאיר (ג'פרי)    דמויות שלומי ברטונוב (קוזמו)    דמויות בארי    דמויות תומר בן דוד (ג'רום)    דמויות איציק גבאי (אלכס)    דמויות דיוויד
   מונחים    מי יותר חתיך יון תומרקין או עוז זהבי?    תמונות מהעונה השנייה    תמונות מהעונה השלישית
 
    דף הבית
    האי הסבר
    דמויות יון תומרקין (דילן)
    דמויות אביגייל הררי (ליבי)
    דמויות עוז זהבי (סול)
    דמויות יעל גרובגלס (ג'יני)
    דמויות ליאת בלו (זואי)
    דמויות אפרת בן יעקב (אנה)
    דמויות דניאל מורשת (מייקי)
    דמויות רוני הדר (רומי)
    דמויות מאי הרשקוביץ (סופי)
    דמויות גל לב (יהלי)
    דמויות ארז רונן (מיילו)
    דמויות לירון לבו (אדי)
    דמויות דנה ברגר (סילביה)
    דמויות זהר ליבה (צ'יף)
    דמויות אביב אלוש (בן)
    דמויות עידית טפרסון (הלנה)
    דמויות ישי גולן (מקס)
    דמויות טל מוסרי (בלו)
    דמויות איילת מרגלית (אסתר)
    דמויות נוריה ויטל (עלמה)
    דמויות מיקי גבע (דוד)
    דמויות רותי בורנשטיין (פני9
    דמויות סיגלית תמיר (ליסה)
    דמויות טל מוסרי (גורדון מילר)
    דמויות רמי ברוך (מישל)
    דמויות אורן יאדגר (קאיראן)
    דמויות אורי פפר (מוזס)
    דמויות עמוס לביא (סאם)
    דמויות תום אבני (ריק)
    דמויות תמר עמית יוסף (אמה)
    דמויות דון לני גבאי (נלי)
    דמויות פלורנס ברוך (נורה)
    דמויות אמנון וולף (ג'יי)
    דמויות ליאור רז (בריגס)
    דמויות איתמר צור (דניאל)
    דמויות אלדד פריבס (פול)
    דמויות גלעד קלטר (רון)
    דמויות מיכאלה אלקין (איזבלה)
    דמויות גיא ברכה (ארנולד)
    דמויות הנרי דוד (הוגו)
    דמויות אור מאיר (ג'פרי)
    דמויות שלומי ברטונוב (קוזמו)
    דמויות בארי
    דמויות תומר בן דוד (ג'רום)
    דמויות איציק גבאי (אלכס)
    דמויות דיוויד
    מונחים
    מי יותר חתיך יון תומרקין או עוז זהבי?
    תמונות מהעונה השנייה
    תמונות מהעונה השלישית
מידע על האי!!

האי היא סדרת מדע בדיוני שיצר גיורא חמיצר, המשודרת  בערוץ הילדים ללקוחות HOT. הסדרה מספרת את קורותיה של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מאסטרואיד שאמור לפגוע בכדור הארץ ב-9/9/2009.

שיר הנושא של הסדרה, "כאילו אין מחר", נכתב על ידי גיורא חמיצר, הולחן על ידי דני רייכנטל ובוצע על ידי השחקנית המשחקת גם בסדרה והזמרת דנה ברגר.
 
 
עונה ראשונה
*פרט חשוב כדי להבין את הסדרה הוא שכל פעם שמישהו משנה משהו בעבר, הוא יוצר היסטוריה חדשה - קו זמן חדש המושפע מהמעשה שנעשה, אך להיסטוריה יש את הכוח לתקן את עצמה.
 
 
ההיסטוריה הראשונה
 
הסיפור מתחיל בפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ ב-9 בספטמבר 2009(09.09.09). משפחת בן-עמי עוברת להתגורר באי, שקנתה זמן קצר לפני פגיעת האסטרואיד. האי הוא המקום היחיד בכדור הארץ ששורד את פגיעת האסטרואיד. לאחר שלוש שנים (בשנת 2012), מגיעה לאי ספינה, ובה ניצולי פגיעת האסטרואיד. הם נפגשים עם משפחת בן-עמי וכך נוצרת חברה אנושית חדשה על האי.

150 שנה לאחר מכן, מגלים תושבים מסוימים החיים על האי יכולת מיוחדת לנסיעה בזמן (כנראה בגלל הקרינה, שנוצרה עקב פגיעת האסטרואיד). הם מכונים "טיימרים". טיימר בשם שון מחליט לנצל את יכולת הנסיעה בזמן כדי למנוע את פגיעת האסטרואיד על ידי יירוט טיל, ובכך להציל את העולם. הוא מקים את המחתרת, הפועלת למען הצלת העולם, ולוחמים בה טיימרים רבים.

מתנגדי יוזמת ההצלה המחתרתית הם אנשי הקונגרס (המכונים קונגים), המעוניינים להמשיך את קיום האנושות החדשה על האי (אם האסטרואיד לא יהרוס את כדור הארץ, החברה האנושית החדשה תחדל להתקיים). הקונגרס שולח מחסלים, על מנת לחסל את אנשי המחתרת.

צ'יף, מחסל של הקונגרס החוזר לשנת 2009 כדי לחסל לוחמי מחתרת, חולם חלום ובו הוא רואה נערה בשם ג'יני ומבין שהיא תלד בן ממנו, והוא שיציל את העולם מפגיעת האסטרואיד. מאותו יום שחלם את החלום, מחפש צ'יף את ג'יני עד שמקס, המפקד האישי שלו ואחיו, מביא לו התיק האישי שלה ומספר לו שהיא כלואה בכלא. צ'יף מגלה שהיא נכלאה באשמת רצח. הם מחליפים ביניהם מכתבים, שצ'יף חותם עליהם בשם "דילן" על שם בוב דילן. על אף שהם אינם נפגשים, הם מתאהבים זה בזו. ביום פגיעת האסטרואיד, צ'יף בא לחסל את אסתר עיני, מנהיגת המחתרת וראש ממשלת ישראל החדשה, אך כשהיא אומרת לו שבתור השרה לביטחון פנים לשעבר היא שחררה את ג'יני מהכלא - הוא מחליט שלא להרוג אותה ועולה עם ג'יני על יאכטה, שם הם שומעים על מותה של אסתר, שלמעשה הייתה אמורה ליירט את הטיל שישמיד את האסטרואיד. הם בורחים לאי כי הוא יודע שזה הסיכוי היחיד שלהם לשרוד את האסטרואיד. הם גרים במבצר, שהיה בעבר המטה של המחתרת. ג'יני נכנסת להריון וב6 ביוני 2010 יולדת את התינוק, שנועד להציל את העולם מהאסטרואיד. הם מחליטים לקרוא לו דילן על שם הכינוי שבחר לעצמו צ'יף לכתוב במכתבים לג'יני.

ב-10 באוקטובר 2010, מגיע מקס ורוצח את ג'יני, בעוד שצ'יף מתחבא בחדר עם דילן (שהיה אז בן ארבעה חודשים וארבעה ימים). צ'יף קובר את ג'יני באי בראש גבעה המשקיפה לים. עם השלמת הקבורה, הוא מוצא בחול ספר אדום, ועליו הספרות 09.09.09 (שמסמלות את תאריך פגיעת האסטרואיד). בתוך הספר מצויר העתיד. צ'יף פועל לפי המצויר בספר, חוזר לשנת 1994, ומשאיר את דילן ביחד עם הספר אצל שני אנשים בשם אדי וסילביה. שניהם מאמינים במה שכתוב בספר. כדי להסתיר את דילן מהקונגים הם קוראים לו טומי. בכך שהביא לשם את דילן, שינה צ'יף את העבר ויצר היסטוריה חדשה.
 
 
ההיסטוריה השנייה
 

במשך השנים, מגדלים אדי וסילביה את טומי ומלמדים אותו כל מה שעליו לדעת לקראת יום פגיעת האסטרואיד. הם אינם מגלים לו שהוא דילן, אלא אומרים לו שעליו לפגוש את דילן ולמסור לו את המיקום המדויק בו יימצא האסטרואיד, כדקה לפני שיכנס לאטמוספירה, כדי שיוכל לשגר טיל ליירוט האסטרואיד. בנוסף, הספר מורה להם גם למצוא 6 ילדים ולהביא אותם לבית המחסה. אלה הם ילדי טיימרים, לוחמי מחתרת, שרצו להציל את ילדיהם מהאסטרואיד. אדי וסילביה מאתרים את הילדים (ג'יני, סול (שמתחזה לצ'יף), אנה, ליבי, מייקי וזואי) שהיו עבריינים, ולוקחים אותם לבית-מחסה לעבריינים שהם מקימים בשבילם.

ב-9 בספטמבר 2009, יום פגיעת האסטרואיד בהיסטוריה השנייה, התוכנית המקורית הייתה לעלות את כל הילדים על היאכטה שתשלח אותם לאי. טומי הולך למקום שנקבע בשעה שנקבעה כדי לפגוש את דילן ולמסור לו את המיקום של האסטרואיד. דילן לא מגיע כי ג'יני נחטפת, וכך כביכול דילן לא נולד. אדי וסילביה שולחים את הילדים (מלבד ג'יני, שנחטפה על ידי מקס והלנה שעברו דרך טלפורטציה באמצעות הכוחות של מיילו, שהוא ה"משרת" שלהם, לאי) וגם את דילן במנהרה מיוחדת שנבנתה על ידי המחתרת שמגיעה ישר למבצר, המטה של המחתרת בהיסטוריה הראשונה. הפעם, המבצר ישמש את הילדים לתקופה שיהיו על האי. דילן רואה בספר תמונה של גלולות נגד קרינה רדיואקטיבית שהתגלתה על האי לאחר הצונאמי שנוצר עקב פגיעת האסטרואיד עם סמל של המחתרת, שהוא, במקרה, הסמל שמופיע של ידיהם הימניות של הטיימרים, והוא מבין שמה שצריך לעשות הוא לשתות אותן. הוא מוצא בדיוק לאחר מכן קופסאת גלולות שינה (הוכחה מוחצת מספיק שהספר שלו נכון) ומשכנע את הילדים לקחת אותם. כל הילדים מקשיבים לו ובולעים את הכדורים (אף על פי התנגדותם לרעיון בהתחלה), שגורמים להם לישון 363 ימים, עד ה-8 בספטמבר 2010. הילדים עוברים במהלך שהותם על האי התרחשויות רבות, וחסרות משמעות מבחינת העלילה, בה מגלים האחד על השני דברים רבים, וסיפורי האהבה מתפתחים. ג'יני חוזרת אל הילדים. בנוסף, דילן מגלה שהוא טיימר, וחוזר ליום פגיעת האסטרואיד. הוא נכשל במשימתו להעלות את ג'יני על היאכטה, וחוזר למבצר. בינתיים הילדים פוגשים את משפחת בן-עמי, בעלי האי.

ב-10 באוקטובר 2010, בהיסטוריה השנייה, מגיעה הסדרה לשיאה. צ'יף וג'יני נפגשים לראשונה (בהיסטוריה הזאת), והוא מספר לה את הסיפור על דילן ועל ההיסטוריה הראשונה. בינתיים, לאחר פגישתו של דילן עם עלמה, הוא מבין מי הוא באמת ומגיע למבצר כדי להיפגש עם משפחתו. מקס מגיע לרצוח את ג'יני, אך הם משכנעים אותו לעבור לצד של הטובים. מקס משתכנע, ודילן חוזר ליום פגיעת האסטרואיד כשיש לו 2 משימות:

  • להעלות את ג'יני על היאכטה.
  • ליירט את האסטרואיד.

לאחר שדילן הולך, מבשר מקס את הבשורה הנוראה לג'יני וצ'יף - כשיירט דילן את האסטרואיד ימות גם הוא יחד עם כל האנושות שנוצרה על האי.

 
פרק סיום העונה
 

בפרק סיום העונה הראשונה (פרק 49 - 50), דילן מגיע ליום פגיעת האסטרואיד וכותב מכתב פרידה לאדי וסילביה, ומספר שהוא כבר יודע מי הוא באמת. משם הוא ממשיך אל ג'יני ומשכנע אותה לעלות ליאכטה. בינתיים במבצר, אסתר מספרת לילדים שהיום, ה-10 באוקטובר 2010 (התאריך שבו כביכול התרחשה עלילת הפרק האחרון) הוא יום מיוחד שבו כל אחד יכול לנסוע בזמן אך רק לכיוון אחד. היא מבקשת מהם שיחזרו ל-9 בספטמבר 2009 ויעזרו לדילן. הילדים מבינים שאם הוא לא יצליח ליירט את האסטרואיד הם ימותו ופוחדים לנסוע, חוץ מליבי, שמחליטה שהיא רוצה לעזור לדילן. היא חוזרת בזמן ומגיעה לבית המחסה, שם היא פוגשת את הילדים שהולכים לשיט (הילדים המקוריים מ-2009). היא מתחבאת בחדר ושם היא מגלה שגם שאר הילדים מ-2010 חזרו בזמן למרות חששם כדי לעזור לדילן.

בינתיים, הלנה מגיעה אל נכדה, דילן, ומספרת לו שהוא ישמיד את עצמו ברגע שיירט את האסטרואיד. הוא מבין ומחליט לוותר. השיחה נקטעת כשהוא פוגש את הילדים שחזרו בזמן והם מסבירים לו שאם הוא לא ישמיד את האסטרואיד הם ימותו, וחוזר בו מהחלטתו עם הלנה. לאחר מכן, מגיע קטע שלו חיכו רוב הצופים: דילן סוף סוף אומר לליבי שהוא אוהב אותה. כדי להשלים את משימתו, הוא הולך לטומי אך הלנה מופיעה ומנסה לשכנע אותו שוב. כשהוא מסרב היא מתחילה ב"קרב טיימרים" נגדו, אך הוא גובר עליה. דילן ניגש לטומי שהמום לראות את עצמו, טומי מביא לדילן את הפתק ונעלם. דילן הולך ליירט את האסטרואיד. בינתיים ביאכטה ג'יני וצ'יף נפגשים ומתאהבים. ברגעים האחרונים שלפני יירוט האסטרואיד הילדים מ-2010 יושבים על החוף ומביטים לעבר היאכטה שמתרחקת. הם מבינים שדילן הצליח ליירט את האסטרואיד ושהם ניצלו, ונוצרה למעשה היסטוריה חדשה. היאכטה נעלמת והציור של דילן בספר נעלם גם הוא. ליבי בוכה וזורקת את הספר האדום לים.

המצלמה מתרחקת מהילדים, ומגלה לצופים טלפון ציבורי שמצלצל. ליבי מסתכלת לעברו, הטלפון ממשיך לצלצל, וכך בעצם מסתיימת העונה הראשונה.
 
 
עונה שנייה
 
העונה השניה מתרחשת בשתי נקודות זמן שונות בין שתי מאות - האחת בישראל של שנת 2009 שלאחר סיכול השמדת האסטרואיד והשניה על האי בשנים 1909 ו-1910. שידורי עונה זו החלו ב-23 בנובמבר 2008. שידורי עונה זו הסתיימו ב-10 בפברואר 2009. עונה זו כללה כ-48 פרקים, ובנוסף, פרק בונוס בשם 'הלולאה' (נקרא גם 'השען') ופרק דוקומנטרי על מאחורי הקלעים של הסדרה.
 
2009
 
ליבי עונה לטלפון ומגלה שמצידו השני של הקו נמצאת ליבי מהיסטוריה אחרת ששולחת אותה לחפש אחר הספר השלישי של גורדון מילר. בדרכה של החבורה למצוא את הספר המדובר מגלים הילדים כי העולם כפי שהכירו לפני השתנה והיסטוריה חדשה לגמרי נכתבה בעקבות סיכול השמדת האסטרואיד. במדינת ישראל מונהג כעת שילטון דיקטטורי בראשותו של אדי אשר דוגל בשיטת שבבים אכזרית שנכנסה לשימוש אי שם בשנות ה-80 ואזרחי המדינה נותרו כנועים תחתיו. אנה, מייקי, זואי וסול של ההיסטוריה החדשה הם ציידי טיימרים הכפופים לאדי המנהיג. הילדים נאלצים למצוא מקום מפלט, או שמא ייתפסו על ידי השלטון ללא סימון. החיפושים אחר הספר מסתיימים בהצלחה כאשר ליבי מוצאת בו תמונה ישנה ולא מוכרת של דילן. ליבי נתפסת ומוסגרת לידי השלטון בתור מבוקשת נמלטת. ליבי מתוודעת לכוחותיה בתור טיימרית אך במהרה היא מגלה שהיא איננה אמורה לקחת חלק במסעם של הילדים ונרצחת על ידי אנה הציידת. לאחר קבלת הבשורה הקשה בדבר מותה של ליבי, הילדים נחשפים לעובדת היותם טיימרים ומוצאים מקלט בתוך חנות שעונים בעיר התחתית. שם מתגלה בפניהם גבר מבוגר שמספר לחבורה כי עליהם להציל שוב את העולם ומעביר לחזקתם ידית מיוחדת הפותחת שער למקום בו, לטענתו, ימצאו את דילן ויוכלו לבצע את המשימה כנדרש. בינתיים, תנועות מחתרתיות המנסות לחתור תחת השלטון מגייסות את בן (קרמיט) של ההיסטוריה החדשה, שהופך להיות שלישו של אדי. בן עומד להינשא לדינה, בתו של מישל (גורם בכיר העובד תחת אדי). הוא קונה את אמונו של אדי בעוד שמטרתו האמיתית היא לגרום למפלתו. חלום שאותו חולמים אנשים רבים המקורבים למחתרת ולשלטון מגלה על קיומו של קאיראן - רוח שטנית שהשתלטה על גופו של אדי אי שם בשנות השמונים וגרמה לו להפעיל את שיטת השבבים האכזרית. בחלום מופיע האדם היחיד שמסוגל לנצח את קאיראן, אך אף אחד לא נשאר חי זמן רב מספיק על מנת לגלות מיהו. מוזס, מנהיג המחתרת, גורם לעצמו לחלום את החלום הנבואתי, ומגלה שמי שאמור לנצח את קאיראן הוא לא אחר מאשר דילן, שהציל את העולם מפגיעת האסטרואיד ב- 09.09.09. דילן אמור לחסל את קאיראן ביום חתונתם של דינה ובן. ביום החתונה, מגלה בן כי גם דינה ומישל פעלו על מנת לחסל את אדי, ולגרום למינויו של מישל למנהיג החדש. דילן, שהגיע כדי לחסל את קאיראן, חיסל בטעות ביום החתונה את כפילו של אדי שנשלח על ידו מראש. אדי האמיתי חזר אל כפר הטיימרים שב-1909, כדי לחסל את אמו של דילן וכך גם את דילן עצמו, וכך בעצם העלילות מתלכדות לעלילה אחת.בפרק האחרון ליבי הורגת את קאיראן דרך הלנה.
 
1909
 
אנה, סול, זואי, ומייקי בורחים מהר דרך השער המסתורי ומוצאים את עצמם על האי המוכר בשנת 1910. באי קיים באותה תקופה כפר ובו גרים ג'יני, אמה ואחיה ריק, הניצולים היחידים של ההרג שהתרחש בכפר ב-9 בספטמבר 1909 על ידי קאיראן. השלושה שומרים על הלפיד, אחד השרידים שנשארו מהכפר, מפני פולשים שמנסים לגנוב אותו ולהשתלט על כוחות הנסיעה בזמן, אך שמאז המאורעות שהתרחשו בכפר, אש הלפיד כבתה והכוחות פסקו. ג'יני ואמה בטוחות שלפי הנבואה באחד מן הימים יגיעו אנשים אל הכפר ואש הלהבה תוצת מחדש, ויחד עם ריק הם מחליטים להעמיד את החבורה למבחן הלפיד ונוכחים לדעת שהנבואה דיברה על החבורה. עקב התגלית המפתיעה ושובה של הטיימריות, חוזרת הרביעייה שנה אחורה, כחודש לפני האסון שאירע בכפר, במטרה לגרום לצ'יף ולג'יני להתאהב לפני האסון ובסופו של דבר לתקן את ההיסטוריה. למרות שהמשימה נראית לכאורה פשוטה, היא מתגלה כמסובכת הרבה יותר ממה שחשבו שהיא. כעבור זמן מה, מתגלה לנו כי צ'יף הוא אותו הצ'יף המוכר לנו מן ההיסטוריה הקודמת, ושכל כפר הטיימרים הם צאצאים של התושבים שגרו באי לאחר השמדת האסטרואיד. צ'יף גם חזר בזמן ולקח את ג'יני ודילן כילדים מאותה ההיסטוריה המוכרת לנו, והביא אותם אל הכפר על מנת להגן עליהם. לכן הם לא זוכרים את החבורה. ב-9.9.1909 אדי מגיע לכפר ורודף את ג'יני. צ'יף מגלה לג'יני את האמת על דילן, ואז דילן מגיע והוא, ג'יני וצ'יף בורחים מקאיראן. אנה הציידת מגיעה למקום ומנסה להרוג את דילן כדי שהיא לא תיעלם מההיסטוריה. אדי מוצא את ליבי מחוץ לבקתה 38 ומאיים על דילן שיהרוג אותה אם הוא לא יבוא איתו. אנה הציידת יורה באדי ומבקשת סליחה מליבי. דילן הורג את קאיראן ואנה הציידת נעלמת. אנה וליבי נפגשות סוף סוף והמשימה הושלמה - בזמן שאנה, סול ומייקי רוצים לחזור ל-2009 כדי לפגוש את זואי שהצילה את בן ממוות.
 
פרק סיום עונה
 
קאיראן משתלט על דילן וכך מנסה להשמיד את הכפר. זואי חוזרת ל-1909 ומראה לחבורה תמונה של דילן בתור המנהיג החדש. ליבי מבקשת עזרה מהלנה, שמסבירה לה שקאיראן נוצר כדי לתקן את ההיסטוריה, לאחר עיוות קוסמי בחלל ובזמן שנוצר לאחר שהאסטרואיד הושמד. הלנה אומרת לליבי שהדרך היחידה לעצור את קאיראן היא להשמיד את יכולת הנסיעה בזמן. ליבי מצליחה לעשות זאת על ידי כיבוי הלפיד, ומצילה עצמה ואת דילן. מפני שאין אפשרות לנסוע בזמן, החבורה נשארת ב-1909. החיים על כדור הארץ חוזרים למסלולם. העונה מסתיימת כמאה שנים לאחר מכן, בחודש אפריל 2009. דויד נראה ממלא טופס טוטו כשעלמה נמצאת לידו. גורדון מילר, ככל הנראה, ששוהה גם הוא במקום - נתקל בעלמה ובעקבות כך ככל הנראה מעניק לה את כוחותיה המיוחדים. עלמה ממלאת את הטופס בעצמה ובכך למעשה חוזר על עצמו הסיפור מהעונה הראשונה, כביכול.
 
פרק ההסברים "הלולאה"
 
בפרק המיוחד שלאחר פרק סיום העונה (אינו פרק עלילתי), מסביר השען (גורדון מילר) כי ההיסטוריה היא לולאה אינסופית, שתמיד תחזור על עצמה. כל עוד משפחת בן-עמי תגיע אל האי- תיווצר האנושות החדשה לאחר פגיעת האסטרואיד.
 
עונה  שלישית
 
ב-20 ביולי 2009החלו לצלם את העונה השלישית לסדרה האי. עונה זו עלתה ב-20 בדצמבר 2009. בעונה הזו הצטרפו ליאור רז, הנרי דוד, גל לב, מאי הרשקוביץ רשף  ועוד. בעונה זו לא משתתפת אביגיל הררי (ליבי) שלה היו תפקידים חשובים ומשמעותיים בעונות הקודמות, ומשתתפת בפרקים בודדים בתפקיד אורח על מנת להבין את העלילה ועוז זהבי (סול) שנהרג בעת ניסיון ההצלה שלו בכדי לעזור לחברתו את אנה בצדפה. העונה השלישית כמו שתי העונות הקודמות עוסקת בקו העלילה המרכזי של להציל את כדור הארץ מהאסטרואיד ועוסקת בכמה זמנים ותקופות בו זמנית.
 
1911,האי
 
כשנתיים לאחר היום שבו כבה הלפיד - בשנת 1911 כאשר ג'יני וצ'יף יוצאים לירח דבש במערה (שמתוארת מאוחר יותר כ"מערה של סבסטיאן"), הם מוצאים נייר בן יותר מ-500 שנה (מ-1406) אשר נכתב בידי סבסטיאן, נביא שחי על האי בימי הביניים, ובו מתואר כל העתיד על האסטרואיד, על הפגיעה שלו ב-2009, על המלחמה הגדולה בין הקונגים למתחתרת, על תושבי האי ובנוסף יש שם הסבר על הדרך היחידה שבה ניתן למנוע את האסון - ע"י כליאת האסטרואיד בתוך יהלום כחול שנמצא בידיו של סבסטיאן. ליבי שהיא הטיימרית היחידה ב-1911, מחליטה לצאת למשימה למרות התנגדותו של דילן. ליבי מצליחה לכלוא את האסטרואיד בתוך היהלום וכתוצאה מכך מתה, העולם ניצל ולכן גם הטיימריות חוזרת.
 
1406-1411, המערה של סבסטיאן, האי
 
בשנת 1406 הגיעה ליבי לסבסטיאן לשם משימתה לכלוא את האסטרואיד בתוך היהלום. ליבי מצליחה לכלוא את היהלום, מתה והעולם ניצל. כחמש שנים לאחר מכן ב-1411, מגיעים לאותו מקום רומי ודילן ובידם היהלום שמכיל את האסטרואיד ומבקשים לקבור את היהלום בבאר כדי לשמור עליו. היהלום נקבר ומעכשיו אפשר לנסוע בזמן רק קדימה מהשנה 1411, אך כבר בפרקים הראשונים של העונה מתגלה שברגע שמגיעים לשנת 1411, לא ניתן לנסוע בזמן קדימה ואחורה. לאחר פתירת הגליץ' של הנסיעה בזמן כאשר דילן וסופי חוזרים להיות ביחד, מתגלה אצל סבסטיאן ספר שדומה לספר של עלמה מהעונה הראשונה ובו ציורים על העתיד. סבסטיאן רואה את כל מה שקרה ולבסוף מתגלה בספר שהגורל של דילן הוא למות, כפי שהיה צריך לקרות בעונה הראשונה שבו דילן יירט את האסטרואיד ואם צ'יף לא היה ממלט אותו לכפר בשנת 1909, הוא היה מת. בכך מגלים שהגורל התמידי של דילן הוא למות למען הצלת כדור הארץ.
 
2009 - 2011, ורטיגו
 

לאחר שתושבי הכפר הצליחו לכבות את הלפיד מבלי לחשוש שקאיראן יחזור לחיים ולאחר שליבי כלאה את היהלום בתוך האסטרואיד,בנובמבר 2009 מתקיים טקס האזכרה לליבי וצ'יף הופך לנשיא של וורטיגו אשר ממנה את מקס לשר המשטרה,מקס אינו מרוצה מהעבודה שלו שהיא לראיין מאבטחים וקאיראן במפתיע מגיע אליו לאחר שצ'יף סיפר למקס עליו רבות,קאיראן מציע למקס הצעה שבסופה יהפוך מקס לשולט ויוכל להרוס את צ'יף,מקס מסכים ועל מנת לעזור לו קאיראן מביא את בלו אשר נהרג ע"י מקס בעונה הראשונה,רק שעכשיו הוא חוזר כתוכנת מחשב בלתי אנושית,חסרת רגשות שממלאת אך ורק פקודות ונאמנה לבוס שלהם וביחד עם פול וחבורתו הם מתכננים איך להפיל את צ'יף.

100 שנים לאחר יציאתה של ליבי למשימה, בשנת 2011, שנתיים לאחר היום בו היה אמור לפגוע האסטרואיד, בבירת האי - ווריטגו, נשמר היהלום הכחול בתוך מבנה "הצדפה". טרוריסטים מצליחים להשתלט על הצדפה ומחברים דינמיט לקונכייה אשר מכילה את היהלום ודורשים מצ'יף (שהוא הנשיא של וורטיגו באותם ימים), להעביר להם סכום עצום של כסף אחרת האסטרואיד ישתחרר. בנוסף הטרוריסטים לוקחים את רומי ואנה בתור בנות ערובה והורגים את סול. הילדים מוצאים את דילן בעבר וצ'יף בא ומשכנע אותו להילחם בטרוריסטים, לבסוף דילן אומר לסופי, אהובתו שהכיר, להיות בלגונה בשנת 1408 בשעה 12:00 באיזשהו יום (לא אומרים איזה יום). אז הוא נוסע ל-2011, נלחם בטרוריסטים ומנטרל את הפצצה שהוא בטעות הפעיל.

צ'יף מבין שהצדפה אינה מקום בטוח יותר לשמור בו את היהלום ומבקש מדילן ורומי (אשר עובדת בצדפה ויודעת הרבה מאוד על היהלום), להעביר את היהלום למקום מבטחים בימי הביניים. דילן ורומי מגיעים ל-1411 למערה של סבסטיאן, 5 שנים לאחר שליבי הגיעה לשם ושמים את היהלום בתוך הבאר (אשר לא ניתן להוציא אותו יותר משם), אבל מאותו רגע ניתן לנסוע בזמן רק מהשנה שבה קבור האסטרואיד (1411), רק קדימה ולא אחורה, כלומר לכל זמן אחרי 1411, אך לא לפני. אחרי פעולה זו הקונגרס מחליט להדיח את צ'יף מתפקידו. על מנת להגן על תפקידו, הוא מבקש לראות וידאו שמתעד את פול לפני פעולת החטיפה, שנמצא אצל מקס. בוידאו, פול מספר כי צ'יף עמד מאחורי החטיפה ומפליל אותו. צ'יף נלקח למעצר, ואז מקס, שממלא את מקומו, בא ולוקח אותו ללשכה, שם הוא חושף את פרצופו האמיתי ומפגיש בין צ'יף לבין בלו. הוא מאיים על צ'יף שיכתוב מכתב התאבדות. לאחר שנמצאת גופתו של צ'יף, נראה מקום לא מזוהה שבו מתעורר צ'יף, שמסתבר כחי. צ'יף מחפש יציאה ועובר בין חדרים שיש במקום בו הוא נמצא וכשהוא חוזר לחדר שבו היה, הוא רואה את מעשיו מספר דקות קודם לכן. לאחר כמה ימים מגיע לשם דילן. לאחר מותו, כביכול, ג'יני מתחילה בחקירה כיוון שהיא לא מאמינה שיכול להיות שצ'יף התאבד ומגלה דברים שמחזקים את טענותיה, למשל שצ'יף כתב במכתב התאבדותו תאריך 14/11 שלפי עלילת הסדרה צפוי להתרחש רק בשבוע לאחר מכן, תאריך זה מתגלה כקוד הסודי של צ'יף לפאלפון- וככה מתקשרת לאסתר, אסתר שומעת את הסבריה ומחליטה לפתוח בחקירה ומגלה שמקס הוא הבוגד האמיתי. היא מגיעה לצדפה, שם היא מתכננת להיפגש עם מנהיג הקונגרס - בארי, ולספר לו את האמת אך היא לפתע מגלה שרון (שהוצג לפני כן כנכה) עומד ומתחיל להגיד דברים משונים ויורה באסתר,אך אסתר לא מתה אלא רק מתחבאת בוורטיגו (היא ורון ביימו את מותה של אסתר כדי לגרום למקס להאמין שרון ערק לצד שלו).
 
ימי הביניים 1406-1411, קתרינה
 

בקו עלילה שני - בשנת 1406, דילן שלא מוכן לדבר עם ההורים שלו לאחר שליבי מתה, חי על האי. פיראטים תוקפים אותו ולוקחים אותו בשבי לספינה, שם מתאהב בסופי, בת הפיראטים.

שנתיים לאחר מכן ב-1408, מגיעים הילדים אל דילן, אך דילן לא מוכן לצאת למשימה ומורה לזרוק אותם לים, לאחר מכן מגיע צ'יף ומספר לו את כל הסיפור, דילן שמאוהב בסופי בתחילה מסרב, אך לבסוף מסכים ואומר לסופי לחכות לו בלגונה בשנת 1408 בשעה 12:00, אבל לאחר שדילן חוזר, מנטרל את הפצצה, ושם את היהלום בתוך הבאר בשנת 1411, הוא מגלה שהוא לא יכול לחזור לסופי שנמצאת ב-1408.

כשרומי ודילן הגיעו לקתרינה בימי הביניים ב-1411, דילן גילה שסופי עומדת להינשא לדוכס ארנולד. אבא של סופי, בריגס, כלא את דילן בכלא כנקמה על העצב והעוני שגרם להם אז. באותו זמן גם גילו דילן, רומי, מייקי, יהלי וזואי שנעשה גליץ' בזמן ונאבד להם כוח הטיימריות והנסיעה בזמן והם נאלצים להישאר בקתרינה בימי הביניים.

זואי נאלצת להתחזות לאביר בשם זורו, יהלי לאביר בשם יה-לי ומייקי לנושא כלים בשם פיסטוק אשר באו ממשפחה צרפתייה. איזבלה, הנפחית מאשימה את שלושתם בגניבת שריונות, אבל החבורה מצליחה להמציא תירוץ מתאים ומצליחה להשתחרר מהאשמה. במקביל איזבלה מתאהבת בזורו בזמן שיהלי מאוהב באיזבלה. רומי פוגשת את החבורה לאחר שדילן נאבד לה (בפועל נכלא ע"י בריגס), והם מספרים לה כי בקתרינה יש מצב בו כל יום מתעוררים לאותו יום שוב ושוב, ולכן היא תוכל למצוא את דילן יום למחרת, אך יום לאחר מכן הם לא חוזרים לבוקר שלפני והטיימריות נאבדת. רומי לוקחת את השריון של זואי וככה נכנסת לכלא כדי לנסות לשחרר את דילן אבל נכשלת ומקביל מכירה את קוזמו שמתאהב בה, ותוך כדי נכנסת גם היא לצינוק של דילן. זואי בינתיים נשארת עם הבגדים של רומי וכאשר עוברת בכיכר העיר, הוגו רואה אותה ומתאהב בה, מייקי מבטיח להוגו שיסדר לו פגישה איתה בתמורה לכך שהוגו יהפוך אותו לאביר.

זואי מגיעה אל סופי כמעצבת שיער, כובשת את לבה ומצליחה להתקבל כמעצבת השיער שלה וככה מספרת לסופי שדילן כלוא בצינוק. סופי מבקשת מאביה ללכת לראות אותו אך הוא מכריח את דילן ורומי להתנשק וסופי לא מוכנה יותר לראות את דילן.

רומי, שמתחזה לאביר זורו בעזרת המדים של זואי, הולכת לסופי, מתנצלת בפניה ואומרת לה את האמת על הנשיקה בינה לבין דילן. ביחד הן מצליחות לשחרר את דילן מהכלא ודילן פוגש את סופי שלא ראתה אותו למעלה מ-3 שנים ומתברר שזהו הגליץ' שמנע את הנסיעה בזמן, בשל פגישתם הגליץ' נפתר והנסיעה בזמן חזרה. עוד לפני שהגליץ' נפתר, מייקי מהפנט את יהלי ואת ג'פרי ובשל זאת הוא מועלה למשפט בשל כישופים (שאסורים בקתרינה) ביחד עם יהלי שגם הוא חשוד ועם זואי שניסתה לשחרר אותם. העונש בקתרינה על כישופים הוא שריפת המכשף. הוגו מנסה ככל הניתן להציל אותם אך הוא נכשל. בדיוק כשהיו אמורים לשרוף את החבורה (יהלי, מייקי וזואי), הנסיעה בזמן חזרה והשלושה ניצלו. מייקי, זואי, יהלי ורומי גילו כי הם תקועים בקתרינה. הם בטעות נסעו בזמן לערב של אותו יום. הם מוצאים באותו ממחסן אליו הגיעו את תלבושות הפיראטים שלבשו כשהגיעו לקתרינה. יהלי וזואי מתחפסים לגנבים ומאיימים על הדוכס ארנולד. תוך-כדי הצגה, מייקי מעמיד פנים שהוא מגרש בכוח ובכישופים את 'השודדים' ומציל את ארנולד. על המעשה של מייקי ארנולד ממנה אותו ליועץ שלו. דילן קובע עם סופי להפגש בשקיעה על יד הכיכר ומשם הם יברחו ויתמקמו במקום אחר. רומי ספרה לדילן שהיא יוצאת למערה של סבסטיאן כדי לברר מה אפשר לעשות בנוגע ליהלום המונע מהם לחזור לעתיד. דילן לוקח את הסיכון במקום רומי. הוא יוצא למערה של סבסטיאןומאחר לפגישה עם סופי. רומי לא מספיקה לספר לסופי שדילן התעקב ושולחת את מייקי לספר זאת לסופי. סופי מתעלמת ממנו ומקדימה את החתונה עם ארנולד לערב של אותו יום. דילן מגיע למערה של סבסטיאן ומנסה להוציא את היהלום ממקומו. סבסטיאן מונע מדילן להוציא את היהלום מספר לו כי הוא וחבריו ישארו בקתרינה עד תאריך שלא ידוע לו בנתיים. היום הזה נקרא 'יום הדין'. הוא המשיך לספר לו שאם הוא לא יוותר על סופי, אסונות רבים יקרו לעולם. דילן לא מקשיב לסבסטיאן וחוזר לקרתרינה. בערב סופי וארנולד מתחתנים. קאיראן מתערב לעניין במפתיע.

דילן חוזר מהמערה של סבסטיאן ומנסה לדבר עם סופי אך היא לא מוכנה להקשיב לו, רומי יועצת לו להשאיר לה מכתב ובו הוא מסביר את סיבת היעדרותו. ארנולד נכנס לחדר ומגלה את המכתב ושולח את הוגו להרוג את דילן. בטקס הכלולות הוגו מגיח מהצד עם בגדיו המוכתמים של דילן. לאחר מכן מתגלה שהוגו ודילן זייפו את מותו של דילן ושהוגו ורון(עוזרה של אסתר ב2011)בקשר שאינו הוסבר איך נוצר. כאן עולה החשד שהוגו הוא כנראה טיימר. דילן, מייקי ורומי מוצאים תוכנית שתגרום לארנולד לנטוש את סופי כדי שתחזור לדילן-מייקי בתור יועצו של ארנולד משקר לו וגורם לו להאמין שתפקידו הוא להשיב לקתרינה את אוצרה האבוד (היהלום). מייקי אומר לארנולד לחכות עם סופי ביער שסמוך לקתרינה (שם מחכה להם דילן) כדי שדילן יוביל את ארנולד למערה של סבסטיאן שגנב את היהלום מאביו של ארנולד לפני שנים רבות בגלל הנבואה. באמצע הדרך ארנולד טומן לדילן פח ואומר לו למסור לידיו את היהלום מבלי לברוח עם סופי. בינתיים, סבסטיאן יוצא לקתרינה לחפש את דילן, שם מחכה לו קאיראן שמתכוון להרוג אותו.
 
2011,ישראל
 
במקביל, בישראל, אנה מגיעה לצדפה, שם נלקחת כבת ערובה יחד עם רומי עד אשר דילן מגיע לשם ומנטרל את הפצצה. אנה מגלה כי סול אשר הגיע מיד אחריה נהרג והיא חוזרת לחייה הרגילים יחד עם חברה - דניאל, עיתונאי שחושב שקוראים לה נעמה וחושב שהיא עובדת כדיילת. אנה מתגלה כעובדת בצוות הקיפרים - ארגון שנועד למנוע מאנשים לנצל את יכולת הנסיעה בזמן למטרות לא מוסריות כמו כסף. המפקדים של ארגון זה הם אסתר (אמם של אנה וליבי) ורון (גאון טכני שמתגלה מאוחר יותר כמשתף פעולה עם מקס ובלו). אנה נשארת בישראל בזמן שכל חבריה לכודים בימי הביניים ונשלחת למשימה אחרונה כדי לאתר את הגליץ' במימד הזמן על מנת שחבריה יוכלו לחזור. לאחר זמן מה, מגיע אדם שאנה עצרה אותו על ניצול היכולת לנסוע בזמן למטרת כסף וכתוצאה מכך איבד את יכולתו לנסוע בזמן ועובד כמתדלק. הוא נותן לדניאל דיסק שבו מצוי חומר על טיימרים כדי להתנקם באנה, אנה מנסה ככל הניתן למנוע מדניאל לדעת את האמת אך לבסוף הוא גילה. לאחר מכן אנה נותנת לו מכה חזקה וכתוצאה מכך הוא מתעלף ומועבר להאנגר של הקיפרים, שם נמחק לו הזיכרון מאותו אירוע. ג'יני בורחת לדירה של אנה ומעמידה פנים שהיא בת דודה מאילת. רון (בוגד) עוזר למקס למצוא את ג'יני. מקס שולח את בלו למצוא ולחסל את אנה וג'יני. ג'יני ואנה יוצאות המבית לקניות. באמצא הקניות, אנה הולכת לברר איפה אסתר בורטינגו. בזמן שהיא הודיע זאת לג'יני, דניאל מקשיב להן. אנה מגלה בורטינגו שרון ירה באסתר. היא מנסה לחפש אותו במעון הנשיא אבל היא לא מוצאת. היא פוגשת שם את מיילו ומראה לה שאסתר רק הסתתרה, ולא מתה.רון מגיע להאנגר ומדבר עם אדם (הוגו מ1411)בסוג של מכשיר קשר. באמצע שיחתם מגיע בלו אל ההאנגר ויורה ברון.
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות ליובל מרק
מקווה שתיהנו!!