x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

אתר המעריצים של האי!!!

 
   דף הבית    האי הסבר    דמויות יון תומרקין (דילן)    דמויות אביגייל הררי (ליבי)    דמויות עוז זהבי (סול)    דמויות יעל גרובגלס (ג'יני)
   דמויות ליאת בלו (זואי)    דמויות אפרת בן יעקב (אנה)    דמויות דניאל מורשת (מייקי)    דמויות רוני הדר (רומי)    דמויות מאי הרשקוביץ (סופי)    דמויות גל לב (יהלי)
   דמויות ארז רונן (מיילו)    דמויות לירון לבו (אדי)    דמויות דנה ברגר (סילביה)    דמויות זהר ליבה (צ'יף)    דמויות אביב אלוש (בן)    דמויות עידית טפרסון (הלנה)
   דמויות ישי גולן (מקס)    דמויות טל מוסרי (בלו)    דמויות איילת מרגלית (אסתר)    דמויות נוריה ויטל (עלמה)    דמויות מיקי גבע (דוד)    דמויות רותי בורנשטיין (פני9
   דמויות סיגלית תמיר (ליסה)    דמויות טל מוסרי (גורדון מילר)    דמויות רמי ברוך (מישל)    דמויות אורן יאדגר (קאיראן)    דמויות אורי פפר (מוזס)    דמויות עמוס לביא (סאם)
   דמויות תום אבני (ריק)    דמויות תמר עמית יוסף (אמה)    דמויות דון לני גבאי (נלי)    דמויות פלורנס ברוך (נורה)    דמויות אמנון וולף (ג'יי)    דמויות ליאור רז (בריגס)
   דמויות איתמר צור (דניאל)    דמויות אלדד פריבס (פול)    דמויות גלעד קלטר (רון)    דמויות מיכאלה אלקין (איזבלה)    דמויות גיא ברכה (ארנולד)    דמויות הנרי דוד (הוגו)
   דמויות אור מאיר (ג'פרי)    דמויות שלומי ברטונוב (קוזמו)    דמויות בארי    דמויות תומר בן דוד (ג'רום)    דמויות איציק גבאי (אלכס)    דמויות דיוויד
   מונחים    מי יותר חתיך יון תומרקין או עוז זהבי?    תמונות מהעונה השנייה    תמונות מהעונה השלישית
 
    דף הבית
    האי הסבר
    דמויות יון תומרקין (דילן)
    דמויות אביגייל הררי (ליבי)
    דמויות עוז זהבי (סול)
    דמויות יעל גרובגלס (ג'יני)
    דמויות ליאת בלו (זואי)
    דמויות אפרת בן יעקב (אנה)
    דמויות דניאל מורשת (מייקי)
    דמויות רוני הדר (רומי)
    דמויות מאי הרשקוביץ (סופי)
    דמויות גל לב (יהלי)
    דמויות ארז רונן (מיילו)
    דמויות לירון לבו (אדי)
    דמויות דנה ברגר (סילביה)
    דמויות זהר ליבה (צ'יף)
    דמויות אביב אלוש (בן)
    דמויות עידית טפרסון (הלנה)
    דמויות ישי גולן (מקס)
    דמויות טל מוסרי (בלו)
    דמויות איילת מרגלית (אסתר)
    דמויות נוריה ויטל (עלמה)
    דמויות מיקי גבע (דוד)
    דמויות רותי בורנשטיין (פני9
    דמויות סיגלית תמיר (ליסה)
    דמויות טל מוסרי (גורדון מילר)
    דמויות רמי ברוך (מישל)
    דמויות אורן יאדגר (קאיראן)
    דמויות אורי פפר (מוזס)
    דמויות עמוס לביא (סאם)
    דמויות תום אבני (ריק)
    דמויות תמר עמית יוסף (אמה)
    דמויות דון לני גבאי (נלי)
    דמויות פלורנס ברוך (נורה)
    דמויות אמנון וולף (ג'יי)
    דמויות ליאור רז (בריגס)
    דמויות איתמר צור (דניאל)
    דמויות אלדד פריבס (פול)
    דמויות גלעד קלטר (רון)
    דמויות מיכאלה אלקין (איזבלה)
    דמויות גיא ברכה (ארנולד)
    דמויות הנרי דוד (הוגו)
    דמויות אור מאיר (ג'פרי)
    דמויות שלומי ברטונוב (קוזמו)
    דמויות בארי
    דמויות תומר בן דוד (ג'רום)
    דמויות איציק גבאי (אלכס)
    דמויות דיוויד
    מונחים
    מי יותר חתיך יון תומרקין או עוז זהבי?
    תמונות מהעונה השנייה
    תמונות מהעונה השלישית
מונחים
 
טיימר -  אדם היכול לנוע קדימה ואחורה בזמן. ניתן לזהות טיימרים על ידי סימן מיוחד, הזהה ללוגו הסדרה, שנמצא על ידם. הטיימרות התגלתה 150 שנה בערך אחרי שהאסטרואיד פגע בכדור הארץ. אף אחד לא יודע בדיוק איך זה עובד, ההשערה היא שהקרינה שיצרה הפגיעה של האסטרואיד שינתה משהו בקוד הגנטי של האנשים הראשונים ששרדו את האסטרואיד וחיו על האי. הסבר אחר נמצא בספר הראשון של האי "הטיימר מאטלנטיס" שבו מסופר על אדם אחד שהיה בספינה ששרדה את האסון, שהוא זה שהמציא את היכולת לחזרה בזמן לאחר מחקרים ועבודה רבה. מקור נוסף לטיימריות הוא הלפיד שנמצא ליד הכפר בשנת 1909. מקור זה נוצר כתוצאה מעיוות בזמן שצ'יף יצר כשהוא הביא את דילן לכפר, לאחר יירוט האסטרואיד.
 
הספר האדום - ספר מיוחד המתאר סיפור שמתרחש בהווה ובעתיד באמצעות ציורים. הספר ניתן לטומי עוד בימי ילדותו, והוא אמור להנחות אותו. בספר מתואר כל סיפור הסדרה, ובה הנבואה שדילן מיירט את האסטרואיד. הוא מתגלה לראשונה כאשר צ'יף בהיסטוריה הראשונה קבר את ג'יני הוא מצא את הספר שאמר לו להביא את דילן לאדי וסילביה כדי להגן עליו.
 
המבצר - מבנה מיוחד שנמצא על האי אשר בנתה המחתרת ובו מתגוררים שבעת הילדים שעל האי. המבצר שימש בעבר לפעילויות שונות של המחתרת אשר בראשן עומדת המנהרה המובילה למרינה בישראל. המבצר מציע למתגוררים בו הגנה מפני אויבים, אספקת מזון ושתייה ועונה על צרכים נוספים. במבצר קיים מתחם חדרים מתחלפים אשר מופעל באמצעות אינטרקום שבמבצר. על מנת להיכנס אל המבצר יש לרשום במכונת כתיבה שבו את המילה "טומי" או לחלופין להניח את כפות הידיים על הכפתורים שבקרבת דלת הכניסה. החדרים המתחלפים הם:  חדר אוכל, מחסן,  מקלחת, חדר טלוויזיה ומכונת זמן.
 
המחתרת - גוף הנוצר באמצע המאה ה-22 על האי ומטרתו היא לנצל את הכוח לחזור אחורה בזמן כדי למנוע את התנגשות האסטרואיד ואת חורבן העולם על ידי יירוטו. בראש המחתרת עומדת אסתר עיני אשר נבחרת לתפקיד שרת ביטחון הפנים ומשתמשת בכספי המדינה כדי לסייע לחברי המחתרת לבנות את המבצר ולהעביר אליו נשק. לצד אסתר במחתרת נמצא ארי אשר משמש לה גם כיועץ במשרד הביטחון. נוסדה על ידי אבא של ג'יני, שון אשר נרצח עם אשתו בידי בוב מהקונגרס. בעונה השנייה המחתרת מורדת באדי(שהפך לדיקטטור), ושותלת את בן כשליש של אדי, כדי להפיל אותו.
 
הקונגרס - הגוף העליון ששלט באי. ארגון שמטרתו היא למנוע מהמחתרת להגיע לעבר ולהשמיד את האסטרואיד, ובכך, לדאוג שהאנושות שהתפתחה על האי תשאר כפי שהיא. הלוחמים של ארגון הקונגרס נקראים "קונגים".
 
גליץ' -  שינוי שנוצר בעת חזרה בזמן של טיימר אשר עושה טעות ומשבש את ההיסטוריה. כאשר נוצר גליץ' הוא עשוי לעשות השלכה משמעותית על העתיד (כמדובר בתורת הכאוס).
 
פיקסר - טיימר שתפקידו לתקן גליצ'ים של טיימרים אחרים ולעזור להם, כמו בוק.
 
סימון - בעונה השנייה, בהיסטוריה החדשה שנוצרה, הגיעו ילדי בית המחסה להיסטוריה בה כל אדם מסומן על ידי שבב התמון בצווארו (הסימון דומה מאוד לברקוד). ילדי בית המחסה לא היו מסומנים משום שהגיעו מהיסטוריה אחרת. סימון זה התחיל לפני 20 שנה והמטרה שלו היא להוריד את רמת הפשע בעולם. תינוקות מקבלים את הסימון בגיל שבוע ונשארים איתו לכל החיים שלהם. בעזרת סימון זה המשטרה יכולה להרוג בני אדם בקלות על ידי הפעלת מכשיר מיוחד באזור הרדיוס שלהם. בעזרת הסימון ניתן לאתרם מכל מקום אפשרי. כל בן אדם שאינו מסומן ייתפס במוקדם או במאוחר על ידי המשטרה בסיוע של התושבים.
 
הציידים - חבורה של חמישה טיימרים. הם עובדים עם הממשל ומנצלים את יכולות הטיימרים שלהם לרעה כנגד טיימרים אחרים. הם מאתרים טיימרים ומחסלים אותם או דואגים שיסומנו. ארבעת הציידים הם אנה, סול, מייקי זואי וליבי (אשר הצילה את דילן ובעקבות זאת גורשה מהחבורה) אשר בניגוד לחבורה המוכרת לנו הם חסרי מוסר ומצפון.
 
הלפיד - ממוקם בתוך אוהל על האי בשנת 1910. הלפיד נותן לטיימרים כח לנסוע בזמן כל עוד הוא דולק. כל מי שנכנס לאוהל בכוונות זדון לגנוב את הלפיד, להבתו תכלה אותו. בפרק האחרון לעונה השנייה ליבי מכבה אותו כדי למנוע את תוכניתו של קאיראן.
 
טיקר - מכשיר המשמש לטיימרים הנוסעים בזמן כמעין סימניה לזמן ולהיסטוריה מתוכם יצאו על מנת שידעו לחזור אל אותה נקודה. כאשר טיימר נוסע בזמן, הטיקר מדפיס את תמונתו של הנוסע. כל תמונות הטיקר נאספות בתוך תיבת הארכיון.
 
אזיקי טיימרים -  אזיקים מיוחדים אשר מונעים מהטיימר שכבול בהם להשתמש בכוחותיו ולנוע בזמן.
 
הידית והטלפון -  ידית ניידת מיוחדת שנמצאת ברשותם של השען ואצל צ'יף. הצמדת הידית לקיר פותחת דלת למקום וזמן אחר. אחד המקומות הוא מדבר שומם, מנותק לחלוטין מחוקי הזמן ומשתייך לאף אחת מההיסטוריות - במקום זה ניצב טלפון ציבורי ישן המאפשר למשתמש בו לתקשר עם אנשים מהיסטוריות אחרות ומקבילות.
 
אקדח טיימרים - כל טיימר שנפגע מאקדח טיימרים לא יכול לחזור לחיים. סול נפגע מאקדח הטיימרים בפרק 104 ומת בפרק 105.
 
היהלום הכחול-  יהלום כחול שנמצא במערה של סבסטיאן במרכז האי בשנת 1406. ליבי לקחה מסבסטיאן את היהלום וספגה לתוכו את האנרגיה של האסטרואיד, ומתה כתוצאה מכך. דילן ורומי חזרו לשנת 1411 אל המערה של סבסטיאן כדי לקבור את היהלום בבאר ולהגן עליו ואז הם התחרטו. אביו של ארנולד קיבל אותו בירושה.
 
קיפוד - מכשיר כדורי שיצר רון. הלחם של המילים key ו-pod. המכשיר מתנגד לשדה המגנטי של כדור הארץ, מה שגורם לו לרחף. מטרת המכשיר היא לאתר גליצ'ים על ידי ריחוף וסיור באי.
 
קיפר - שומר זמן. תפקיד הקיפרים הוא לדאוג שטיימרים לא ינצלו את כוחם לרעה, כמו השקעה בחברות שעתידות להצליח. במקרים קיצוניים הם אף מוחקים את יכולת הנסיעה בזמן של טיימרים. הארגון שמעסיק את הקיפרים (אסתר בראשו ורון העוזר שלה) הוקם בשביל למצוא את אלה שעובדים עם קאיראן .
 
הצדפה - מקום בוורטיגו בירת האי ב2009-2011. מוזאון הזכרה לליבי, מקום ישיבות הקונגרס ובו נשמר היהלום,ליבי כלאה אותו שם. הצדפה היתה אתר ממאובטח עליה ממונה תאגיד גידי, בהם גם רומי ידידתו של דילן. הצדפה היא מבנה טבעי השומר על הקונכיה השחורה בה היהלום. לשם הגיע שר המסחר היפני. שם הטיקר בימינו.
 
סטריפינג - תהליך שבו לוקחים לטיימר את הכוחות.
 
ורטיגו - בירת האי בימינו.
 
הספר השחור - ספר שנראה כמו הספר האדום רק שבספר הזה התאריך המופיע על הכריכה הוא 14.11.
 
ספינר - מכשיר שמוצמד לטיקר ומיירט נסיעות של טיימרים.
 
יום הדין - ה14.11.1411 הוא יום הדין בו כל תושבי האי יבחנו על ידי כח חזק וזדוני.
 
כל הזכויות שמורות ליובל מרק
מקווה שתיהנו!!