5 . סדר וארגון , יחסי תלות הדדיים בין מבנים בגוף ותאום ביניהם.
קיימת התאמה בין המבנה לתפקיד אותו ממלאים.
6 . תנועה: בתוך הגוף , או /ו תנועה של הגוף כולו.
7 . רבייה: רציפות גנטית -
תחילתו של האחד תלויה במציאות של קודמו.
8 .א. התאמת היצור לסביבתו הטבעית,
וקיום שיווי משקל בינו לבינה.
8. ב. תהליך של השתנות במהלך הדורות, והכחדה של
המותאמים פחות.
גוף שמתקיימים בו רק חלק ממאפייני החיים אינו נחשב יצור חי.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
חמלה
סיפור אמיתי על ציפור, ילד וחרק
כתיבה: מילכה ברקו גרש
פרק א: שלשום
שלשום ריחפו להם לתפארת בחלל הכניסה להיכל המדעים והאומנויות בבית הספר- זוג צופיות: זכר ונקבה. השניים הרעיפו אהבה ביניהם בהרמוניה, המראה היה אלוהי, רגעי התרוממות רוח, התעלות, לכל הצופים בהם מבין העוברים ושבים.
פרק ב: אתמול
אתמול בבוקר נמצאה בתוך חלל המבנה גופת ציפור.
התלמידים שלי ראו את זכר הצופית המת, וחוו אותי נסערת מצער.שיתפתי אותם בתחושת התסכול, בשל הפספוס המיותר.
האם ניתן היה למנוע את הדבר? בהחלט כן.
דלת הכניסה לחלל הפנימי, נשברה מהרוח, ונסגרה- למשך מספר שבועות. תוך כדי העיכוב בתיקון היא נשברה שוב, הפעם כנראה שבר יזום.
אם הייתה מתוקנת מזמן, לא היו נאלצים השניים לחפש לשווא
מקום מילוט אחר. ניסיונם הכושל לצאת- הוביל למותו של הזכר. חבוט הוא נפח נשמתו ליד חלון אטום.
פרק ג: היום
היוםקיבלו את פני בשמחה אותם התלמידים בכניסה לכיתה.