x
בניית אתרים בחינם
   דף הבית     אלבומי תמונות    שאלות נפוצות    הרשמה /יצירת קשר    פורום אופניים    English

השכרת אופניים

נקודת מפגש

אצטדיון אופקים

אטרקציה

אוכל אתני במצודה ימי שישי בחודש פברואר.

זמן משוער

הקלטה ב TRAILZE

מפת העיר אופקים לשימושכם

מסלול פארק סיירת שקד – נחל אופקים

נקודת יציאה - אצטדיון אופקים: בנקודה זו נחנה את הרכבים, נאפס ספידומטר, נוודא שיש לנו קסדה, מים, פנימית חלופי ונצא לדרך...

0 ק"מ:
(נ.צ 164628/579284) נצא מהאצטדיון ונרד שמאלה לכביש, לכיוון הירידה - רחוב דרך הטייסים, אנחנו על כביש אופקים חצרים ונתמיד בכביש זה עד שנגיע לשער הכניסה לבסיס. (אפשר לרכוב על השביל עפר המקביל לכביש שמשמאל). רכיבה של  5.5 ק"מ, בכניסה לבסיס, ממש על הגדר נפנה שמאלה לשביל העפר המקיף את הבסיס ומיד נוכל להבחין בסככת ישיבה בראש הגבעה  (מצפור הרוכבים). שם אפשר לעשות עצירה קטנה ולהשקיף על הנוף מאשקלון עד באר שבע.

מכאן והלאה כיוון התנועה שלנו הוא צפון מערב נגלוש 50 מטר ואז נמשיך ימינה קטן ונתחבר עם השביל כל הזמן בלי לפנות באחד מההסתעפויות.

6.9 ק"מ לאחר שירדנו את הירידה המתדרדרת עם חלוקי הנחל, יש לנו עיקול ימינה, שם נפרד מהשביל ונחצה לצידו השני נקיק הנחל, ניקח שמלאה כך שנהיה מתחת לקווי המתח החשמל על שביל, נתמיד בשביל זה כל הזמן ישר כך שאנחנו רוב הדרך מתחת לקווי המתח עד שנגיע לנקודה הבאה.

8.3 ק"מ הגשר הטורקי (אי אפשר לפספס אותו), הוא מכונה בפי העם טורקי אם כי מדובר בגשר בריטי שנבנה ב 1918 ע"י הבריטים בידי חברת הרכבות המצרית ועבד מ 1918-1927, בנקודה זו אפשר לעשות עצירה ,להכין קפה ולהצטלם ליד הגשר היפה והגדול. ניתן לעלות ולראות את הגשר מלמעלה אך לא לעלות עליו, הגשר גבוה ומלא פתחים-סכנת נפילה- ראו הוזהרתם!!!

לאחר המנוחה ניתן לעבור את הגשר ולעלות על הסוללת עפר שמאחוריו ומייד אח"כ לרדת את הסוללה מצידה השני. בתחתית הסוללה יש קפיצה נחמדה אך יכולה להיות מסוכנת למי שלא מספיק מיומן – לשיקולכם! ירדנו את הסוללה נמשיך על השביל (ייתכן ונתקשה לראות אותו ב 100 מטרים הבאים עקב מאהל בדואי שגרם לשביל להיעלם).

9.6 ק"מ הגענו להסתעפות ומולנו עצים בתוך הנחל, ניקח ימינה כך שהעצים והנחל יהיו תמיד משמאלנו ואחרי 30 מטר נעבור ירידה ועלייה קטנה ומשני צידנו עצים (סימן לכך שלא טעינו) אחרי 60 מטר שוב הסתעפות, ניקח שמאלה ואחרי 30 מטר נתחבר לשביל בטון  החוצה את הנחל ומיד אח"כ הופך לשביל כורכר סלול, ניקח שמאלה על השביל ונתמיד בו עד שנגיע לפניה חדה שמאלה.

10.8 ק"מ בנקודה זו השביל עפר הסלול  פונה פניה חדה שמאלה אך אנחנו נמשיך  ישר על שביל פחות ברור אשר נמצא בין הגידולים משמאל ובין גדת הנחל התלולה שמצד ימין. לאחר 50 מטר על שביל יורדים ימינה בירידה תלולה וקצת מסוכנת (בשל החול הרך שבה) לתוך הערוץ הנמוך ונצמד ממש לנחל שעדיין מצד ימין (אך קרוב יותר אלינו), ממשיכים על השביל עד שמגיעים למעבר מים ראשון.

12.5 ק"מ בנקודה זו נחצה את המים אשר רדודים בקיץ  (ניתן לעבור ברכיבה בקיץ כשהמים רדודים-לשיקולכם) ונמשיך על השביל דרך גידולים חקלאיים עד שנגיע לחווה חקלאית (מבנה ענק לבן מגודר – זהירות כלבים!!!). 10 מטרים לפני שנגיע לגדר החווה נתחבר לשביל יותר איכותי אשר יורד (שמאלה חזק) לכיוון הפוך מזה שבאנו, ניקח את השביל זה ונרד איתו (כלומר נבצע מעין פניית פרסה שמאלה) השביל יורד, מתעקל ימינה ולמטה הוא מתעקל שמאלה, אך לא נמשיך איתו עם העיקול הבא שמאלה, אלא ישר!

13 ק"מ  בנקודה זו שלקחנו ימינה/ או בעצם ישר (שונית אלמוגים עתיקה), נעלה מעט ונגיע לירידה נראה שביל ברור שיורד שמאלה קטן לתוך נחל ובראשו עצים של הפארק (עכשיו החווה עם המבנה הלבן בדיוק למעלה מאחורינו)

הגענו שוב לנחל אופקים ושוב יש מעבר מים רדודים שצריך לחצות. נטפס למעלה לוקחים אוויר וגם קצת מים ומשם נמשיך ימינה לירידה תלולה ואחריה עלייה שמובילה אותנו למרגלות מצודת פטיש

14 ק"מ  (נ.צ 165609/579827) מצודת פטיש ומתחתיה מערת פוטיס, אפשר לנוח כאן ואם רוצים גם להצטלם.

מכאן נמשיך על שביל סלול (כביש) שמוביל לתוך פארק אופקים,(אם הגעתם עם המשפחה, מומלץ להתחיל את המסלול כאן ולסיים כאן). נחצה את הפארק דרך מתקני המשחקים, נעלה בעליה עד לכיכר שמחוץ לפארק. כיכר ספרא.

בכיכר ניקח שמאלה ואחרי 400 מטר אנחנו  שוב באצטדיון. (נקודת הסיום).