x
בניית אתרים בחינם
 
העיר באר שבע הייתה מְקוֹם יישוב מרכזי בסיפורי האבות, בִּתְקוּפַת השופטים וּבִתְקוּפַת המלוכה.  בִּבְאֵר שבע כרת אברהם ברית ונטע בה אשל: "וַיִּכְרְתוּ בְרִית בִּבְאֵר שָׁבַע וַיָּקָם אֲבִימֶלֶךְ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ וַיָּשֻׁבוּ אֶל אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים: וַיִּטַּע אֵשֶׁל בִּבְאֵר שָׁבַע וַיִּקְרָא שָׁם בְּשֵׁם יהוה אֵל עוֹלָם: "
הגר, לאחר שגורשה מֵאוהֳלוֹ [מאוהולו] של אברהם, תעתה בְּמִדְבַּר באר שבע :"וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח לֶחֶם וְחֵמַת מַיִם וַיִּתֵּן אֶל הָגָר ... וַיְשַׁלְּחֶהָ, וַתֵּלֶךְ וַתֵּתַע בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע: "
יצחק וּמִשְׁפַּחְתוֹ התגוררו פרק זמן משמעותי בִּבְאֵר שבע, וּמִשָׁם, לאחר גְנֵבַת הַבְּרָכוֹת, נמלט יעקב מֵאָחִיו עֵשָׂיו אל חָרָן : "וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה: "
שמואל הנביא מינה את בניו לשופטים בעיר באר שבע :"וַיְהִי כַּאֲשֶׁר זָקֵן שְׁמוּאֵל וַיָּשֶׂם אֶת בָּנָיו ... שֹׁפְטִים בִּבְאֵר שָׁבַע:" 
דוד ציווה לפקוד את העם, וּלְשֵׁם כך שלח שליחים עד לִבְאֵר שבע :"וַיֶּחֱזַק דְּבַר הַמֶּלֶךְ... לִפְקֹד אֶת הָעָם...וַיֵּצְאוּ אֶל נֶגֶב יְהוּדָה בְּאֵר שָׁבַע: "
נבואת עמוס מלמדת כי בִּבְאֵר שבע היה מקדש מרכזי  "וְאַל תִּדְרְשׁוּ בֵּית אֵל וְהַגִּלְגָּל לֹא תָבֹאוּ וּבְאֵר שֶׁבַע לֹא תַעֲבֹרוּ "
אליהו הנביא ברח אל המדבר מִפַּחַד חַרְבָּהּ של אִיזֶבֶל, והִשְׁאִיר את נערו בְּעִיר הגבול – באר שבע: "וַיַּרְא וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל נַפְשׁוֹ, וַיָּבֹא בְּאֵר שֶׁבַע אֲשֶׁר לִיהוּדָה, וַיַּנַּח אֶת נַעֲרוֹ שָׁם: "
הממצאים בְּתֵל באר שבע מעידים שהיא הייתה עיר חשובה בִּתקופת המלוכה. מִפְעַל המים הגדול שֶׁנִבְנָה שם, מלמד שהשלטון המרכזי ראה בעיר נקודת התיישבות חשובה, ולכן הִשְׁקִיעַ בה מַשְׁאַבִּים. בית המושל שֶׁהִתְגַלָה, הוא עדות לנוכחות שלטונית שפיקחה על מילוי חובות האוכלוסייה כלפי השלטון. חומות העיר הַבְּצוּרוֹת מעידות על תפקידה של באר שבע כקו הגנה על הממלכה מפני שוֹסֶי המדבר.
העיר באר שבע חָרְבָה בימיו של חזקיהו, מֶלֶךְ יהודה, על-ידי סַנְחֵרִיב, מֶלֶךְ אַשּׁוּר, בְּמַסַע הָעֲנִישָׁה שלו לדיכוי המרד בִּיהוּדָה בִּשְׁנַת 701  לפנה"ס.
logo בניית אתרים בחינם