בעיה ראשונה
לדני היו 56 קלפים, מתוכם נתן דני לגילי וליניב 24 קלפים לכל אחד . כמה קלפים נשארו לדני?
פתרון:
תשובה:
בעיה שנייה
יניב קנה מסטיקים וסוכריות ב- 48 שקלים. הציעו חמש אפשרויות שונות כמה עלו המסטיקים והסוכריות?
פתרון:
בעיה שלישית
ליאיר היו 22 קלפים, אורנה נתנה לו 19 קלפים נוספים ודני נתן לו 14. כמה קלפים יש עתה ליאיר?
פתרון:
תשובה:
בעיה רביעית
גילי קיבלה מסבתא 100 שקלים, היא קנתה בהם ארטיק, קלפים ובובה עד שלא נשאר לה כסף. הציעו חמש אפשרויות שונות לעלות של כל אחד מהפריטים.פתרון:
בעיה חמישית
יניב קיבל מדני 8 סוכריות וקיבל מיאיר 4 סוכריות נוספות, הוא נתן 12 סוכריות לגילי. כמה סוכריות יש עתה ליניב?
פתרון:
תשובה:
טיפים- שיטות לביצוע כפל וחילוק בין מספרים
|
שיטות נוחות לחישוב פעולת ביצוע כפל
|
1. |
כיצד לחשב כפל ב- 11 של מספר דו ספרתי כלשהו שסכום ספרותיו קטן או שווה ל - 9? |
|
כלל: חברו את ספרות המספר והניחו את הסכום בין שתי ספרות המספר הדו-ספרתי |
|
דוגמה: 27 כפול 11 |
|
סכום הספרות של המספר 27 הוא 9, נניח את 9 בין הספרות 2 ו-7 ולכן התוצאה היא 297 |
|
|
2. |
כיצד לחשב כפל ב- 11 של מספר דו ספרתי כלשהו שסכום ספרותיו גדול מ - 9? |
|
כלל: חברו את ספרות המספר, הניחו את ספרת האחדות של הסכום בין שתי ספרות המספר והוסיפו 1 לספרה הראשונה |
|
דוגמה: 93 כפול 11 |
|
סכום הספרות של המספר 93 הוא 12, נוסיף 1 לספרה הראשונה של המספר שהיא 9 וקיבלנו 10, לכן התוצאה היא 1023 |
|
|
3. |
כיצד לחשב כפל של מספר זוגי ב - 5? |
|
כלל: חלקו את המספר ב-2 והסיפו את הספרה "0" בסוף |
|
דוגמה: 46 כפול 5 |
|
46 לחלק ל- 2 הם 23 ולכן התוצאה היא 230 |
|
|
4. |
כיצד לחשב כפל של מספר אי-זוגי ב - 5? |
|
כלל: הפחיתו מהמספר 1, חלקו את התוצאה ל- 2 והוסיפו את הספרה "5" בסוף |
|
דוגמה: 45 כפול 5 |
|
45 פחות 1 הם 44, לחלק ל- 2 הם 22 ולכן התוצאה היא 225 |
|
|
5. |
כיצד לחשב כפל של מספר חד-ספרתי ב- 9? |
|
כלל: הפחיתו מהמספר 1, זו ספרת העשרות של התוצאה, ספרת האחדות היא 9 פחות ספרת העשרות |
|
דוגמה: 7 כפול 9 |
|
ספרת העשרות תהיה 7 פחות 1 ולכן היא 6, ספרת האחדות תהיה 9 פחות 6 ולכן ביא 3, התוצאה המתקבלת היא 63 |
|
שיטות לבדיקת התחלקות
|
6. |
איך ניתן לדעת אם מספר מסויים מתחלק ב- 3? |
|
כלל: מספר שסכום ספרותיו מתחלק ב-3 מתחלק בעצמו ב- 3 |
|
דוגמה: האם המספר 1929 מתחלק ב- 3? |
|
בדיקה: סכום הספרות הוא 21, היות ו- 21 מתחלק ב- 3 אזי גם 1929 מתחלק ב- 3 |
|
|
7. |
איך ניתן לדעת אם מספר מסויים מתחלק ב- 11? |
|
כלל: מספר שסכום ספרותיו הזוגיות שווה לסכום ספרותיו האי-זוגיות מתחלק ב- 11 |
|
דוגמה: האם המספר 901329 מתחלק ב- 11? |
|
סכום הספרות האי זוגיות (נתחיל מצד ימין) הוא 9 ועוד 3 ועוד 0 שווה ל- 12, סכום הספרות הזוגיות (מצד ימין) הוא 2 ועוד 1 ועוד 9 שווה ל-12 ולכן המספר מתחלק ב- 11 |
|
|
הדפסה
דפי עבודה באנגלית
כתבו ליד כל שם צבע בעברית את שמו באנגלית |
|
חום __________ |
|
צהוב __________ |
|
כתום __________ |
|
לבן __________ |
|
כחול __________ |
|
אדום __________ |
|
אפור __________ |
|
שחור __________ |
|
סגול __________ |
|
ורוד __________ |
|
|
מחסן מלים |
yellow, black, white, red, blue, green, pink, brown, purple, gray, orange |
|
|
הדפסה
מצאו את שמות הצבעים באנגלית בתפזורת |
|
מחסן מלים |
yellow, black, white, red, blue, green, pink, brown, purple, gray, orange |
O |
B |
B |
W |
O |
L |
L |
E |
Y |
L |
W |
L |
L |
Z |
R |
U |
X |
L |
E |
M |
W |
A |
A |
H |
A |
K |
Y |
U |
L |
O |
H |
B |
C |
T |
N |
Z |
C |
B |
L |
G |
I |
L |
K |
N |
I |
P |
B |
D |
E |
R |
T |
U |
L |
B |
L |
U |
R |
V |
W |
A |
E |
E |
G |
N |
A |
R |
O |
R |
B |
Y |
U |
K |
K |
N |
I |
P |
W |
Q |
S |
E |
V |
N |
E |
E |
U |
L |
N |
R |
T |
L |
R |
E |
G |
N |
E |
E |
R |
G |
W |
L |
העבירו קו בין כינויי הגוף המתאימים: |
|
|
|
היא |
You |
|
|
הם |
I |
|
|
אנחנו |
She |
|
|
אני |
He |
|
|
הוא |
They |
|
|
אתה |
We |
|
|
לימוד קריאת שעון
הוראות
הדפיסו את שלושת דפי העובדה, הדפים מכילים מידע ותרגילים. בתום שלושת דפי העבודה הילד אמור לדעת לקרוא שעון מחוגים. הדפים מתאימים לילדים מכיתה ב'-ג' המכירים את פעולת הכפל.
השעון
שעון ללא מחוגים הוא עיגול עם שנים עשר מספרים מ-1 עד 12, בדיוק כמו בציור הזה.
השעות
כל מספר בשעון מייצג שעה ביממה. למשל המספר 1 מייצג את השעה אחת, והמספר 2 מייצג את השעה שתיים וכך הלאה עד השעה שתים עשרה.
יום ולילה
יממה מורכבת מיום ולילה ויש בה 24 שעות. יממה מסתיימת בשעה 12 בלילה ואז מתחילה יממה חדשה. אחרי 12 בלילה מגיעה השעה 1 אנו קוראים לשעה זו אחת בבוקר, ואחריה מגיעה השעה 2 בבוקר ועד השעה 12 לה אנו קוראים 12 בצהריים. לאחר 12 בצהריים שוב חוזרת השעה אחת אך עתה אנו קוראים לה אחת בצהריים. במשך יממה מחוג השעות עובר פעמיים על כל מספר, למשל פעם אחת הוא עובר על המספר 6 כאשר השעה 6 בבוקר ופעם שנייה כאשר השעה 6 בערב וכך יום אחרי יום.
מחוג השעות
מחוג השעות הוא המחוג הקצר ביותר מבין שלושת מחוגי השעון. תפקידו להראות לנו את מספר השעה. למשל, כאשר מחוג השעון נמצא בין המספר 4 למספר 5, אנו יודעים שהשעה עברה את השעה 4 אך השעה עדיין אינה 5, זאת אומרת שהשעה היא בין השעה 4 לשעה 5. כאשר מחוג השעות נמצא בדיוק באמצע בין המספרים 4 ו-5 אנו יודעים שעברה חצי שעה מאז שהשעה הייתה 4 ולכן אנו קוראים לשעה זו 4 וחצי. כאשר מחוג השעות יצביע בדיוק על השעה 5 השעה תהיה 5.
תרגיל, כיתבו מתחת לכל ציור לפי מיקום מחוג השעות את השעה, בחרו בין האפשרויות המופיעות למטה
אפשרויות (שימו לב, יש אפשרות אחת מיותרת)
א. 6 וחצי |
ב. 9 |
ג. 3 |
ד. 11 וחצי |
ה. 6 |