x
בניית אתרים בחינם
תעקבו חשוב מאוד בבקשה:
http://www.facebook.com/plugins/follow.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Feilay.dror&width=450&height=80&colorscheme=light&layout=standard&show_faces=true&appId=174059386096977 

 

 

 
 
 

2015\2\2

 

 

תרגיל  1 – עמוד 99-102

  חינוך כלבים להעניש או לא להעניש?

  1. השמעת רעש חזק מבלי שהכלב יראה מה מקור הרעש הוא דוגמה לענישה מרוחקת.

  2. ענישה שלילית היא לקיחה של דבר מה שנעים לכלב בעקבות התנהגות לא רצויה שלו.

  3. ביטוי של פחד בשפת הגוף של הכלב מעיד על כך שהכלב אולף תוך שימוש נרחב בענישה.

  4. אם הכלב מפעיל את רפלקס ההגנה שלו ותוקף סימן שהכלב נענש ענישה חריפה מידי על התנהגות תוקפנית (שימוש בענישה דורש מיומנות רבה ושימוש לא נכון עלול לגרום לתוצאות הפוכות ממה שרצינו).

     

     

2. א. 3-בעיה ופתרון

ב. כיוון, שהטקסט מתאר את הבעיה שהיא : האם שימוש בענישה על מנת לאלף או לחנך כלב נכונה? לאחר מכן "מנתחים " ( מנסים להסביר) את הבעיה . על ידי הסבר -מהו העונש?, מהי ענישה שלילית?, מהי ענישה חיובית? (סוגי ענישה).                                                                                                                                     כמו כן יתרונות וחסרונות בשימוש בעונש לאילוף או לחינוך כלב, ולבסוף מוצע פתרון אפשרי להתמודד עם חינוך הכלב.

 

3.א. 3- לשכנע את הקוראים לא להעניש כלבים.

  ב.  1- יש להימנע ככל שאפשר משימוש בענישה ככלי לחינוך כלב.

 

4.א- הוספה ופירוט.

   ב- ויתור (למרות ש..)

 

5.א-פירוט

   ב-לענישה החריפה.

 

6.ב-אלא

 

7.כותב המאמר לא היה ממליץ ליובל לקחת את כלבו לאימון המפורסם במודעה, מאחר וכותב המאמר טוען שבמרבית המקרים אין צורך להשתמש בענישה על מנת לחנך כלב- לא בענישה ישירה ולא בענישה עקיפה. כמו כן על מנת לחנך את הכלב ישנן שיטות חיוביות להשיג את אותה המטרה ללא צורך בענישה. אך הוא מסייג את דבריו ואומר שישנם מקרים שבהם נשקפת סכנה לכלב או למישהו אחר ואין ברירה אלא להעניש. אך שימוש בענישה ככלי לחינוך הוא שגוי ולא רצוי. ובמודעה   " אילוף כלבים"- כתוב במפורש ששיטת האימון מבוססת על ענישה ישירה ועקיפה.

 

 

 

 

 

8.סיכום ממזג-

הטקסט "חינוך כלבים- להעניש או לא להעניש" שעובד על ידי אלון גלעד והקטע הנלווה: "אימון כלבים" עוסקים בנושא אילוף ואימון כלבים בדרך של ענישה.                                                   הדעות בנוגע לשימוש בענישה על מנת לחנך ולאלף כלב שנויים במחלוקת. השימוש בענישה נפוץ בקרב מאלפים ועל כך מעיד הקטע הנלווה, המודעה "אילוף כלבים".                                        במאמר מסביר הכותב שישנם שני סוגי ענישה- ענישה חיובית וענישה שלילית וקיים מאפיין נוסף הקשור לדרך נתינת העונש- ענישה ישירה וענישה עקיפה. כמו כן , מוסיף הכותב כי שימוש בענישה עלול לגרום לתוצאות לא רצויות בכלב כמו: פחד, תוקפנות ואפילו לתוצאות הפוכות ממה שציפינו. לדעתו שימוש בענישה ככלי לחינוך כלב שגוי. על מנת לחנך את הכלב ישנן שיטות חיוביות להשיג את אותה מטרה ללא צורך בענישה.                                                                                           לפי דעתו של כותב המאמר- הפתרון הנכון , כחלק מלימוד תקשורת בסיסית בין אדם לכלב היא ללמד את הכלב את הפקודה "לא" שתבוא לאחר התנהגות לא רצויה.

 

מעבר למילים-

  1. אני משער  שהאקדמיה ללשון העברית קבעה מלים עבריות למילים: מוטיבציה ורפלקס. מאחר ואנו הישראלים במדינת ישראל מרבים להשתמש בהן. 

המשמעות של המילה מוטיבציה היא הנעה, גרימה לעשות דבר מסוים ובהקשר של המשפט בטקסט ענישה ישירה, וחיובית יכולה לגרום לירידה ביכולת ההנעה של הכלב.   

רפלקס- המשמעות, תגובה . ובהקשר של המשפט בטקסט, תגובתו של הכלב לענישה חריפה, עלולה לגרום לו להפעיל את תגובת ההגנה והוא עלול לתקוף חזק יותר.                                     

 

2.ג- תיאור

3.א. שנוי במחלוקת- שאין לגביו הסכמה, שיש בעיניו, דעות שונות. 

במשפט- לא קיימת אחדות דעים= הסכמה ( הדעות חלוקות), בקרב מאלפים ובעלי כלבים , בנוגע לנושא- שימוש בענישה על מנת לחנך או לאלף כלב.                                                                                                                  .  ב. סלע המחלוקת- סלע בהשאלה "הדבר" שלגביו שנויים במחלוקת.

במשפט: ה"דבר" ה"ענין" שלגביו אין הסכמה הוא מחיר הדירה.

4. ב. בחזקה.

 

תפריט שמאלי

הכנס כאן קישורים או טקסט חופשי
                  
 
 


 
 
 
logo בניית אתרים בחינם