|
הצעת מחקר בנושא:
הקשר בין רמת ביסוס הזהות העצמית לבין רמת הפעילות ברשתות החברתיות בקרב בני נוער בישראל בשנת 2015
מבוא מחקר זה יתמקד בקשר בין רמת ביסוס הזהות העצמית של בני נוער לבין תדירות פעילותם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם ועוד.. מטרת המחקר היא לבדוק האם קיים קשר בין רמת ביסוס הזהות העצמית לבין רמת הפעילות ברשתות חברתיות בקרב בני נוער בישראל בשנת 2015. תרומתו של המחקר היא לבדוק אם אכן פעילות ברשתות חברתיות משפיע על בניית הזהות העצמית של בני נוער (דימוי עצמי =זהות אישית וזהות חברתית) . מחקר זה יתמקד בדימוי העצמי ובבטחון העצמי של בני נוער המושפעים מהמעורבות החברתית שלהם ברשתות החברתיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וכדומה..
השערת המחקרהשערתנו היא שאכן פעילות ומעורבות ברשתות חברתיות משפיעה על הזהות העצמית ושככל שהפעילות גבוה יותר כך גם רמת ביסוס הזהות העצמית גבוהה יותר ולדעתנו המעורבות ברשתות חברתיות מעלה את הביטחון העצמי , משנה את הזהות האישית והזהות החברתית. בנוסף לכל לדעתנו פעילות ברשתות חברתיות גורמת לפיתוח קשרים חברתיים חדשים וגורמת לשיפור המצב החברתי.
הגדרת משתנים1. משתנה בלתי תלוי- פעילות ומעורבות ברשתות חברתיות.משתנה זה מוגדר במחקר הנוכחי כאתר אינטרנט או אפליקציה סלולרית המשמשת לבניית רשת חברתית או קשרים חברתיים בין אנשים החולקים תחומי עניין, פעילויות משותפות, רקע משותף או היכרות מוקדמת מחוץ למרחב הוירטואלי.משתנה זה ייבדק באמצעות סקר שמיועד לבני נוער.
משתנה זה מוגדר במחקר הנוכחי כמכלול הפרטים המאפיינים מישהו או משהו באורח ייחודי, התפיסה העצמית של האדם. משתנה זה ייבדק בעזרת סקרים ושאלונים בנושא הזהות העצמית-ביטחון עצמי וכו..
שיטת מחקר את המחקר נבצע בעזרת שיטת המחקר הכמותי .
אוכלוסיית המחקר אוכלוסיית המחקר היא בני נוער בישראל בשנת 2015. מדגם לצורך ביצוע המחקר יבחר מדגם של 40 בני נוער בשכבה ח.
|
|