פרארי |
|
ימים ספורים לאחר שזכתה פרארי בתואר אליפות נוסף בפורמולה 1, מודיעה פרארי על הארכת תוכנית ה-FXX בשנתיים נוספות ומציגה את פרי עץ האדרנלין החדש שלה - פרארי FXX אבולוציונה. כמו ה-FXX הקודמת, אשר מבוססת על האנזו ה'עממית', האבולוציונה ממשיכה את מסכת השיפורים שעוברת האנזו.
גם האבולוציונה כצפוי מיועדת למסלול בלבד ואנשי פרארי מספרים כי 20 מכוניותת ה-FXX שנבנו, הספיקו לצבור 35,000 ק"מ על מסלולי המירוצים וסיפקו למהנדסים נתוני טלמטריה חשובים מאוד. אלו אפשרו להם להמשיך ולשדרג את ה-FXX אבולוציונה בכל מובן.
הספקו של המנוע מגיע כעת ל-860 כ"ס (810 ב-FXX הקודמת), מנתק ההצתה הורחק ל-9,500 סל"ד וזמן החלפות ההילוכים קוצר לכדי 60 אלפיות השניה. כמו כן, בקרת המשיכה של הרכב אשר מונעת את סחרור הגלגלים ואבדן כוח, שודרגה והיא כעת מציעה תשעה מצבי בקרה, בהתאם לצורכי השעה במסלול ואלו ניתנים לשינוי מגלגל ההגה - כמו בפורמולה 1.
זה לא הכל, צוות התכנון ביצע גם שינויים נרחבים במתלים ובגיאומטריה שלהם ואפילו עדכן במעט את הופעתה החיצונית של מה שהיה שם פעם אנזו וכעת היא מציעה פחות התנגדות לאוויר ויותר כוח הצמדה מבעבר.
מה זה נתן? העבודה על האבולוציונה השתלמה מבחינת הזמנים על המסלול משום שהדור החדש מצליח לקזז שתי שניות מלאות מהזמן שקבעה ה-FXX היוצאת על המסלול הפרטי של פרארי - פיוראנו. זמן הקפה של דקה ו-16 שניות בלבד.
פרארי מספרים כי את ערכת השיפורים של האבולוציונה יוכלו לרכוש רק ה-20 לקוחות המאושרים שיש ברשותם כבר FXX אחת (מה שאומר שיש להם גם אנזו פרטית) והרכישה הזו תאפשר למליין המיועד להשתתף בסדרת מירוצים למכוניות אלה בשמונה מסלולי מירוצים ברחבי העולם.
|
תמונה זאת הוקטנה. אנא לחץ על הבאר על מנת לצפות בתמונה בגודלה המלא. גודלה האמיתי של התמונה הינו 700x466 ומשקלה 61 קילובייט. |
|
תמונה זאת הוקטנה. אנא לחץ על הבאר על מנת לצפות בתמונה בגודלה המלא. גודלה האמיתי של התמונה הינו 1280x853 ומשקלה 187 קילובייט. |
|
תמונה זאת הוקטנה. אנא לחץ על הבאר על מנת לצפות בתמונה בגודלה המלא. גודלה האמיתי של התמונה הינו 700x466 ומשקלה 71 קילובייט. | |
|
|
|