חלק ד':עכשיו כנסו ל-Valve Hammer Editor, ובחרו ב-File > New.
מדריך לתוכנה:
חץ אדום: כלי בחירה.
זכוכית מגדלת אדומה: מכוון את הזום על התמונה.
מצלמה אדומה: מאפשר לראות את המפה ב-3D.
פנס: מאפשר לשנות פרטים כמו מיקום הקבוצות במפה.
כלי של הבלוק: מאפשר ליצור קירות ורצפה במפה.
בלוק משובץ: מאפשר לבחור את טקסטורת הקירות והריצפות.
הבלוק החום: מאפשר ליצור פנים מסויימות לחפצים.
סימון אדום על הבלוק החום: מאפשר להזיז דברים, כמו למשל המיקום של הטמנת הפצצה.
חצי בלוק, עם כיסוי צהוב: מאפשר למחוק בלוקים-רצפות, קירות...
ריבוע תלת מימד: מאפשר להשפיע על הנקודה הכי גבוהה (לא ממש הבנתי, או שמדובר על גגות, או שמדובר על הגבולות האוויריים של המפה).
הכלי האחרון: מגדיר את המיקים של הדרכים והשבילים.
*אם תירגמתי משהו לא נכון תתקנו אותי.
תמונה:
איך לבנות מים במפה שלכם, לפי שלבים:
1: הניחו סלע מוצק איפה שאתם מעוניינים ששם יהיו המים שלכם.
2: סמנו אם החץ האדום (המדגש) את כל הסלע, ובחרו בטסקטורת המים-water texture.
3: הדגישו את כל הבלוק, לחצו CTRL+T ובחרו ב-Func_Water.
4: עכשיו יש לכם מים:
Render Mode: Additive
FX Amount: 255
Wave Height: 1 (אחד=גל הכי חלש, 3=הכי חזק).
עשיו תוכלו לבחור את צבע המים...
*שימו לב כך גם ניתן לעשות דברים כמו לבה, בוץ וכדומה.
--------------------------------------
איך להוסיף נשקים למפה לפי שלבים:
1: בחרו את הכלי: entity.
2: ברשימה שבצד ימין, בחרו את האפשרות: "Armoury Entity".
3: לחצו איפה שאתם רוצים שהנשק יהיה.
4: לחצו מקש ימיני על הכלי שעליו מדובר ואז "properties".
5: לחצו על האפשרות "item" כדי לבחור באיזה נשק שאתם רוצים לשים במפה.
----------------------------------
איך ליצור כלי רכב לפי שלבים:
1: צרו רכב, והסתכלו עליו ממבט על (עליון).
2: בחרו את מברשת המוצא, וצרו בלוק במרכז הרכב, בדקו שהעובי והאורך של הבלוק תואם לגודל הרכב.
3: מברשת המוצא, היא הציר של הרכב שאתם רואים בתמונה.
4: בחרו כל פיסה ברכב שלכם, עם בלוק המוצא.
5: עכשיו כשהכל מסומן, בחרו באפשרות func_vehicle של הכלי entity.
6: הפכו את הבלוק שבמרכז המכונית לבלתי נראה (זה יקרה אוטומטית).
7: לחצו על המקש הימיני עם הכלי entity ובחרו ב-properties, והזינו את הפרטים הבאים:
Vehicle name - car1
Render FX - Normal
Render Mode - Normal
FX Amount - 255
FX Color - 0 0 0
Pitch yaw Roll 0 0 0
First stop target - Stop 1
Vehicle name - car1
Render FX - Normal
Render Mode - Normal
FX Amount - 255
FX Color - 0 0 0
Pitch yaw Roll 0 0 0
First stop target - Stop 1 - אין מה לעשות עם זה, זה נקבע אוטמטית.
width of vehicle כנ"ל.
height above track -10 אבל יכול להיות שתצטרכו לשנו את זה.
Initial Speed - 0
Speed - 600
Acceleration 1-10 - 8
Damage on crush - 50
Volume - 8
Bank angle on turns - 0
Minimum light level -השאירו את זה ריק.
8: עשו כמה דרכים, ע"י קביעת ה-entity ל-path_track:
path_track 1 (stop 1 in pic)
name - stop 1
next stop target - stop 2
path_track 2
name - stop 2
next stop target - stop 3
יצירת דלת:
צרו במפה שלכם בלוק.
לחצו מקש ימיני ואז create object.
בחרו את הדלת עם כלי החץ האדום.
לחצו Ctr+T, וקראו לזה בשם כלשהו.
צרו קיר קטן חדש, ולחצו שוב על Ctr+T.
-----------------------------------------
מדריך ליצירת סולמות לפי שלבים:
1: תחילה בחרו ב-ladder texture:
2: צרו בלוק קטן שיהפוך להיות הסולם, ציירו אותו על 4 ריבועים מהרשת של הרקע:
3: לחצו CTRL+T ובחרו ב-FUNC_WALL
4: בחרו באפשרויות שמסומנות בתמונות הבאות:
5: הסתכלו על מה שעשיתם.
6: ראו:
------------------------------------------------
מדריך ליצירת זכוכית:
צרו בלוק, ועשו לו טקסטורת זכוכית (AAA):
בצד ימין, תראו את כל הקסטורות של הקופסות, אם לא, לחצו Shift+A.
לחצו על browse, וב-filter-GLASS. ועשו GLASS_BRIGHT:
בחרו את מברשת הזכוכית, והזינו את הטקסטורה:
מקש ימיני עם העכבר>Tie to Entity. קבעו את זה כ-Render Mode. אל תסגרו את החלון הזה!
חפשו- (FX Amount (1-255. וקבעו את זה כ-100:
איך לבנות מפת גלישה:
פתחו מפה חדשה, וקבעו את ה-grid size ל-16^3.
קבעו את המברשת כ-8x16x48.
השתמשו ב-vertex manipulation כדי למקם את הקצה העליון במרכז הבלוק.
עכשיו, הטו את הבלוק עם המברשת...