בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
חשיבה הכרתית
לימוד משנתה של ימימה אביטל

שיעורים לנשים באזור השרון עם המנחה הרוחנית מרים משולם
   ימימה אביטל    מרים    האלבום "שיר השירים"    מזמורי "תהילים" בדיסק    ארכיון
 
    דף הבית
    ימימה אביטל
    מרים
    מאמרים
    תלמידים כותבים
    ארועים
    האלבום "שיר השירים"
    שיר השירים-בביצוע רוחמה רז
    שיר השירים-רשימת השירים
    הסבר רוחני לשירים שבאלבום
    שיר השירים-דברי פתיחה לאלבום
    מזמורי "תהילים" בדיסק
    על פרשת השבוע
    פרשת השבוע בראי הקבלה
    סמל השלום
    אתרים מומלצים
    ארכיון
    צור קשר
 
 
 
 לימוד משנתה של ימימה אביטל-חשיבה הכרתית 
 
 
 
 
בס"ד

דברי פתיחה

אני, משולם מרים,ילידת ירושלים וכיום תושבת רעננה בת של שרה ומרקו בחט ז"ל,מורה לימימה ומטפלת בהילינג יהודי. יש לי B.A  בסוציולוגיה ולמדתי פסיכולוגיה, התמחיתי בחינוך מיוחד ועבדתי במשך 14 שנים כגננת.

ב-29.9.05 הלכתי לביתה של אורנה אסתר קליט, אשר הכרתי מלימודי ההילינג שלי, כדי לתת לה שיעור בימימה. תוך כדי השיעור אורנה ראתה את דמותה של ימימה שהגיעה לחדרה והיה בפיה מסר עבור שתינו.              "שלום לכן תלמידות שלי. יש ביכולתכן לצמוח ביחד. יש לכן מה לעשות ביחד.נשמות טובות שלי. אוהבת אתכן בהצלחה....."                             מאותו יום קבלנו מסרים רבים ובהם הנחיות לגבי העשייה המשותפת שלנו.          אורנה אסתר התעצמה רבות במשך השנים  בתחום התקשור וכיום היא עוזרת לאנשים בייעוץ והדרכה באמצעות תקשור והילינג יהודי.

ב-25.3.09 קבלנו מכוחות עליונים מסר חשוב:  "עליכן להקים עמותה לנזקקים".  באותו יום קיבלנו גם את הסמל של העמותה אשר כולל בתוכו אזכור הנשמות של יקירנו. בהמשך ראתה אורנה את אבי  ז"ל ממנו הגיעה המשימה: "ילדה יקרה, במידה ויש לך שירים שלי עלייך להוציא אותם לאור. הלחנתי את שיר השירים. זאת הסיבה שנתנו לך להתחבר לשיר השירים. אחרי שתוציאי את האלבום תפיצי אותו. אלבומים אלו יהיו לזיכוי הרבים עם הסמל של העמותה".        סבה של אורנה הגיע ובפיו בקשה:"עליכן להיזהר מלשון הרע. אסור לדבר על אנשים אחרים. אסור להעליב את אנשי היקום. אנשי היקום הם אנשים קדושים. גם ימימה הצדקת ברכה אותנו:" תישמרו. עשו חיל. היו ברוכות".

כששמעתי את דבר המשימה החלטתי לקחת על עצמי את הפקת האלבום ועלה במוחי שמה של הזמרת בעלת קול הפעמונים רוחמה רז ושאלתי אם רוחמה מתאימה .התשובה הייתה חיובית ובקשו מאתנו להיפגש אתה ולמסור לה את כל המסרים.רוחמה בצעירותה עבדה עם אבי ז"ל והקליטה את אחד השירים שהוא הלחין.שתינו גרנו אז בירושלים וכיום שתינו גרות ברעננה בבתים סמוכים.

 נפגשנו עם רוחמה והיא קיבלה מסרים מאחותה שנפטרה והתרגשה מאוד.באצילות נפש ,ברגישות רבה ובמסירות נרתמה למשימה החשובה של הקלטת האלבום.

 

רוחמה מספרת על עצמה: "נולדתי למשפחה ברוכת ילדים אשר התחנכה על ערכי הדת היהודית. סבי ודוד אמי היו המקובלים בקהילה שהגיעה מפרס, קהילה הדוברת שפה ארמית. אהבת האדם, אהבת הארץ ואהבת השירה היו הבולטים בחינוך שספגתי בבית אמי ואבי. זכור לי היטב שאבי הקפיד לסיים את שיר השירים לפני כניסת השבת והבהיר לנו את חשיבותו וכוחו של שיר השירים. רבים משירי הספר הקדוש שרתי בעבר במנגינות שונות סביב שולחן השבת, בהופעות והקלטות. עתה משקבלתי את המסר החשוב- להקליט אלבום שלם משירי שיר השירים אשר הלחין המלחין מרקו בחט ז"ל שמחתי בעשייה מקודשת זו ועם ההדרכה של בתו היקרה –מרים ואורנה אסתר קליט חברתה מוגש לכם בקולי תקליטור שיר השירים. בברכה . רוחמה רז".

אבי,מרקו בחט, נולד באדירנה שבטורקיה ב-3.12.1929 .בכתה ו' החל ללמוד נגינה בכינור ובגיל 17  נכנס לתנועה הציונית "החלוץ" שפעלה במחתרת. בתנועה  הלחין שירים ציוניים על ארץ ישראל ,ניגן אותם ולימד את חברי המקהלה לשיר אותם כשאמי הייתה שם הסולנית . בשנת 1950 עלה לארץ , ובשנת 1954 החל לעבוד במשרד האוצר ובמקביל היה אחראי ב"קול ישראל" לתוכניות ששודרו בטורקית ברדיו. הוא שידר 3 פעמים בשבוע חדשות, סקירות מדיניות ושירים בטורקית ובשנת 1957 החל לעבוד במדור הלדינו ונתן פעם בשבוע סקירה מדינית בלדינו. אבי אהב מאוד מוסיקה ,ניגן על אורגן והלחין שירים רבים וביניהם הלחין את ההגדה של פסח, את ספר קהלת, פרקים מתהילים וכן את כל שיר השירים. אבי נפטר בירושלים בשנת 1997 ועל קברו חרטנו כינור וכן מילים מאחד מהשירים שהלחין "למדני אלוהי" של לאה גולדברג.                                                                                          לפני שקיבלנו את המסר לא ידענו כמעט מאום על המשמעות של שיר השירים. עבדנו עם התווים שאבי השאיר אחריו ועם הקלטה שהקליט עם שני זמרי אופרה ובאמצעות העיבודים הנפלאים של דני סיוון,בעל אולפן הקלטות ביבנה,  הצלחנו להתחבר לשירים ולאהוב אותם, ובמקביל המשכנו לקבל מסרים.       ב-1.4.09 נאמר לנו:"שיר השירים אשר לשלמה נכתב בתקופה קשה. יש בו הרבה סודות אשר אנשי היקום לא מודעים. יש להביא לידיעת ציבור העולם ששיר השירים הוא עוצמתי. הוא מחבר אותנו לארבעת הרבדים הקוסמיים ולשבעת הרקיעים ומעלה לממדים גבוהים. שלמה המלך מבקש להתפלל לשלומם של אומות העולם ולכתוב ולהפיץ כמה שיותר את "אנא בכח". זוהי תפילה להתעלות רוחנית."                                                                     ב-3.5.09  : נמסר לנו:"שיר השירים צריך להיות בכל בית יהודי. הוא בא לחזק את עם ישראל".  נמסר לנו לנסוע לרב מויאל בקרית גת על מנת לקבל את ברכתו לדיסק ואכן ב-31.5.09 נסענו אליו עם רוחמה  וקיבלנו את ברכתו לעשייה שלנו.                                                                                       ב-4.8.09  נאמר לנו :"שיר השירים אשר לשלמה בא לתת לכן את האפשרות להתחבר לכנסת ישראל. רוחמה רז באמצעות שיר השירים מחברת את אנשי היקום לאור הגנוז וגורמת לאנשי כנסת הגדולה, אנשי היקום, להעלות מדרגות רוחניות ולהתחבר לאור. "

מספר  סגולות של שיר השירים:

-         על ידי שיר השירים משליך האדם מעליו זוהמת הנחש, וזוכה לידע ולהשיג עניני התורה והחכמה.(צפנת פענח)

-         כל אדם שיאמר שיר השירים בכל ערב שבת קודש בנעימה ובזמרה, מובטח הוא שיתכפר לו עבירות אשר עשה בכל השבוע.(שושני לקט)

-         ושמענו מפי זקני ירושלים שקריאת שיר השירים סגולה לרפואה כשמבקשים על החולה(מעם לועז) והוסיף בליקוטי מוהר"ן כי כל הרפואות כלולין בשיר השירים, ועדיף שיאמרו קודם אור היום עבור אותו חולה.

-         המקובלים נוהגים לאמרו לפני לימודם ברזי התורה, וזאת מחמת שסגולתו לפקוח את העיניים בהבנת סתרי התורה.(שם)

-         כל הקוראו בכוונה בשבת קודש ניצול מדינה של גיהנם(עי' טעמו במעשה רוקח)

-         סגולה לזיווג הגון לקרוא ארבעים יום "שיר השירים" בכוונה(מפי השמועה).

תמצית ייעודו ומשמעותו של שיר השירים

בזוהר הקדוש מבואר: בשעה שבנה שלמה את בית המקדש, ונשלם העולם התחתון כמו העולם העליון, וישראל כולם היו צדיקים ועלו בכמה מעלות עליונות, וכן נתעלה כסא הכבוד בכמה עילויים וכמה שמחות. באותו העת חיבר שלמה המלך ע"ה בחדווה רבה את שיר השירים אשר היה מיוחד לעליונים ולתחתונים, חידות כל העולמות, למלך שכל השלום שלו.           אמר רבי עקיבא- אין כל העולם כדאי כיום שניתן בו שיר השירים לישראל,לפי שכל הכתובים קודש ושיר השירים קודש קודשים(ידים פ"ג מ"ה).                                                                                        בזוהר הקדוש בפרשת תרומה פרק שכ"ד נאמר- יום שנגלה בו שירה זו, ביום ההוא ירדה השכינה לארץ, שכתוב, ולא יכלו הכהנים לעמוד לשרת וגו'. מהו הטעם. הוא משום, כי מלא כבוד ה' את בית ה'. ביום ההוא ממש נגלה שבח זה של שיר השירים, ואמרה שלמה ברוח הקודש.                   בהמשך מצוין שהשירה הזאת היא כלל של כל התורה: כל מעשה בראשית,סוד האבות,גלות מצרים,יציאת ישראל ממצרים,והשיר שעל הים, עשרת הדברות,מעמד הר סיני, הליכת ישראל במדבר עד שנכנסו לארץ ונבנה בית המקדש, הכתרת השם הקדוש העליון באהבה ובשמחה,גלותם של ישראל בין האומות והגאולה שלהם, תחיית המתים עד היום שהוא שבת לה'. שיר השירים כולל את מה שהיה, מה שהווה, ומה שעתיד להיות אחר כך ביום השביעי.(בימות המשיח).     

כיוון ששיר השירים נכתב ע"י שלמה המלך ברוח הקודש, הוא אינו מובן רק על פי פשוטו, אלא רבדים רבדים של עומק יש בו. רבותינו ז"ל מסרו לנו שלכל פסוק ומילה בתנ"ך יש ארבעה רבדים של הבנה: פשט, רמז,דרש וסוד ובראשי תיבות פרד"ס. ולכל אחד מהם יש שבעים פנים המתחלקים לסניפים אין קץ.                                                                         ברובד הפשט של שיר השירים יש משל ונמשל                             במשל,מסופר על גבר שהיה מלך וחיפש לעצמו אישה בין בנות ירושלים.            בנמשל, המלך הוא מלכו של עולם, המלך שהשלום שלו,שהשלמות שלו, ולכן נקרא שלמה. בנות ירושלים הן אומות העולם, ירושלים זה כל העולם והמלכה היא עם ישראל.                                                             במשל, מצא המלך אישה בעלת מידות טובות ונשא אותה לאישה, הביא אותה לארמונו , והפך אותה למלכה מפשוטת עם שהייתה בין בנות ירושלים. והנה התחילה האישה שלא להתנהג כראוי. התחילה להתגאות, לזלזל במלך ולבזות אותו, והמלך שולח לה שליחים, ומדבר אתה שאם לא תשנה את דרכיה ישליך אותה מהארמון. אך היא לא שומעת, וממשיכה להתנהג שלא כראוי, עד שבסופו של דבר המלך שולח אותה מהארמון והיא חוזרת לחיות בין בנות ירושלים. כשאותה אישה שולחה מבית המלך, היא מספרת לחברותיה בגעגועים על הימים הטובים שבהם הייתה עם המלך, ומצפה למועד שבו המלך ישוב ויחזיר אותה אליו.                           ובנמשל, הקדוש ברוך הוא הוציא את בני ישראל ממצרים, קידש אותם על הר סיני וכרת אתם ברית. עם ישראל בסופו של דבר יצא לגלות לאחר שהנביאים הזהירו אותו ללא תועלת שאינו מקיים את הברית ובגלות העם מתגעגע לימים הטובים.                                                             בהמשך המשל ,כששומע המלך ממרומי ארמונו את דברי רעייתו אהובתו הסובלת, צר לו בצרתה, מזכיר הוא את חסדי נעוריה וכשרון מעשיה הטובים כשנקשר עמה באהבה עזה, ומבשרה כי אין השילוח ששילחה גירושי נצח, אלא רק לזמן, כי עוד היא אשתו והוא אישה, ולעולם לא יחליפה באחרת, והוא עתיד להשיבה אליו. ומלמדה את אשר עליה לתקן כדי שתשוב לתפארת מלכותה ואהבתה עמו יחדיו.                                   ובנמשל,עונה הקדוש ברוך הוא שכנסת ישראל היא האומה המיוחדת והאהובה מכל האומות ונזכר בורא עולם בעם  כיצד הלכו אחריו במדבר בארץ לא זרועה,ומבטיח להם הבטחה גמורה שישיב אותו לארצו ולתפארת בית מקדשו וישראל תשוב להיות ראש לאומים, עת נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונישא מגבעות ונהרו אליו כל הגויים במהרה בימינו אמן.

 

לימודי ימימה והילינג יהודי ברעננה - מרים משולם 052-7813390