x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
חשיבה הכרתית
לימוד משנתה של ימימה אביטל

שיעורים לנשים באזור השרון עם המנחה הרוחנית מרים משולם
   ימימה אביטל    מרים    האלבום "שיר השירים"    מזמורי "תהילים" בדיסק    ארכיון
 
    דף הבית
    ימימה אביטל
    מרים
    מאמרים
    תלמידים כותבים
    ארועים
    האלבום "שיר השירים"
    שיר השירים-בביצוע רוחמה רז
    שיר השירים-רשימת השירים
    הסבר רוחני לשירים שבאלבום
    שיר השירים-דברי פתיחה לאלבום
    מזמורי "תהילים" בדיסק
    על פרשת השבוע
    פרשת השבוע בראי הקבלה
    סמל השלום
    אתרים מומלצים
    ארכיון
    צור קשר
 
 
 
 
לימוד משנתה של ימימה אביטל-חשיבה הכרתית 
 

בס"ד

שם השיר: שִׁיר הַשִּׁירִים אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה

מילות השיר

פירוש

שִׁיר הַשִּׁירִים אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה

יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ

כִּי טוֹבִים דֹּדֶיךָ מִיָּיִן.

לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים

שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ

עַל כֵּן עֲלָמוֹת אֲהֵבוּךָ.

מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה

הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו

נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָּךְ

נַזְכִּירָה דֹדֶיךָ מִיַּיִן

מֵישָׁרִים אֲהֵבוּךָ.

שיר הנעלה מכל שרה כנסת ישראל לקדוש ברוך הוא מלך שהשלום שלו.

מתאווה אני כי ישקני המלך שוב מנשיקות פיהו כי טובה אהבתך אלי יותר מיין משובח.

לשמע מעשי נסיך הנפלאים עמנו אשר התפרסמו כריח נודף למרחקים בקרב גויי הארצות בניגוד לאליליהם שאינם יכולים להושיע שמך הפך בפי כל להיות האל מחולל המופתים. לכן אפילו אומות העולם אהבוך ויש מהם שבאו להתגייר ולחסות תחת כנפיך.

אנא משכני אתה אליך ואז תראה כי אחריך נרוצה שהרי בעומק לבי אני באמת חפצה להיות מסורה ונאמנה לך ורק היצר מסית ומדיח. המלך הביאני אל חדריו הפנימיים אלה הם סודות חדרי פנימיות התורה שגילה רק לי והרשני להיכנס אליהם.

בעצם היזכרי בקרבה גדולה זו שקירבתני ולהיזכר באהבתך אלי טוב לי ומענג אותי יותר מכל משתה יין ושמחה. אהבה ישרה ללא התפתלויות אהבוך אני ואבותיי מאז ומעולם.

בס"ד

שם השיר: שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה

מילות השיר

פירוש

שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה

בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם

כְּאָהֳלֵי קֵדָר

כִּירִיעוֹת שְׁלֹמֹה.

אַל תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת

שֶׁשֱּׁזָפַתְנִי הַשָּׁמֶשׁ

בְּנֵי אִמִּי נִחֲרוּ בִי

שָׂמֻנִי נֹטֵרָה אֶת הַכְּרָמִים

כַּרְמִי שֶׁלִּי לֹא נָטָרְתִּי.

הַגִּידָה לִּי שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי

אֵיכָה תִרְעֶה

אֵיכָה תַּרְבִּיץ בַּצָּהֳרָיִם

שַׁלָּמָה אֶהְיֶה כְּעֹטְיָה

עַל עֶדְרֵי חֲבֵרֶיךָ.

אִם לֹא תֵדְעִי לָךְ

הַיָּפָה בַּנָּשִׁים

צְאִי לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן

וּרְעִי אֶת גְּדִיֹּתַיִךְ

עַל מִשְׁכְּנוֹת הָרֹעִים.

שחורה אני במעשי ,ומשום כך עזבני אישי, אבל נאה אני במהותי.

אומות העולם

ואם אמנם מאובקת אני כבדווים שוכני המדבריות

אוכל בקלות להתכבס על ידי תשובה ולהיות לבנה וצחה כיריעות שלמה.

אל תביטו בי בזלזול משום שאני שחרחורת

שהרי זו רק שחרות חיצונית.

הערב רב שהתערבו בתוכי התגרו בי ופיתוני,

שמוני שומרת את תרבויות העמים ומאמצת אותם לעצמי וכך יצא שאני בטיפשותי

את התרבות שלי היהודית של אורחות התורה לא שמרתי.

הגד לי אהוב נפשי הרי אני כצאן המונהג על ידך איך הינך מוביל אותי בגלות אל מקום בו אני ככבשה בין שבעים זאבים המשחרים לטורפני.

ואיך תרביץ את צאנך לשכב לנוח במקום בו השמש יוקדת?

אשר למה ומדוע אהיה כאבלה בעוד עדרי אומות העולם מתהלכים שאננים וחיים בשלווה?

אם אינך יודעת מה עליך לעשות כדי שתשובי לתפארתך להיות עמי כבראשונה, את אשר עבורי על אף הכל הנך היפה מכל האומות ולא אחליפך באחרת, אומר לך מה תעשי ונשובה לחיות יחדיו.

צאי בעקבות אבותיך מהדורות הקודמים אשר היו דבקים בתורתי ובמצוותי חיים בקדושה ומתלבשים בצניעות וגם הדריכי את הדור הבא, ,ילדייך הצעירים אלה רועי ישראל המחנכים במוסדות החינוך, על פי דרכה של תורה.

בס"ד

שם השיר: אֲנִי חֲבַצֶּלֶת הַשָּׁרוֹן

מילות השיר

פירוש

אֲנִי חֲבַצֶּלֶת הַשָּׁרוֹן

שׁוֹשַׁנַּת הָעֲמָקִים.

כְּשׁוֹשַׁנָּה בֵּין הַחוֹחִים

כֵּן רַעְיָתִי בֵּין הַבָּנוֹת.

כְּתַפּוּחַ בַּעֲצֵי הַיַּעַר

כֵּן דּוֹדִי בֵּין הַבָּנִים

בְּצִלּוֹ חִמַּדְתִּי וְיָשַׁבְתִּי

וּפִרְיוֹ מָתוֹק לְחִכִּי.

הֱבִיאַנִי אֶל בֵּית הַיָּיִן

וְדִגְלוֹ עָלַי אַהֲבָה.

סַמְּכוּנִי בָּאֲשִׁישׁוֹת

רַפְּדוּנִי בַּתַּפּוּחִים

כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי.

שְׂמֹאלוֹ תַּחַת לְרֹאשִׁי

וִימִינוֹ תְּחַבְּקֵנִי.

הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִַם

בִּצְבָאוֹת אוֹ בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה

אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ

אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ.

מתחייבת אני להיות צחורה וטהורה כחבצלת הלבנה והזכה הצומחת בשרון.וכשושנה הצומחת בעמק .כך אני מבטיחה שלא אתפתה אחר חום היצר היוקד ורוחות הזמן הסוערות להפילני ממדרגתי.

את כשושנה הבולטת ביופייה הצומחת בין קוצים למיניהם, כן כנסת ישראל בין אומות העולם. בשעה שאמרו ישראל "נעשה ונשמע" אמר הקדוש ברוך הוא: בשביל שושנה זו ינצל הפרדס, בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם".

הכל בורחים מהתפוח בשעת שרב כי אין לו צל, כך ברחו אומות העולם משבת בצל הקדוש ברוך הוא ביום מתן תורה. וישראל אומרים:

אתה הוא הנאה בין הבנים כעץ תפוח נאה בין עצי הסרק שביער כן אהובי בין אלילי הסרק של הגויים ולכן דווקא בצילו ישבתי וכך מגן הוא עלי מכל פגע ,דבוקה וסוככת בצילו פרי תורתו שהעניק לי למזון נשמתי ערב לחכי.

לא רק שנתן לי את פריו המתוק את פשטי התורה אלא גם הביאני אל סודות תורתו והרימני כדגל מעל כל האומות.זכירת עובדה זו מעוררת בי רגשי אהבה כלפיו.

סמכוני בשתי אשות : תורה בכתב ותורה בפה.

רפדוני בהגדות שריחן וטעמן כתפוחים.

כי נחלתי מרוב געגועי לאהובי- מלכו של עולם שישוב ויקרבני אליו.

היכן הם הימים בהם כל כך קרובה הייתי למלך אהובי עד שהיה מושיט יד והקיפני באהבה בענני כבוד.

הנני משביעה אתכן אומות העולם שתסבלו קשות אם תנסו לשנות את מצב האהבה שאוהבני אהובי באמצעות פיתויים שתפתוני בהם ללכת אחריכם ולעזוב מצוותיו בעוד הוא עדיין חפץ בי עתה. אמר הקדוש ברוך הוא לישראל:אם תשמרו שבועתי אעשה אתכם כצבא של מעלה ואם לאו, אעשה אתכם כצבא של מטה.

בס"ד

שם השיר: קוֹל דּוֹדִי

מילות השיר

פירוש

קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה זֶה בָּא

מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים

מְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת.

דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי

אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים

הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ

מַשְׁגִּיחַ מִן הַחֲלֹּנוֹת

מֵצִיץ מִן הַחֲרַכִּים.

עָנָה דוֹדִי וְאָמַר לִי

קוּמִי לָךְ רַעְיָתִי

יָפָתִי וּלְכִי לָךְ.

כִּי הִנֵּה הַסְּתָיו עָבָר

הַגֶּשֶׁם חָלַף הָלַךְ לוֹ.

כשהייתי שפחה נרצעת משועבדת במצרים וכמעט התייאשתי מן הגאולה, לפתע שמעתי כי קול אהובי מתקרב ובא כאוהב המזרז להציל את אהובתו, והוא זועק בקולו אליה תוך כדי ריצתו.

לרוב מהירות מרוצתו לעלות ולרדת בהרים להושיעני, היה נראה בראש הר זה וכבר בראש ההר שאחריו ונראה כמדלג ומקפץ מהר להר ומגבעה לגבעה בכך היה דומה לצבי או לעפר והנה לפתע אף על פי שסבורה הייתי שישועתי רחוקה לפי שעדיין לא חלפו ארבע מאות שנה במצרים כבר הגיע ועומד הוא מאחורי כותל בית האסורים בו אני משועבדת והוא עמד כמשגיח ומציץ כביכול מחלונות השמים והזדרז להושיעני באותות ובמופתים ביד חזקה ובזרוע נטויה.

או אז הגביה את קולו ואמר לי: "הנה שיברתי את חומות מאסרך צאי משעבודך. ואף על פי שעבדת רק מאתים ועשר שנה הנני כמדלג בחובך ומחשב את השנים מלידת יצחק.

זמני השעבוד הקשים חלפו ועברו ועתה חודש ניסן עת האביב זמן נעים ונוח לצאת לדרך אל ארץ ישראל."

בס"ד

שם השיר: הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ

מילות השיר

פירוש

הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ

עֵת הַזָּמִיר הִגִּיעַ

וְקוֹל הַתּוֹר נִשְׁמַע בְּאַרְצֵנוּ.

הַתְּאֵנָה חָנְטָה פַגֶּיהָ

וְהַגְּפָנִים סְמָדַר נָתְנוּ רֵיחַ

קוּמִי לָךְ רַעְיָתִי

יָפָתִי, וּלְכִי לָךְ.

יוֹנָתִי בְּחַגְוֵי הַסֶּלַע

בְּסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה

הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ

הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ

כִּי קוֹלֵךְ עָרֵב

וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה.

בורא עולם אומר :"הנה עתה חודש ניסן הוא עת האביב, זמן נעים ונוח לצאת לדרך אל ארץ ישראל והולכי הדרכים מתענגים לראות את ניצני הפריחה

וגם העופות המזמרים מענגים את ההולכים בדרך. הגיע עת זמרת ישראל בשירת הים וקול תורה צריך להישמע ברמה בארצנו בארץ הקודש.

גם יביאו ביכורי תאנים לבית המקדש שבירושלים וינסכו שם יין מן הגפן." הוא מספר לאהובתו על קשריהם הנפלאים אשר יהיו לכשיגיעו לארמונו ולכן "נא הזדרזי". וממשיכה לספר -

כך יצאתי ממצרים והלכתי במדבר. אך אז חדלתי מלהתפלל אל האלוקים כבתקופת הצרות במצרים, ובכך ירדתי מדרגת קרבתי אליו ולכן הביאני לים סוף כאשר הים מלפני והמצרים הרודפים מאחורי. דמיתי אז ליונה הבורחת מנץ הרודף אחריה ונכנסה להסתתר בנקיק סלע אך הנה נמצא שם נחש נושף ופוער פיו לבולעה. והייתה לכודה מפנים ומאחור. אמר לי הקדוש ברוך הוא :"הראיני את מידת נאמנותך,כיצד את נוהגת בעת צרה בתפילתך אשר תדביקך בי,למענך ובכוחך להגיע לדביקות הראויה וזהו שנאמר:

"ויצעקו בני ישראל אל ה' "ומיד קרע מפני את מי ים סוף הצילני והוליכני למעמד חופתי עמו בהר סיני שם כרתנו ברית נישואין:אני מתחייבת לשמור תורתו ומצוותיו והוא מתחייב לשומרני מכל אויבי.

בס"ד

שם השיר: עַל מִשְׁכָּבִי בַּלֵּילוֹת

מילות השיר

פירוש

עַל מִשְׁכָּבִי בַּלֵּילוֹת

בִּקַּשְׁתִּי אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי

בִּקַּשְׁתִּיו וְלֹא מְצָאתִיו.

אָקוּמָה נָּא וַאֲסוֹבְבָה בָעִיר

בַּשְּׁוָקִים וּבָרְחֹבוֹת

אֲבַקְשָׁה אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי

בִּקַּשְׁתִּיו וְלֹא מְצָאתִיו.

מְצָאוּנִי הַשֹּׁמְרִים

הַסֹּבְבִים בָּעִיר

אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי רְאִיתֶם.

כִּמְעַט שֶׁעָבַרְתִּי מֵהֶם

עַד שֶׁמָּצָאתִי

אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי

אֲחַזְתִּיו וְלֹא אַרְפֶּנּוּ

עַד שֶׁהֲבֵיאתִיו

אֶל בֵּית אִמִּי

וְאֶל חֶדֶר הוֹרָתִי.

הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִַם

בִּצְבָאוֹת אוֹ בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה

אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ

אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ.

בחשכת הנזיפה, רציתי לתקן את חטאי וביקשתי לעלות ולהיכנס לארץ אהובי מיד. אך ללא הצלחה ולא ויתרתי. אך דבר לא עזר.

מצאוני השומרים משה ואהרון שהפקידם הקדוש ברוך הוא עלי ושאלתי אותם האם התגלה לכם להודיעכם שמחל לי? ולא הייתה תשובה בפיהם לבשרני טוב.

רק לאחר שעבר מעט זמן מפרידתי מהם, ממשה ואהרון, בסוף הארבעים שנה, רק אז חזר להראות את אהבתו אלי כאשר בקע לי את הירדן והפיל לפני את שלושים ואחד המלכים שמלכו בארץ ישראל. באותה שעה כשראיתי ששב להראות אהבתו, גמלה ההחלטה בלבי לדבוק בו.

אחזתיו והבאתיו אל ארץ האבות והאמהות ואל חדר קודש הקודשים שבבית המקדש.

הנני משביעה אתכן, אומות העולם שתסבלו מאוד בהיות בשרכם הפקר לכל כצבאות וכאיילות השדה המופקרות לצייד, אם תנסו לשנות את מצב האהבה שביני לבין אהובי מלכי, על ידי שתפתוני לנהוג כתרבותם הקלוקלת ועל ידי כך יתרחק הוא מעלי, כל עוד אהבתו אותי יוקדת בו והוא חפץ בי.

בס"ד

שם השיר: אָנָה הָלַךְ דּוֹדֵךְ

מילות השיר

פירוש

אָנָה הָלַךְ דּוֹדֵךְ

הַיָּפָה בַּנָּשִׁים

אָנָה פָּנָה דוֹדֵךְ

וּנְבַקְשֶׁנּוּ עִמָּךְ.

דּוֹדִי יָרַד לְגַנּוֹ

לַעֲרוּגוֹת הַבֹּשֶׂם

לִרְעוֹת בַּגַּנִּים

וְלִלְקֹט שׁוֹשַׁנִּים.

אֲנִי לְדוֹדִי וְדוֹדִי לִי

הָרֹעֶה בַּשּׁוֹשַׁנִּים.

את היפה בנשים ולכן מודות אנו כי הנך ראויה לו יותר מכולנו. אמרי לנו לאיזה כוון הוא פנה כאשר חמק עבר ממך?נסתובב אתך ונחפש אותו יחד. בואי עמנו לעת עתה וכך תשובי לגדולתך.

החיבור עמכם לא יעזור אלא יזיק לי שהרי אין לי ספק שכפי שדרכו לרדת לגנו אל גן המלך, מקום שאין לזרים גישה אליו, כן גם עתה ירד לשם כדי לטייל ולהתענג שם מיפי וריח פרחי גינותיו וללקוט שושנים לקישוט ארמונו.

כלומר, דרכו של אהובי לרדת ולהשרות שכינתו בבתי כנסיות ובתי מדרשות, להתבשם שם ולהתענג מדברי התורה והתפילה, ללקט חידושי תורה ולקשט בהם עולמות עליונים.ואם כן וכי יועיל לי חיבורי עמכן? אדרבה, תרבותכן תרבות הגויים תזיק לי, כפי שהזיקה בעבר כאשר הזהירני מכך.

דווקא ההיבדלות מכן ומתרבותכן היא שתשיבהו אלי. דעו לכן יהיה אשר יהיה גם בעת גלותי אני נאמנה לו באהבתי והוא נאמן לי באהבתו ולא תצליחו למשכני אחריכן בפיתוייכן.

שהרי עדיין, גם עתה, שוכן הוא בינינו בבתי כנסיות ובתי מדרשות ומקשיב ומתבשם מרינת התורה והתפילה בהם.

בס"ד

שם השיר: שִׁיר לַמַּעֲלוֹת (תהילים קכ"א)

מילות השיר

הפירוש

שִׁיר לַמַּעֲלוֹת,

אֶשָּׂא עֵינַי אֶל-הֶהָרִים ,

מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:

עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה,

עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:

אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ,

אַל-יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:

הִנֵּה לֹא-יָנוּם וְלֹא יִישָׁן , שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:

יְהוָה שֹׁמְרֶךָ , יְהוָה צִלְּךָ עַל-יַד יְמִינֶךָ :

יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה , וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:

יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע, יִשְׁמֹר אֶת-נַפְשֶׁךָ:

יְהוָה יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ , מֵעַתָּה וְעַד-עוֹלָם.

לאחר הישועה ממלכות עשיו שוב לא נרד לשעבוד מלכויות.

ביום הדין הגדול,יביטו ישראל באבות ,אך אב לא יוכל למלט בנו ואח את אחיו.

אזי יישאו עיניהם לאביהם שבשמים וה' משיבם: אתם יודעים מי עוזר אתכם .

כאשר תמוט רגלם של רשעים לגיהנם ישמור ה' את ישראל בחיים.

אין שינה לפני הקדוש ברוך הוא, אך בגלות כביכול עושה עצמו כישן, נוכח צרות ישראל הנביאים בוכים: "אם אשכחך ירושלים" והקדוש ברוך הוא אומר להם: אף אני בוכה עמכם ואיני יכול לשכוח אתכם.

בכל עת צריך להזכיר את ירושלים-בתפילה,בברכת המזון,בחופה.

בגלות,כביכול,אין מלכות שמים קיימת כראוי.כשתעבור הגלות והמלכות שלה מן העולם שוב תהיה המלוכה לה'.

לכל האומות המחזיקות בדת הרומית והערבית,לבבל ולכשדים,לכולם ישלם ה' כרעתם בבוא העת.

בס"ד

שם השיר: כֶּרֶם הָיָה לִשְׁלֹמֹה

מילות השיר

פירוש

כֶּרֶם הָיָה לִשְׁלֹמֹה

בְּבַעַל הָמוֹן

נָתַן אֶת הַכֶּרֶם לַנֹּטְרִים

אִישׁ יָבִא בְּפִרְיוֹ

אֶלֶף כָּסֶף.

כַּרְמִי שֶׁלִּי לְפָנָי

הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה

וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ.

הַיּוֹשֶׁבֶת בַּגַּנִּים

חֲבֵרִים מַקְשִׁיבִים לְקוֹלֵךְ

הַשְׁמִיעִינִי.

בְּרַח דּוֹדִי

וּדְמֵה לְךָ לִצְבִי

אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים

עַל הָרֵי בְשָׂמִים.

כרם היה לשלמה במקום הנקרא המון. נתן את הכרם לשומרים שיעבדו בכרם

ויבצרו פריו.כל אחד מהם קטף לעצמו יבול השווה אלף כסף וסבור היה לקחת הכל לעצמו.

הנמשל-עם ישראל הוא כרמו של המלך השלם,ה' יתברך.מקורו באב המון גויים,אברהם אהוב ה', והמלך אל עליון נתן את הכרם לשומרים מאומות העולם שישגיחו עלינו להחזירנו למוטב. והם נטלו את פריינו היכונו פצעונו סברו שאין דין ואין דיין ויכולים להכותנו כרצונם ולקחת אותנו ואת ממוננו לעצמם. אך הנה יום יבוא באחרית הימים והמלך ירד אל כרמו האהוב לראות ולבחון את מצבו וכשיראה את אשר עוללו בגניבתם ונזקיהם, יאמר להם המלך.

ראשית, הנני תובע אתכם שתשלמו את כל אשר חיסרתם מן הכרם ועוד תוסיפו לשלם קנס.וכך יהיה האלף ועוד מאתיים קנס.

כנסת ישראל, אל תזלזלי בעצמך ובכוח דבורך.

דעי לך כאשר את יושבת בבתי כנסיות ובתי מדרשות ועוסקת בלימוד התורה ובתפילה, מלאכי רום מקשיבים לקולך, ופועלים להוריד שפע טובה וגאולה לעולם על פי ריבוי ועוצם דיבורייך בתורה ותפילה. לכן, אנא ממך לטובתך, השמיעיני אותם.

אנא הזדרז אהובי לרוץ כמי שבורח ותהיה דומה לצבי או לעפר בריצתך המהירה לגאלני על הרי ירושלים בגדולתה ובית המקדש בתפארתו שיבנה במהרה בימינו אמן.

בס"ד

שםהשיר: אָנָּא בְּכחַ (מיוחס לרבי נחוניה בן הקנה)

מילות השיר

פירוש

אָנָּא בְּכחַ. גְּדֻלַּת יְמִינְךָ. תַּתִּיר צְרוּרָה:

אב"ג ית"ץ

קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ. שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא:

קר"ע שט"ן

נָא גִבּוֹר. דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ. כְּבָבַת שָׁמְרֵם:

נג"ד יכ"ש

ָּברְכֵם טַהֲרֵם. רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ. תָּמִיד גָּמְלֵם:

בט"ר צת"ג

חֲסִין קָדוֹשׁ. בְּרוֹב טוּבְךָ. נַהֵל עֲדָתֶךָ:

חק"ב טנ"ע

ָיחִיד גֵּאֶה. לְעַמְּךָ פְּנֵה. זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ:

יג"ל פז"ק

שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל. וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ. יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת:

שק"ו צי"ת

בלחש בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

פנייה לאל בתחנונים להסיר את הכבלים מעדת ישראל הצרורה (אסורה )עדיין בגלות.

גימטריה של אהבת חינם.אנו מבקשים כוח ויכולת לאהוב גם ללא תמורה.

חיבור לעץ החיים, כוח המפורר מודעות חומר. על פי הגמרא אבג בארמית משמעו שטן ובצרוף יתץ הכוח לנתוץ לשבור את השטן. חיבור למציאות של היקום לפני שהופיע איזשהו קלקול, לפני חטא האדם הראשון,לפני המפץ הגדול.

קבל את התפילות והפיוטים של העם שכולם בקשה לגאולה. שגב את העם, החזר אותו לתפארת עברו כדי שיהיה מוכן לגאולה.

בכוח צרוף זה לקרוע מעלינו את המודעות של השטן,המודעות של הרצון לקבל לעצמנו בלבד,המודעות של הגבלה,המודעות של כעס שנאה או תגובתיות. בגימטריה המילים קרע שטן שוות למילה תשכח(728).ברצוננו לשכוח את כל הגבולות שהמסגרת של השטן משכנעת שאנו לא יכולים להתגבר עליהם.

שמור את העם כבבת עינך.

נגד =בגימטריה זן (57).זהו סמל לזרימה של שפע רוחני וכלכלי.הצירוף נגד מורה על כך שהשפע יוכל לבוא רק כשאנו מפעילים כוח התנגדות. להתנגד לדחף שלנו לקחת כל מה שאנחנו מקבלים רק לעצמנו ולהפוך את זה לקבלה על מנת לתת ואז הזרימה הכלכלית והרוחנית יכולה להיפתח יותר ויותר.

יכש -צירוף חזק שבכוחו להוציא מכל דבר את הטוב, את האור, עד שלא נשארת שום אנרגיה חיובית שיכולה להזין את כוחות השחור ואז כוחות השחור מתאדים ונעלמים מחוסר אנרגיה.ניתן ליישם זאת על הגוף שלנו.

ברך וטהר את העם רחם וגלה את מידת הצדק והצדקה לגמול כלפיהם לקראת שעת הגאולה.

אנו מקבלים מאותיות אלו את הכוח לקום לאחר שמעדנו ולעשות את הבלתי אפשרי. לסיים את כל מה שהתחלנו ולעבוד בנחישות, להתגבר על המכשולים, להסיר כל ספק ולהשלים את המשימות הקשות ביותר.

גלה את רוב טובך והנהג את עדתך

לקראת הגאולה.

בעזרת פסוק זה אנו מפתחים את החוש השישי שלנו ואת האינטליגנציה הרוחנית.

הקשב לתפילות העם.

מטרת הצירוף הזה לזרז את גילוי סודות חכמת הקבלה והרוחניות באלף השישי ועל ידי אותו זירוז לגלות בעולם את כל כוח הגאולה.

העם מבקש בצעקה הוא כמה לגאולה.

בצירוף זה יש את הכוח להתחדשות תמידית בכל תחום. אנו מסירים כל עכבה רוחנית ורגשית בכל פעם שאנו מתחילים מחדש.

הוצאה לפועל של כל האנרגיה ומכסים אותה על מנת שלא תתפזר ושלא תהייה נתונה לשום כוח שלילי.

שם השיר: בשם השם (מסידור התפילה)

מילות השיר

בשם השם אלוקי ישראל

מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל

מלפני אוריאל, מאחורי רפאל

ועל ראשי שכינת אל

 

לימודי ימימה והילינג יהודי ברעננה - מרים משולם 052-7813390