x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
  פוקימון מכל מיני סוגים באתר הזה מחכים רק לכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  
   היי סקול מיוזיקל    דמויות היי סקול מיוזיקל    הסרט הראשון    שוב ממריאים    תמונות    וונסה וזאק
 
    הסקריפטים שלי
    מידע על אנשים
    רקעים למסך
    הורדות
    תמונות פוקימונים
    מדריך סיום משחק
    ליגת הקרבות
    סיום משחק ברקת
    פוכדורים
    אין כניסה
    מומלץ מאוד
    משחקי פוקימון
    פוקימון 3
    צ'אריזרדים
    פוקימון הסרט השמיני
    איך נוצר הפוקימון?
    מה זה פוקימון
    מילים לשירים
    אבני פיתוח
    פוקדע
    לכידת אגדיים
    פוקימון עתיד
    פוקימון 9
    אדום ירוק וכחול
    היסטורית הפוקימון
    הדור הרביעי
    תגים סרטים וסמלים
    הסידי דרמה
    פוקימון חי
    מדריך דמויות
    זהב כסף וקריסטל
    פיקאצ'ו
    קודים
    מדבבים ומדובבים
    אייקונים
    מצחיקים
    רקעים לאתר הישראלי
    שילובי פוקימונים
    זאפמולקונו
    זוהרים
    איזה חיה אתה?
    בדיחות פוקימון
    פוקימונים ושמות
    ''מיוטו מכה שנית''
    חידון פוקימון
    ''כישוף האנון''
    ''כוחו של האחד''
    המיסתורין של מיו
    דאוקסיס!
    תמונות ממשחקים
    איזה פוקימון אתם?
    פוקימון רובי ספיר
    המפורסמים באתרי
    לראות קסים וללמוד אותם
    לאנשים סוטים
    דף השעונים
    סקריפטים מגניבים
    קסמי מחשב
    סיפור הסמיילים
    קריקטורות של מפורסמים
    כלב אחרי בן אדם
    מבחן איי קיו
    שאלות בלי תשובה
    אנשים שצריך להרוג
    פוקימון XD
    משחקים והורדות
    תן שם לדף


Pokemon XD: Gale of Darkness - ביקורת @ 17 November 2005 01:31 AM
בשנת 2004, פוקימון קוליסאום יצא לאוויר העולם. המשחק זכה לפופולריות בקרב מעריצי הסדרה, אבל הטענות נגד המשחק היו זהות: כמות הפוקימונים ואיכותן הייתה עלובה לרוב, הזמן שלוקח לטהר פוקימוני צל מתקדמים נמשך לנצח, מה שמעלה את אורך החיים של המשחק באופן מלאכותי (כלומר לא במובן הטוב של המילה) והקטעים שכביכול באו מסטדיום לא מגיעים לרמה של אותו המשחק. ג'ניוס סונוריטי החליטו לחזור לשולחן השרטוטים ולהבין מה לא הלך טוב. Pokemon XD: Gale of Darkness, למרות השם האבסורדי החבוי בו אותו הסמיילי שאנו משתמשים בו יום יום, הוא משחק המשך טוב יותר מקודמו. הוא אמנם קל יותר, אך באותה מידה נגיש יותר.

במשחק לא משחקים את אש, ברוק (אותו בחור שהצטרף אליו ואנו שואלים עד היום כיצד הוא רואה כשעיניו סגורות) או כל בחור אחר מהסדרה. מצד שני, גם הגיבור מקוליסאום החליט לפרוש אחרי שהביס את הארגון סייפר בפעם הראשונה, ולכן הפעם קופץ לזירה גיבור חדש. בניגוד לאווירה ה"אפלה" (ואני משתמש במילה הזאת בשיא השרירות) של קוליסאום והשם, לכאורה, האפל של המשחק, הפעם העלילה היא בטון הרבה יותר קליל.

הסיפור מספר על אותו נער שאתם מגלמים. הסיפור מתרחש 5 שנים לאחר הסיום של פוקימון קוליסאום כשהעולם הצליח לשרוד בהצלחה אחרי המתקפה של ארגון סייפר ופוקימוני הצל הבלתי מרוסנים שלו. הנער בעל הקוצים (למה כל גיבור אנימה חייב להיות עם קוצים?!) חי במעבדת הפוקימונים שנמצאת בצפון מחוז אורה. במעבדה הוא חי ביחד עם אימו, אחותו וקבוצת מדענים החוקרים על עולם הפוקימונים המסתורי. כשנודע, לפתע, שארגון סייפר מראה סימני תחייה מחדש, פרופסור קריין, המדען הראשי, אומר לכם לקחת את מכונת התפיסה שנוצרה בעיקר בשביל לתפוס את פוקימוני הצל החדשים שנוצרו וההרפתקה מתחילה מחדש. מה שהגיבור שלנו לא יודע שהמנהל החדש של סייפר יצר פוקימון אפל שלא ניתן לטהר אותו, הידוע בכינוי XD001. האם הוא יצליח לטהר אותו? די ברור שכן, אבל השאלה האמיתית היא איך הוא יעשה זאת?


פוקימון חוזר, והפעם עם גיבור הרבה פחות מגניב

מה ששונה בעלילה של XD ביחס לקוליסאום היא חוסר האפיות הבולט. דבר ראשון, עד שמתחילים להילחם צריך לסבול שעתיים שבהם מעבירים מסכי טקסט אינסופיים. יש כמה קטעים מצחיקים במשחק, לדוגמא, כשפוגשים עוזר של דוקטור משוגע הידוע כצ'ובין, הוא נוהג לפלוט כמה הערות מצחיקות בנוגע להמצאותיו של הדוקטור המעסיק אותו. מצד שני, למרות שסייפר חזרו, כל מפקדי סייפר השתנו, ולצערי זה כולל את מירור בי המשוגע בעל אפרו הפוכדור שלו (למרות שהוא מופיע במשחק, פשוט הוא לא בסייפר). רוב המפקדים של סייפר חסרי אישיות וחוץ מלהילחם נגדם פעם או פעמיים, לא תמצאו יותר מדי מה לאהוב בהם, בניגוד למפקדים של המשחק הראשון. אבל תתנחמו בעובדה שחוץ מתחילת המשחק, אחותכם המפגרת לא תלך אחריכם יותר מדי.

מחוז אורה זהה ברובו למה שהכרתם בקוליסאום. בXD, רוב המקומות, כמו AGETE, PHENAC וPYRITE זהים במאת האחוזים במבנה לקוליסאום (למרות שבפירייט יש בניין חדש שמחליף את המקום THE UNDER, ולצערי הוא מעניין כמו נאום של שמעון פרס). ישנם מקומות חדשים, כמו המעבדה לפוקימונים, המעבדה של הדוקטור המשוגע, נמל גטיאון ועוד. המקומות החדשים מנסים לשנות את התצוגה של אותם ערים ממוחזרות מקוליסאום, אבל שוב, ברוב הזמן תמצאו את עצמכם נלחמים במסדרונות אפורים נלחמים שוב ושוב.


במילותיהם של ביל וטד: היינו פה!!!

למרות חוסר הגיוון הנוכח במקומות במשחק, אפשר להעריך את XD בזכות העובדה שהמפה עצמה גדולה יותר הפעם, והתצוגה שלה טובה יותר. בכל מקום במשחק יש משהו שונה שצריך לעשות. במקום אחד יש צבר מכובד של מאמנים שניתן להילחם בהם על מנת לחזק את הפוקימונים שלכם, במקום אחר ניתן לרפא כל פוקימון צל שמד האופל שלו מרוקן לחלוטין ובמקום אחר... אחר... ניתן לשחק במשחקונים חביבים. נחמד שלפחות בפעילויות של המשחק יש שינוי מפעם לפעם, אבל עם זאת, רוב הזמן תמצאו את עצמכם נלחמים במסדרונות אפורים נלחמים שוב ושוב.

חסרון בולט מאוד בקוליסאום היה שהוא שלח את השחקנים הישר למים העמוקים, כלומר שאלא אם כן יש לך תואר בפוקימאניה, נדפקתם. קוליסאום לא הסביר הרבה על חוקי המשחק או על הסוגים הרבים שיש במשחק. בXD החליטו לעזור וכבר בתחילת המשחק במעבדת הפוקימונים ישנה מחלקה שלמה שנועדה ללמד את השחקן המתחיל כל דבר שנוגע לקרבות, כמו שימוש במתקפה הטובה ביותר, כיצד נלחמים ביחד וכדומה.

בונוס נוסף הוא שהפעם קיימת טבלה מפורטת בה רשומה כל חולשה של כל סוג. לכן, אם יש לכם קופינג שיש לו מתקפת פצצת רפש, תוכלו לגשת לתפריט של קופינג, לבחור את המתקפה ושם תקבלו, בנוסף למידע על כוח ההתקפה ודיוקה, טבלה שתפרט את כל החולשות והיתרונות של המתקפה מבחינת הסוג שאותה היא תוקפת. נכון, זה מעצבן באמצע כל קרב להיכנס לתפריט במקום להילחם באופן שותף, אבל אחרי כמה קרבות ניתן לתפוס את העניין במהירות. אגב, דבר חשוב שצריך לציין: מתקפה עם אחוזי דיוק מקסימאליים עדיפה על מתקפה חזקה שכמעט ולא פוגעת, לכן רצוי ללכת על דיוק של 100 אחוז.


כל מה שרציתם לדעת על לוטאד ולא העזתם (או ממש חשקתם) לשאול!

משחק פוקימון ללא קרבות הוא כמו משחק מריו ללא מטבעות, משחק סוניק ללא טבעות, או משחק זלדה ללא הקטע שחפצים מתרוממים באוויר לאחר שפותחים תיבה. הפוקימון שאיתו אתם מתחילים במשחק הוא איווי, אותו פוקימון שניתן לפתח אותו לחמש (!) צורות שונות, שכמה אירוני ששניים מהם היו הפוקימונים שאיתם התחלתם במשחק הקודם. הבעיה באיווי כפוקימון מתחיל היא שאת הפריטים ההכרחיים לפיתוחו ניתן להשיג לאחר שעה של משחק. במילים אחרות, אם אתם רוצים פלריאון ואתם זקוקים לאבן אש בשביל זה, אז תשיגו את זה ממש בהתחלה. שחקן נורמלי יפתח את איווי כבר בתחילת המשחק, מכיוון שאיווי לא רק חלש כשהוא לא מפותח, אלא הוא לא לומד התקפות מיוחדות כשמגדלים אותו, לכן עדיף לפתח אותו כשיש הזדמנות.[pagebreak]בכל מה שנוגע לקרבות עצמן, אם אתם רגילים לקרבות של פוקימון ובעיקר לקוליסאום, אתם תרגישו כמו בבית. הקרבות נשארו קרבות כפולים (חוץ מהשעתיים הראשונות של המשחק שבהן תלחמו אחד נגד אחד) ולכן כל האסטרטגיות שהיו בקוליסאום עדיין קיימות בXD, לכן רצוי תמיד לבחור בהתקפה שהיא גם חזקה ושגם עשויה לפגוע בשני הפוקימונים של היריב (מבלי לפגוע בפוקימון השני שלכם). אסטרטגיה נפוצה למשל היא שלפוקימון אחד שלכם יש מתקפת רעידת אדמה (Earthquake) והפוקימון השני שלכם מעופף (או בעל היכולת ריחוף, Levitate). אם הפוקימון הראשון מבצע רעידת אדמה, במקור כל פוקימון חוץ מהמבצע נפגע, אבל בגלל שהפוקימון השני מעופף, הוא לא נפגע בגלל הסוג שלו. למרות שההשפעות במתקפות כמו רעידת האדמה מתגלות רק בעת שימושן, כשהעניין נתפס, הקרבות נעשים לפשוטים יותר, במובן הטוב של המילה.

חוץ מהפוקימונים הרגילים שלמדנו להכיר ולאהוב, ישנם אותו סוג של פוקימונים שגרמו לנו תסכול מסוים: פוקימוני צל. כן, אותם פוקימונים שסגרו את ליבם באופן מלאכותי (מאיפה הם ממציאים את הבולשיט הזה?!), חוזרים פעם נוספת והדמות שלכם היא היחידה שמסוגלת לתפוס אותם. הפעם מבחר הפוקימונים גדל כמעט פי 2 וזה נחמד שבמקום 48 פוקימונים לתפיסה יש 83. אמנם במשחקים הניידים יש הרבה יותר פוקימונים לתפיסה, אבל הפעם המבחר עצמו משובח מקוליסאום. כבר בתחילת המשחק ניתן לתפוס פוקימונים ששווה לגדל אותם כמו האונדאוור, פוקימון האש האפל, ראלטס, פוקימון על-חושי קטן בעל יכולות הרסניות ועוד.


אפילו אם הייתי בן 4 לא הייתי מפחד מספיל אפל!

בסוף המשחק חבוי XD001, שזה במקרה לוגיה אפל. למי שראה את הסרט השני של פוקימון כשהיה בן 10 יודע עד כמה הפוקימון הזה חזק. כמו כן, למי שיש רק גרסה אחת של משחק נייד (נגיד פייר רד לצורך הדוגמא), אז הוא יוכל למצוא פוקימונים הייחודיים לגרסה המקבילה לו (כמו וויפינבל שלא ניתן למצוא אותו בפייר רד). כל פוקימון אקסלוסיבי בגרסה אחת נמצא גם בXD... חוץ מסלופוק. אם אין לכם ליף גרין, סביר להניח שבחיים לא תמצאו את סלופוק, ואני אומר את זה מניסיון. תלונותיי האישיות הצידה, מלאי הפוקימונים של XD מספק הרבה יותר ממה שקוליסאום הציע אשתקד. בניגוד לקוליסאום, בXD יש לכם אפשרויות רבות יותר לאפיין אישית את הקבוצה שלכם ובכך לחזק את קבוצתכם.

בכל מה שנוגע לתפיסתם של המניאקים המוצללים, אין הרבה שינוי. מורידים את הבריאות לרמה הרצויה (רצוי שמד הבריאות ישתנה לצבע אדום), זורקים פוכדור ומקווים שלאחר שלוש ניסיונות של בריחה, הפוקימון ייתפס והוא שלכם. בקוליסאום, כשנלחמים נגד מאמן כלשהו, תמיד יהיה מצב שיהיה לו רק פוקימון צל אחד לכל היותר. בפוקימון XD, בעיקר בשלבים המאוחרים של המשחק, תמצאו את עצמכם נלחמים נגד מאמנים שיש להם 2 פוקימוני צל או אפילו יותר משניים, אפילו ארבעה. למרות שהקרבות בXD קלים יותר מקוליסאום, הוספת יותר פוקימוני צל מוסיף לאתגר מכיוון שקשה להשאיר פוקימון על רמת בריאות נמוכה ורצויה מבלי לחסל אותו בטעות.


יריקת העל של טוטודייל מחסלת את כולם

חידוש נחמד מקוליסאום הוא הוספת מתקפות צל חדשות. במקום מתקפת הShadow Rush (שנמצאת במשחק, אבל הפעם היא לא גורעת בריאות מהמשתמש), יש שלל חדש של מתקפות צל: Shadow Wave היא מתקפה שתוקפת את שני הפוקימונים של היריב, Shadow Panic היא מתקפה שמבלבלת את שני הפוקימונים של היריב וShadow Hold מחזיק את שני הפוקימונים בקרב מבלי שיוכלו לעזוב עד שהם מובסים. רוב מתקפות הצל הם אמנם שינוי קל של המתקפות הרגילות, אבל חלקן עשויות לעזור בעת צרה.

בנוסף לכך, הפעם המתקפות האלה מאופיינות בסוג משלהן, כלומר שמתקפות צל עשויות להוריד כמות נכבדת של בריאות לפוקימון רגיל, אבל הן לא משפיעות הרבה על פוקימון צל אותנטי. מצב ההייפר שהיה בקוליסאום הוחלף במצב הרוורס שהוא זהה באופי פעולתו: בזמן אקראי לחלוטין פוקימון הצל ייכנס למצב ומתקפותיו יהיו חזקות יותר, אבל חוץ מהסיכוי שהפוקימון לא יציית בקרב, בכל תור הפוקימון ייאבד בריאות כשהוא ברוורס, ולכן רצוי לקרוא לפוקימון כדי שיחלים מהמצב הזה מהר ככל האפשר.


ישנם חידות שיגרמו לכם להגיד... וווווווווייייייייייייייי!!!

לאחר שפוקימון הצל נתפס, יש צורך לטהר אותו. למרות שנפטרתם מהמוני פוקימוני הצל האורבים מהפוכדורים של המאמנים המרושעים שרודפים אחריכם, עדיין יש צורך לשחרר את הפוקימונים האלו מהאופל. בקוליסאום, כדי לטהר פוקימון היה צורך ללכת איתו לכל מקום ולהילחם איתו כמה שיותר. בתחילת קוליסאום, זה היה פשוט לעשות זאת, אבל לקראת סוף המשחק שהפוקימונים היו חזקים יותר, תהליך טיהורם היה ארוך ומייגע. בXD, בנוסף לדרך הזאת, יש כמה דרכים נוספות. דרך אחת שהיא שולית היא לתת לפוקימון הצל להריח ריחות שונים שמצליחים להוריד את מד האופל שלהם מעט. זה אמנם עולה כסף, אבל למי שיש סכום נכבד יכול לטהר את הפוקימון שלו ללא צורך להילחם יתר על המידה.[pagebreak]אם בשמים זה לא הקטע שלכם (ואם כן, אתם צריכים להסתכל במראה ולתהות מהי המיניות שלכם), יש דרך הרבה יותר פשוטה לטהר פוקימונים: תא הטיהור. הקונספט עצמו מסובך בהתחלה, אז אני אנסה לתאר את התהליך באופן הפשוט ביותר, מכיוון שזה הקטע היחיד במשחק שגורם לבלבול: ישנם 9 סטים בתא, בכל סט יש 5 מקומות שבהם ניתן להכניס פוקימונים: 4 פוקימונים רגילים מסביב למעגל ואחד, שהוא פוקימון צל, באמצע. מעגל הפוקימונים הרגילים צריך להיות מסודר באופן שבו פוקימון מסוג אחד יהיה לפני פוקימון שהסוג שלו חלש אליו, ואחרי פוקימון שהסוג שלו חזק עליו. לדוגמא, מעגל סוגים נורמלי צריך להיות בנוי כך: בלבזור (עשב) < סקווירטל (מים) > סנדשרו (אדמה) > צ'רמנדר (אש) > בלבזור וחוזר חלילה.


יש לנו גולם במעגל!

לאחר שבניתם סט משלכם המורכב ב4 פוקימונים במעגל, יש צורך לדאוג לגולם שבמעגל. את פוקימון הצל שבמרכז יש לכוון לכיוונו של פוקימון שהסוג שלו חלש לסוג של פוקימון הצל. לדוגמא, תפסתם האונדאוור צל, אז בסט שלכם תשימו אותו במרכז ותכוונו אותו לעבר בלבזור, שהוא פוקימון עשב החלש לאש. אם הסט שלכם מסודר כמו שצריך, מד הטמפו שלכם יגיע למקסימום וכל מה שנותר לעשות זה להמשיך במסע ולחכות. אם מד הטמפו שנוצר בסט הגיע לרמה גבוהה מספיק, כך גם הזמן שבו יטהור הפוקימון יופחת בצורה משמעותית. בXD, תא הטיהור הוא הפיתרון האידיאלי לאלה שנמאס להם לטהר פוקימון כמו אנשי האסכולה הישנה, מה גם שניתן להשתמש בו די בהתחלת המשחק. אם יש תוספת שראויה לשבח בעיקר בקוליסאום, זו היא.

בניגוד לתא הטיהור, ישנה תוספת חדשה שהיא לא חשובה באותה מידה. בנוסף לפוקימוני צל, ניתן לתפוס פוקימוני בר פראיים. כדי לתפוס אותם צריך ללכת לאחת משלוש נקודות במחוז אורה ולהטמין שם מזון לפוקימונים. לאחר שעוזבים את המקום בו המזון הוטמן, צריך לחכות שהרדאר יהבהב במכשיר הקשר שלכם. ברגע שזה קורה, צריך ללכת לנקודה המסוימת שמסומנת במכשיר, לרוץ למקום ולהילחם בפוקימון הפראי על מנת לתפוס אותו. הרעיון מקורי, אבל מצד שני, יש רק 9 פוקימונים פראיים, ואין לי צורך להוסיף ש3 מהם נדירים מאוד, מה שאומר שתראו שישה פוקימונים כל הזמן, מה גם שכל הפראיים פתטיים ביחס לפוקימוני הצל, לכן אין בעיה לדלג עליהם.


הוא לא מסתכל! מהר! שמישהו יזרוק לו ביצה על הראש!

דבר שלא ראוי לשבח הוא דווקא המראה הגראפי של קוליסאום. ציינתי שרוב המקומות בפוקימון XD נראים דומים בצורה מדאיגה לפוקימון קוליסאום חוץ מכמה שינויים קלים כמו מבנה חדש או זווית מצלמה שונה. בXD לא טרחו בכלל לשפר את הגרפיקה של המשחק והמקומות עצמם, בעיקר בזמן קטעי הקישור, נראים מיושנים ולא מרתקים. מה שעשה את קוליסאום למיוחד הוא האווירה שהוא נשא עימו מכיוון שהוא היה חדש לחלוטין. פוקימון XD לא מחדש בדבר ולמרות האפקטים המשודרגים של ההתקפות, אין הרבה חדש תחת השמש, וחבל.

מבחינת סאונד, עדיין אין קולות אותנטיים של פוקימונים והאפקטים הקוליים דלילים אם לא בלתי שמיעים. מצד שני, אני מודה למפתחים על כך שלפחות שיפרו קצת את הפסקול המייגע של קוליסאום. נכון, עדיין שומעים את אותה המוזיקה במהלך 30 שעות המשחק, אבל לפחות המוזיקה ששומעים טובה יותר. חלק מהמנגינות זהות למנגינות בקוליסאום, אבל הן שופרו במעט כדי להעניק למשחק חוויה טובה יותר במעט. לפי מה שכתבתי נראה כאילו הסאונד השתפר פלאים, אבל ברצינות, הם הפכו הסאונד מ"רע" ל"ממוצע בקושי".


מירור בי ממחיש את הפחד שלי מליצנים... אימא...

כמו כל RPG שמכבד את עצמו, פוקימון XD מציע שלל דברים לעשות לאחר ההרפתקה שנמשכת 30 שעות. כדי לתפוס את כל פוקימוני הצל שנשארו ולטהר אותם ייקחו לכם עוד 10 שעות ויש משחקונים חביבים שאפשר לשחק במגדל Regalem (אירוני שזה היה המקום האחרון במשחק הקודם) כמו בינגו קרבות שבו צריכים ליצור כמה שיותר צירופים על כרטיס הבינגו שלכם כדי לזכות בקופונים. ישנם גם 50 תקליטורי קרב שהם בעצם משימות בהם צריך לנצח את היריב באופן מסוים (כמו למשל שיש מספר תורות מוגבל או שרק מתקפה אחת מסוגלת להיות יעילה. למרות שיש אך ורק דרך אחת לסיים את המשימות הללו, הן עוזרות לשחקן ללמוד יותר על הפוקימונים והיכולות השונות שלהם.

חוץ מהמשחקונים וטורנירים נוספים שכלולים במצב הסיפור, ארבעה אנשים יכולים לשחק ביחד. כל שחקן חייב שיהיה לו גיימבוי אדוונס, משחק פוקימון כלשהו וכבל חיבור בין השניים. הדרישה לכל הדברים הנ"ל נראית חסרת היגיון, אבל בהתחשב בעובדה שלרוב האנשים שיש להם אדוונס יש משחק פוקימון, ניתן לסלוח על כך. כמו כן ניתן להחליף פוקימונים בין המשחקים הניידים לפוקימונים הנמצאים במצב הסיפור, זו במטרה לעזור לשחקן במשחק הנייד להשלים את הפוקדע שלו. מה שמוזר בXD שבמצב הקרב הרגיל אין אפשרויות להילחם בטורנירים כמו בקוליסאום, אלא רק במצב הסיפור. במילים אחרות אין בXD שום אתגר שצריך את פוקימוני הגיימבוי שלכם, אבל מצד שני, החיסרון הנ"ל לא מספיק כדי להוריד מאורך החיים של המשחק.


השנייה היחידה שהמשחק היה אפל ומגניב.

כדי לסכם את הביקורת על משחק הפוקימון הזה, אגיד כך: אם שנאתם את פוקימון קוליסאום מכיוון שאתם לא אוהבים פוקימון, אתם לא תאהבו את פוקימון XD. אם שנאתם אותו בגלל שהמשחק קשה וטיהור הפוקימונים בו מעצבן, אז תשמחו לדעת שXD הרבה יותר נגיש מקוליסאום ורק בגלל זה הוא מהנה יותר. העלילה פחות טובה מהמשחק הקודם, אבל בשביל עלילה טובה יש משחקים אחרים, ולמי שאוהב את סדרת משחקי הפוקימון או למי שלא מכיר אותה טוב, זה משחק טוב להתחיל איתו.



  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה