x
בניית אתרים בחינם

אתר מקצועי ללימודי מדעים לחט"ב - מעודכן לפי תוכנית לימודים 2024!

אתר ללימודי מדעים: מדע וטכנולוגיה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מיקרוביולוגיה, מיקרואורגניזמים, אקולוגיה,  אימונולוגיה, ביוטכנולוגיה, מוט"ב  

 

                                                    הניסוי של אמרלינג ומאזיה

החוקרים אמרלינג ומאזיה בדקו מהוא חשיבותו של גרעין התא. 
נתחיל בניסוי של יואכים האמרלינג: (הניסוי של דניאל מאזיה בתת העמוד, בסוף הסבר הניסוי של האמרלינג)
אמרלינג הוא חוקר גרמני שערך בשנת 1931 ניסוי ומטרתו הייתה לבדוק מהוא חשיבותו של גרעין התא.
אמרלינג ביצע את הניסוי על אצת אצטבולריה. אצטבולריה היא בנויה מתא אחד שעשויה להגיע לגובה של עד 5 ס"מ. האצה שנתאר בהסבר כאן נראת כך:


ד"וח ניסוי שאמרלינג:

- שם\נושא הניסוי: מה חשיבותו של גרעין התא.
- מטרת הניסוי: מה חשיבותו של גרעין התא.
- כלים: סכין חיתוך, מקרוסקופ.
חומרים: 2 מינים של אצה.
- מהלך הניסוי:
1. הסרנו את הגבעול והכובע של אצה ממין א.

2. הפרדנו גם את האצה ממין ב' ל- 3 חלקים: בסיס, גבעול וכובע. כלומר חתכנו את הכובע, את הגבעול ואת הבסיס ל- 3 חלקים של אצה ב'.
3. חיברנו את הבסיס של אצה א' עם קטע גבעול של אצה ממין ב'.

4. כדי להוכיח שהגרעין הוא שקובע את צורת הכובע נערך ניסוי שנית. רק ההפך: לבסיס של מין ב' חיברנו את הגבעול של מין א'.

- תוצאות: (זה אומר של איזה מין גדל הכובע)
תמיד צורת הכובע נקבעת ע"י בסיס הגבעול.

- מסכנות: (תמיד יהיה התשובה על מטרת הניסוי)
גילנו דרך הניסוי כי יש חשיבות גדולה לגרעין התא בקשר להעברת תכונות מדור לדור.
אמרלינג מגלה דרך הניסוי כי יש חשיבות גדילה לגרעין התא בקשר להעברת תכונות מדור לדור.
ניתן להסיק גם שהגרעין התא הוא זה שקובע את צורת הכובע.


הניסוי של מאזיה:

מאזיה הוא חוקר אמריקאי שביצע ניסוי דומה מהניסוי של מאמרלינג.
דניאל מאזיה ביצע את הניסוי על אמבה. אמבה בעל חיים חד תאי (בעל חיים חד תאי זה בעל חיים שכל גופו בנוי מתא אחד) זעיר הנראה ע"י מיקרוסקופ. האמבה שבה נתאר בניסוי פה תראה כך: (העיגול שמתואר באמבה זה הגרעין)


דו"ח ניסוי:
- שם\נושא הניסוי: מה חשיבותו של גרעין התא.
- מטרת הניסוי: האם יש חשיבות לגרעין התא.
- כלים: מחט, מכלים.
חומרים: תמיסות מזון, אמבות.
מהלך הניסוי:
1. מאזיה חתך ל- 2 חלקים את האמבה כך שבחלק אחד יש את הגרעין התא ובחלק השני אין גרעין תא. (ראו תרשים, הקו המקווקו שבתרשים מתאר את החתך שהתבצע לאמבה והעיגול באמבה זה הגרעין)

2.מאזיה הפיד בין החלק עם גרעין לבין החלק עם הגרעין והגידל אותם בתנאים שווה במיכל המכיל תמיסות מזון. (ראו תרשים)



- תוצאות:
החלק עם הגרעין: המשיך לחיות, גדל לאמבה שלמה ואפילו התרבה ע"י רבייה אל זווגית.
החלק בלי הגרעין: מת.


מסקנה:
מאזיה גילה כי יש חשיבות בה לגרעין התא הן לתהליכי חיים והן להתרבות.





תגיות: הניסוי של אמרלינג ומאזיה, הניסוי של מאזיה ואמרלינג, מאזיה ואמרלינג, אמרלינג ומאזיה, אצה, אצטרבולריה, תוצאות ניסוי, מהלך ניסוי, מסקנה, יואכים האמרלינג, דניאל מאזיה, אמבה, חשיבות גרעין תא, גרעין תא, 
תגיות: הניסוי של אמרלינג ומאזיה, הניסוי של מאזיה ואמרלינג, מאזיה ואמרלינג, אמרלינג ומאזיה, אצה, אצטרבולריה, תוצאות ניסוי, מהלך ניסוי, מסקנה, יואכים האמרלינג, דניאל מאזיה, אמבה, חשיבות גרעין תא, גרעין תא, תגיות: הניסוי של אמרלינג ומאזיה, הניסוי של מאזיה ואמרלינג, מאזיה ואמרלינג, אמרלינג ומאזיה, אצה, אצטרבולריה, תוצאות ניסוי, מהלך ניסוי, מסקנה, יואכים האמרלינג, דניאל מאזיה, אמבה, חשיבות גרעין תא, גרעין תא, תגיות: הניסוי של אמרלינג ומאזיה, הניסוי של מאזיה ואמרלינג, מאזיה ואמרלינג, אמרלינג ומאזיה, אצה, אצטרבולריה, תוצאות ניסוי, מהלך ניסוי, מסקנה, יואכים האמרלינג, דניאל מאזיה, אמבה, חשיבות גרעין תא, גרעין תא, 

\

                                                                           My Company © 2024 All Rights Reserved

logo בניית אתרים בחינם