עודכן 10:54 21/12/2009 לובה שמוקלר בעזריאלי כבר מתנוססת כרזה המבשרת על פתיחת החנות הראשונה בישראל, ובמקביל דולפות תמונות מתוך קולקציית האביב, זו שכולנו מצפים לראות מקרוב. הבשורות מאכזבות: תצוגת חיקויים בוטה ובינונית ממסלולי שבועות האופנה בפריז ולונדון מרץ 2010 מעולם לא נראה קרוב יותר: בגרנד קניון החיפאי כבר מכשירים את הקרקע לקראת נחיתתה של רשת "H&M" ובעזריאלי ניתן כבר למצוא כרזה הנושאת את שמו של המותג ומבשרת על עלייתו הקרבה.
נדמה כי כל העיניים נשואות לייבואו של המותג השבדי על אף שבתת המודע, כולנו יודעים שככל הנראה צפויה אכזבה - רשתות בינלאומיות ידועות בתכונתן המרגיזה לייבא ארצה קולקציות ספציפיות אשר למחירן ניתן להוסיף עשרות אחוזים של מסי ייבוא היוצרים פערים בלתי סבירים בין המחירים האטרקטיביים של הרשת העממית בחו"ל לבין המחירים בארץ. ולמרות זאת, הפשיוניסטות המקומיות מעדיפות להדחיק את החששות ומעדיפות לצפות בכיליון עיניים למהפיכה בתחום האופנה בארץ ולקוות שסוף סוף תתמקם פה מתחרה ראויה לענקיות האופנה – "זארה" ו"מנגו".
אז את שיתוף הפעולה של "H&M" עם ג'ימי צ'ו כבר לא נזכה לראות מקרוב וגם את השת"פ האחרון עם סוניה ריקל לא נספיק לתפוס, אך נדמה כי קולקציית האביב של ענקית האופנה שנחשפה לאחרונה היא זו שתנחת בארצנו ולכן היא נושאת על כתפיה המעוצבות ציפיות רבות. אז מהן הבשורות המרטיטות הנישאות מכיוונה של קולקציית האביב? ובכן, וסליחה על הקלישאה, אבל גודל הציפייה כגודל האכזבה.
הקולקציה הנשית מהווה פרשנות בוטה ובינונית למדי לכל מה שראינו ואהבנו על המסלולים של שבועות האופנה בפריז ובלונדון בעיבודים בלתי מרשימים. נדמה כי הרצון של "H&M" לגעת בכל טרנד שנראה על המסלולים הפיק אמנם קולקצייה אקלקטית אך חסרת תוכן או עיצוב מעניין.
כך נוכל למצוא בקולקצייה מעילי ספארי ותכשיטים שבטיים שנראו על המסלול של "לואי ויטון" באוקטובר האחרון, או למשל את מכנסי הרכיבה האהובים לבית "קלואה" שנראו עונה קודם לכן בהשקת קולקציית חורף 2010, זאת לצד שמלת קפלים מסאטן שמזכירה באופן חשוד את מעילי הטרנץ' המקומטים של "ברברי פרורסום" מאותה עונה, והיד עוד נטויה.
הפריט החזק בקולקציית הנשים הוא חליפת שני חלקים בעלת חיתוכים גיאומטריים מעניינים בצבע לבן פנינה שמזכיר את הטוהר הנקי של קולקציית "YSL" האחרונה.
ישנם אינספור דיונים המנסים לחקור היכן עובר הגבול בין פרשנות מחמיאה לעיצובי המעצבים לבין העתקה בוטה, ובזמן ש"זארה" לדוגמא לא חוטפת מטח אש על הפרשנות שלה לטרנדים שנראו על מסלולי הגדולים מאחר והיא מבצעת אותם בדיוק ובחכמה, הרי שהנסיון של "H&M" לעשות דבר דומה מקבל ציון נכשל מחבר השופטים.
מי שמצפה לחידוש מרענן במחלקת הגברים של "H&M" צפוי להתאכזב אף הוא. למעט מספר ג'קטים בצבעים נועזים וצעיפי tie dye, הקולקציה נעה בין קו קז'ואל משעמם למדי לקו היפי-ווסטוק שיק מעורר תמיהה.
הפריטים המוצלחים בקולקציה מונים מכנסיים שחורים מבריקים עם רקמת מעוניים עדינים וג'קט מהונדס משבצות בצבעים מונוכרומטיים. ההפתעה היחידה בקולקציה הגברית מגיעה בצורת מכנסי הרמון וחצאיות גבריות בסגנון מרק ג'ייקובס שעברו לצד השני וכעת מיועדים גם לבני המין הגברי.
אין ספק שלמרות הצפי בהפקעת המחירים והחשש מקולקצייה שפשוט לא תספק את הסחורה, כולנו נמשיך לצפות לבואם של השבדים כאילו מדובר בכל הפחות במעמד הר סיני.
(צילומים: אתר רשמי).
|