חברת המשחקים יוביסופט הודיעה בקיץ האחרון על השקתה של סדרה חדשה, "Imagine", המיועדת לקהל שתעשיית המשחקים נוהגת תמיד לשכוח: ילדות ונערות, בנות 6-14. החברה, כך הודיעה, חקרה את תחומי העניין של הילדות, ופיתחה בשבילן כמה כותרים שיאפשרו להן לממש את תחביביהן בדרך אינטראקטיווית. שלא במפתיע, בין המשחקים גם כמה שעשויים לעורר תרעומת: אחד שמאפשר להן לבשל, שני שבו הן רשאיות לטפל בתינוק וירטואלי, דרך כל שלבי התפתחותו, ושלישי שבו הן יכולות להתאמן באיפור, דוגמנות ועיצוב בגדים.
לארץ הגיע רק האחרון, "Imagine: עיצוב אופנה", בגרסה למחשב האישי (בחו"ל המשחקים יצאו בעיקר לקונסולה הניידת של נינטנדו, DS, שאינה נמכרת כאן). ברגע הראשון עלה בזיכרון "מכון היופי" בסדרת משחקי המחשב של ברבי, שיצא לפני כארבע שנים. במשחק ההוא הלבשנו, איפרנו, סירקנו, ואחרי כמה לחיצות עכבר הופיעה על המסך אשה-ילדה, בלונדינית על פי רוב, ותמיד רזה מאוד.
המשחק הנוכחי מנסה להציע קצת יותר. כאן הגיבורה היא צעירה בראשית דרכה המקצועית, בעלת אמביציה ובכל זאת נעימה מאוד, שיוצאת לכבוש לה מקום בתאגיד אופנה גדול. היא מקצועית, היא מוכשרת, אך כמעצבת מתחילה היא צריכה לעשות הכל: לעצב בדים ובגדים, לאפר, לסרק, ואפילו לחפש את הכלב של הבוסית, לצלם את הדוגמניות ולארגן תצוגות אופנה.
המשחק נחלק לשניים: באחד, יש הרפתקה עם סוג של עלילה והרבה משימות; בשני, יש סדנת עיצוב ואיפור, שבה מדלגים על כל מה שלא חשוב וניגשים לעניין עצמו - עיצוב הבגדים, איפור ובחירת התסרוקת. ממילא רוב הילדות ירצו לשחק במשחק רק בשביל זה, גם אם ההורים שלהם יעקמו פרצוף.
לא בטוח שהפרצוף העקום הכרחי, לפחות כל עוד מותר לבנים ליהנות, סתם ליהנות, ממשחק מחשב שלא מנסה ללמד אותם חשבון במסווה של ירי בחלליות. אם זה מנחם: אף אחת מהדוגמניות אינה דקיקה, והמשחק הזה - לסוגו - מוצלח יחסית. אפשר, למען האיזון, להוסיף ברקע הערות שיסתייגו מכל זה. הבעיה היא שלשם כך צריך ממש לשבת עם הילדה ולשחק אתה.
למעשה, בחלק של ההרפתקה ילדות שאינן דוברות אנגלית לא יכולות בכלל לשחק לבד. המשחק אינו מתורגם, ואין כל אפשרות להבין מה צריך לעשות בו בלי לקרוא אנגלית. בכל שלב יש הוראות מדויקות, וצריך למלא אותן כלשונן כדי לעבור לשלב הבא, וכדי לקדם את הקריירה של הגיבורה: צריך לבחור בדיוק את החולצה שמצוינת בדף ההוראות, לצבוע בצבע המתאים, להוסיף חצאית עם שסע, ולאפר את הדוגמנית בצבעים שכתובים שם.
רק אחר כך, בסדנת היצירה, אפשר לעשות בדיוק מה שרוצים. לזכות המשחק ייאמר שהמגוון גדול וכולל עומס אפשרויות, ובהן בדים בהדפסים שונים. חבל שלא משנה מה נבחר, בסוף, איכשהו, הדוגמנית לא נראית כל כך יפה.
"Imagine: עיצוב אופנה". שיווק והפצה: הד ארצי. מחיר: 150 שקל
עוד תמונות :
בגודל מלא - |