x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
תורה משמיים  
 
 
                                                        גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי
 
 
 
 



 
   דף הבית    דברי תורה וחידושים    תשובות לשאלות    צור קשר    הצ'אט של האתר    האתר החדש!
 
    ציצית
    אבא, אתה שומע אותי?
    ברכות השחר - סדר הבוקר
    ברכת יצחק
    אמת - שקר
    ארבעה נכנסו לפרדס
    כוח הדמעות
    הדרך לישועה
    הכול או כלום?
    נטילת ידיים
    הסוד של הקדיש
    העולם הנסתר מן העין
    התורה שבעל פה
    התמודדות עם החברה
    חלומות רעים
    ימי בראשית
    יצאת צדיק
    כח הנתינה
    כוחות עליוניים
    כיצד משתנים?
    מעלת לימוד התורה
    "לא נעים לי"
    לאן יוצאים הערב?
    משאלות לבנו
    לכבוד שבת
    לצאת מהחושך
    איסור לשון הרע
    מאחד שאוהב אותך
    מהיכן כל השפות?
    מבחן לאתאיסט
    מחיר הבחירה
    לכבוד פסח - מושקע
    הלכות חול המועד
    מחפשים משמעות
    האתר החדש!

 


בס"ד

כח הנתינה
הנושא הבא הוא נושא שמאוד רחוק מאיתנו, להיות קדוש, וכשמדברים על הנושא הזה, עולים במחשבה שלנו צדיקים מהעבר, האר"י הקדוש, שמעון בר יוחאי, רבי עקיבא וכו'
אחד ממפרשי התלמוד בדורות האחרונים נקרא הרב שמעון שקופ, הוא מדבר בספר שלו "שערי יושר" בעיקר על נושאים תלמודים עמוקים, למשל מזיקים, דברים שדרושה חשיבה לוגית מאוד עמוקה
ובהקדמה לספר שלו, הוא מסביר מהי תכלית האדם, מה הפרוש להיות יהודי קדוש, והוא מגלה לנו גילוי מיוחד ביותר, הוא אומר שהאדם בטבעו אוהב לתת, לתת הרבה
הוא מסביר שהתכונה הבסיסית שנטועה בתוך האדם היא כוח הנתינה, והרי האדם הוא פרי יצירה של השם "כי בצלם א-לוהים עשה את האדם", הרב שמעון אומר בענין הקודש
שהאדם חייב לדעת שאם הוא רוצה להיות אדם יותר, הוא צריך לתת יותר, וככל שתגבר הנתינה, הוא יהיה קדוש יותר והוא מסביר את זה בפסוק
"וידבר השם אל משה דבר אל כל עדת בני ישראל, קדושים תהייו, כי קדוש אני השם"
הוא ממשיך ואומר שהציווי להיות קדוש הוא לא לאדם מסוים, אלא "לכל עדת בני ישראל" וההסבר בפשוט, לכולם, לכל יהודי ויהודי, לכל איש ואישה, לכל ילד וילדה, ואיך להיות קדוש? בעזרת כוח הנתינה
המילה נתן ניתנת לקריאה מההתחלה לסוף וגם מהסוף להתחלה, והפירוש לזה הוא שאם תיתן יותר, תקבל יותר
מה תקבל? לפעמים דברים חומריים, אבל לפעמים את הדבר החשוב ביותר, אתה תזכה להיות עצמך, תזכה לגלות את האדם שבתוכך
האדם צריך לדעת, שלכאורה הוא נתן משהו קטן, אבל האמת, שאתה אפילו יכול לתת למישהו חיים כשאתה נותן משהו קטן
כדי להבהיר את כוח הנתינה, נספר סיפור
לפני כ-20 שנה מקיש על דלת בשכונת רמת אלחנן אדם מארגון "יד אליעזר" הוא ארגון שדואג למשפחות לצרכי מזון
היא דאגה למשפחות לעוף לשבת, האדם מקיש על דלת בשכונה, ויוצאת אליו אישה
האיש מהארגון שאל אותה אם היא תוכל לתת לו עוף לשבת, למשפחה שאין לה, וענתה לו שלהם בקושי אין
האישה ניגשה לבעלה ואמר לה שיש להם שתי עופות והחליטו לתת אחת מהן למשפחה אחרת
האישה הלכה אל המקרר ופתאום צעקה, היא ראתה את הבן שלה בתוך המקרר וכולו כחול, נתקע בטעות
אם תתן - תקבל, והרבה יותר ממה שנתת, כי אתה חושב שאתה משהו קטן, אבל אתה יכול בעזרת כוח הנתינה, להגיע לרמות של להציל חיים
השם, כולו טוב, אבל למה הוא קדוש כל כך? מפני שיש לו את כוח הנתינה האינסופי, פשוט נתן לנו הכול, ברא את האדם בשביל לתת לו ולתת לו, והוא פונה אלינו ואומר אתה אדם, תהייה דומה לי
ונטע בתוכנו את כוח הנתינה, אל תפסיק לתת, אתה תראה שרק תקבל
השם נתן לנו הכול,  אז למה שלא ניתן בחזרה, למה שלא נשמח בחזרה? זה מצווה גדולה מאוד וכמו שהשם נותן, תתן גם אתה
ככל שהאדם ישתמש יותר בכוח הנתינה, הוא יבנה את עצמו, הוא יבנה את אישיותו, הוא יזכה להיות יהודי קדוש
אבל הנתינה היא לא רק דברים חומריים,  היא לא מסתיימת בחשיבה הפשוטה הזאת, חז"ל אומרים לנו "גדול המלבין שיניו לחבירו יותר ממשקהו חלב" , תחייך, תפרגן לשני, קבל כל אדם בפנים יפות, לא משנה מי הוא ומה הוא
אנחנו מבינים שהנתינה היא לא רק בדברים חומריים כמו כסף, אלא על ההתנהגות שלנו כלפי כל אדם ואדם, צריך לקבל כל אדם בחיוך, גם זו נתינה
אתם רואים אדם עצוב, אתם רואים אדם בוכה, אל תניחו לו, תגשו אליו, ככל שהאדם מספר, יש לו יותר למי להתפרק, והוא הופך להיות יותר שליו
יש מושג שנקרא "נושא בעול חברו", אם יש לחבריך משא פיזי או נפשי, תשתתף איתו, אולי אפשר לעזור לו, ולפעמים ע"י שיחה אפשר לעזור
"גדול המלבין שיניו לחברו מאשר משקהו חלב"
הכוונה במה שחז"ל אומרים היא שלפעמים העזרה הנפשית, כלומר, בכיוון יותר רוחני, היא יותר חשובה מעזרה חומרית
תקשיב לשני, תעזור לו, תפרגן, תן חיוך, זו נתינה, וזה כוח ועוצמה, בזה תהייה אדם יותר
ואם אתה חושב שאתה נותן יותר מדי, אתה רק מקבל, אתה מקבל את הקדושה, כמו בורא עולם, המילה אדם היא מהשורש, להידמות, תהייה דומה לבורא עולם שכל היום רק נותן ומעניק
יש שלושה מסגרות שבונות את האישיות של האדם, מבין שתי מסגרות, האדם צריך להתנהג בצורה חיובית, ובמסגרת השלישית, אדם מתנהג בצורה שלילית בדרך כלל
כשאתה עם חברים והוא זורק לך מילה, אתה סבלני, כי אתה יודע שזה רק יגרר ויתפתח, ככה גם כשאתה בעבודה, האנשים מדברים יפה, כולם נחמדים
אבל כאשר אדם מגיע הביתה, הוא לפעמים לא שולט על עצמו, הוא מתפרץ, צועק, ומתעצבן, לא כמו שהוא התנהג עם חברים שלו ובעבודה שלו
מדוע? מה ההבדל? הרי כשאתה עם חברים ובעבודה אתה לא מקבל טובות הנאה בחינם, בעבודה אתה משקיע מאוד כדי לקבל משכורת, לפעמים אתה מזמין חברים למסעדה, משלם עליהם
אבל בבית, הגבר מגיע הביתה, האישה מגיעה הביתה, האישה מכינה ארוחת ערב, משקיעה, וכאמור, כל מה שהיא מכינה זה בשביל בעלה
הגבר מרגיש שהוא שותף בלי מחויבויות, כי בחברה הוא משלם, בעבודה הוא גם עובד קשה, בבית אין לו מה לשלם, אבל זה מוזר כי הדבר צריך להיות הפוך
מדוע זה ככה? אומרים לנו חז"ל, הבנייה של האדם היא רק בביתו
אם אתה רוצה להיות קדוש, להיות טיפה דומה לבורא עולם, זה רק בבית, כי בחברה ובעבודה מה שאתה טוב זה לא בגלל שאתה טוב באמת, אלא שאתה יודע שאם תתנהג לא בסדר, יעיפו אותך
אז בחרה ובעבודה אתה טוב, למה? אתה לא טוב באמת, אתה טוב שם בגלל שיש לך אינטרס
אבל אם באמת אדם רוצה לבנות את עצמו, להיות קדוש, זה רק בבית, כי בבית אתה מרגיש לא חייב, וכשאדם מרגיש שהוא לא חייב, שם זו הבניה שלו
נתינה זה כוח נפלא, זה דבר שמוביל לקדושה, אז תתן, ואל תרגיש שאתה נותן יותר מדי, אתה רק מקבל קדושה

דברי הרב הגאון יחיאל מויאל (:

 
       אחים שלי! האתר חדש, אז אנא ממכם - עזרו לפרסם את האתר, עזרו להיות חלק מתהליך החיזוק של עם ישראל :)

לשאלות, בקשות, תלונות
oriii8@walla.com - מסן
roce8888@wallc.om - דואר אלקטרוני