בניית אתרים
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

                                                                                               עולם האמת

   לוח אירועים!    לוח פרסום!    צור קשר!    התקנון:
 
    עמוד הבית!
    האמת- The Truth
    שאלות ותשובות:
    באמונה- The Faith
    אישים:
    הנהגות צדיקים!
    צניעות לאישה ולגבר!
    פורום1 האמת- The Forum
    פורום2 שאלות ותשובות:
    יום השבת:
    התפילה!
    השמחה!- The Happy
    בדיחות וחידות:
    אהבה אישות ומשפחה:
    פתגמים חכמים!
    סיפוריי אמת:
    ארץ ישראל:
    חגי ישראל:
    מאמרים:
    מושגים:
    כשרות:
    רפואה:
    כתבות הגולשים:
    תגובות הגולשים:
    קישורים:
    טיפים:
    צור קשר!
    התקנון:

 

פתגמים חכמים:
--אם תלמד לתת כמו שאתה לוקח, אם תדע להקשיב לפני שתתווכח, אם תשקול שנית בטרם תתרתח, אם לעיתים תוותר ותהיה זה שסולח, אם תשתדל מעט גם אחרים לשמח, אם תזכור שהסבלנות עוזרת לנצח אז תדע סוף סוף וידעו כולם- שגדלת באמת ובגרת בן אדם-- {רבי קיפלינג}
--אם תעזוב את הדאגה היא תשכח אותך
--יש בעיות שאין צורך לפתורן--
--אם דלת אחת נסגרת דלת אחרת נפתחת--
--לא כובד המשא מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו--
--במקום להתפלל שיהיה לך טוב בגן עדן, הפסק לעשות לעצמך גיהנום--
--החטא הגדול ביותר של אדם מישראל הוא כשהוא שכוח שהוא בן מלך-- {רבי מקרלין}
--הגאווה היא שורש לכל המידות הרעות והענווה היא שורש לכל המידות הטובות--
--מי שמגביל את כוחך תגביל את השפעתו עליך-- {האדמור מרחלין}
--האושר לא במרחקים ולא מעבר לים כי אם בתוך ליבו של האדם פנימה-- {הרמב"ם}
--נתנו לו לאדם שתי עיניים שיראה בעינו האחת מעלות חברו ובעינו השנייה מומי עצמו-- {רבי מאיר מפרשמישלן}
--זהירים הם בני אדם שלא לבלוע נמלה חיה ואין הם זהירים שלא לבלוע אדם חי-- {רבי ברוך ממזבוז}
--עיקר המצוות ליישר את הלב-- {רבי אבן עזרא}
--כשאדם מתעלה העולם מתעלה עימו-- {הרמח"ל}
--סוכר, המתבטל לחלוטין ונעלם לגמרי במים-ממתק. כך אדם המבטל את ישותו-מסוגל לעזור לזולתו-- {רבי יצחק מוורקה}
--כשם שהנך יכול לסבול שפרצופו של חברך אינו דומה לשלך, כך תסבול שדעותיו של חברך אינן דומות לדעותיך-- {רבי מנחם מנדל מקוצק}
--הסתכלות בדבר לא צנוע פוגמת את הנשמה וגורמת להסתלקות השכינה והאור האלוקי מהלב-- {האדמור מרחלין}
--או שאתה השליח של בורא העולם או שאתה שליח של היצר הרע-תבחר!-- {רבי מרחלין}
--מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד-- {רבי נחמן מברסלב}--השמחה מביאה עימה התרגשות נפלאה ולחיות-לבריאות--
--לא באבני חן לומד האדם להכיר את היפה כי אם בנטפיי גשם ובגלי טל המרצדים לעין השמש-- {אסתר הודיה}
--לא מי שהראה דבר יפה או שנגרם לו טוב הוא אדם מאושר אלא מי שחווה את יופיו וטובו הוא עם שהוא חוזה ביפה ופוגש בטוב סביבו}-- {אסתר הודיה}
--לא כל הנראה לעין נראה ללב ולא כל הנראה ללב נראה לעין--
--לא בהלעטאת הגוף תרווה הנפש את צמאונה ולא בריגושים רגעיים תתבשם הרוח- {אסתר הודיה}
--לבדיות אינה בדידות ולא כל רוב אדם הוא ביחד-- {אסתר הודיה}
--אלמלא מוראה של מלכות איש את אחיו חיים בלעו--חז"ל--
--עת לכל דבר אך יש דברים שיפים הם לכל עת-- {אסתר הודיה}
--כל הכופר בטובתו של חברו לסוף כופר בטובתו של מקום--
--קשה הליצנות שתחילתה יסורין וסופה כליה--
--חבר נאמן נכון להקריב עצמו למען חבריו--בעת התלאות יכיר האדם החבר הנאמן-- {אגרת המוסר}
--שלוש מתנות נבראו בעולם זכה באחת מהן זכה בכל: זכה בגבורה-זכה בכל: זכה בעושר זכה בכל: זכה בחכמה זכה בכל. אימתי? כשהן מתנות שמיים ובאות מכוח התורה אבל גבורתו ועושרו של בשר ודם אינם כלום--
--הטבע הוא רצונו התמידי של ה' והנס הוא רצונו של ה' באותו רגע-- {חזון איש}
--דרשתי קרבתך בכל ליבי קראיתיך ובאתי לקחתם לקראתי מצאתיך-- {הריה"ל}
--ההולכים עם הזרם אינם הולכים עם עצמם-- {אסתר הודיה}
--הסבורים כי החיים צריכים להיות מסע עינוגים שוכחים כי את קולם הראשון נתנו בבכי-  {אסתר הודיה}
--את הגוף מטהרים במים ואת הנפש תטהר בתבונה--{אסתר הודיה}
--בני אדם מרבים לתבוע את "המגיע להם" לו אך ידעו מה רב הוא המצוי ברשותם מתוך חסד--{אסתר הודיה}
--שתיקה היא אמירה אצילית אם בעקבותייה מפציע אור התבונה--{אסתר הודיה}
--יסורנו ימתוקו אם נדע להתמש בהם כדשן לצמיחתנו-- {אסתר הודיה}
--שכחת דברים בעלי ערך? נובע מכך כי זכרונך עמוס בהבלים וזוטות-- {אסתר הודיה}
--האדם המפותח במלוא המידה האנושי באמת הוא לא מי שיש לו הרבה אלא מי שהוא הרבה--  {אסתר הודיה}
--אנשי אמת אינם מתווכחים הם משיחים באמת אחת ששניהם אוחזים בשני קצוותייה--  {אסתר הודיה}
--תקופתנו שוגה בהבנת תכלית קיומו של האדם ומתוך כך מגדירים אמצעים כמטרות מטפחת כמותיות במקום איכותיות ומאבדת את חירותה בהשתעבדה לכלים שיצרה במו ידייה--  {אסתר הודיה}
--כל אימת ששני אנשים שרויים יחדיו בכבוד ובאמת נוגעים וחודרים הם איש בנשמת רעהו ומחנכים זה לזה מבלי משים-- {אסתר הודיה}
--האוהבים מרגישים את היקום כולו שותף להם באחווה  מרגישים את ברכת אלוהים "כי טוב" ורק דרך אחת להם להודות על החסד הזה בהוסיפם להיות את שהנם ובאהבם את האחד שנתייחד ואת כל האדם והעולם-- {אסתר הודיה}
--כדי לאהוב צריכים ללמוד להכיר ולדעת ובמקום בו שרוייה האהבה שם גם נמצאת החכמה--  {אסתר הודיה}
--מה שהתורה עושה לשכל התפילה עושה לנשמה--
--חברת הנדיב מציאה גדולה וחברת הנבל חרטה חברת השוטה סכנה ושמחתו שמחה-- {הרשב"ג}
--העושר הגדול עזיבת החמדה-- {הרשב"ג}
--מי שמבקש יותר מצורכו טורד נפשו מתועלתו-- {הרשב"ג}
--אם יכבדוך בני אדם בגלל עושר או שררה אל יערב לך כי הכבוד ההוא יפנה בהפנותם אבל יערב לך אם יכבדוך בעבור חכמה יראה או מוסר-- {הרשב"ג}
--שאלו לחכם: האם נאה לזקן שילמד? וענה: אם הסכלות גנאי לו הלימוד נאה לו-- {הרשב"ג}
--שאלו לחכם: את מי תאהב יותר אחיך או חברך? וענה: אינני אוהב אחי עד שיהיה חברי-- {הרשב"ג}
--שאלו לחכם: מהי אהבה? וענה: נטות הלבבות והתחברם-- {הרשב"ג}
--שאלו לחכם: מהו פצע שאין לו רפואה? וענה: כשיצטרך הנדיב אל הנבל וימנע ממנו-- {הרשב"ג}
--אחרית כל קטטה חרטה ואחרית כל ענווה שלום--מי שאינו מושל בשכלו אין ליבו שלם-- {הרשב"ג}
--הזהר ממי שאהבתו כפי צורכו כי בשלמת הצורך תושלם אהבתו-- {הרשב"ג}
--טרח ולך לבקר חולה וטרח שנים להשכין שלום בין בני אדם וטרח שלושה לכבוד הבורא-- {הרשב"ג}
--מי שזורע שנאה יקצור חרטה-- {הרשב"ג}
--אם תהיה עשיר חשוב עצמך רש. מפני שאתה נפרד מן העושר-- {הרשב"ג}
--שאלו לחכם: מהי הצניעות? וענה: שיתבייש האדם מעצמו. שלא יעשה בסתר את מה שמתבייש לעשותו בגלוי-- {הרשב"ג}
--אין עושר כבריאות ולא נעימות הלב כמו טוב הלב-- {הרשב"ג}
--קבל התנצלות ממי שבא להתנצל בפניך. אם אמת ואם שקר כי מי שרוצה אותך בגלוי מוקירך ומי שממרה אותך בסתר מכבדך-- {הרשב"ג}
--מי שהיו בו שלוש דברים אלו נשלמה אמונתו: כשהוא רוצה אין רצונו מוציא אותו אל השקר. וכשהוא כועס אין כעסו מוציא אותו מן האמת וכשהוא יכול אינו שולח יד במה שאינו שלו-- {הרשב"ג}
--עניינים שלושה: עניין שטובתו נראית ודבק בו. עניין שרעתו נראית וסר ממנו. עניין שיש בו ספק השלך יהבך על האלוהים-- {הרשב"ג}
--החברים שלוש כיתות: מהם כמזון אשר לא תוכל לעמוד בלעדיו. ומהם כרפואה אשר תצטרך לו לעיתים. ומהם כמצווה אשר אינך צריך לו לעולם-- {הרשב"ג}
--אין אוהב להפכפך ולא אמונה לעבד ולא מנוחה לחמדן ולא סלסול לכילי ולא חברה לכעסן-- {הרשב"ג}
--אוהבך מי שהולך עמך באמונה ויועץ אותך לטוב ובא עמך מצד שכלך ולא מצד תאוותך-- {הרשב"ג}
--העושים ימים כלילות מתכחשים לחשכה ולאור-- {אסתר הודיה}
--אין הענקה שאין עימה קבלה ואין קבלה שאין עימה מעשה הענקה במקביל- {אסתר הודיה}-
--האוהב באמת נאהב באשר הוא אוהב-- {אסתר הודיה}
--לא באו יסורים לאדם אלא כדי לעוררו למען יבקש לידע את עצמו--  {אסתר הודיה}
--יותר מכל מתחנך האדם ומתפתח להיות את שהיה בכוחו להיות מתוך התבוננותו שלו--  {אסתר הודיה}
--שקודים אנו לאטום עצמנו לבל תחדור בנו רוח חיים חדשה רוח חיים רעננה אנו חוזרים וסופגים אל קרבנו אוויר מעופש שרבים נשמוהו לפנינו. אוויר מעופש-דעות מעופשות--  {אסתר הודיה}
--אין יום לחשבון נפש רגע ברגעו נתבע האדם לשלם כל חובותיו לעצמו--  {אסתר הודיה}
--השמוש הבלתי מרוסן במין עושק לא רק מן הכוחות הפיסיים כי אם ובעיקר מן הכוחות הנפש והרוח מן הכוחות הכיסופיים מן הסגולה להשתאות להתפלא ולהעריץ--  {אסתר הודיה}
--רק כל אימת שמפרה היחיד את היחד יפרה גם היחד את היחיד--{אסתר הודיה}
--והיה כי ימצאו ההגיוניות הד בלבבך וידעת כי היו שם תמיד-- {אסתר הודיה}
--זקנה אמיתית אינה מכוערת ואינה עלובה מי שהוא עלוב לעת זקינתו עלוב היה אף בבחירותו--  {אסתר הודיה}
--בנשף מסכות מגלים בני האדם את פרצופם האמיתי--  {אסתר הודיה}
--כדרך שאדם נוהג בקיבתו הוא נוהג ברעבון נפשו--  {אסתר הודיה}
--מקבל הוא רק מי שיודע לתת. השאר לוקחים--  {אסתר הודיה}
--האגירה- אות מובהק לדלותו הרוחנית של האדם. הוא אוגר בחומר את שהוא חסר ברוח--  {אסתר הודיה}
--לשווא נתבע מזולתנו להאמין לנו כל עוד איננו מאמינים לעצמנו--  {אסתר הודיה}
--אין חפצים בתמימות דעים כי אם בכיבוש הדעת--  {אסתר הודיה}
--יהא אדם קשה להבטיח ונוח לקיים ואל יהה נוח להבטיח וקשה לקיים--  {אסתר הודיה}
--האדם המסתתר מאחורי מסכה מתייסר על כי אין הבריות רואות אותו כאמיתו--  {אסתר הודיה}
--הסימנים הגלויים הטבועים בגוף הם התגלמותה של טביעת הרוח הנסתרת--  {אסתר הודיה}
--אין שני אנשים זהים--  {אסתר הודיה}
--היינן לומד על טיבה של חבית היין כולה מן הנטף שהוא טועם בקצה לשונו: לו ישיג האדם במנת חייו את הנצח--  {אסתר הודיה}
--תצחקו עד לדמעות ותבכו עד לידי צחוק--
--אדם טוב אינו זה אשר נותן מהעודפים שלו מהשפע שלו. הוא זה אשר מחלק איתו את המעט שיש לו--
--כשאין אמת אין חסד אין אמונה-- {רבי נחמן מברסלב}
--"מדבר שקר תרחק" {שמות כג/ז'}--מדיבור אחד של שקר-תרחק מה' יתברך, כי דובר שקרים לא יכון לנגד עיניו-- {רבי זוסיא מאניפולי}
--שום עלבון אינו עשוי להרגיז את השקרן כחשד, שדבר לו עם השקר-- {רבי שמחה בונם מאוטוויצק}
--המשקר לחברו חובר לשקרו-- {אסתר הודיה}
--רבי חנניא בן עקשיא אומר: רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר: ה' חפץ למכן צדקו יגדיל תורה ויאדיר--{ישעיה מב/כא'--
--ואמרו חכמים: אוי לה לאותה בושה ואוי לה לאותה כלימה כשאדם יגיע לעולם האמת שם אין מקום מסתור ואין הצלה--
--התורה לא רצה להביא אותנו לעובדות מדעיות כי אם לערכים מוסריים רוחניים--{הרב קוק}-ובכל זאת המדע מאמת את תורתינו הקדושה.
--אדם כמו ציפור בכוחה של ציפור לדאות מעלה מעלה בתנאי שתניע כנפיה ללא הרף אם תפסיק את מעופה הרי היא צונחת ונופלת--{הרב קוק}
--בידינו להחליט כמה אור יהיה בעולם "השמיים שמיים לה'" אבל "והארץ נתן לבני אדם" אתה יכול לעשות ממנו גן עדן ואתה יכול לעשות ממנו גהינום זה תלוי בך אתה יכול להגדיל את האור מאוד או להפוך אותו לפנס קטן--{מתוך עומק הלב ב' הרב קרליבך}
--המתפלל תפילה שלימה בכוונה שלימה נענה--{ר"ה, יח'}
--יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך וכבוד חברך כמורא רבך ומורא רבך כמורא שמים--{רבי אליעזר/ מסכת אבות}--
--גדולה לגימה= הכנסת אורחים שמרחקת את הקרובים ומקרבת את הרחוקים מעלמת עיניה מן הרשעים משרה נבואה על נביאי הבעל וששגיגתה עולה זדון--{גמרא/ סנהדרין}
--אם אין אני לי מי לי? וכשאני לעצמי מה אני? ואם לא עכשיו אימתי? {פרקי אבות}
--אם אני אני כי אתה אתה ואתה אתה כי אני אני אז אני לא אני ואתה לא אתה אבל אם אני אני כי אני אני ואתה אתה כי אתה אתה אז אני אני ואתה אתה--
--בנפול אויבך אל תשמח--{אבות פרק ד' משנה יט' עפ"י משלי כ"ד, יז'}-- כדי שיכוון ביסוד הברכה דווקא על אותם שכבר איבדו את הסגולה כולה--{אגרות הראי"ה/ הרב קוק}
--את הבורא אי אפשר לרמות, חכם קשה לרמות, קהל- אין לרמות אין קהל שוטה, לרמות יתכן רק את עצמו, ומה החכמה כאן לרמות את השוטה?--{רבי נח מליבוביץ}
--הדין הוא: אל תונו אין את רעהו. ולפנים משורת הדין: שלא להונות=לרמות איש את עצמו--{רבי מנחם מנדל מוורקי}
--האדם ניכר בכוסו כיסו וכעסו, לא רק איש בכוסו יוכר כי אם הגוי כולו--{חז"ל}
--אין עומדים להתפלל- לא מתוך עצבות, ולא מתוך עצלות, ולא מתוך שחוק, ולא מתוך שיחה, ולא מיתוך קלות ראש, ולא מתוך דברים בטלים אלא-מתוך שמחה של מצוה!--{ברכות ו'}
--חייב אדם לאמר וליישם: מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי--
--איזהו הגיבור? הכובש את יצרו. ומיהו הגיבור שבגיבורים? העושה שונאו אוהבו.
--דרך ארץ קדמה לתורה היא דרך של עם בור ועם הארץ שקדם לפני מתן תורה ומשניתנה תורה לישראל ידעו איך להתנהג בחכמה--
--איזהו מכובד? המכבד את הבריות--{מסכת אבות}
--..."אבל השלום מה נאמר בו?" "בקש שלום ורודפהו"--{תהילים ל"ד}--בקשהו במקומך, ורודפהו ממקום אחר--
--גדול השלום שאף הקב"ה שינה בו--{מסכת יבמות דף ס"ה}
--משיב רעה תחת טובה לא תמוש רעה מביתו--{משלי יז/יג'}
--בריאת האדם שונה מבריאת שאר בע"ח. האשה נבראה מצלעו של אדם בעוד ששאר בע"ח נבראו זכר לחוד ואשה לחוד--
--3 מצוות נצטוו בנ"י בכניסתם לא"י: להמליך עליהם מלך, להכרית את זרע עמלק, ולבנות את בית הבחירה--
--אמר רבי יוחנן: ג' מפתחות בידו של הקב"ה שלא נמסרו ביד שליח ואלו הם: מפתח של חיה= יולדת ככתוב בבראשית ל/כב', ומפתח של גשמים ככתוב בדברים כח/ יב', ומפתח של תחית המתים ככתוב ביחזקאל לז, יב'.(מפתח של פרנסה=גשמים ככתוב בתהילים קמ"ה ט')--
--רואים אנו את ערכה הרב של התפילה אשר מסוגלת להפוך את הגזירות הרעות לגזירות טובות--ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה--
--טובים השניים מן האחד.. והחוט השלישי לא במהרה ינתק--{קהלת ד'/ ט-יב'} --רשי אומר: לפיכך יקנה לו חבר. ראב"ע אומר: היה לו טוב שיהיה לו חבר מי שיתחבא עימו ויעזור אותו ואם יארע לו חולי או יפול זה או זה- יעזרנו חברו. ובאבות א' אומר רבי יהושע בן פרחיה: עשה לך רב וקנה לך חבר-- ובמסכת תענית: "או חברותא או מימותא"--
--הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים--{מסכת ברכות דף לג'}
--מצוות הביטחון היא שידע עם לבבו כי הכל בידי שמים וביד ה' לעזר ברב או במעט--{רבי יונה משלי ג'}
--האמונה שאין מקרה לעולם והכל נעשה תחת השמש הכל בהכרזה מאת ה'--{החזון איש}
---הכל יכול להיות אי אפשר לדעת מה יקרה מחר אבל תמיד אפשר לסלול דרך להאיר פנים ואף להגיע אל המטרה המיועדת לכך--
--לוה אותי סידורי כל חיי ותמיד תפילותיך לנגד עיני אתה חברי מורי וידידי ה' מגיני כי אני יהודי--{קראו את זה מהסוף להתחלה}--
--שלמה המלך אומר בקהלת א/ א': הבל את ההבלים. אם אתה משתמש בעולם הזה במטרה לה נברא העולם זה משמש לך צידה לעולם הבא ואם אינך משתמש בעולם הזה במטרה בה נברא העולם הכל- הבל--
--אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי--{רבנו נחמן מברסלב}
--אדם המחזיר בתשובה הוא כמחייה מתים--
--אין ניבול פה יש רק ניבול נפש-- {אסתר הודיה}
--שני המאפיינים העיקריים בבורא עולם הם: שהוא הכי טוב ושהוא הכי חזק--
--"ואהבת לרעך כמוך"-- רבי עקיבא אומר: זה כלל גדול בתורה. בן עזאי אומר: זה ספר תולדות אדם כלל גדול מזה. --{בן עזאי מתייחס לאנושות כולה ללאומייה ולגזעייה}--
--חביב אדם שנברא בצלם--חיבה יתירה הראה הקב"ה לאדם מפני שנברא בצלם--חביבין ישראל שנקראו בנים למקום--חיבה יתירה הראה הקב"ה לישראל כי הם בניו--{אבות ג/יד'}
--יש מי שמאכיל את אביו מכל טוב ובכל זאת יורש גהינום היאך?: אם הוא מאכילו מתוך צרות עין וזלזול--{מסכת קדושין דף לא'}--ראו מדור סיפורי אמת באתר.
--תכלית החכמה היא מעשים טובים--ככתוב: ראשית חכמה יראת ה' שכל טוב לכל עושיהם--{תהילים קי"א}
--אוי לרשע ואוי לשכנו טוב לצדיק וטוב לשכנו--{מסכת סוכה דף נו'}
--לא זה בלבד חשוב מה נאמר כי אם איך נאמר שכן האמת משתקפת בגוון הקול לא פחות מאשר התוכן-- {אסתר הודיה}
--הבאים לנחם יוצאים מנוחמים-- {אסתר הודיה}
--בכוחו של אדם להפוך מבוי סתום לפרשת דרכים-- {אסתר הודיה}
--אמצעים פסולים אינם יכולים לקדש מטרה נעלה-- {אסתר הודיה}
--גם כשאין איש צופה בך היה זהיר מכל כי יש צופה נסתרות-- {אסתר הודיה}
--המסייע בעצם חייו לקיים את הנצחי קיומו נצחי--חיים שלא נחקרו לא ראוי לחיותם--החיים הם כאן כדי לבטא את הנצחי שבנו-- {אסתר הודיה}
--הכל רוצים להאריך ימים אולם איש אינו רוצה להזדקן-- {אסתר הודיה}
--התינוק והקדוש מסוגלים להשתאות על קרן אור מפזזת-- {אסתר הודיה}
--העיניים צוהר באדם דרכן הוא משקיף אל החוץ ומבעדן אל תוכו פנימה-- {אסתר הודיה}
--אין אדם נמנה עם הטורפים ובכל זאת הוא טורף נפשות ומטריף דעת-- {אסתר הודיה}
--האופנה אולם משתנה לעיתים מזומנות אולם אין אנו חייבים להיות צמודים לתכתיבייה-- {אסתר הודיה}
 --התהילה הכבוד השררה וההמון הם אליליו של בן התקופה החדשה והריהו משתעבד להם באותו הלהט שאבות אבותינו השתעבדו לפסילי האבן והחימר-- {אסתר הודיה}
--רק משיעלה בידינו להתיר את הכבלים את החרדה יפציע אור החיים אותו אור נצחי עליון שאנו כה זקוקים לו להתפתחותינו התקינה והשלימה כשהם שהנבט זקוק לאור השמש להתפתחותו הוא-- {אסתר הודיה}
--לא איש בלא אישה ולא אישה בלא איש ולא שניהם בלא שכינה--{בראשית רבה ח'}
--אדם חכם הופך צרות גדולות לקטנות יותר וקטנות יותר ללא כלום--
--בזכות נשים צדקניות נגאלו בנ"י ממצרים--{בזוהר הקדוש}
--האהבה היא תולדה של הנתינה--
--מאז סגר אלוהים בשר תחת צלעו של אדם הראשון דוחק בו הבשר ועורג אל הצלע-- {אסתר הודיה}
--אע"פ שהחינוך שואף למטרה אחת הריהו מוכרח לגשם את המטרה לפי התנאים שכל יחיד ויחיד נתון בהם--אי"ה--
--כל אדם יכול להיות מופת חינוכי לכל אדם אחר!-- {אסתר הודיה}
--האנושות אינה נחלקת למאושרים ולאומללים כי אם למודעים ושאינם מחודעים למקור סיבלותיהם-- {אסתר הודיה}
--ארבעה דברים מקרקעין גזר דינו של אדם: צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי המעשה--
--השאיפה הדוחקת בנו פעם אחר פעם לשנות מעידה עלינו כי טרם מצאנו את הדבר שאנו כה נכספים לו-- {אסתר הודיה}
--הרמייה הגדולה ביותר ממנה סובל האדם נובעת מדעותיו שלו עצמו-- {אסתר הודיה}
--הנצח הוא בכל רגע הווה של חיינו-- {אסתר הודיה}
--האמירה כולה רוחניות. הרצון הכוונה הן מהויות שבטרם התגבשות טרם היות מוחשי הן הסיבה להתהוותו. לכן לאחר ויאמר אלוהים יהי אור לאחר שהיו בו רצון וכוונה אז יהיה אור-- {אסתר הודיה}
--האדם הוא בחיר הברואים משום כושרו לבחור-- {אסתר הודיה}
--מה נדיר לפגוש בימינו אדם השמח בחלקו ואפילו יודעים אנו כי רב מתמיד הוא "היש" בחלקו שלכל יחיד-- {אסתר הודיה}
--מבלה האדם בשעשועים ומתבלה משעה לשעה ואין חיי שעה קרויים חיים-- {אסתר הודיה}
--היעד סולל אליו את הדרך כטיבו-- {אסתר הודיה}
--השקר פוגש את ההמון בריבויו והאמת פוגשת את היחיד ביחודותו-- {אסתר הודיה}
--אין שגרה אלא לנפש קהה ואטומה אף הזעיר שבפרחי הבר חווה את אפתעת עצמיותו המתחדשת עם כל משב רוח קליל-- {אסתר הודיה}
--עני הוא רק מי שאין לו אני-- {אסתר הודיה}
--בראשית ברא אלוהים. ובאחרית היהרוס האדם?-- {אסתר הודיה}
--רבים משולים לאגמים קפואים רק בודדים שוטפים זורמים כנהרות שופעים ואינם חסרים לעולם-- {אסתר הודיה}
--אדם הראשון היה גם אדם האחרון-- {אסתר הודיה}
--כל שיש בו חיים הוא בבחינת קיים אולם לא כל שקיים הוא גם חי-- {אסתר הודיה}
--אף כי רבים השכלולים המדעיים והטכנולוגיים אין חיי אנוש טובים יותר והצורך במתן תרופות וסיעוד נפשי הולך וגובר--מה שנחוץ היום לאנושות הוא טיפול עמוק להבראת הגישה לחיים היום יותר מאשר אי פעם, המשימה היא לרפא! לא את האדם בלבד אלא גם את חייו-- {אסתר הודיה}
--דע שהאדם צריך לעבור על גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל--{רבי נחמן מברסלב}
--אל תחזור על שגיאותיהם של אלו הדבקים בהרגליהם מתוך מחשבה שאין ביכולתם להשתנות באמת ובתמים, והנך מוכן להשקיע את כל המאמצים הנדרשים, תוכל להתגבר ולשנות כל הרגל--{רבי נחמן מברסלב}
--כל דבר בעולם מה שקיים ומה שקורה הינו מבחן שנועד להעניק לך את חופש הבחירה--{רבי נחמן מברסלב}
--חופש הבחירה איננו מושג מסתורי ומעורפל. אתה עושה את מה שברצונך לעשות, ואינך עושה את מה שאין ברצונך לעשות.--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור: אין דבר המביא לשלמות בחיים יותר מאנחה היוצאת מעומק הלב--{רבי נחמן מברסלב}
--למד כיצד להמתין. אם למרות כל מאמציך הנחושים אינך מצליח להשיג את מטרותיך, היאזר בסבלנות. בין השלמה עם הדברים לחרדה- בחר בהשלמה.--{רבי נחמן מברסלב}
--בכל התחלה, נדרש ממך לפתוח דלתות חדשות. המפתח אליהן טמון בנתינה ובעשייה- תן צדקה ועשה חסד--{רבי נחמן מברסלב}
--אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות.--{רבי נחמן מברסלב}
--האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין לך אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתן דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלותיך.--{רבי נחמן מברסלב}
--תשוקות גשמיות הן כקרני שמש בחדר חשוך. נדמה שיש בהן ממש, עד שאתה מנסה לתפוס אחת מהן.--{רבי נחמן מברסלב}
--ראה הוזהרת: אדם וממונו אינם יכולים להישאר יחדיו לנצח. או שהממון נלקח מהאדם, או שהאדם נלקח מממונו--{רבי נחמן מברסלב}
--הסגידה לכסף כמוה כעבודת אלילים, והיא נובעת מחוסר אמונה באל, ככל שתתמעט הסגידה, כן תרבה בעולם קרינת אהבתו יתברך.--{רבי נחמן מברסלב}
--נסה להפוך את מילוי צרכיך הגופניים לחוויה רוחנית. יש אנשים האוכלים בכדי לאזור כוח ללמוד את דבר האלוהים. אחרים, המודעים יותר לרוחניותם, לומדים את דבר האלוהים על מנת לדעת כיצד לאכול--{רבי נחמן מברסלב}
--הימנע במידת האפשר מלאכול בחפזון. גם בביתך, אל תבלע במהירות את מזונך. האכילה, פעולת קודש היא, ודרושה לה צלילות דעת מירבית--{רבי נחמן מברסלב}
--כשאתה חש שהנך מתמלא כעס- עצור. תאר לעצמך שכבר התפרצת וכעת אתה חש מרוקן מכל. זה מה שקורה כאדר אתה כועס: נשמתך עוזבת אותך. עשה כך, וכעסך ימוג כלא היה--{רבי נחמן מברסלב}
--לעלבון, השב בשתיקה. כשפוגעים בך, אל תשיב באותה מטבע. אז תהיה ראוי לכבוד אמיתי- כבוד שהוא כבוד פנימי, כבוד הבא ממקור עליון--{רבי נחמן מברסלב}
--השלום מרפא הוא. כשעולמך חרב עליך, חזק את ידיעתך בבורא עולם. הדבר יוליד שלווה פנימית. כשהעולם החיצוני חרב, תעורר חיפוש אחר האמת. הדבר יוליד שלום כלל- עולמי.--{רבי נחמן מברסלב}
--השלום הנעלה ביותר הוא שלום בין שני ניגודים--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור זאת בפעם הבאה כשתפגוש מישהו המביא אותך למבוכה. במקום להתחמק מהמפגש, תוכל למצוא עימו שפה משותפת--{רבי נחמן מברסלב}
--נהג כמנהגו של הבורא- אל תחפש את חסרונות זולתך ואת נקודות התורפה שלו. חפש את הטוב שבו. כך תוכל לחיות בשלום עם כל אחד--{רבי נחמן מברסלב}
--לבק אחרים ולתת להם את ההרגשה שאינם רצויים- זאת יכול כל אחד לעשות. אך לרומם את רוחם ולהעניק להם הרגשה טובה- לכך דרושים כשרון מיוחד והשקעת מאמץ--{רבי נחמן מברסלב}
--חפש את הטוב אצל אחרים. התמקד בטוב הזה, הבלט אותו- כך תוכל להפוך אפילו חוטא לצדיק גמור--{רבי נחמן מברסלב}
--חפש תמיד את הטוב בתוכך. התמקד בטוב הזה, הבלט אותו- כך תוכל להפוך אפילו דיכאון לשמחה--{רבי נחמן מברסלב}
--כשאתה נשאל לשלומך, אל תרטון ואל תתאונן על צרותיך. אם אתה משיב "רע לי" אזי אומר הבורא, "זהו רע בעיניך? אראה לך מהו רע באמת"--{רבי נחמן מברסלב}
--כשאתה נשאל לשלומך, ולמרות צרות או ייסורים, אתה משיב "טוב" אזי אומר הבורא, "זהו טוב בעיניך? אראה לך מהו טוב באמת"--{רבי נחמן מברסלב}
--הרגל את עצמך לחשוב אך ורק מחשבות חיוביות. הן תחוללנה בך נפלאות--{רבי נחמן מברסלב}
--אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו. כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי. הפק את מירב התועלת מכל יום חדש--{רבי נחמן מברסלב}
--לכל יום מחשבות, מלים ומעשים המיוחדים אך לו. קשוב להם--{רבי נחמן מברסלב}
--ראשיתה של התעוררות רוחנית היא בהשראה הבאה מהבורא. רק אז כשכבר עלית על הדרך מתחילה העבודה האמיתית. התמד בדרכך, ואז תנבע ההשראה מפנימיותך--{רבי נחמן מברסלב}
--בשלבים הראשונים דל מסעך הרוחני ידמה לך שאולי שהאל דוחה אותך ומואס במאמציך. התמד ברכך: אל תתיאש. בבוא היום תוסרנה כל המחיצות--{רבי נחמן מברסלב}
--בצמיחה הרוחנית משולה לעתים לנסיעה בדרך הררית. התנחם בידיעה שירידתך היא רק הכנה לקראת עליתך--{רבי נחמן מברסלב}
--נהג בזהירות: הצמיחה הרוחנית חייבת להתקדם לאט ובבטחה. לעיתים קרובות אנו מעוניינים להשתפר ולשפר את יחסינו במהירות רבה מידי: והתוצאה היא תסכול ומבוכה.--{רבי נחמן מברסלב}
--לעולם אל תעמוד על כך שהכל יתנהל בדיוק כרצונך, אף לא בעניינים שברוח--{רבי נחמן מברסלב}
--עליך לדעת שהמאמצים אותם אתה משקיע בכדי להתקרב לאל- גם אם אינך מצליח בסופו של דבר להגשים את שאיפותך- לעולם אינם לריק--{רבי נחמן מברסלב}
--הייה עקשן והחלטי אם ברצונך להתקרב לאל. אחרת כיצד תוכל לעמוד בכל הקשיים שלבטח יופיעו בדרכך?--{רבי נחמן מברסלב}
--אל תיפול ברוחך עקב המכשולים הרבים בהם אתה נתקל במסעך הרוחני. הם נמצאים שם בכוונה, בכדי לחזק את שאיפתך להגיע למטרה. ככל שהמטרה נעלה יותר, כן על כמיהתך להתעלות- בכדי להשיגה--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור תמיד: לעולם לא יושם בפניך מכשול שאין בכוחך להתגבר עליו--{רבי נחמן מברסלב}
--בעת המסע להתקרבות אל הבורא נדמה שהתמסרות מסוימת היא האידאילית, ולאחר זמן נדמה שהתמסרות אחרת עדיפה. למה לבלבל את עצמך? כל מה שתעשה הוא טוב בתנאי שלא תעשה כל רע--{רבי נחמן מברסלב}
--העסק עצמך בעשיית הטוב וממילא ייעלם הרע מעצמו--{רבי נחמן מברסלב}
--בדרך הישירה ביותר מעולמנו הגשמי לדבקות באל, היא באמצעות נגינה וזמרה. גם אם אינך שר היטב, פצח בשיר. שיר לעצמך, כשאתה לבד בביתך העיקר שתשיר--{רבי נחמן מברסלב)
--לעולם אל תוותר על הזדמנות ללמוד את דבר האלוהים. הלימוד מיישב את הדעת ומשקיט את הלב--{רבי נחמן מברסלב}
--דבר האלוהים הוא מקור כל חיי אמת. למד לדעת ולהבין את הדברים. ביכולתם לרפא את נשמתך ולאחדה עם מקורה--{רבי נחמן מברסלב}
--קדש את פיך-ע"י תפילה ולימוד: את אפך- ע"י אורך רוח: את אוזניך- ע"י הקשבה לדברי חכמים: ואת עיניך ע"י עצימתן בפני רע--{רבי נחמן מברסלב}
--אין זה מספיק לדעת את הבורא בשכלך בלבד. כרוך בינתך ללבך, בכדי שיראת רוממותו תביא לידי מסירות מושלמת--{רבי נחמן מברסלב}
--מלא את לבך בכמיהה וכיסופים לאל. השתוקק לעבדו באמת ובתמים. כי למעשה כה נשגבת היא גדולתו, עד ששום אדם אינו מסוגל לעבדו כיאות. עשה כמיטב יכולתך--{רבי נחמן מברסלב}
--עשה כל מאמץ להגברת כיסופך לאל. מובן שאין די בכך: עליך להוציאם אל הפועל. אך גם אם אינך ראוי להגשים את שאיפותיך הרוחניות, יקרים הם הכיסופים עד מאוד, וראויים לשכר--{רבי נחמן מברסלב}
--לעולם אל תיכנע לרגשות בדידות. בכל מקום בו אתה נמצא, אלוהים קרוב אליך. זכור: תחושת הריחוק מאלוהים זוהי רק תחושתך האישית, אין זו מציאות--{רבי נחמן מברסלב}
--אור האינסוף אין לו דמות, והוא לובש צורה- לטוב או לרע- בך, במקבל. לכן הדבר תלוי בנו. עלינו לעשות כמיטב יכולתנו בכדי שאור הבורא ילבש צורה של ברכה ולא של קללה.--{רבי נחמן מברסלב}
--היזהר, למבט העין כוח רב. אם הוא מלווה במחשבה זדונית, הוא עלול לגרום נזק. דבר זה ידוע כ"עין הרע"--{רבי נחמן מברסלב}
--הייה בעל עין טובה. ראה תמיד את הטוב שבאחרים. מודעותך הרוחנית תלויה בכך. המודעות הרוחנית נעלמת כשאנשים מקהים את ליבם ע"י הקנאה, ומפתחים עין רעה--{רבי נחמן מברסלב}
--חפש את המקודש הטמון בחוליןץ חפש את המופלא בתוך השכיח. האם אין "שיר השירים", בעת ןבעונה אחת , שיר אהבה... ואף הקדוש מכל כתבי הקודש--{רבי נחמן מברסלב}
--תוותר על כל תשוקות ומאווי החומר בעת מסעך הרוחני ותיקרא קיצוני. אך הדבקות באל אינה קיצונית. ההתמסרות למילוי וסיפוק התשוקות- זוהי קיצוניות. אך אפילו מה שמכונה בפי בריות קיצוניות אין בו צורך. אפשר להתקרב לבורא אף מבלי לוותר על הכל--{רבי נחמן מברסלב}
--הצימאון והכיסופים לאלוהים הם תפקידינו בעולם הזה. הרווית הצימאון והכיסופים יהיה תענוגנו בעולם הבא--{רבי נחמן מברסלב}
--אנשים מיחסים לאמונה חשיבות שולית. אך אני מיחס לה חשיבות רבה מאוד--{רבי נחמן מברסלב}
--עשה ככל שביכולתך להגדיל את אמונתך באלוהים. האמונה היא הבסיס לכל חיפוש רוחני... השורש לכל לימוד ועשייה... הצינור לכל טובה וברכה--{רבי נחמן מברסלב}
--למאמין האמיתי, אמונה היא ראייה.--{רבי נחמן מברסלב}
--מוטב להיות פתי המאמין לכל דבר מאשר ספקן שאינו מאמין לדבר אף לא לאמת--{רבי נחמן מברסלב}
--נצל את כל האמצעים בכדי לבנות את אמונתך. כולל מציאת דרכים לבניית אמונה מוצקה בצדיק... ובעצמך--{רבי נחמן מברסלב}
--חזק את אמונתך בעצמך: -אני מאמין שאני מאוד חשוב בעיני האל. -אני מאמין שאני יכול לשוב, גם אם מאוד הרחקתי. -אני מאמין שיש בי כוח פנימי להשתנות. -אני מאמין שאני יכול להתקרב לאל ולדבוק בו באמת ובתמים--{רבי נחמן מברסלב}
--האמונה מחייה אותך. היטא ממלאת אתימיך בטוב. כשבאות צרות והן בוודאי תגענה, התנחם באמונתך, ודע שכל מה שקורה הוא לטובה--{רבי נחמן מברסלב}
--שים לב: כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא. אך ככל שפוחתת האמונה, כך פונים האנשים לדרכים סבוכות וקשות יותר בכדי לעבדו--{רבי נחמן מברסלב}
--התרחק מתחכום ומהתחכמויות: הם לא יחעזרו לך להתקרב לאל. דרושים לך רק פשטות, יושר לב ואמונה. ככלות הכל, האם אין האלוהים נשגב מכל הבריאה? ועם זאת, האם אין האלוהים שלמות הפשטות?--{רבי נחמן מברסלב}
--שים את מבטחך באלוהים לבדו. זוהי פשטות לאמיתה. כל ניסיון בדרך אחרת, פירושו הסתבכות--{רבי נחמן מברסלב}
--אם שמת לב לעובדה שככל שמתרחקים האנשים מן האמת, כך הם סוברים שהאדם הסר מרע הוא שוטה? כשהאמת איננה קיימת בעולם, כל מי שחפץ לסור מרע, אין לו ברירה, אלא לשים עצמו כשוטה--{רבי נחמן מברסלב}
--חולשת אנוש גורמת לכך, שניצחון ואמת אינם יכולים לדור תמיד בכפיפה אחת. לכן, אם אתה חייב תמיד לנצח לא תוכל תמיד להיות צודק--{רבי נחמן מברסלב}
--האמת היא אחת ויחידה. שקרים ישנם הרבה. השקר גורם לנו לדמיין כפילות, כך שאחד נראה כשניים, והשלם נראה כמחולק. שאף תמיד ל"ראיה מושלמת" של האמת.--{רבי נחמן מברסלב}
--השתדל שתהיה לך עין טובה. החיפוש התמידי אחר הטוב, יביא אותך למציאת האמת. גם אם אתה בעל עין טובה, היזהר לבל תשפוט אחרים בפזיזות. הדבר דומה לצפייה על משהו מרחוק, והסקת מסקנה שגוייה בשל כך--{רבי נחמן מברסלב}
--אם ברצונך להיות איש אמת, אל תושפע מדברי אחרים- הן מקורת רוחם ממך והם ממורת רוחם. נסה להשתחרר מתלות, מלהיות כפוף תמיד לדעת זולתך: אז תהיה חופשי להיות מי שאתה באמת--{רבי נחמן מברסלב}
--האמת היא "האור", העוזר לך לצאת מן החשכה. הדלק אותו!--{רבי נחמן מברסלב}
--התפלל. התפלל. התפלל. כל דבר שאתה זקוק לו.. תפילה היא הדרך הטובה ביותר להשגתו--{רבי נחמן מברסלב}
--התפלל ברגש, ואלוהים יענה לך--{רבי נחמן מברסלב}
--התפלל בכוונה, וראה את כל שערי השמיים נפתחים בפניך--{רבי נחמן מברסלב}
--התפלל בשמחה, וראה כיצד משאלותיך עולות ישר עד היכל המלך--{רבי נחמן מברסלב}
--צא ונסה לנצח את האלוהים. אמנם כן, האלוהים חפץ בניצחוננו. הוא רוצה שנמשיך להתפלל עוד ועוד, עד "שנכריחו" למחול לנו--{רבי נחמן מברסלב}
--לעיתים תכופות, צא לשדה להתפלל. כל העשבים יצטרפו אליך. שירתם תחדור לתפילתך ותיתן לך כוח לשיר שיר תהילה לאלוהים--{רבי נחמן מברסלב}
--הלל את האל. התהילה מיישבת את כל הדברים במקומם הראוי ובזוית הראייה הנכונה--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור: העיקר בתפילותיך הוא- אמונתך בקבלת מענה להן--{רבי נחמן מברסלב}
--כשאתה מתפלל, הקשב היטב למלים. כשלבך קשוב, כל ישותך ממלאת את תפילתך ללא כל מאמץ.--{רבי נחמן מברסלב}
--כמה טוב הדבר, אם תוכל לעורר את לבך ולהתחנן לאלוהים עד שדמעות זולגות מעיניך, והנך ניצב כילד קטן הבוכה בפני אביו--{רבי נחמן מברסלב}
--באמנות הדיבור טמון כוח מיוחד לעורראת הצד הרוחני באדם. פנה לאלוהים במילותיך שלך. חבר לעצמך תפילות אישיות. עשייה זו תגרום להתעוררות כוחות הנפש וההגות--{רבי נחמן מברסלב}
--התבודדות והגות- דיבור היוצא מן הפנים, ללא דפוסים, התבטאות אישית פעילה בפני האלוהים-היא הדרך הנעלה צעד בה--{רבי נחמן מברסלב}
--עשה לעצמך מנהג קבוע להתבודד ולהגות מדי יום ביומו. בטא את מחשבותיך ורגשתויך הכמוסים ביותר בפני האלוהים בכל יום, בשפה בה אתה חש בנוח--{רבי נחמן מברסלב}
--שוחח עם האל כשם שאתה משוחח עם חברך הטוב ביותר. ספר לו הכל--{רבי נחמן מברסלב}
--גם אם כל מה שתוכל לומר לאל הוא "עזור לי" עדיין זה טוב מאוד. חזור על כך שוב ושוב עש שיפתח את שפתיך והמלים תחלנה לזרום מלבך--{רבי נחמן מברסלב}
--ואפילו אם המלים ממאנות לבוא אל תתיאש חזור מידי יום אל מקום התבודדותך והמתן. גם הרצון לשוחח עם הבורא הוא כשלעצמו דבר נשגב מאוד.--{רבי נחמן מברסלב}
--שיאה של התבודדות והגות היא, כאשר בכיסופיך הרבים להתאחד עם האל, אתה חש שנשמתך קשורה לגופך בחוט דקיק בלבד. האם יש בעולם הזה משהו טוב יחותר לשאוף אליו?--{רבי נחמן מברסלב}
--מעל הכל, התפילה היא השער, דרכו אנו מתקרבים לאלוהים. למד להתפלל, ובכך תגיע לידיעת הבורא ולדבקות בו--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור תמיד: השמחה אינה עניין שולי במסעך הרוחני- היא חיונית--{רבי נחמן מברסלב}
--אין דבר משחרר יותר מן השמחה. היא מוציאה לחופשי את מוחך ומשרה עליו שלווה--{רבי נחמן מברסלב}
--אובדן התקווה הוא כמו אובדן החופש, כאילו איבדת את עצמך--{רבי נחמן מצברסלב}
--מציאת שמחה אמיתית היא הקשה שבמשימות הרוחניות. אם הדרך היחידה לשמח את עצמך היא בעשיית מעשה שטותי שאינו פוגע בזולת, עשה זאת--{רבי נחמן מברסלב}
--דיכאון גורם לנזק רב. השתמש בכל תכסיס העולה על דעתך להביא את עצמך לידי שמחה--{רבי נחמן מברסלב}
--אם אתה חש מרומם. אל תיתן לימות האתמול ולימות המחר להשפיל רוחך--{רבי נחמן מברסלב}
--אם למרות רצונך לשמוח אתה חש מדוכדך, שאב כוחות מתקופות שמחות שהיו בעבר. בסופו של דבר, השמחה תשוב אליך--{רבי נחמן מברסלב}
--אם אינך חש בשמחה, העמד פנים. אפילו אם אתה שרוי בדיכאון התאמץ לחייך, התנהג כאילו אתה שמח, והשמחה האמתית...בוא תבוא--{רבי נחמן מברסלב}
--הרגל את עצמך לזמר ניגון. זה יתן לך חיים חדשים, ויימלא אותךבשמחה--{רבי נחמן מברסלב}
--הרגל את עצמך לרקוד. הריקוד יפיגכ את עצבותך ויניס את צרותיך--{רבי נחמן מברסלב}
--חייך תמיד. תהיה בידך מתנת חיים להעניקה לאחרים. לעיתים נמצאים אנשים במצוקה קשה אך אין להם בפני מי להשיח את צרותיהם. אם תופיע כשחיוך נסוך על פניך, תעודד אותם, ותזרים בהם חיים חדשים--{רבי נחמן מברסלב}
--אל תטעה בין שברון לב לבין עצבות ודיכאון. דיכאון הוא כעס, תלונה נגד האל משום שלא נתן לך את מבוקשך. אך כשהלב שבור, דומה לילד קטן הבוכה משום שאביו נמצא רחוק ממנו--{רבי נחמן מברסלב}
--כשאתה שרוי בשמחה, קל לך להקדיש מעט זמן להתפלל בלב מלא חרטה, אך כשאתה שרוי בדיכאון קשה מאוד להתייחד עם האל ולשוחח עמו. לכן כה חשוב להיות בשמחה, עד שעליך להכריח את עצמך לשמוח אפילו באופן מלאכותי--{רבי נחמן מברסלב}
--המנענבכל מחיר מלשקוע בדיכאון. הוא שורש לכל מחלה ומכאוב--{רבי נחמן מברסלב}
--נהוג לחשוב שהשכחה הינה חסרון. אני סבור שהיא יתרון. לדעת לשכוח, פירושו להשתחרר מכל תלאות העבר--{רבי נחמן מברסלב}
--לעולם לעולם אל תתייאש! אסור לוותר על התקווה--{רבי נחמן מברסלב}
--לא חשוב עד כמה הרחקת, תמיד אפשר לשוב אל האלוהים. לכן ברור שאין שום מקום לייאוש--{רבי נחמן מברסלב}
--לעולם אל תתייאש מלזעוק, מלהתפלל ומלהתחנן אל האל. התמד בכך עד שתצליח, עד שתגיע לקרבת אלוהים- מושא כמיהתך--{רבי נחמן מברסלב}
--אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן. אם אתה מאמין שאפשר לפגוע האמן שאפשר גם לרפא--{רבי נחמן מברסלב}
--זכור: דברים יכולים להשתנות מן הגרוע ביותר אל הטוב ביותר... כהרף עין--{רבי נחמן מברסלב} 
--אם אדם יפקח את עיניו ללב כל אדם ויבין כמה יש ביכולתו להעניק לאחר ויעשה מעשה טוב בנידון הרהו פועל על פי האמת בלבבו אשר ממש מול נגד עיניו--
--הפעם היחידה שהיה בה מעמד של רוחניות וגשמיות ביחד זה היה במעמד הר סיני (אסור היה לגעת בהר 3 ימים כהרגל לעשיית הטוב ולחדול מרע)--
--המונע הגדול ביותר מן האדם להשיג את מבוקשו הוא חוסר האמון בעצמו--רבי נחמן מברסלב--
--אדם כמו ציפור בכוחה של ציפור לדאות מעלה מעלה בתנאי שתניע כנפיה ללא הרף. אם תפסיק מעופה הרי היא- צונחת ונופלת.--(הרב קוק)--
--מי שהוא קטן הוא גדול ומי שהוא גדול הוא קטן-{הזוהר הקדוש}-
--אפשר למצוא עבד שהוא מלא חירות ובן חורין שרוחו רוח של עבד-{הרב קוק}-
--יתכן שבכוחו להחיות מתים אך אני מעדיף להחיות חיים--
--השכל מתן וההשכלה-קניין--{הרשב"ג}--מקור חיים ד/ה'.
תקציר: המון פתגמים/ משפטים יפים בנושאים שונים- שלא בכל מקום מוצאים!   


--שלחו אלינו פתגמים-- 
->לפרסום בחינם שלח מודעתך למייל: avigailkk@gmail.com


לעוד פתגמים באתר הבא:

http://www.pitgam.com



פתגמים מהגולשים:

--התפוח לא נופל רחוק מהעץ--

--בחיים הכל עובר: היופי, הנעורים הכסף..--

--החיים בנויים על אהבה אמיתית--

--חיוך אינו עולה מאומה אך ערכו רב הוא--יר מקבל ולא מרושש את הנותן.--

--החיים הם כמו סולם, אי אפשר לעלות עם ידיים בכיסים--

--היורד לעומקם של דברים מגיע לפיסגותיהם--

--החיים הם כמו מראה אם אתם מזעיפים אליהם פנים-הם יזעפו בחזרה. אם אתם מאירים אליהם פנים-הם ישיבו לכם ברכה--  

--לפעמים יש אנשים שיוצאים גבוהים ולפעמים יוצאים אנשים נמוכים כמוני אז מה לעשות?--

--יש הרבה דגים בים--

--לפעמים החיים הם לא כל מה שרציתם אך, הם כל מה שיש, על כן אומר: קחו את מה שיש, שימו פרח בדש בגדיכם והיו מאושרים.--

--יש בעולם הזה הרבה אנשים אכזרים ונקמנים והאנשים הטובים צריכים להתמודד עם זה----אדם טוב אינו זה אשר נותן מהעודפים שלו משפע שלו אלא הוא זה אשר מחלק איתו את המעט שיש לו--

--"איש ביום ראשון רצה ביום שני ללכת ביום שלישי לעבודה ביום רביעי אבל ביום חמישי ראה כי יום שישי אז מה ילך ביום שבת"?--

--אין עשיר מאדם מאושר--

--אם אני אני כי אתה אתה אז אני לא אני ואתה לא אתה אבל אם אני אני כי אני אני ואתה אתה כי אתה אתה אז אני אני ואתה אתה--

--אני זה לא מה שאני חושב שאני אני זה לא מה שאתה חושב שאני אני זה מה שאני חושב שאתה חושב שאני--

--תן חיוך הכל לטובה--

--הקוץ של היום יכול להיות הפרח של המחר--
--רווק זה פעם אחת בחיים--

--אוליי אלוהים רוצה שתפגוש הרבה אנשים לא נכונים לפני שתפגוש את האדם הנכון כדי שתוקיר ותעריך אותו..--

--אל תקפוץ מהחלון כי תרגיש זעקים-זעם של אלוהים--

--אם תטיל מטבע תיזהר לא לדאוג קרוב לאלוהים--

--אם תרוץ תזהר לא להכשל--

--אם תקח יהלום אל תתרגש יותר מדי כי תחשוב על כסף במקום על דברים חשובים----מה אמר האתרוג ללולב? תחפש מי שינענע אותך!--

--סוף סוף סוף שבוע--


 

האתר נבנה במערכת 2all   בניית אתרים