ענינו של פסח שני: אין מצב "אבוד", תמיד אפשר לתקן ולהשלים. אפילו מי שהיה טמא, מי שהיה בדרך רחוקה, ואפילו- "לכם", שהדבר היה ברצון, על אף הכל אפשר לתקן[1].
רעיון זה שאין דבר "אבוד", תואם את גישת הקאוצ'ינג (אימון אישי), אשר מאמנת ומובילה אותנו למימוש יעדים שונים שעד היום לא הצלחנו לממש מסיבות שונות.
תהליך האימון יתחיל בבחירת מטרה ברת השגה. שיטת הקאוצ'ינג דורשת מאיתנו להאמין בהצלחתנו )ללא האמונה שאפשר לשנות, לתקן ולהצליח, אי- אפשר לגשת לתהליך האימון(.ו"לראות" )לדמיין לעצמנו( כיצד נראים חיינו לאחר שמטרה זו מומשה, "ראיה" זו מעלה את המוטיבציה שלנו לפעול במרץ ולקדם את המטרה. ומתוך תחושת אנרגיה חיובית זו, ניגש לתהליך האימון.
היות ואנו עומדים כרגע בימי ספירת העומר שהם ימי בירור המידות[2], בחרתי להדגים תהליך אימון לשיפור המידות, )לכל אחד ואחת מאיתנו יש כמה מידות שבסתר ליבנו אנו מודים שאם היינו משפרים אותן, היה טוב יותר לנו ולסובבים אותנו(). בחר/י מידה אחת בלבד )תפסת מרובה לא תפסת[3]( לתיקון, לאחר שתסיים/ תסיימי בהצלחה בבירור המידה תוכל/י להתחיל את התהליך שוב בבירור מידה נוספת.
תהליך האימון מורכב מכמה שלבים:
א. המטרה - קביעת המטרה )מטרת על( חשובה והכרחית, חשוב למקד מה בדיוק אני רוצה לשנות ולשפר.
לצד מטרה זו יש להוסיף מטרות נוספות )מטרות ביניים( אותן עלי לבצע בסיטואציות שונות כדי להגיע למטרת העל שלי.
לדוגמא אם מטרת העל שלי היא - להיות אדם סבלני ורגוע, מטרות הביניים שלי בסיטואציה בה אני מרגישה שהרגיזו אותי ואני עומד להתפרץ, יכולות להיות כאלו: א. לספור עד 20 לפני שאני מגיבה, ב. לצאת מהחדר, ג. לחשוב על דבר משמח וכו'.
כלומר מטרת העל היא המטרה העיקרית שלי, שלמענה אני עובד. ואילו מטרות הביניים הן רק אמצעי להשגת מטרת העל והן יתבצעו בהתאם לסיטואציות השונות.
כעת לאחר שהבנת/ה שלב זה הבה ניגש לביצוע, לשם כך הקדש/ הקדישי כמה דקות, קח/י דף ועט וענה/עני על השאלות הבאות:
- איזו מידה אני רוצה לשנות?
- כיצד נראים החיים שלי לאחר שינוי המידה?
- מה עלי לעשות כדי לשנות מידה זו?
- אלו מכשולים עלולים לצוץ בדרכי ולגרום לי להיכשל בשינוי המידה הנ"ל ?
א.
ב.
ג.
- כיצד אוכל לעזור לעצמי להתגבר על מכשול א?
- כיצד אוכל לעזור לעצמי להתגבר על מכשול ב?
- כיצד אוכל לעזור לעצמי להתגבר על מכשול ג?
ב. משימות- פעולות יומיות/ שבועיות אשר יובילו אותי למימוש המטרה, כגון: עשיית מעשה שיגרום לי תחושת רוגע )השמעת מוזיקה, קריאת ספר, חשיבה חיובית וכו'( .
הכן/הכיני רשימת משימות אשר יובילו אותך למילוי מטרת העל שלך, עבור/עברי על הרשימה שהכנת/ה ובדוק/בדקי האם אכן כל משימה שכתבת/ה רלוונטית וברת ביצוע, השאר/ השאירי רק את המשימות הרלוונטיות למילוי המטרה ואשר הן ברות ביצוע.
דרג/י את המשימות לפי חשיבותן ובחר/י באלו משימות את/ה מתחיל/ה, בחר/י משימה או שתיים להתחלה ולאחר שתצליח/י בהן תוכל/י לעבור למשימה הבאה, ליד כל משימה כתוב/כתבי מה תאריך היעד שלה, )עד מתי עליך לבצע אותה / כמה פעמים ביום עלייך להצליח במשימה וכו'(.
העתק/העתיקי את המשימות לטבלה בצורה ברורה ונעימה, לצד תאריך היעד בו עלייך לבצע כל משימה.
ג. מעקב- הקדש/הקדישי 5-10 דקות כל ערב לסיכום היום שעבר וציינ/י באלו מטלות הצלחת/ה ומה עדיין צריך שיפור, על פי זה הכן/הכיני את רשימת המשימות ליום המחרת.
בהצלחה במשימה, והלוואי שבזכות בירור המידות נזכה לגאולה.
רחלי אשכנזי – מאמנת אישית לטיפוח איכות החיים במשפחה.
טלפון: 03-9603138 נייד: 050-7600168
R_ashkenazi@walla.co.il
http://www.2all.co.il/web/Sites/chasidish-coach/
[1] לוח "היום יום" י"ד אייר.
[2] תורת מנחם - התועדויות התנש"א חלק ב' עמוד 182 .