בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
                            
הצלחות                 
מרכז להגשמה אישית ומימוש הפוטנציאל
בהנהלת רחלי אשכנזי - מאמנת אישית וקבוצתית , קואוצ'ינג בגישה חסידית  
 "מעגלי אימון"- קבוצות אימון לנשים באזור המרכז: יום ג' 9:20-11:20 
"להצליח בבחינות הבגרות"- קבוצת אימון לבנות התיכון. לפרטים והרשמה רחלי : 03-9603138 , 050-7600168
 
    דף הבית
    אימון לטיפוח הקשר הזוגי
    אימון לטיפוח המשפחה
    אימון להעצמת וחיזוק המשפחה בשעת משבר
    אימון לאיזון בית / עבודה
    סדנת "להצליח בבחינות הבגרות"
    "מעגלי אימון"
    כיצד להיות שמח- מאמר
    מעבדות לחירות- מאמר
    יציאת מצרים האישית שלי- מאמר
    תמיד אפשר לתקן- מאמר
    אימון כהכנה למתן תורה
    כיצד לעבור את החופש בשלום?
    צור קשר
    הפרשה בראי הקואוצ'ינג- פרשת לך לך
    פורום אימון וירטואלי

כיצד לעבור את החופש בשלום?

כולנו חיכינו בכיליון עיניים לחופשת הקיץ, חופש - עצירה מהמרוץ, מנוחה, רוגע ושלוה. לעיתים מתלווה לחופש הנ"ל מתח ועצבים, הילדים מסתובבים משועממים בבית ו"מנדנדים" לנו "משעמם לי", 'אני רוצה ללכת ל...' , 'לעשות ...' וכו', או סתם רבים בינם לבין עצמם, ואז אנו עוצרות לרגע ואומרות רגע, אולי היה עדיף שלא יהיה בכלל חופש?

האם אפשר למנוע זאת? או לפחות למזער נזקים? התשובה היא כן, שיטת האימון האישי, קאוצ'ינג יכולה לעזור לנו גם בתחום זה, ראשית עלינו להציב מטרה ברורה – כיצד אנו רוצים שתראה החופשה של משפחתנו, לאחר מכן נעבור לדרכים המובילות למימוש המטרה הנ"ל, ולעבודה...

תהליך האימון מורכב מכמה שלבים:

המטרה:

לנצל את החופש לאגירת כוחות ולמילוי ה'מצברים' הנפשיים והפיזיים עבור כל בני המשפחה.

כדאי לצייר בעיני רוחנו את המטרה ממשית ככל האפשר כיצד אנו מנצלים ומעבירים את ימי החופשה בטוב ובנעימים. כאשר התמונה ברורה ויפה מול עינינו יהיה לנו קל יותר להמשיך לשלב הבא, לשלב המשימות.

השלב הבא הוא שלב המשימות:

לפני שנתחיל במשימות עצמן כדאי להתייחס לכמה נקודות חשובות:

א. סדר יום - ילדים זקוקים לסדר יום גם בחופשה. אומנם אין צורך בסדר יום נוקשה כמו בתקופת הלימודים, לכן עלינו למצוא את האיזון הנכון של סדר יום מסודר וקבוע, עם שעות ומשימות פתוחות וחופשיות עבור הילדים )בהתאם לגיל הילדים(.

ב. ערכים - תקופת החופש היא תקופה שאפשר להעביר בה הרבה מסרים חיוביים לילדינו. היות והחופש הוא זמן פנוי ו'חופשי' ובמילא, גם הלימוד בו אינו מתוך הכרח ]והרי טבע האדם הוא שכאשר מכריחים אותו לעשות דבר מסויים הרי זה מעורר אצלו איזו-שהיא התנגדות[.אלא מתוך חוויה ו'כיף' דרך דוגמא אישית או כל פעילות חוייתית אחרת אותה אנו מבצעים בחופש. כאשר הלימוד הוא באופן כזה, הרי זה מתקבל אצל הילדים באופן שונה, ויש לו השפעה חזקה יותר[1].

וזוהי המעלה של החופש שמבחינה מסויימת יכולים לפעול בו בחינוך הילדים יותר מאשר במשך השנה. ולכן עלינו לחשוב: מהם הערכים החשובים לנו במיוחד אותם אנו רוצים להעביר לילדינו? ומהי הדרך הטובה והיעילה ביותר להקניית ערכים אלו?.

ג. פעילויות וטיולים- כדאי מאד לתכנן מראש את הפעילויות השונות שיותאמו לגילאי הילדים, וכן יותאמו לציפיות של הילדים מהחופשה, לשם כך ניתן לערוך שיחה עם הילדים בתחילת החופשה/כל שבוע, ולתכנן ביחד את הפעילויות השבועיות תוך התחשבות ברצונות כל בני המשפחה, ביכולות הכלכליות של המשפחה וכו'.

וכעת נעבור לכתיבת הדברים:

א. קח/י דף ועט ורשום / רשמי כיצד תוכל/י להגשים את המטרה שלך - חופשה מחזקת ותורמת לכל בני המשפחה.

לשם כך אביא מספר שאלות ראשוניות )הוסיפי במידת הצורך שאלות נוספות הקשורות למטרה( אשר יעזרו לך לצייר מול עינייך כיצד בדיוק את רוצה שתראה החופשה בביתך.

  • כיצד אני רוצה שיראה סדר היום בבית בזמן החופשה?
  • אלו תחומים ישארו פתוחים "וחופשיים" עבור הילדים?
  • אלו ערכים נוספים הייתי רוצה להכניס במהלך החופשה?
  • כיצד אוכל לתגמל את בני המשפחה על התנהגות נאותה?
  • מהן האפשרויות הכלכליות שלנו?
  • מהן הציפיות של כל אחד ואחד מבני הבית מן החופשה?
  • אלו פעילויות מהנות מתאימות לבני המשפחה ?
  • אילו סידורים/ שינויים בבית/ בעבודה אצטרך לעשות לשם ביצוע המטרה?
  • איזה 'מחיר' יהיה עלי לשלם בשביל להגשים את המטרה? האם יש אלטרנטיבות?
  • במי אוכל להיעזר?
  • מה יהיה הרווח שלי/ של סביבתי מהגשמת המטרה?

ב. ענה/י על כל השאלות בצורה ברורה ומפורטת.

ג. כאשר בידייך התשובות לכל השאלות, והמטרה עומדת מול עיניך בצורה ברורה,

1. הכן/הכיני רשימת משימות אשר יובילו אותך למילוי המטרה שלך.

2. עבור/עברי על הרשימה שהכנת/ה ובדוק / בדקי האם אכן כל משימה שכתבת/ה  רלוונטית וברת ביצוע. השאר/ השאירי רק את המשימות הרלוונטיות למילוי המטרה ואשר הן ברות ביצוע.

3. דרג/י את המשימות לפי חשיבותן ובחר/י באלו משימות את/ה  מתחיל/ה. בחר/י משימה או שתיים להתחלה ולאחר שתצליח/י בהן תוכל/י לעבור למשימה הבאה.

4. ליד כל משימה כתוב/ כתבי מה תאריך היעד שלה, )עד מתי עליך לבצע אותה / כמה פעמים ביום עלייך להצליח במשימה וכו'(.

5. העתק/ העתיקי את המשימות לטבלה בצורה ברורה ונעימה, לצד תאריך היעד בו עלייך לבצע כל משימה.

השלב האחרון הוא שלב המעקב –

הקדש/ הקדישי 5-10 דקות כל ערב לסיכום היום שעבר וציינ/י באלו מטלות הצלחת/ה ומה עדיין צריך שיפור, על פי זה הכן/ הכיני את רשימת המשימות ליום המחרת.

בהצלחה במשימה, וחופשה נעימה עבורך ועבור כל בני משפחתך.

 

רחלי אשכנזי – מאמנת אישית לטיפוח איכות החיים במשפחה.

טלפון: 03-9603138 נייד: 050-7600168

R_ashkenazi@walla.co.il

http://www.2all.co.il/web/Sites/chasidish-coach/



[1] תורת מנחם, כ"ג עמוד 115
 
   

          


כיצד לעבור את החופש בשלום?
לא נמצאו הודעותלא נמצאו הודעות
   
דף : 1     1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |    >>8
רחלי אשכנזי- מאמנת אישית
טלפון: 03-9603138 נייד: 050-7600168
r_ashkenazi@walla.co.il