ענינו של חג השבועות- חג מתן תורה, הוא חיבור עליונים ותחתונים. כלומר, במתן תורה ניתנה לנו היכולת והציווי לחבר ולאחד בין שני הפכים, רוחניות וגשמיות.
סדר יומנו כולל פעולות רבות שרובן גשמיות ומקצתן רוחניות, אם נעשה חלוקה של 24 שעות היממה נמצא בערך כך: 22 שעות בהן אנו עסוקות בפעולות גשמיות וכ 2 שעות בהן אנו עסוקות בדברים רוחניים - תפילה ומצוות. אך אם נתבונן יותר בחידוש של מתן תורה נראה שדורשים מאיתנו שכל ה 24 שעות שלנו יהוו חיבור בין הגשמיות לרוחניות.
חיבור זה אפשר לעשות על ידי מעשים קלים ופשוטים, שנעשים מתוך כוונה מסוימת, הנותנת משמעות שונה לכל אותן רוב שעות היום של העיסוק בענייני החול. )חלק ממעשים אלו אנו כבר עושות, אך לא מתוך כוונת ותחושת החיבור שלהם עם הגשמיות(
כידוע אימון אישי )קאוצ'ינג( יכול לעזור ולסייע בכל תחום בחיים, הן בתחום הגשמי, והן בתחום הרוחני, ולכן כהכנה למתן תורה, נתמקד הפעם באימון לחיבור הגשמיות עם הרוחניות.
תהליך האימון מורכב מכמה שלבים:
המטרה - השלב הראשוני הוא שלב בחירת המטרה, המטרה שלנו בחודש זה היא "חיבור הגשמיות עם הרוחניות".
משימות - בשלב זה עליך לבחור במשימות ברורות וברות ביצוע, אשר יקדמו אותך למימוש המטרה.
אציג בפניכן דוגמא לסדר יום יהודי )המתחיל בלילה( ממנו תוכלנה לקחת רעיונות למשימות קלות ושגרתיות אותן תבחרנה לבצע, לרשימה זו אפשר להוסיף פעולות רבות ויצירתיות המתאימות לכל אחת באופן ספציפי.
הפעולה ה"גשמית"
החיבור הרוחני
התארגנות לשינה
הכנה לשינה שתיתן משמעות רוחנית לשעות השינה הגשמיות, )שמטרתן היא אגירת כוח לקיום רצון ה'( - קריאת שמע של המיטה, שינון תניא/ 12 הפסוקים, סיפור חסידי וכו'
התעוררות וקימה בבוקר
אמירת "מודה אני" ונטילת ידיים - מתוך כוונה לחבר את תחילת היום הגשמי שלנו עם רוחניות.
התארגנות ליציאה והנסיעה עם הילדים למוסדות החינוך ואח"כ לעבודה
הקראת פתגם חסידי )"היום יום"( בו נתחיל את היום לפני היציאה מהבית, בזמן הנסיעה אפשר לחזור עם הילדים על 12 הפסוקים, תניא בע"פ וכו', שמיעת קלטת של דברי תורה או "סתם" ניגוני חב"ד.
שעות העבודה )במידה והעבודה הינה עבודה "גשמית" ואינה קשורה לכאורה ברוחניות(
בהפסקה, לצד כוס הקפה ששותים עם החברות, לחזור על דבר תורה קטן, סיפור חסידי וכד'
זמני ארוחות
ברכה לפני ואחרי האכילה מתוך כוונה לחבר את האכילה הגשמית עם רוחניות. כמו כן בזמן הארוחה, בו מתאספים בני הבית ביחד, אפשר לחבר את הארוחה עצמה עם רוחניות. לשם כך כדאי להרגיל את הילדים לפי סדר מסוים לחזור על דבר תורה, רעיון או סיפור חסידי.
שעות הפעילות עם הילדים - משחקים, וידאו, חוגים
אפשר לחבר בין הגשמי לרוחני גם במשחק, ולתת ולכוון את הילדים לשחק במשחק בעל משמעות ומסר רוחני.
משחקי מחשב/ צפיה בדיסק – ניתן לבחור בדיסקים עם תכנים יהודיים המשלבים בין הגשמי לרוחני.
כאשר הילדים יוצרים יצירה יש לכוון אותם ליצור יצירה בעלת משמעות יהודית.
גם במשחק החופשי של הילדים "לגו", "קליק", "פליימוביל" חשוב להניע את הילדים שתוכן המשחק יהיה יהודי חסידי .
לאסוף את הילדים למועדון צבאות ה' בו יאמרו תהילים, 12 הפסוקים, יתנו צדקה, סיפור חסידי וכו'.
לאחר שקראת את הרעיונות הנ"ל,
א. הכיני רשימת משימות אשר נראות לך מתאימות עבורך ועבור אופי משפחתך.
ב. עברי על הרשימה שהכנת ובדקי האם אכן כל משימה שכתבת רלוונטית וברת ביצוע, השאירי רק את המשימות הרלוונטיות למילוי המטרה ואשר הן ברות ביצוע.
ג. דרגי את המשימות לפי חשיבותן ובחרי באלו משימות את מתחילה. חשוב להזכיר שלא כדאי לקחת על עצמנו מספר רב של משימות בבת אחת משום ש"תפסת מרובה לא תפסת" ורק לאחר שהצלחנו לעמוד משימה אחת בהצלחה , כדאי לעבור לבחירת משימה חדשה.
לצד כל משימה כתבי את תאריך היעד שלה, )עד מתי עליך לבצע אותה / כמה פעמים ביום עלייך להצליח במשימה וכו'(.
ד. העתיקי את המשימות לטבלה בצורה ברורה ונעימה, לצד תאריך היעד בו עלייך לבצע כל משימה.
מעקב - הקדישי 5-10 דקות כל ערב לסיכום היום שעבר וצייני באלו מטלות הצלחת ומה עדיין צריך שיפור, על פי זה הכיני את רשימת המשימות ליום המחרת.
בהצלחה במשימה, והלוואי שעוד בשנה זו נזכה לקבל גם את ה"תורה חדשה מאיתי תצא" בהתגלות הרבי תכף ומיד ממש.
רחלי אשכנזי – מאמנת אישית לטיפוח איכות החיים במשפחה.