ברכות השחר
הריני מגלה דעתי, שמעתה ועד מחר, או עד עולם, בכל פעם שאזכיר שם אדנו"ת המבורך, תהיה כונתי אדון הכל, יחיד ומיוחד.
ובשם הנכתב הוי"ה ברוך הוא ונזכר באדנות, תהיה כונתי אדון הכל, היה הוה ויהיה, יחיד ומיוחד. וכשאזכיר שם אלהות יתברך,
תהיה כונתי: שר ומושל, תקיף, בעל היכולת, ובעל הכוחות כולם, עלת העלות וסבת הסבות, ושליט על כל העולמות.
לגירסה המודפסת מתוך סידור "עבודת השם" לחצו כאן (צורך בתוכנת Acrobat Reader)
יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו, וכשייעור משינתו, לפני שייטול ידיו יאמר:
מוֹדֶה (האשה אומרת: מוֹדָה) אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם, שֶׁהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ: נוטלים ידיים 3 פעמים לסירוגין, מנגבים, מגביהים את הידיים אל מול גובה העיניים ומברכים:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו, וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדָיִם:
לאחר שעשה צרכיו, בין גדולים ובין קטנים, יברך ברכה זו בכל פעם:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה) אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה (נפלאה). וּבָרָא בוֹ (איברים פתוחים כמו האף והפה) נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים (כגון הלב והמעיים). גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם (מהנקבים) אוֹ אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם (יותר מכפי צרכו) אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), רוֹפֵא כָל בָּשָׂר (ע"י כך שמפריד הפסולת מן האוכל ומוציאה החוצה שלא יתעפש במעיו) וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
אֱלהַי! (יפסיק מעט) נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה (בלי חטא). אַתָּה בְרָאתָהּ. אַתָּה יְצַרְתָּהּ. אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי (במשך החיים). וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי (ביום מותי) וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבֹא (בתחיית המתים). כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מוֹדֶה (האשה אומרת: מוֹדָה) אֲנִי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), הַמַּחֲזִיר נְשָׁמוֹת לִפְגָרִים מֵתִים:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יוֹם וּבֵין לָיְלָה: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, פּוֹקֵחַ עִוְרִים: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַתִּיר אֲסוּרִים: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, זוֹקֵף כְּפוּפִים: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כֹּחַ: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, רוֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אוֹזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, עוֹטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גוֹי.
(האשה אומרת: גוֹיָה): בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי עָבֶד.
(האשה אומרת: שִׁפְחָה): בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי אִשָּׁה:
משום שפטורה ממצוות עשה שהזמן גרמן (אשה אומרת בלי שם ומלכות: בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצוֹנוֹ): בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי: וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתַּרְגִּילֵנִי בְּתוֹרָתֶךָ. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְוֹתֶיךָ. וְאַל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא. וְלֹא לִידֵי עָוֹן. וְלֹא לִידֵי נִסָּיוֹן. וְלֹא לִידֵי בִזָּיוֹן. וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוֹב. וְכֹף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָךְ. וּתְנֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם, לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רוֹאַי. וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טוֹבִים. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתַּצִּילֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם מֵעַזֵּי פָנִים (חצופים). וּמֵעַזּוּת פָּנִים (מצדי). מֵאָדָם רָע. מִיֵּצֶר רָע. מֵחָבֵר רָע. מִשָּׁכֵן רָע (שלא אענש בגללו). מִפֶּגַע רָע. מֵעַיִן הָרָע. וּמִלָּשׁוֹן הָרָע. מִדִּין קָשֶׁה. וּמִבַּעַל דִּין קָשֶׁה. בֵּין שֶׁהוּא בֶן בְּרִית (ישראל). וּבֵין שֶׁאֵינוֹ בֶן בְּרִית (ערל):
ברכות התורה
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תוֹרָה: וְהַעֲרֵב נָא יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ (וְצֶאֱצָאֵי עַמְּךָ בֵּית-יִשְֹרָאֵל), כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), אֱלֹהֵינוּ (תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם) מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּוֹרָתוֹ. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה (אדון הכל היה הווה ויהיה), נוֹתֵן הַתּוֹרָה:
וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֶל משֶׁה לֵּאמֹר:
דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. אָמוֹר לָהֶם: יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:
בספר "סגולות ישראל" (מערכת ד' אות א') מובאת סגולה להנצל מכל דאגה ולהיות כל היום שמח וטוב לב, לומר שלוש פעמים אחרי ברכות השחר בלי הפסק דבור כלל:
מִיכָאֵל הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל שַׂר וְאַפּוֹטְרוֹפּוּס שֶׁל יִשְׂרָאֵל (X3)
|