בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
ה ת ע ו ר ר ו ת 
מחאת  מורי  הסתדרות  המורים  נגד  האופק החדש
 

 

   הפורום על האופק החדש זמני
 
    דף הבית
    ההסכם המלא
    הפורום על האופק החדש
    הפורום על האופק החדש זמני
    השוואה אופק חדש עוז לתמורה
    טבלת ההטעיות של תומכי האופק
    פגיעה בתוספת ותק
    יו"ר ועדת החינוך על האופק
    פורום מכתבים
    העיתונות ומורים על ההסכם
    מהפורום על הפנסיה
    מנהלות האתר
    צור קשר
 
מכתבו של יו"ר הכנסת הרב מלכיאור, שזימן עשרות ועדות בנושא האופק החדש.
 
 

‏י' שבט תשס"ט

‏04/02/2009

 

לכבוד ענת שניידר

ענת יקרה,

 

בפן האישי, שמחתי על הקשר איתך. כיו"ר ועדת החינוך, שמחתי שיכולתי לתת לך את הבמה, שלצערי הגדול ניסו גורמים חזקים ודורסניים למנוע ממך, תוך שימוש בשיטות פסולות המשמשות לא אחת את מי שחושש מלשמוע דעה אחרת, בעיקר כשברור לו שיש בה יותר מקורטוב של אמת.

 

ידוע לך ודאי, כי גם עלי הופעל מכבש של לחצים, לכן אני יכול לתאר לעצמי את הלחצים שהופעלו עליך ולהעריך שבעתיים את אומץ לבך, המסירות, וההתמדה שלך, בתור מי שתלויה במערכת.

 

הדעה שלי כלפי רפורמת שרת החינוך הייתה, ועודנה, אמביוולנטית. ציפיתי וקיוויתי לרפורמה אמיתית ומעמיקה שתשנה את מערכת החינוך בישראל. ודאי שלא קיבלתי את אשר אליו ייחלתי. המרכיב שהוא חשוב ומשמעותי בעיניי אלו הן השעות הפרטניות שהתווספו למערכת. יחד עם זאת, אין ספק שבלי פתרון של מרכיבים בעייתיים אין רפורמה.

·     התגמול למורים על השעות המרובות אינו ראוי ואינו הוגן ולמעשה הינו הרעת תנאיהם של מצטרפי הרפורמה

·     הובטח כי תהיה למורים החירות לבחור אם להיות חלק מהרפורמה, אך בפועל אין זה כך.

·     בשל תביעת משרד האוצר נאלץ משרד החינוך לקחת חלק גדול של התוספת על חשבון קיצוצים בבשר החי של החינוך (כגון סעיפי צמצום פערים) דבר שמשול ללקיחה מכיס אחד לטובת כיס אחר, שעה שגם כך העומס והתנאים המוטלים על המורים בבתי הספר הוא גדול.

·     רפורמה אמיתית חייבת לכלול מרכיבים שונים שישפרו את התנאים:

  1. מספר הילדים בכיתות מוכרח להצטמצם לעד 28 ילדים בכיתה בבי"ס יסודי ול- 32 ילדים בכיתה בבי"ס על יסודי.
  2. יש לבצע תשתית בביה"ס שתאפשר למורים את קיומן של השעות הפרטניות ואת שעות ההכנה בביה"ס.
  3. עוד טרום החלת הרפורמה קיים, בהשוואה בינ"ל, עומס גדול של שעות על המורים. לפיכך לא ניתן להעמיס שעות נוספות ללא החלת תנאים מיוחדים.
  4. הרפורמה חייבת לכלול תנאי שכר הגונים לפיהם היעד לשכר מורה מתחיל צריך להשתוות לשכר הממוצע במשק.
  5. אין זה הגיוני לקצץ בהכשרת המורים ובהשתלמויותיהם ולצפות שיהיו להם את הכלים להתמודד עם האתגרים הרבים בחינוך.

גם לכשימולאו התנאים הללו, שנמצאים בהישג יד, ברור לגמרי שמורה לא יבוא למקצוע ללא תחושת השליחות הקדושה לעתיד המדינה.  חייבים להבין שעל החברה, הממסד ומשרד החינוך לתת את הגב למורים הנושאים בנטל החינוך כאשר מעבר לקשיים שהם מנת חלקם של העוסקים בהוראה, מתווספים בחינוך בארץ קשיים נוספים כגון תופעת האלימות בחברה, המצב הביטחוני, מספר של 270 אלף ילדים בסיכון ועוד נושאים הנופלים על כתפיהם של המורים.

 

כדי להוביל את החינוך בישראל למקום הראוי למדינה, מה שדרוש בעיניי הוא רפורמה מקיפה שתיבנה מתוך דיאלוג אמיתי עם המורים. זוהי הסיבה שנכנסתי לפוליטיקה. השאלות הביטחוניות חשובות ומעסיקות אותי, אבל אני בטוח שתהליך נכון יביא את רמת החינוך כאן לרמה הראויה למדינה מתוקנת הרבה יותר מאשר אם מי מהמועמדים יהיה שר הביטחון והאחר ראש ממשלה או להיפך. אני מבטיח לכם שכשעמיתיי חברי הכנסת ירוצו לועדת החוץ והבטחון, אני וחבריי לסיעה נרוץ לועדת החינוך.

 

זוהי הסיבה שאני מעמיד את עצמי לבחירות הללו, אני מאמין שישנם מספיק אנשים שמבינים שאי אפשר באמתלה של בטחון לתת לחינוך, לסביבה ולחברה להמשיך ולהתדרדר משך ארבע שנים נוספות.

 

לאחר שנים רבות של עשייה בתחום, אני מכיר את המערכת היטב, ומודע לתנאי המורים והתלמידים לפניי ולפנים. קידמתי רפורמות בכיוון בו אני מאמין. התנועה הירוקה מימד תמשיך גם בכנסת הבאה בעשייה בלתי מתפשרת למען ערכים ועקרונות המשותפים לנו. לא נרים ידיים מול הכוחות שחושבים שחינוך זו סיסמת בחירות שלא עומד מאחוריה דבר.

אם תתנו בי את האמון, אשמח להיות נציגכם בכנסת ה- 18.

בברכה חמה,

הרב מיכאל מליכאור

  י