בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
פורום מאבק מורי האולפנים
כאן תעודכנו על המאבק!!! כיתבו לנו ונשתדל לענות
קראו בקישור מהו מאבק האולפנים? 
  
שר החינוך, גדעון סער בכנסת:  02-6753525 דוא"ל gsaar@knesset.gov.il
 במשרד החינוך: פקס 02-5602246, דוא"ל  lishkat_sar@education.gov.il
 
פקס של יוסי וסרמן 03-6922928
 
 
 

 

                                              קישור  למצגת על האולפנים ומאבק האולפנים
 
                                                                  http://www.planetnana.co.il/matemavak/mateMavak.pps
                     
 
 
    דף הבית
    פורום המאבק
    הודעות מטה המאבק
    קשר להסתדרות המורים
    קשר לעיתונות
    קשר לחברי כנסת
    תגובות הסתדרות המורים
    תגובות חברי כנסת
    צרו קשר
    כתבות בעיתונים
    מוועדות ומליאת הכנסת
    קשר לועדות הכנסת
    מכתבי תמיכה
    מכתבים לשרה יולי תמיר
    קשר לארגוני עולים
    פורומים של מורים
    מכתבים לחכים
    קשר למשרד החינוך
 

 מכתבה של מורה לראש הממשלה בעניין העברה למשרד הגמלאים

‏‏17/05/2008 22:50

לכבוד

ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט

 

שלום רב לך,

                הנדון: העברת האגף לחינוך מבוגרים ממשרד החינוך למשרד לענייני גמלאים.

 

ביום שישי ה 16.5.08 נפגשה שרת החינוך, הגב' יולי תמיר עם חברי קבוץ גבים שבנגב.

לשאלת אחד הנוכחים אודות ההיגיון בתוכניתה להעביר את האולפנים ממשה"ח למשרד לענייני גמלאים ענתה השרה כדלקמן:

"יש סדרי עדיפויות: לי אין כסף, למשרד לענייני גמלאים יש כסף והם רוצים את האגף.

אינני פוגעת לא במורים ולא ברפורמה".

 

לגב' תמיר יש סדרי עדיפויות: לפני כארבעה חודשים סדר העדיפויות היה להעביר את האולפנים למשרד הקליטה כי: "לשם הם שייכים".

והנה עתה, משלא הצליחה להעבירם למשרד הקליטה היא מעבירה את האולפנים והלימודים להשלמת השכלה למשרד לענייני גמלאים – הם ממש שייכים לשם.

באולפנים לומדים גם נערים בתוכניות כמו "סל"ה" ו "נעל"ה", וגם אנשים צעירים  ומבוגרים שאמורים להשתלב במעגל העבודה והחברה בארץ -  

האם  המשרד לענייני גמלאים מתאים להם?

 לפי הגב' תמיר הכסף הוא המדד היחיד להוצאת חינוך מבוגרים מאחריותה.

 

אם הבעיה של הגב' תמיר היא כספית בלבד יש לי הצעות שיתאימו להיקש הלוגי שלה:

 

את הסטודנטים יעבירו למשרד המדע,

 

את החינוך הטכנולוגי יעבירו למשרד התמ"ת,

 

את החינוך הדתי יעבירו למשרד הדתות,

 

ואז הפרופ' יולי תמיר תישאר עם הרבה כסף לרפורמה.

 

עיקר שכחנו:

 

ה ר פ ו ר מ ה

 

היא זו שלכבודה ובעטיה הוקרבו ילדי החינוך המיוחד, החינוך למבוגרים ועוד כל מיני תחומים שקוצצו משמעותית – הכל לשם ובשם  ה ר פ ו ר מ ה .

 

השרה יולי תמיר היא שרת  ה ר פ ו ר מ ה .

היא לא שרת ה ח י נ ו ך.

 

כי שרת חינוך ראויה צריכה להיאבק על תקציבה.

 

שרת חינוך אחראית ומבינה בתחומה תיאבק בנערי האוצר ולא תזדרז להקריב את התלויים בה בעבור מיליארד וחצי שקלים.

 

נערי האוצר דרשו מהגב' תמיר שתוכיח להם שהיא ראויה לקבל את הכסף הזה עבור  ה ר פ ו ר מ ה .

ולכן היא מעלה לעולה למולך  ה ר פ ו ר מ ה  את החינוך למבוגרים.

לאותה  ר פ ו ר מ ה  שכה שנויה במחלוקת.

 

שרה אחראית וראויה הייתה חייבת לעמוד מול ה"אוצר" ולומר:

"אני מאוד מעוניינת בכספכם למען הרפורמה, אבל ישנם עוד תחומים במשרדי כמו חינוך מיוחד וחינוך מבוגרים והם אינם כלולים ברפורמה ולכן הכסף שמיועד להם יישאר במשרדי".

 

אך הגב' תמיר הסתנוורה מהסכום הגבוה ולכן קיצצה ללא רחם וכעת מנסה "להדביק" את החינוך למבוגרים על מי שרק יסכים.

והנה נמצא הקונה: המשרד לענייני גמלאים.

משרד זה הוא משרד רציני וחשוב, אך אחראי וסקרן ללמוד ככל שיהיה, הוא אינו יכול להיות אחראי לתחום חינוכי מובהק כמו הוראת עברית לעולים והשלמת השכלה לאנשים צעירים.

זאת משום שכל הידע, התשתית והיכולת נמצאים במשרד החינוך – המשרד שבידיו הפקידה מדינת ישראל את האחריות להקניית ידע והשכלה, ושבו נערכים מבחנים לבדיקת ידע זה.

 

ובנימה קצת אישית, אתה יודע אדוני ראש הממשלה, להוריי היה קשה מאוד לגדל אותי ואת אחי.

היו תקופות שבהן הוריי אכלו לחם שחור ובצל כדי שיוכלו לשרוד ולספק לנו תזונה סבירה.

הם מעולם לא חשבו למסור אותנו לאימוץ או להפקיר אותנו.

שרת חינוך מופקדת על כל תלמידיה ועל כל מוריהם  -  אין היא יכולה סתם ככה מתוך גחמה או אפילו מצוקה להיפטר מאחד מ"ילדיה".

אם המורים יועברו למשרד אחר אין ערובה שהם לא יופרטו ובכך הגב' תמיר תפקיר אנשים מבוגרים לשרירות לבם של קבלנים למיניהם.

 

ואם כבר הגב' תמיר רוצה להיפטר מ"חינוך מבוגרים" למה דווקא למשרד הקליטה או למשרד לענייני גמלאים?

"למה לא למשרד לאיכות הסביבה?" כפי שאמר בצדק ח"כ רן כהן בדיון בכנסת בחודש ינואר.

 

ובאמת למה לא למשרד לאיכות הסביבה?

 

אנא פעל למען ביטול רעיון עיוועים זה.

 

                                                                               בתודה ובברכה,

                                                                       מורה באולפן בדרום.

                                     

 

                                                                                                                                                   

                 

 


מכתבה של מורה  לאהוד ברק
‏15/05/2008

לכבוד

מר אהוד ברק

יו"ר מפלגת העבודה.

 

שלום רב לך,

הערב שמעתי את דבריך בועידת הנשיא בירושלים ובהם המשפט ש 'החלום הרטוב שלך הוא להיות ראש הממשלה ושר החינוך בעת ובעונה אחת.

 

כמי שהתפקדה למפלגת העבודה ובחרה בך פעמיים להיות ראש ממשלת ישראל, אני גאה שאיש כמוך עומד בראש מפלגתי ומועמד להיות ראש ממשלתי.

 

דבריך מעידים על החשיבות הרבה שאתה מייחס לחינוך ומוכיחים עד כמה מרחיק ראות אתה ויודע להבחין בין עיקר לטפל.

הרי אם לא יהיה חינוך ראוי כל הדברים האחרים לא יתקיימו.

 

לכן ברצוני לספר לך ששרת החינוך ממפלגתך, הגב' יולי תמיר ניסתה להעביר את האגף לחינוך מבוגרים, שבו מלמדים בעיקר עברית לעולים חדשים, למשרד הקליטה , אך   "הדבר לא הסתייע".

 

השרה תמיר לא נחה ולא שקטה ושוב הטעינה את האולפנים על הבליסטרא  וכעת היא יורה אותם לעבר המשרד לענייני גמלאים – משל היו אבן.

 

אמור נא לי, כשר חינוך בהשקפתך  האם ראוי שהוראת העברית לעולים תהיה תחת פיקוחו של המשרד לענייני גמלאים?

 

הידעת שבאולפנים לומדים גם נערים בני 16, כמו גם אנשים צעירים שאמורים להצטרף למעגל העבודה ויתר העשייה בארץ?

 

האם לדעתך למשרד לענייני גמלאים ישנם המשאבים, הידע וכוח האדם המיומן לעסוק בהוראת השפה והתרבות לעולים החדשים?

 

האם אתה כשר חינוך היית מעלה על דעתך לנקוט במהלך תמוה שכזה?

 

האין הדבר נראה לך הזוי?

 

האם לשרה תמיר יש איזה חשבון נסתר עם האגף לחינוך מבוגרים והיא מנסה להיפטר ממנו משל היה צרעת?

 

אולי אתה כראש מפלגה וכשר בכיר, תוכל לפנות אליה בדברים ותוכל

להניא אותה ממהלך שגורם אי נחת ומורת רוח בקרב חבריה למפלגה?

 

אודה לך מאוד אם תתערב ותעצור מהלך הזוי זה ותדאג שמשרד החינוך יישאר המשרד האחראי על כל החינוך בארץ, הן של פעוטות והן של מבוגרים בדיוק כפי שהוא אחראי גם על האוניברסיטאות  והמכללות.

 מכתבה של מנהלת אולפן לח"כ אביגדור ליברמן
 

 13/5/08

לכב'

חבר הכנסת

אביגדור ליברמן

ישראל ביתנו

 הנדון : חיסול אולפני ההמשך באופן מכוון על ידי שרת החינוך והעברת האולפנים לידי משרד הגימלאים

נכבדי,

עברו כמה חודשים, וגם פסח כבר מאחורינו, אך מכות מצריים ממשיכות לנחות עלינו מצידה של שרת החינוך.

לאחר שלא הצליחה להעביר את האולפנים למשרד הקליטה, היא פנתה למשרד הגימלאים!!

כולנו מבינים שזו דרך לזרוק את כולנו הביתה.

השירות לעולים לא יינתן במשרד הגמלאים. הם יקחו את המשרות של המורים ויעשו איתם כרצונם!

לא מעניינים אותם העולים והעלייה!

אנחנו רוצים להבין, האם הגימלאים ינהלו מערך פדגוגי? יכתבו תכניות לימוד לעולים? יוציאו תעודות סיום אולפן? יפתחו חומרי לימוד? יערכו השתלמויות מורים? יעריכו התקדמות והישגים בלימודים?

איזה שיקול מקצועי כלשהו עומד בכלל מאחורי ההחלטה השערורייתית הזו?

זו בעיטה חזקה לציבור העולים ומורי האולפנים גם יחד! משרד החינוך פושט את הרגל?

  ידוע לי שלא הסכמת עם המהלכים הנוראיים האלה ואפילו יזמת הצבעת אי אמון בממשלה בגלל התנהלות שרת החינוך ומשרדה בנושא האגף לחינוך מבוגרים בכלל והאולפנים בפרט.

 אני פונה אליך בבקשה דחופה לעזור לנו כנגד מהלכים אלה

בימים אלה הנושא יועלה להחלטת הממשלה.

חייבים לעצור את התהליך הזה לפני כן.

 כמו כן, עדיין הגזרות נגד פתיחת אולפני ההמשך, שהם החמצן של האולפנים ושל העולים, שרירות וקיימות. החודש מסתיימות רוב כיתות ההמשך ולא ייפתחו יותר.

אני עומדת כל יום מול עולים המבקשים להרשם לאולפן המשך כדי להמשיך לימודיהם

ואין תשובות בפי.

 העולים נפגעים, וכך גם עתיד מדינת ישראל.

נכבדי, אתה ואנשים כמוך הם קרש ההצלה שלנו ושל אזרחים רבים במדינת ישראל.

אודה לך מאוד על נקיטת צעדים דחופים בנושא.

 

בתודה מראש ובברכה

                                                                                                                                                               מנהלת אולפן


מכתבה של מורה לחכים
13.5.08

 שלום,

 לפני מספר חודשים קיבלה שרת החינוך החלטה אומללה להפריט את האולפנים. עד היום היא קיצצה את תקציב האגף לחינוך מבוגרים ב-50% ,עובדה המאלצת בימים אלה להוציא כ- 150 מורים לפרישה מוקדמת. גזר דין מוות זה על האולפנים יוצר מצב יום יומי בלתי נסבל.

 

בראש ובראשונה סובלים העולים שלא מבינים מדוע ניחתה עליהם גזירה זו ועוד בשנת השישים למדינה. אנו, המורים המקצועיים, עומדים מנגד ואין לנו תשובות לתלונותיהם המוצדקות. מורות נאלצות לצאת לחופשה כי לא נפתחות כיתות המשך. כיתות המשך חיוניות ביותר להקלת קליטת העולים בחברה ובשוק העבודה.

 

בנוסף, בימים אלו ישנן ידיעות כי השרה לחינוך מתכוונת "למכור" את האגף לחינוך מבוגרים למשרד הגימלאים. עם כל הכבוד למשרד זה, לא נראה לנו כי משרד זה ערוך מקצועית לקלוט אותנו. האם משרד הגימלאים מסוגל להוציא תוכניות לימודים? האם משרד הגמלאים יכול לפקח על המורים ולהדריך אותם? החלטה זו שערורייתית מיסודה ומוכיחה לי פעם נוספת את חוסר האחריות של משרד החינוך.

 

אני קוראת לך להצטרף למאבקינו גם בחודשים הבאים לביטול רוע הגזירה של השרה.

אני מאמינה באמונה שלמה כי בעזרתך ניתן לשנות את המצב.

עזרו לנו להמשיך לעבוד בצורה מקצועית ומכובדת ולהשקיע את מלוא מרצנו בעזרה לקליטת העלייה.

 

 

בברכה,

מורה מהאולפנים


מכתבה של מורה לחכ"ים

6.5.2008 

לכבוד  _____ הנכבד,                                   

הנדון : ייבוש האולפנים לעברית והפגיעה בעולים ובמורים :

חלפה חצי שנה מאז עלה נושא סגירת האולפנים ללימוד העברית,ובמהלכה קבלו מנהלי האולפנים הוראות שאינן מאפשרות לפתוח אולפני המשך ואת כל מגוון הכיתות שפעלו עד כה ותרמו לאוכלוסיות מגוונות.

הוראות אלו מהוות "ייבוש"  מלאכותי  והתעלמות   מפוטנציאל  תלמידים   הקיים בפועל, ומטרתן,  העצמת הצורך בקיצוץ בכוח האדם והצדקה בדיעבד של ההחלטה לסגור את האגף לחינוך מבוגרים.

 מיותר לציין, אחרי 60 שנות קליטה, שנחיצותם של האולפנים היא עובדה שאין להטיל בה ספק  הישגיו של המוסד שתפקד וצבר מקצועיות במשך 60 שנה מדברות בעד עצמן,  ואין לאפשר  לגחמה של שרת חינוך  או מנכ"לית משרד זו או אחרת לקטוף מפעל  ציוני וחיוני זה  כפי שמנסים לעשות זאת בחודשים אלו.

קברניטי משרד החינוך בחרו  בדרך פעולה לא חינוכית ולא ציונית  הן כלפי העולים – צרכני השירות, והן כלפי מורות האולפנים – עובדות המדינה.

אני מבקשת את התערבותך במניעת סגירת האולפנים ובפגיעה הבלתי הפיכה באוכלוסייה המקבלת את השירות שלהם, כמו גם במיסוד תהליך הוגן  ונדיב להפרשתם של עובדי האולפנים (רובם המוחלט נשים העובדות במשרה חלקית)  שעקב הצמצום בעליה אינם נדרשים למערכת.

שתי האוכלוסיות הנפגעות הן אמנם בעלות זכות הצבעה בקלפי,  אך למעט שוויון זה, הן חלשות וזקוקות להתערבותך הפרלמנטרית על מנת להגן על זכויותיהן הבסיסיות ולשמור על כללי ההגינות והצדק.

אני מקווה שתעשה כל שביכולתך לבטל את המהלך, ואם נדרשים שינויים לבצעם בשום שכל ובהגינות.

 

בכבוד רב

 

 

web counter

מספר מבקרים