ב"ה
פרשת כי תצא תשע"ז
הפרשה נקראת על שם המילה הפותחת כי תצא למלחמה. אומנם ישנם עוד קטעים כאלו בסמיכות לקטע זה שפותחים במילים הללו. אך כאן מתחילה פרשה חדשה. למה? מוסבר כי כאן מדובר במלחמת רשות ולא במלחמת מצוה. אך מעבר לכך מה שקורה בתוך המלחמה הוא ענין של רשות, אדם רואה אישה יפה גויה, וחושק בה, והקב"ה מתיר לו לבוא עליה במלחמה ולקחת אותה לאשה. כמובן שאין ציווי לזה, זוהי יוזמה של האדם שהקב"ה מקבל. 
מוסבר בספרים כי מה שאמרו חכמים כי מדובר במלחמת רשות נוגע לחיים הפרטיים במלחמת האדם בתוך נפשו בין היצר הרע ליצר טוב, ישנם מלחמות מצווה שעליהם לא מוותרים, אך ישנם מלחמות רשות שרק אם האדם רוצה לקדש את עצמו להיות יותר קדוש , ויותר לחיות לשם שמים אזי הוא  נלחם להגיע להשגים הללו. לאכול טריפה או בשר בחלב זה מלחמת מצווה שלא לאכול אותם, אולם לאכול כשר בשרי בהכשר טוב, אך שיהיה לשם הבורא , לעבודת ה' ולא לשם הבטן שלי זה מלחמת רשות. מלחמה זו היא גם מצווה אך היא דורשת התעוררת מצד האדם מצד הרשות והמותר שלו שיתעורר להיות יותר קשור לבורא. 
אפשר לראות לזה רמז בכך שהפתיחה כאן היא לא וידבר ה' אל משה לאמור, אלא דבר שקורה מעצמו כי תצא למלחמה. 
עוד נקודה חשובה בנושא זה, הלשון היא תצא, ולא תלחם, אדם נדרש לצאת מעצמו וזוהי כבר ראשית המלחמה וגם הנצחון המובטח בצידה בע"ה, כי תצא פרושו לא רק שאני נשאר במקומי, אלא יוצא מעצמי ומוכן להיות יותר טוב למרות שאני כזה בסדר, כמה שאדם הוא טוב הוא יכול להיות יותר טוב, אבל כאשר הוא רואה את עצמו כמושלם קשה לו להשתפר, היציאה מעצמי לתת לאחרים לעשות יותר ממה שהייתי רגיל מעוררת בתוכי מחשבה שאכן בורא עולם דורש קצת יותר ואכן אני מסוגל ליותר . 
ה' יברך אותנו שלקראת השנה החדשה כאשר נמצאים במצב של סוף שנה נדע להכנס לשנה החדשה עם כוחות מחודשים ותוספות בעבודת ה' , אדם יכול לחשוב קצת לפני שאוכל, או באמצע האוכל איזה דבר תורה, להוסיף קצת בצניעות , עוד ס"מ בחולצה, להקפיד להיות יותר טוב בין אדם למקום ובין אדם לחברו , כל תוספת הכי קטנה, אולי ללכת להגיד תודה למשהו שעצבן אותי, הוא הרי היום לא עצבן אותי אז לא מגיע לו בוקר טוב?!, זה העיקר שאדם מוסיף קצת, אתמול דברתי בתפילה אולי היום נדבר קצת פחות, אולי לחשוב קצת על הקב"ה בתפילה לפחות איזה 10 שניות חצי דקה, קצת תוספת זה יציאה, וכשאנחנו נצא מעצמנו זה כבר נצחון , וב"ה נזכה לגאולה שלימה אמן, גאולה פרטית וגאולה כללית, ולנצח גם אויבים שאולי לא ממש אויבים אבל שיהפכו להיות כולם אוהבים של עם ישראל, וגם אנחנו נאהב את הקב"ה בכל הלב ואחד את השני בכל הלב, ונזכה לבנין בית המקדש השלישי בתפארתו ולא רק איזה מזבח, אלא כמו שאנחנו נהיה גם בעניני הרשות לשם שמים גם בית המקדש יהיה מלא בשכלולים לכבוד הבורא עם ביאת משיח צדקנו ותחיית המתים אמן
Webix - בניית אתרים | בניית אתרים בחינם