x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה    נישואין חובה?
   לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5    יום תנ"כי?
   כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?    וקשרתם על? על מה?
   מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,    ברכות מוזרות
   מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?    אדם?
   איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך    הרמב"ן על ימין ושמאל
   על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?

על ה"מאמין" ואינו מקיים, "בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי" שזה אומר פיו ולבו אינם שווים!

ישעיהו כט (ט) הִתְמַהְמְהוּ וּתְמָהוּ הִשְׁתַּעַשְׁעוּ וָשֹׁעוּ שָׁכְרוּ וְלֹא יַיִן נָעוּ וְלֹא שֵׁכָר:(י) כִּי נָסַךְ עֲלֵיכֶם יְהֹוָה רוּחַ תַּרְדֵּמָה וַיְעַצֵּם אֶת עֵינֵיכֶם אֶת הַנְּבִיאִים וְאֶת רָאשֵׁיכֶם הַחֹזִים כִּסָּה:(יא) וַתְּהִי לָכֶם חָזוּת הַכֹּל כְּדִבְרֵי הַסֵּפֶר הֶחָתוּם אֲשֶׁר יִתְּנוּ אֹתוֹ אֶל יוֹדֵעַ הַסֵּפֶר סֵפֶר לֵאמֹר קְרָא נָא זֶה וְאָמַר לֹא אוּכַל כִּי חָתוּם הוּא:(יב) וְנִתַּן הַסֵּפֶר עַל אֲשֶׁר לֹא יָדַע סֵפֶר לֵאמֹר קְרָא נָא זֶה וְאָמַר לֹא יָדַעְתִּי סֵפֶר:(יג) וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה:(יד) לָכֵן הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת הָעָם הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר:

דברים רבה פרשה ז ד לשמור ולעשות את כל מצותי אמר רבי שמעון בן חלפתא כל מי שלמד דברי תורה ואינו מקיים עונשו חמור ממי שלא למד כל עיקר למה"ד למלך שהיה לו פרדס הכניס לתוכו שני אריסים אחד היה נוטע אילנות ומקצצן ואחד לא היה נוטע כל עיקר ולא מקצצן על מי המלך כועס לא על אותו שהיה נוטע ומקצצן כך כל מי שלמד דברי תורה ואינו מקיים אותה עונשו חמור ממי שלא למד כל עיקר מנין שנאמר (ישעיה כו) יוחן רשע בל למד צדק אבל אם למד ולא קיים אינו נחנן הוי לשמור ולעשות את כל מצותי.

רמב"ם הלכות שכנים פרק ו הלכה (ו) אין תלמידי חכמים צריכין שמירה שהתורה שומרתן, אם תורה שומרת על תלמידי חכמים, מדוע עכשיו צריך לשמור עליה, האם התורה התעייפה?

אמר הפילוסוף סנטיאנה(פילוסוף אמריקאי)

"הייתי מתבייש להודות בהשקפות שמחוץ לוויכוחים אינני מאמין בהן" "ונראה לי לאי יושר ולמורך לב ללחום בתוך צבעים אחרים מאלה שאני חי בהם" אל תתווכח על דבר שאינך מקיים, ואדם ישר אינו נלחם על דברים שהוא כביכול מאמין בהם, ואינו מקיים אותם,     

ועוד אמר סנטיאנה: "הייתי מתבייש להחזיק בדעות, אשר בעת שאיני מתווכח עליהן, איני מאמין בהן, הייתי חושב לי לחרפה ללחום תחת דגל אחר, אשר תחתיו אני חי" ובפשטות: מה אתה מגן על משהו שאינך מקיים? ואמר הנביא חבקוק א (ד) עַל כֵּן תָּפוּג תּוֹרָה וְלֹא יֵצֵא לָנֶצַח מִשְׁפָּט כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק עַל כֵּן יֵצֵא מִשְׁפָּט מְעֻקָּל: כל עוד אינך צדיק, אל תמנה צדיקים, כי המורים נותנים ציונים לתלמידים, ולא התלמידים נותנים ציונים למורים, פרופסורים ודוקטורים נותנים ציונים לסטודנטים, ולא הסטודנטים ממנים עליהם פרופסורים ודוקטורים,  

אדם ישר וחכם, מקיים את מה שהוא מאמין בו, והטיפש כאילו "מאמין", ואינו מקיים.

"כל מי שאינו חי לפי אמונתו בעצם אינו מאמין בה" (טולסטוי, ע"פ דר' חיים שפירא)

"תעשה את מה שאתה מטיף, תטיף את מה שאתה מאמין, תאמין במה שאתה עושה"

"שוטה הוא האדם המתיימר לנטוע בלבם של אחרים, דבר שהוא עצמו אינו מאמין בו." לוק דה קלאפייה וובנארג

יש אמת ויש אי אמת, ומי שדבק באמת, אפילו כנגד העולם כולו, אינו מטורף. - ג'ורג' אורוול

אדם הוא חזק רק כאשר הוא עומד על האמת שלו, כאשר הוא מדבר ופועל מתוך הכרתו העמוקה ביותר. באותה שעה, לא משנה מהו המצב בו הוא נתון, הוא תמיד יידע מה הוא צריך לומר ולעשות. ייתכן שייפול, אך לעולם לא תדבק בו או במניעיו חרפה. - מיכאיל באקונין (מתוך הספר "אלוהים והמדינה")

אמת היא, מה שאמת עבורך. אם אין זו אמת עבורך, הרי שזו אינה אמת. - ל. רון הבארד

האמת אינו נעשה יותר אמת אם יסכימו עליו כל העולם, ואין אמיתתו נגרעת אם כל העולם יעמדו נגדו, (מורה נבוכים עמ' שטז) עשרת אלפים או יותר בני אדם האומרים דבר שטות, האם נקבל את דברם כאמת מוחלטת? אין חשיבות לכמות בני האדם שאמרו את דבר השטות, הוא נשאר דבר שטות!!!!!

קבוצת אנשים גדולה המשקרת, האם הופכת היא את השקר לאמת? ברור שלא, השקר נשאר שקר ואין קשר לכמות האנשים שמספרים אותו!!

--------------------------------------------קשוט עצמך:-------------------------------------------------

אדם הנוהג ברכב ועובר ברמזור אדום, כאשר מעבר לרמזור הוא יודע ורואה ניידת משטרה, לְמָה יחשב אותו אדם?

אדם שותה רעל, בכמויות קטנות, ולאט לאט, למרות שהוא יודע שזה רעל, לְמָה יחשב אותו אדם?

לְמָה יחשב אדם שצריך להגיע לירושלים, ונוסע לכיוון חיפה כשהוא רואה/יודע שהוא לא בכיוון הנכון?

אדם נוהג ברכב כאשר הוא יודע שבהמשך הכביש יש תהום, ואם ימשיך בנסיעתו ייפול לתהום ויתרסק, לְמָה יחשב אותו אדם?

אדם מצית את ביתו, ויושב ומסתכל כשהבית עולה בלהבות, וגם כאשר הלהבות אוחזות בו, ממשיך האיש לשבת, לְמָה יחשב אותו אדם?

בהנחה שאני טועה בדרך האמונה שלי(כמובן ללא ידיעתי שאני טועה), אני לפחות הולך עם אמונתי זו עד הסוף, בהנחה שאתה צודק באמונתך, אבל אינך מקיים אותה. מי משנינו נחשב הטיפש?

פושע(אשר לא חזר בו מדרכו הרשעה) היושב ומלמד מוסר, לְמָה יחשבו הלומדים ממנו?

"קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" רוצה לומר: קודם תעשה את מה שאתה מאמין, אחר כך תעיר לאחר על אמונתו,

רש"י בראשית ד (כה) וידע אדם וגו' - בא לו למך אצל אדם הראשון וקבל על נשיו, אמר להן וכי עליכם לדקדק על גזירתו של מקום, אתם עשו מצותכם והוא יעשה את שלו. אמרו לו קשוט עצמך תחלה, והלא פרשת מאשתך זה מאה ושלשים שנה משנקנסה מיתה על ידך, מיד וידע אדם עוד וגו'. מהו עוד, ללמדך שנתוספה לו תאוה על תאותו:

רש"י צפניה ב (א) התקוששו - התלקטו ואספו יחד כמו לקושש קש (שמות ה): וקושו - מעשיכם השוו מעשיכם לדעת קונכם, ורז"ל דרשו קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים עשו שניהם לשון היקש אדם המשוה עצמו ומישר דרכו:

מצודת דוד איוב מ (י) עדה נא - כאומר נסה עתה לבחון הדבר וקשוט עצמך בגאון ובגובה והלבש עצמך בהוד והדר לעשות מעשים נפלאים:

תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קז עמוד ב והכתיב +צפניה ב'+ התקוששו וקושו ואמר ריש לקיש: קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים! תלמוד בבלי מסכת בבא בתרא דף ס עמוד ב משום דריש לקיש, דאמר: +צפניה ב'+ התקוששו וקושו - קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים. רשב"ם מסכת בבא בתרא דף ס עמוד ב התקוששו - הסר קש מבין עיניך תחלה כמו לקושש קש (שמות ה) כלומר קשוט עצמך.

--------------------------------------------------"דרך"-------------------------------------------------

הְיֵה אדם שמחפש את האמת, אל תאמין באלה שחושבים שמצאו אותה,

אני מעדיף ללכת בדרכי ולטעות, מאשר לטעות בדרכו של אחר!

"יש צדיקים מיוחסים המתפארים בכך שהם הולכים בדרך שהלכו בה אבותיהם. ללכת בדרכי האבות זה לסלול דרכים חדשות. החיקוי הוא דרך של קופים, בני אדם צריכים לחדש."  ר' מנחם מנדל מקוצק

"אל תלך בדרך שסללו אחרים - תסלול דרך" "גילוי הוא: לראות מה שכולם ראו, אבל לחשוב מה שאיש עוד לא חשב"     "אם תמיד תעשה מה שתמיד עשית, תגיע תמיד למקום שאליו הגעת" 

"תודעתו של אדם חופשי אחד יכולה להכיל מיליוני רעיונות/דעות, תודעתם של מיליון פאנטים יכולה להיות שבויה של דעה/רעיון אחד" ואמר גרגורי פטון: "אם כולם חושבים אותו דבר, סימן שמישהו לא חושב" לוק דה קלאפייה וובנארג

ואני אומר: שוטה הוא האדם המאמין בדרך,  ואינו הולך בה,

לדעת יכול כל טיפש, להבין? נבון, וחכם,

טיפש עושה את אותו מעשה שוב ומחכה לתוצאה שונה, חכם עושה את אותו מעשה ומקבל תמיד אותה תוצאה,

רק טיפש חושב שהוא צריך אדם אחר, שיתווך לו אצל האלוהים,  

"לכבד סמכות בלי לחשוב זה הדבר המסוכן ביותר לאמת" אלברט איינשטיין

אדם ישר וחכם, מקיים את מה שהוא מאמין בו, והטיפש כאילו "מאמין", ואינו מקיים.

"כל מי שאינו חי לפי אמונתו בעצם אינו מאמין בה" (טולסטוי, ע"פ דר' חיים שפירא)

"תעשה את מה שאתה מטיף, תטיף את מה שאתה מאמין, תאמין במה שאתה עושה"

דברים יז (יא) עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל: 

רש"י ימין ושמאל - אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין וכ"ש שאומר לך על ימין ימין ועל שמאל שמאל:

"אמונה עיוורת בסמכות היא האויב הגדול ביותר של האמת."

"לכבד סמכות בלי לחשוב זה הדבר המסוכן ביותר לאמת" אלברט איינשטיין

"על כל אדם לשפוט ולהחליט בעצמו, על פי מה שקרא והבין, ולא על פי מה שאחרים אמרו לו"

"הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה"

 

אֶלָּא אֵת כָּל הַמִּצְווֹת צָרִיךְ לְקַיֵּים וְאָדָם שֶׁלֹּא מְקַיֵּם אַחַת מֵהַמִּצְווֹת בְּאוֹפֶן קָבוּעַ, כָּל עוֹד שֶׁאֵינוֹ חוֹזֵר בִּתְשׁוּבָה נִקְרָא יְהוּדִי מוּמָר לַעֲבֵירָה אַחַת.

מומר לעבירה אחת
כָּתְבוּ בְּסִפְרֵי הַמּוּסָר (רבינו יונה בשער ראשון אות ו) : "כֹּל אֲשֶׁר אֵינוֹ נִזְהָר מֵחֵטְא מְסֻיָּם בְּאֹפֶן קָבוּעַ וּמְוַתֵּר עַל הָאִסּוּר וְאֵינוֹ מְקַבֵּל עַל נַפְשׁוֹ לְהִשָּׁמֵר מִמֶּנּוּ, גַּם אִם הוּא מֵהָעֲוֹנוֹת הַקַּלִּים, אַף עַל פִּי שֶׁהוּא נִזְהָר מִכָּל הָעֲבֵרוֹת שֶׁבַּתּוֹרָה, קְרָאוּהוּ חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל מוּמָר לְדָבָר אֶחָד, וְאֶת פּוֹשְׁעִים נִמְנָה, וְגָדוֹל עֲוֹנוֹ מִנְּשׂא" עָכַּ"ל.

רוֹאִים כָּאן הִתְיַחֲסוּת חֲמוּרָה עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁגָּדוֹל עֲווֹנוֹ מִנְּשׂוֹא וְהַסִּבָּה לְכָךְ מִשּׁוּם שֶׁאֵין אֶפְשָׁרוּת לִיהוּדִי לְהַחֲלִיט לְעַצְמוֹ אֵיזֶה מִצְווֹת לְקַיֵּם וְהֵיכָן לְהִתְפַשֵּׁר.

אֵין לִהְיוֹת חֲצִי יְהוּדִי אוֹ חֲצִי דָּתִי. כָּל יְהוּדִי חַיָּב בְּכָל תַּרְיָ"ג מִצְווֹת,

וּכְשֶׁיְּהוּדִי לוֹקֵחַ עַל עַצְמוֹ אֶת הָאַחֲרָיוּת, וּמַחְלִיט מָה יּוֹתֵר חָשׁוּב וּמָה פָּחוֹת. עַל מָה לְהַקְפִּיד וְעַל מָה לְוַתֵּר.

הֲרֵי בְּמַעֲשֶׂה זֶה הוּא מָרְאֶה שֶׁהַתּוֹרָה בִּשְׁלֵימוּתָה לֹא מַתְאִימָה לוֹ

וְעֻבְדָּה הִיא שֶׁהוּא בּוֹחֵר אֶת הַמַּתְאִים לוֹ וְאֶת הַשְּׁאָר זוֹנֵחַ.

עָווֹן זֶה חֲמוֹר בְּיוֹתֵר כִּי יֵשׁ כָּאן מֶרֶד בְּבוֹרֵא עוֹלָם שֶׁנָּתַן אֶת כָּל הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת. וְעַל זֶּה נֶאֱמַר "אָרוּר אֲשֶׁר לֹא יָקִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת לַעֲשׂוֹת אוֹתָם"

כְּלוֹמַר, אֲשֶׁר לֹא יְקַבֵּל עַל נַפְשׁוֹ לְקַיֵּם את כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה מִבְּלִי יוֹצֵא מֵהַכְּלָל.

 

אם אתה מאמין ש"הדרך" נכונה. לך בה! אל תגן על "הדרך" כשאינך הולך בה!

"תעשה את מה שאתה מטיף, תטיף את מה שאתה מאמין, תאמין במה שאתה עושה"

כל אדם >ישר< חותם את שמו מתחת לדברים שכתב.

אני מעדיף ללכת בדרכי ולטעות, מאשר להיות צודק בדרכו של אחר.> יבגני זמיאטין

אני מעדיף לטעות את הטעות שלי, מדוע לטעות טעות של אחר?

אני מעדיף לטעות בדרך שאני סללתי ולא לטעות בדרך שאחרים סללו,

אדם ישר וחכם, מקיים את מה שהוא מאמין בו, והטיפש כביכול "מאמין", ואינו מקיים.

"כל מי שאינו חי לפי אמונתו בעצם אינו מאמין בה" (טולסטוי, ע"פ דר' חיים שפירא)

"שוטה הוא אדם המתיימר לנטוע בלבם של אחרים, דבר שהוא עצמו אינו מאמין בו" לוק דה קלאפייה וובנארג

אין חכמה בלחפור עמוק, החכמה: לדעת היכן לחפור,

סנטיאנה אמר: "הייתי מתבייש להודות בהשקפות שמחוץ לוויכוחים אינני מאמין בהן" "ונראה לי לאי יושר ולמורך לב ללחום בתוך צבעים אחרים מאלה שאני חי בהם" "הייתי מתבייש להחזיק בדעות, אשר בעת שאיני מתווכח עליהן, איני מאמין בהן, הייתי חושב לי לחרפה ללחום תחת דגל אחר, אשר תחתיו אני חי"

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר