בניית אתרים בחינם
בס"ד

גם ציפור מצאה בית - האתר של ציפורה בראבי 

רפואת הרמב"ם

כי הכל זה הנפש
התשובה הטבעית
 
 
   האבן היא בכלל מדריגה!    רחמים עצמיים? צאו מהבוץ!    לדעת להקשיב - לב שומע    רעבים? תבכו...    תכשיט או תרופה?    תגיד מילה טובה!
   תסלחי לעצמך...    התינוק שלך..    היופי שלך..    שנת בריאות    עשי לך הפסקת קפה    האדם הוא אי
   הקנאה - מחלה והתרופה    מרירות מדבקת    תסמונת הקיקיון    הרודן הקטן    מבחן החבר הטוב    מתי יהיה טוב?
 
    דף הבית
    רפואת הרמב"ם - מהי?
    חשיבה חיובית על פי הרמב"ם
    למצוא את האושר
    תזונה נכונה
    תרופות מן הטבע
    בין חשיבה חיובית להרגשה טובה
    הטבעיות שלנו
    לצאת מן הדיכאון
    תמיכה רגשית
    צור קשר
    איך אתם אוכלים?
    הפורום

בס"ד

 

השינה הטובה - לבריאות!

מאת: ציפורה בראבי

 

דווקא בימינו, כשנראה כאילו אין די שעות ביממה כדי להספיק מה שאנו רוצים, או יכולים, לדעתנו. חשוב מאוד להקפיד על שעות שינה מספיקות בלילה.

אחת הדרכים החשובות להילחם במחלה ולשמור על בריאותנו היא מנוחה נכונה ומספיקה.

 

מחסור בשינה מחליש את מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף.

 

מחסור בשינה גורם לעייפות השרירים ולתשישות מערכת העצבים – עצבנות יתר -  והחיים כך בלתי אפשריים.

 

מחסור בשינה משבש את היכולת לישון בזמן כשצריך. מחסור בשינה גורם לעירנות יתר.  מאבדים את היכולת הטבעית להירדם למרות שעייפים מאוד.

 

מחסור בשינה גורם לזלילת יתר, לנישנוש בלי גבול.. הגוף צריך משהו, סבורים שזה אוכל – אבל באמת הוא זקוק לעוד קצת שינה. 

 

 

כדאי למצוא גם בצהריים מעט זמן למנוחה קלה להרפיית הגוף והנפש. די במספר דקות עד חצי שעה.

 

בזמן שינה צריכים כל חושינו לנוח. מחסור בשעות שינה עלול לגרום לעצבנות, לחוסר ריכוז ולדיכאון לא מוסבר. כשהשינה טובה ומספיקה,אנו קמים אופטימיים ומלאי אנרגיות. מה שנותן כוח להתמודד עם מטלות החיים.

 

 

כל חושינו זקוקים למנוחה:

העיניים - זקוקות לחשיכה

האוזניים - לשקט

הגוף - להרפייה מוחלטת במיטה נוחה

חוש הריח - לריחות נעימים ועדינים

 

כך ינוחו החושים מפעילות בשעות השינה ונוכל לקום רעננים ליום פעילות חדש.

 

שעות שינה רצויות:

ילד ? 8-10 שעות

מבוגר ? 6-8 שעות

מעל גיל 65 ? 4-6 שעות

 

אבל לעתים מתקשים להירדם, נוצר מצב של מחסור מצטבר ובלתי מסופק. צריך פתרון מיידי ולא מזיק.  צריך בכל זאת לישון כדי להחזיר את הגוף לאיזון הטבעי שלו.

לשם  כך כדאי להשתמש באופן זמני בתרופות טבעיות. במה שהטבע עצמו דאג לנו.

 

טיפים למניעת הפרעות שינה:

 

להרגעה ולשינה טובה: תה עם לואיזה לפני השינה. או מיץ מחסה כתושה. מי שאינו רגיש לחלב - ישתה כוס חלב חם.

 

לסובלים מנדודי שינה:

-           להרתיח עלי פטרוזיליה ולשאוף את ריחם.

-           לאכול בבוקר דייסת שיבולת שועל (קוואקר). טוב לפעילות תקינה של מערכת  העיכול ומועיל  

            נגד דיכאון.

-           להניח על המצח שמן וורדים ומיץ חסה.

-           כדאי לאכול שקדים ממותקים.

-           טיול קצר לפני השינה - מומלץ.

-           תה בבונג עם דבש מרגיע ומנעים את השינה.

-           אכילה רבה מידי לפני השינה גורמת לשינה קשה ולחלומות רעים.

 

והכי חשוב!

כששוכבים כבר לישון, כשהגוף נח על המיטה הנעימה, לחשוב מחשבות יפות וטובות. להיזכר רק בדברים היפים שהיו היום. לשחזר ולהירדם עם חיוך..

 

 


 

כי הכל זה הנפש