צופיות
ערך : צופיות מעשית
מטרות :
1. החניכות ילמדו לכפות
2. החניכות יולהבו מצופיות מעשית
3. החניכות ישתמשו בצופיות מעשית ביום יום
מהלך הפעולה : כל מה שהן יצטרכו לכפות אני ישרטט להן איך זה צריך להראות...
|
מתודה
|
הסבר למתודה
|
קישור למטרה
|
זמן
|
ציוד
|
1
|
מרובעת
|
אני מלמדת את הבנות לכפות מרובעת ואז מחלקת אותן לשתי קבוצות. כל קבוצה צריכה לבנות סולם. גבוהה על הקיר יהיה חפץ שהן יצטרכו להשיג. הקבוצה הראשונה שבונה סולם ומורידה את החפץ מנצחת ! הסולם לא יהיה גבוה ונשמור על בטיחות !
|
1,2,3
|
30 דקות
|
4 סנאדות
8 סנאדינות
20 חבלים
|
2
|
מוצלבת
|
אני מלמדת את החניכות לכפות מוצלבת ואחר כך הן יבנו מגן דוד. הבניית מגן דוד תהיה תחרות בין 2 קבוצות- הקבוצה הראשונה שבונה משולש מנצחת.
|
1,2,3
|
30 דקות
|
6 סנאדות
20 חבלים
|
3
|
שער
|
2 קבוצות. כל קבוצה בונה שער. אחר כך משחקים כדורגל והווו !
|
1,2,3
|
40 דקות
|
6 סנאדות
10 חבלים
|
4
|
A
|
2 קבוצות. כל קבוצה בונה A גדולה ואז עושים תחרות דו רגל.
|
1,2,3
|
20 דקות
|
4 סנאדות
2 סנאדינות
10 חבלים
|
5
|
עיפרון וסיכום
|
אני אסכם את הפעולה- על מה היא הייתה, נהנו או לא, מה הן חושבות על צופיות מעשית... ואחר כך נעשה עם חוטים צבעוניים כפיתת נחש על עיפרון וזה יהיה עיפרון המזל של כל אחת !
|
1,2,3
|
20 דקות
|
חבילת עפרונות, חוטים צבעוניים
|
פעולה חופשית- בישול צופי ומדורות
ערך: עצמאות
מטרות:
1. החניכות ילמדו להיות עצמאיות.
2. החניכות ילמדו לבנות מדורות.
3. החניכות ילמדו למה משמש כל סוג של מדורה.
4. החניכות ייהנו מהתוצאות של המדורות ויכינו אוכל J
סיפור מסגרת: אני אלך עם החניכות ליער הבונים שם תהיה הפעולה. שם הן יקבלו מפה שבה שלוש נקודות. בכל נקודה הן צריכות לבנות מדורה אחרת. אחר כך הן יתאימו את סוג המדורה לתפקיד שלה.
לאחר מכן נכין אוכל J
מהלך הפעולה: אני יגיד לחניכות שהפעולה תגמר טיפה יותר מאוחר כדי שנספיק הכל...
|
מתודה
|
הסבר
|
קישור למטרה
|
זמן
|
ציוד
|
1
|
הליכה ליער הבונים
|
הולכים הולכים הולכים...
|
---------------
|
15 דקות (הן גם יאחרו לפעולה...)
|
---------------
|
2
|
סימון איקסים
|
החניכות יקבלו מפה שבה יש 3 נקודות מסומנות. הן צריכות לסמן ביער עצמו עם אבנים את 3 הנקודות באיקסים.
|
1
|
10 דקות
|
---------------
|
3
|
המדורה הראשונה- מדורת פירמידה
|
אני מביאה לחניכות שרטוט של מדורת פירמידה והן צריכות להעתיק אותה כמה שיותר מדויק במציאות
|
1,2
|
15 דקות
|
---------------
|
4
|
המדורה השנייה- מדורת כוכב
|
אני מביאה לחניכות שרטוט של מדורת כוכב והן צריכות להעתיק אותה כמה שיותר מדויק במציאות
|
1,2
|
15 דקות
|
---------------
|
5
|
המדורה השנייה- מדורת מגדל
|
אני מביאה לחניכות שרטוט של מדורת מגדל והן צריכות להעתיק אותה כמה שיותר מדויק במציאות
|
1,2
|
15 דקות
|
---------------
|
6
|
לחבר מדורות לתפקיד שלהן
|
החניכות יחברו את סוג המדורה לתפקיד :
הפירמידה: בישול.
הכוכב :הפצת אור.
מגדל: הפצת חום
|
1,2,3
|
5 דקות
|
---------------
|
7
|
בישול צופי
|
נדליק את מדורת הפירמידה ונכין עליה פיתות על פלאח :)
|
1,2,3,4
|
40 דקות
|
פלאח, קמח, מים, שמן, ממרחים....
|
8
|
חזרה לשבט וכיבוי המדורה
|
--------------
|
1,2,3,4
|
20 דקות
|
3 ג'ריקנים
|
|
|