x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

יחיד בקבוצה

סיפור מסגרת: דרדסים!!!!! אחרי כל תחרות, מי שזכתה, זכתה בתואר:דרדס____ (לפי התחרות). אחרי כל תחרות, זאת שזכתה יושבת בצד וממשיכים עם האחרות. האחרונה מקבלת "דרדסית".

ערך: עצמאות

מטרות:

1.      החניכות יבינו שכן קודם כל בשביל עצמן, ואז בשביל הקבוצה.

2.      החניכות ילמדו את השוני בין אחת לשניה, ולקבל את זה.

3.      החניכות יבינו מה הצד החזק שלהן, ובמה הן הכי טובות בקבוצה.

 

דרדס

התחרות

זמן

ציוד

בר כוח

הורדות ידיים

15 דק'

 

בר מוח

פתירת מבוך

10 דק'

עטים

ציורון

הציור הכי יפה

15 דק'

דפים+עטים

נשפני

פיו פיו

10 דק'

 

דרדספיד

תחרות ריצה

10 דק'

 

משוררוני

תחרות מילה בשיר

15 דק'

 

זללני

תחרות אכילה

20 דק'

3 דני+4 קשיות

דרדסית

 

 

 


פעולת יחיד בקבוצה- הדס ברקת

ערך :עצמאות .

מטרות :

1 . החניכות יבינו את הערך של כל אחת ואחת בקבוצה .

2 . החניכות יבינו שמחוץ לזה שיש קבוצה יש את כל אחת בפני עצמה .

3 . החניכות יבינו שהן פה קודם כל בשביל עצמם ועם עצמן ורק אחרי זה הקבוצה .

סיפור מסגרת :

אחרי כל מתודה שהיא בעצם תחרויות , כל בת שניצחה בתחרות תקבל מדלייה .

כל מי שכבר זכתה במדלייה לא חייבת להשתתף במשימות שאני נותנת ומוזמנת לעודד את

שאר הבנות .

 

מתודה .

הסבר מתודה .

מטרות .

זמן .

ציוד .

1

הכי מהירה .

כל פעם אני בוחרת 3-4 בנות שירוצו ומי שמצנחת עולה לשלב והבאה וככה עד שיש מנצחת את והיא זוכה במדלייה "הכי מהירה" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

2

קוצפת הכי רחוק .

אני מעמידה אותן בשורה וכל פעם בת אחרת קופצת בתורה , מי שקפצה הכי רחוק זוכה במדלייה "הכי קפיץ" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

3

הכי מצחיקה .

אני מושיבה את החניכות וכל פעם חניכה אחרת נעמדת מול החניכות והיא צריכה לספר בדיחה , החניכה הכי מצחיקה תזכה במדלייה " הכי מצחיקה" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

4

הכי חזקה .

משחקים הורדות ידיים- לכל חניכה יש אבן ביד. כל פעם עושים דו קרב בין 2 בנות של הורדות ידים. מי שמנצחת לוקחת את האבן של המפסידה. המנצחת-מי שיש לה בסוף את כל האבנים.

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

5

הכי דוגמנית .

כל פעם חניכה אחרת תלך כמו דוגמנית ואני יחליט מי הלכה הכי טוב מכולן , ומי שהלכה הכי טוב תזכה במדלייה "הכי דוגמנית" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

6

הכי צופפניקית .

אני אומרת להן שאת צריכות להתלכלך נורא ולהיות מוסוות , מי שמצליחה הכי טוב זוכה במדלייה "הכי צופפניקית" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

7

הכי יצירתית .

אני מביאה לכל חניכה דף עם צורה כלשהי , כל בת צריכה להמשיך את הציור איך שהיא מוצאת לנכון , והמטרה זה להיות הכי יצירתית , מי שתיהיה הכי יצירתית תזכה מדלייה "הכי יצירתית" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

דפים עם צורה כלשהי .

8

הכי צעקנית .

משחקים אההה , מי שצועקת הכי הבה זמן והכי חזק , תזכה מדלייה "הכי צעקנית" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

 

 

 

 

10

הכי חכמה .

אני מביאה שואלת את החניכות שאלות וכל חניכה צריכה לרשום על פתק את התשובות של השאלות , החניכה שענתה על הכי הרבה שאלות נכונות תזכה במדלייה "הכי חכמה" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

שאלות .

11

הכי בכושר .

אני אומרת לחניכות לעמוד כמו בשכיבות שמיכה ומי שעומדת הכי הרבה זמן , זוכה במדלייה "הכי בכושר" .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

12

סיכום .

עוברים על המתודות, מסבירים על החשיבות של כל אחד בקבוצה ועל למה חשוב שכל אחד יהיה שונה מהשני.

1,2,3

10 דקות .

 

 
פעולת הפרט בקבוצה- נעמה רום

ערך:  קבלת השונה

מטרות:

1.      החניכים ילמדו שבקבוצה ישנם סוגים שונים של אנשים.

2.      החניכים יבינו שרק על ידי קבלת השונה אפשר להתקיים כקבוצה.

3.      החניכים ילמדו טיפה על האפיונים אחד של השני וילמדו לקבלם.

מהלך: דרדסים. בכל פעם החניכות יקבלו מידע על איזשהו דרדס ויכירו אותו לעמוק. כל הדרדסים בונים ביחד כפר אך לא כולם דומים- לכל אחד יש את האפיון שלו.

מס'

מתודה

הסבר

קישור למטרה

ציוד ועזרים

זמן

1

בר כוח – הורדות ידיים

 

תחרות הורדות ידיים בין החניכות. כל זוג מתחרה והמנצח נגד המנצח...

1,2,3

--------------

5 דקות

2

בר מוח- תחרות שאלות

 

שתי קבוצות. כל קבוצה תחשוב על שאלות שלדעתה הקבוצה השנייה לא תדע את התשובות עליהן. המנצח מי שיש לו הכי הרבה תשובות נכונות.

1,2,3

---------------

10 דקות

3

רגזני- 'אני שונא'

 

כמו 'NEVER ' רק 'אני שונא': יושבים במעגל וכל אחד אומר מה הוא שונא, מי שלא שונא את מה שנאמר מרים אצבע. למי שיש חמש צבעות נותנים משימה- לבחור משהו שהוא שונא שחובה עליו כל המשחק להגיד במקום 'אני שונא' ->'אני אוהב'

1,2,3

---------------

10 דקות

4

ישנוני- מדיטציית העלמות

 

אני עושה להן הרפיה בשכיבה על הגב, ואז באיזשהו שלב אני מוציאה בנות ונשארת רק אחת ישנה. אחר כך באים ומעירים אותה בהפתעה (:

1,2,3

---------------

10 דקות

5

דרדס צבע- צבע סגול

 

משחקים כמו ארנבת שחורה רק צבע סגול. יושבים במעגל ויש אחת שעוברת ונוגעת בראשים של הילדים ואומרת : צבע שחור, צבע ירוק, צבע צהוב... צבע סגול ! ואז החניכה שנגעו בה בצבע סגול צריכה לתפוס את הילדה שעשתה את הצבע הסגול, וזאת שעשתה את הצבע הסגול צריכה לתפוס את מקומה של הילדה השנייה.

1,2,3

---------------

5 דקות

6

דרדסבא - ספרים

 

אני נותנת להן ספר ומשפט. הן צריכות למצוא לי את המשפט הזה בספר. תחרות בין 2 קבוצות.

1,2,3

ספרים ומשפטים מהספרים

10 דקות

7

דרדסית – שיער בלונדיני

 

להחתים כמה שיותר בנות בעלות שיער בלונדיני.

1,2,3

עטים, דפים

10 דקות

8

קונדסון – חבילה (?!)

אני אתן לבנות חבילה עטופה כמו בדרדסים. הן יצטרכו להגיע להחלטה אם לפתוח את החבילה או לא. אני כנראה לא אשים בחבילה כלום והן סתם יתווכחו.

1,2,3

חבילה עטופה

5 דקות

9

חרוצון – לעזור לכמה שיותר אנשים

על החניכות לעזור לכמה שיותר אנשים בסביבות השבט ב-10 דקות

1,2,3

---------------

10 דקות

10

נשפני- אהההה

רצים לקצה השני ותוך כדי צועקים 'אההההה' עד שנגמר האוויר ועוצרים. מי שהגיע הכי רחוק מנצח.

1,2,3

---------------

10 דקות

11

פחדני- תופסת פאניקה

תופסת רגילה רק שכאשר באים לתפוס אותך- אתה צריך לצעוק עד שהתופס נבהל ובורח (התופס לא יודע על שהולכים לצרוח אז הוא יבהל)

1,2,3

---------------

5 דקות

12

דרדס שיר - מורלים

הן צריכות להמציא כמה שיותר מורלים ל'אחוותות'

1,2,3

---------------

10 דקות

13

דרדס פלא- טבע

על החניכות להכין פריט לבוש אך ורק מן הטבע.

1,2,3

---------------

10 דקות

14

דרדס פסל- שרשראות

אני אתן לחניכות חומרים והן יכינו לעצמן שרשרת מצדף שעליו כתוב 'אחוותות' !

1,2,3

חומרי יצירה, צדפים...

10-15 דקות

15

סיכום

הסבר על הפעולה ( מה הקטע עם הדרדסים, עם קבוצה, קבלת השונה...) והודעות לפעולה הבאה, והרשמה לטיול ולשבטטט!

1,2,3

---------------

10 דקות

 

פעולת הפרט בקבוצה- רוני אלון

ערך: עצמאות

מטרות:

1. החניכים יבינו שהם חלק מקב' והם לא לבד בעולם.

2. החניכים יבנו שיש להם אחריות בחלק מקב' והם לא יכולים לעשות מה בראש שלהם.

3. החניכים ילמדו שכיחיד בקב' יש להם כוח והשפעה ויש להם מקום לבטא את עצמם ולהשפיע על דברים שמפריעים להם.

 סיפור מסגרת : תחרויות "הכי...." , מי שמנצח מקבל מדליה בהתאם לתחרות בה ניצח.

ציוד:

זמן:

עונה למטרות:

הסבר למתודה:

שם המתודה:

 

 

 

10 דק'

 

1-3

כל אחד מספר בדיחה. המנצח נקבע ע"פ רמת הצחוק-אצל מי שצוחקים הכי הרבה.

"הכי מצחיק"

1

 

 

15 דק'

1-3

משחקים 5 מקלות. האחרון שנשאר הוא המנצח.

"הכי קופצני"

2

 

15 דק'

1-3

משחקים 10 שניות מתחת למים. (להכין יותר אם לא יהיה מנצח אחד)

"הכי מהיר"

3

 

10 דק'

1-3

כולם יושבים בשורה כשממולם יש כיסא. בכל פעם עולה ילד ומתיישב עם הגב לשאר החניכים למשך בדקה. כשאני אומרת 3,4 ו.. כולם מתחילים לצעוק את כל הדברים הטובים בזה שיושב על הכיסא. המנצח הוא זה שמפרגן הכי הרבה.

"הכי מפרגן"

4

 

20 דק'

1-3

מתחלקים לשלישיות. כל שלשה צריכה לקחת 3 משחקים מוכרים, לחבר אותם ולהמציא משחק חדש.אחר כך משחקים אותם. השלישיות צריכות להכניס טוויסטים מגניבים למשחקים. המנצחים הם השלשה הכי מקורית.

"הכי יצירתי"

5

דפים קטנים, 4 טושים, 2 דפים גדולים.

15דק'

1-3

כל אחד מקבל 5 דק לחשוב על הדרך הכי טובה להציג את עצמו ולהראות מי הוא באמת בכל דרך שהיא, שירה,ריקוד,ציור,בדיחה. הכי מקורי מנצח.

"הכי מקורי"

6

 

10 דק

1-3

כל אחד רץ וצועק אההההההההההה הכי רחוק שהוא יכול. המנצח הוא שמגיע הכי רחוק.

"הכי צעקן"

7

2 מעדני דני

4 שקיות זבל

2 כפיות

10

1-3

בוחרים 2 זוגות של ילדים שעוד לא קיבלו שום פרס. מכסים להם את העיניים. אחד צריך להאכיל את השני בדני.הזוג הראשון שמסיים הוא המנצח.

"הכי ישר"

8

 

15 דק

 

מזכירים להם שהם חלק מהאחווה והם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים ושיש להם מקום להתבטא ולבוא לכיף ולהרגיש הכי בנוח אבל יש להם מחויבות כלפי הקבוצה והאחווה.

שיחת סיכום

 
















 
צוות פיתוח הדרכה 2013-2014