x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

ביקורי בית- איך עושים את זה נכון?

ביקורי בית עשויים להיראות לכם נורא מלחיצים. חוכמה גדולה שילדים בכיתה ה' מתים עליכם, הורים זה כבר סיפור אחר, לא ? לא בטוח. מצד אחד- הורים מצפים לתשובות אמיתיות ומלאות לשאלות שלהם, והם בכל זאת מכירים את החניך קצת יותר זמן מכם, אתם צעירים והם מבוגרים. לרוב הם אנשים זרים, ולא נעים להיכנס לבית של מישהו זר.

מצד שני, אין מה להילחץ - כי אם תגיעו לפגישה מתוך כוונות טובות, נחמדים ומנומסים, והכי חשוב - בקיאים היטב בפרטי המחנה ומוכנים, אין שום סיבה שההורים לא יאהבו גם אתכם, ויהיו שותפים שלכם בהשגת המטרות האישיות לחניך. בסה"כ כולכם רוצים בטובת אותו ילד. חשוב לשתף את ההורים בתהליך אותו בנם עובר- לעיתים הם אף יופתעו מההשקעה הרבה שלכם וההיכרות עמו (לא כל החניכים מספרים בבית מה הם עברו בצופים).  ובקיצור, אם עושים אותו נכון, הביקור יהיה כיפי ומענג. ויש כיבוד...

לפני ביקורי הבית:

הצבת מטרות:

  • היכרות עם הורי החניך, הבנת הרקע של החניך
  • שיתוף ההורים בתהליכים קבוצתיים ובתהליך האישי של החניך
  • שיתוף ההורים בהתלבטויות, שאלות ובקשות לגבי החניך
  • העברת מידע לקראת השנה
  • יצירת בסיס לשיתוף פעולה בעתיד,אם לא עדיין לא נוצר כזה

 

o        חשוב לתאם את הפגישה מראש, בזמן שנוח גם להורים וגם לחניך.

o        אם יש התנגדות לקביעת הביקור, כדאי לברר בעדינות למה, ולהתייעץ עם אנשים נוספים ( מדריכים, ראשג"ד, מרכז) בנושא.

o        הכינו מראש את הנקודות שרוצים לדבר עליהן, על פי המטרות.

o        הביאו עמכם את תיק ההרשמה (מהראשג"ד)/ תמונות ממחנות קודמים/ תמונות מהפעילות השנה/ סרט מחנה/ מצגת או כל אמצעי המחשה אחר.

הביקור עצמו:

  •  רושם ראשוני חשוב:להגיע מסודרים: חאקי מסודר, בלי מסטיק בפה.בלי צבע על הפנים.
  • להגיע בזמן שקבעתם !
  • כדי לשבור את הקרח, הציגו את עצמכם והתעניינו בהורים.
  •  כדאי לדבר על הפעילות עד כה, התקדמות החניך עד כה, השתלבותו בקבוצה, נקודות חוזק שלו (תכונות, כישורים, התקדמות...), בעיות שעולות ודיון משותף בפתרונות אפשריים, פרטים לגבי הטיול (לאן, מתי, תנאי תשלום ומרכיבי העלות), ותכנון להמשך. על כל נקודה כזה יש לחשוב מראש, שתדעו מה אתם רוצים להגיד. זה יתרום גם לשטף וגם לביטחון העצמי שלכם.
  • כדאי לנצל את ביקור הבית גם להרשמה עצמה - לצורך זה יש להצטייד בחוזרים + טופס אישור הורים, וברשימת (טופס) ההרשמה.
  • כדאי לתת תשומת לב גם לחניך, למשל לבקר בחדר שלו, להתעניין בתמונות או בדיסקים שלו. זהו זמן נהדר להתוודע לצדדים שלא הכרתם בו.
  • בכל מקרה, גם אם הזמן דוחק- לא להגיע לבית החניך רק כדי לגבות כסף – אנחנו מחנכים, לא אנשי שיווק...
  • כדאי להשאיר גם להורים את הטלפון שלכם, במידה וירצו ליצור איתכם קשר בעתיד.  
אם יש עוד שאלות אתם מוזמנים לפנות לראשגדים, לצוות מוביל ואף למרכזים ! שיהיה בהצלחה !
צוות פיתוח הדרכה 2013-2014