x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער
משחקי חדר

אני פנתר ויש לי חברים
מטרת המשחק: לעקוב אחר תנועה זזה.
מהלך: העמד את הקבוצה במעגל ובחר "מנחה" שיעביר את התנועות. אמור לקבוצות להתחיל לצעוק בקול ובקצב קבוע (חשוב מאוד הקצב): "אני פנתר ויש לי חברים, אני פנתר ויש לי חברים..." על המנחה לעשות תנועה, שתעבור בין החניכים לפי הקצב כאשר במנחה מחליף תנועה בכל יחידת קצב והקבוצה אחריו. אותו דבר גם עם לשים: "צ'יקיבום צ'יקיבום צ'יקיבומבום...".

מים בפה
מטרת המשחק: לגות חיה נבחרת
מהלך: בחר חיה ואל תאמר את שמה בקול רם, אלה כתוב אותה על כף ידך. כעת אמור לחניכים לנסות לנחש על איזה חיפה חשבת כאשר אתה עומד במרכז עם כוס מים. החניכים מנחשים אחד אחד. אם חניך חוזר על חיה שנאמרה או התמהמה, תשפריץ עליו מים. המשחק נגמר כאשר חניך אומר את שם החיה הנבחרת וגם עליו תשפריץ.

זוג או פרט קבוצתי
מטרת המשחק: להצליח לנחש נכון זוג או פרט.
מהלך: חלק את הקבוצה ל-2 קבוצות. בקש מכל קבוצה לנחש מה ייצא, זוג או פרט. כעת בקש מן החניכים להוריד את ראשיהם והסבר להם שכאשר תאמר "לפרוח" על כל אחד מהם להחליט האם להרים את הראש או לא. הקבוצה הזוכה היא זה שהצליחה לנחש האם מספר הראשים המורמים הוא זוגי או לא זוגי.

כלב נושך
מטרת המשחק: להפיל כמה שיותר חניכים
מהלך: העמד את החניכים במעגל, בחר מתנדב ואמור לו לעמוד במרכז המעגל, על ארבע, עליו להפיל חניכים. כל מי שמצליח להפיל מצטרף אליו למעגל והופך לכלב.

עקוב אחרי
מטרת המשחק: לעקוב אחרי משהו
מהלך: בקש מהחניכים להסתובב בחדר ולעקוב אחרי מישהו. הסבר לחניכים שכאשר אתה נותן סימן, כל אחד קופץ על זה שעקב אחריו. אחר כך, עליהם לעקוב בזוגות, שלישיות, רביעיות וכן הלאה.

מילים בהברות
מטרת המשחק: על המתנדב לנחש מהי המילה הנבחרת.
מהלך: הוצא חניך. על הקבוצה לבחור מילה בעלת שתי הבהרות (כמו ביצה). חלק את הקבוצה לשתיים. הכנס את המתנדב. בהינתן על כל תת קבוצה לצעוקף חזק ככל האפשר, בו זמנית, את אחת משתי ההברות. על המתנדבר לנחש מהי המילה.

טוסיקים מתחשמלים
מטרת המשחק: להישאר אחרון בלי לקבל זרם משני "טוסיקים".
מהלך: הקבוצה עומדת במעגל. המדריך "מעביר זרם" לשני הצדדים - נגיעה קטנה עם טוסיק בטוסיק שלצידו. חניך שמקבל זרם משני הצדדים, פסול. כאשר יש נפסל, מעבירים שוב זרם שני הצדדים. חשוב שבכל פעם יתחיל חניך אחר.

גולם במעגל
מטרה: לא להיתפס.
מהלך: אמור לחניכים לשבת במעגל עם ידיים מאחורי הגב. בחר מתנדב ותן לו חפץ כלשהו. אמור למתנדב לצעוד מאחורי גבם שם חברי הקבוצה בכיוון מסויים, לעצור מאחורי חניך שיבחר ושלשים לו את החפץ ביד. אותו חניך צריך לקום ולרדוף אחריו ולתפסו. עליהם לרוץ סביב המעגל. ה"נרדף" צריך להגיע למקומו של ה"רדוף", שהתפנה. אם הספיק - הרדוף ממשיך את המשחק והוא זה שמניח את החפץ, אם נתפס - ישב במרכז המעגל וכל הקבוצה שרה "יש לנו גולם המעגל".

בוקר טוב, ערב טוב
מטרת המשחק: להספיק לתופס מקום.
מהלך: הושב את החניכים במעגל, אמור להם שבת עם הידיים מאחורי הגב, בחר מתדבותן לו חפץ ביד. אמור לו לצעוד מאחורי גבם של החניכים בכיוון מסוים. הסבר כי כאשר הוא מניח את החפץ בידיו של אחד החניכים, עליו לרוץ לכיוון בו הךף, על החניך השני לרוץ בכיוון השני, כאשר הם נפגשים עליהם לומר "בוקר טוב, ערב טוב", ואחר כך להתיישב במקום שהתפנה.

מותר להחזיר
מטרת המשחק: להעביר טפיחחות
מהלך: החניכים יושבים במעגלץ אחד החניכים מעביר טפיחה על היד של מי שיושב מימינו, וכך הלאה מאחד לשני. כאשר אחד החניכים מרגיש כי הטפיחה הייתה חזקה מידי לטעמו הוא יכול להחזיר טפיחה חזקה יותר משקיבל ובכך גם לשנות את כיוון הסבב.

משחק המדבקות
מטרת המשחק: להימנע מלומר מילה מסויימת.
מהלך: הדבק לניכים על המצח מדבקות כארשר על כך מדבקה מילה או משפט. אמור לחניכים לשאול אחד את השני שאלות בינסיון לגרום לכל אחד לומר בתשובתו את המילה / המשפט שכתוב/ה לו על המצח. מי שאומר את המילה שלו - יוצא. מנצח מי שנשאר אחרון.

זיפ זאפ
מטרת המשחק: "להעביר" מילה בלי להתבלבל.
מהלך: הושב את החניכים במעגל הותחל "להעביר" להם מילים: "זיפ"-לכיוון ימין, "זאפ"-לכיוון שמאל, "שללה" - לדלג עם אחד, "שטוייינג" - למי שיושב ממול וכן הלאה, אפשר להמציא כיד הדמיון.

דפיקה מהירה
מטרת המשחק: להעביר סבבה דפיקת יד על הרצפה בלי להתבלבל.
מהלך: הושב את החניכים במעגל על ברכיהם כאשר ידיהם פרושות קדימה בפיסוק ומוצלבות עם ידי השכנים. בחר חניך שיתחיל עם ידיו על הרצפה. כעת הדפיקות יעברו בסבב, יד יד, לפי הסדר.

משה עז
מטרת המשחק: לעשות רול ותנועה לפי הוראה מבלי להתבלבל.
מהלך: העמד את הקבוצה במעגל ועמוד במרכזו. הסתובב במקום וברגע שתבחר לעצור, הצבע על חניך מסויים ותן לו ולשכניו הוראה לתנועה. קבע עם החניכים תנועות מוגדרות להוראה שתתן עם "משה משה". לדוגמא: "משה משה עז" - החניך עליו אתה מצביע עושה מה... מה... ועם היד עושה זקןף והשניים מצדדיו עושים לו קרניים.

משחק המתנות
מטרת המשחק: להצחיק.
מהלך: הושב את הקבוצה במעגל ואמור לחניכים לתת "מתנות" ליושבים מימינם באוזן בלי שאף אחד ישמע. (ספר, חתוך וכו') ולאחר מכן אמור ליושביםם משמאלם מה לעשות עם המתנה (לאכול את זה, לישון עם זה וכו'). בסוף ערוך סבבה בו כל אחד אומר מה הוא קיבל ומה עליו לעשות עם זה.

זרם
מטרת המשחק: להעביר זרם בלי "להתחשמל".
מהלך: הושב את הק'בוצה מעגל כאשר כולם מחזיקים ידיים. התחל להעביר זרם לשני הצדדים על ידי לחיצת יד. נפסל מי שקיבל זרם משני הצדדים בו זמנית ו"התחשמל".

פרה חולבת
מטרת המשחק: לתפוס ובו זמנית להיזהק לא להיתפס כתגובה למילה מסויימת.
מהלך: הושב את החניכים במעגל ואמור להם לשלוח את יד שמאל עם אגודל כלפי מעלה אל היושב משמאלם וביד ימין ליצור "טבעת" בעזרת האצבעות, בה תכנס האגודל של היושב מימין. כעת ספר להם סיפור וקבע מילה מסויימת כאשר היא אמרת כולם מהדקים את יד ימין בניסיון לתפוס את אגודל ובו בזמן חומקים עם האגודל על מנת לא להיתפס.

טלפון מתוקן
מטרת המשחק: ליצור סיפור משעשע.
מהלך: הושב את הקבוצה במעגל. לחש לחניך היושב לידך מילה והורה לו להעביר לבא אחריו מילה חדשה המתקשרת למילה שלך, כך כל חניך מוסיף מילה ובסוף אומר כל אחד בקול רם את המילה שנאמרה לו ויוצא סיפור!

פרה / שפן
מטרת המשחק: לא להתבלבל.
מהלך: הושב את הקבוצה במעגל ואמור לחניך היושב לידך "רוצה פרה?" והוא עונה "מה?!" - "פרה" - "אה, פרה". ואז הוא שואל את הבא אחריו "רוצה פרה?" השני שואל "מה?!" והראשון שואל אותך "מה?!" ואתה עונה "פרה", הראשון לשני אומר גם כן "פרה", השני אומר "אה, פרה" , וממשיך הלאה כאשר כל פעם השאלה, "מה?!" חוזרת עד אליך ואתה מחזיר "פרה".

סלט פירות
מטרת המשחק: לתפוס כיסא.
מהלך: הושב את הקבוצה במעגל וחלק להם שמות (על פי סדר הישיבה): תפוז, בננה, מלון, תפוז, בננה, מלון וכן הלאה (או כל 3 פירות אחרים העולים על דעתך). בחר מתנדב שיעמוד במרכז(כעת אין לו כיסא) ויכריז על אחד הפירות. לדוגמא: אמר "בננה", על כל הבננות לקום ולהחליף מקומות בזמן הזה מטרתו לתפוס כיסא לעצמו. מי שנותר ללא כיסא הוא הבא שיעמוד במרכז. כשאומרים "סלט פירות" כולם קמים ומחליפים מקומות.

יוסי כמה עולה קפה?
מטרת המשחק: לענות בזריזות ובלי להתבלבל.
הערות: המשחק צריך להיות מהיר!
מהלך: חלק לכל חניך מספר ולכמה חניכים את המילה "יוסי", "כמה", "עולה" ו"קפה". עמוד במרכז ושאל את אחד החניכים (לגודמא "יוסי") כמה עולה קפה - "יוסי, כמה עולה קפה?" והוא עונה באחד המספרים או באחד השמות, לדומגא "שלוש". כעת עליך לפנות ל"שלוש" ולשאות - "שלוש, כמה עולה קפה?".
אתה יכול גם להטעות את החניכים ולפנות לשם או למספר שלא נאמרו.

כובע באמצע
מטרת המשחק: לקחת את הכובע ראשון.
עזרים: כובע.
מהלך: חלק רת הקבוצה לזוגות כאשר אחד נעמד במעגל פנימי והשני במעגל חיצוני. החניכים במעגל הפנימי יעמדו עם רגליים פסוקות. באצמע המעגל יונח כובע. על החניכים אשר במעגל החיצוני להסתובב סביב המעגל הפנימי כשהם "על ארבע". מטרת כל זוג הוא להצליח לקחת ראשון את הכובע, הדבר נעשה על ידי כך שהחניך במעגל החיצוני עובר מתחת לרגליו של בן זוגו ולוקח את הכובע בלי שהוא "נתפש" על ידי משהו מהמעגל הפנימי.

אל תגיד אותי
מטרת המשחק: לגלות את המילה שכתובה במדבקה.
עזרים: מדבקות.
מהלך: הדבק לכל חניך מדבקה עם מילה על המצח. אמור לחניכים לשוחח ביניהם אך לשים לב - אסור להם לומר את המילה אשר כתובה במדבקה. חניך שאמר את המילה, נפסל.
צוות פיתוח הדרכה 2013-2014