x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

פעולת ט"ו בשבט- עזן זוהר

ערך :   זהות יהודית

מטרות :  

  1. החניכות יכירו חלק ממסורות החג.

2.         המטרה העיקרית של הפעולה, היא להראות לבנות את ההשקעה שנעשתה בפעולה ואת ואת חשיבות שיתוף הפעולה שלהן כדי להנות.

מהלך הפעולה :
הפעולה מתחילה בחדק כאשר בחדר מוחבאים פתקים, כאשר כל פתק הוא משמימה שמסמלת פרי שנוהגים לאכול בט"ו בשבט. כל פעם כשהחניכים ימצאו פתק הם יקבלו משימה, ולאחר שיצבעו אותה בהצלחה הם יקבלו חלקים אשר מרכיבים את תמונתו של הפרי. לאחר שירכיבו את כל חלקי הפירות, ירכיבו את כולם בצורת ריבוע, פאזל זה יהיה דו צדדי ובצידו השני של הפאזל יהיה המקור של החג טו בשבט, במשנה, מסכת ראש השנה, א, א.

 

 

שם המתודה

הסבר למתודה

עונה למטרות

זמן
(דקות)

ציוד

1

חיפוש הפתקים

הסברת הפעולה

1-3

 

פתקים עם המשימות

2

שקדים

בניית המילה "עץ בשקד" ממקלות באופן דקורטיבי עד כמה שניתן J

1-3

10

 

3

משמשים

סופר גלקטי סמוראי (מקור המשמש הוא בצפון מזרח סין – סמוראים)

כמו פינוקיו רק שצריך לתת מכה בכף היד בזמן שעושים קולות של סמוראי.

1-3

15

 

4

תמרים

לגרום ל-5 אנשים לשיר את השיר "צדיק התמר יפרח יפרח"..

 

1-3

15

מילות השיר "צדיק התמר יפרח יפרח"

5

תפוחים

מירוץ שליחים עם תפוחים מיובשים! אסור להשתמש ביידים

 

1-3

10

תפוחים מיובשים

6

תאנים

עלה התאנה שימש על פי המסופר בספר בראשית לבוש לאדם וחווה. בהשאלה משמש המושג עלה תאנה לתיאור הסוואת מעשה כל שהוא.
משחקים את המשחק שכל חניך אומר שתי עובדות כשאחת אמת ואחת שקר וצריך זהות איזו אחת ואיזו שקר.

 

1-3

10

 

7

הרכבת הפאזל הגדול והכולל.

 

המקור הראשון בו מוזכר ט"ו בשבט. מדביקים את הפאזל על הקיר כדי שכולן ייראו.

1-3

5-10

סלוטייפ ומספריים.

9

שיחת סיכום

הסברת המתודות והקשר שלהם למועד החג וגם בנוף חידות כיפי

 

 

5

 

10

סעודת חג

סעודה טובה ואיחולים לראש השנה של האילנות . סיום הפעולה ברוח טובה.

 

20.

מגוון מטעמי השף במהדורת ט"ו בשבט.
כוסות חד פעמיות

פעולת ט"ו בשבט- אלמוג רביבו

ערך: אהבת הארץ

מטרות:

1.החניכים ילמדו על טו בשבט ועל הדברים הקשורים אליו

2.החניכים ילמדו על המנהגים של טו בשבט

3.החניכים יתחילו לאכול פירות יבשים כי זה טעים

4.החניכים ילמדו על השריפה בכרמל ואיך זה מתקשר לטו בשבט

 

מתודה

הסבר למתודה

עונה למטרות

זמן

ציוד

1.יושב תחת עץ רענן

משחק פתיחה שיכניס אותם לאווירה של טו בשבט!!!

1+2+3

10 דקות

-

2.מהרררר

יושבים במעגל כול ילד בתורו צריך להגיד משהו שקשור לטו בשבט (סוגים של עצים , סוגים של פירות יבשים וכו)חניך אומר מילה והחניך שלידו חייב להגיד הכי מהר שהוא יכול עוד מילה , מי שיתעכב במציאת מילה בחוץ!

1+2-החניכים ילמדו דברים שקשורים לטו בשבט

10 דקות

-

3.תפזורת לכיף

החניכים מתחלקים לזוגות , כול זוג מקבל תפזורת על טו בשבט!!

(אחרי המתודה הקודמת החניכים ידעו קצת מילים על טו בשבט)

1+2

10 דקות

תפזורת

4.תשובה נכונה = פרי יבש!

אני יקריא לחניכים מקור מידע קטנטן על טו בשבט. ואני יגיד להם לפני שיזכרו כול תאריך וכול מילה שאני אומרת , אחר כך הם ישאלו שאלות בשתי קבוצות כול תשובה נכונה בכסף צעצוע(קשור למתודה הבאה)

1+2

15 דקות

מקור מידע

שאלות

כסף צעצוע

5.מכירה פומבית!!!

אחרי ששתי הקבוצות השיגו את הכסף שלהם, נתחיל מכירה פומבית של פירות יבשים ושל אבנים חחחחח

1+2+3

15 דקות

פירות יבשים

אבנים

 

6.שיאכלו ..

נשב ונאכל את מה שהם השיגו , וכול מי שאוכל חייב להגיד עובדה\מנהג שקשור לטו בשבט

1+2+3

15 דקות

-

7.שריפת הכרמל-דיון

אני מביאה לחניכים תמונות לפני אחרי של השריפה בכרמל . נדבר על כמה עצים נשרפו וכמה נורא , וכדי לשקם יער כזה צריך לשתול המון שתילים ולחכות שזה יצמח-שזה המון זמן.

4

15 דקות

תמונות לפני אחרי

8.שיחת סיכום

סיכומונים ונאכל את כול הפירות שנשארו...

 

 

 

 

 

 

 

 

9.שתילת שתילים

זה לפני השיחת סיכום !!!!!!!!

1+2

10 דקות

זרעים

 

רעיונות למתודות נוספות :

·         תופסת עץ אבן גשר- תופסת 'עץ אבן גשר' שמתקשרת לטבע. להשתחרר מעץ צריך להסתובב סביב עצמך 3 פעמים, מאבן לקפוץ מעליך ומגשר לזחול תחתיך. בכל פעם שהתופסת תתפוס היא תצטרך להחליט למה הנתפסת תהפוך.

·         תשחקי איתם כמו 21 עם כדור רק 16 כי ט"ו בגימטריה זה 16 !

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014