x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

פעולת ים המלח

ערך: ים המלח

מטרות:

  1. החניכות ילמדו כיצד נוצר ים המלח ומהם מקורות מימיו.
  2. החניכות ירכשו מעט ידע בנוגע לים המלח.
  3. החניכות ילמדו מדוע ים המלח חשוב כמקור כלכלה ובריאות.
  4. החניכות יהיו מודעות להתייבשות ים המלח ויבחנו את הפתרונות לבעיה זו.

מהלך הפעולה:

 

מתודה

הסבר למתודה

קישור למטרה

זמן

ציוד

 

משחק פתיחה

תופסת החלפת מקומות

 

15 דקות

--------------------

1

ים יבשה

נשחק ים יבשה כדי להסביר כיצד נוצר ים המלח- כתוצאה מהשבר הסורי אפריקאי. תחילה תהיה רק יבשה. לאחר מכן אני ישים 2 חבלים שיפרידו בין 2 יבשות. מה שביניהם יהיה ים. כל פעם אני ירחיב את השטח של הים ואת המרחק בין יבשה 1 ליבשה 2.

1

10 דקות

2 חבלים

2

מבוך

ים המלח הוא ים סגור המקבל מים מנהר הירדן ולא יוצאים ממנו נחלים. על הרצפה יהיה מבוך שעל הבנות לפתור אותו. אפשר להיכנס למבוך אבל אי אפשר לצאת ממנו (כמו המים בים המלח).

1

10 דקות

נייר עיתון

3

פנטומימה

בתוך כובע יהיו פתקים עם שמות נוספים של ים המלח. כל פעם חניכה אחרת תבחר פתק ותנסה להעביר לאחווה בפנטומימה את השם.

(ים המלח, ים הערבה, הים הקדמוני, הים האחרון, ים לוט, ים המוות, הים המסריח)

2

10 דקות

פתקים וכובע

4

חידון

כל פעם אני אשאל שאלה. מי שחושבת שהיא יודעת את התשובה לוקחת מעט מלח על האמצע ואוכלת אותו ורק אח כך כותבת לי את התשובה על דף. מי שצדקה מקבלת נקודה. החניכה עם הכי הרבה נקודות מנצחת.

2

15 דקות

חידות, מלח

5

העברת מים

בצד אחד תהיה פיילה מלאה במי מלח ובצד השני פיילה ריקה. על החניכות להעביר את המים על ידי בניית צינור מקשים (המוביל הארצי). בתוך הפיילה עם המים יהיו 3 פתקים עם הסיבות להתיישבות הים וזה ישמש אותנו אחר כך.

3

15 דקות

קשים, 2 פיילות, מי מלח

6

הים הנמוך בעולם

10 שניות מתחת למים. כדי שלא יתפסו צריך לעלות על גובה.

3

10 דקות

--------------------

7

פלאי תבל

אני יראה לבנות תמונות של פלאי תבל והן יצטרכו לקבוע מה מהם הוא פלא תבל ומה לא (מה שהן לא יודעות הוא שכל התמונות שאני יראה להן הן פלאי תבל וביניהם ים המלח!)

3

10 דקות

תמונות של פלאי תבל (במצלמה)

8

פתרונות לייבוש ים המלח

אני יציג לבנות את הסיבות שבגללן ים המלח מתייבש (רמת התאדות גבוהה, הקמת המוביל הארצי, מפעלי ים המלח) ועל הבנות לחשוב על 3 פתרונות אפשריים למזעור התיישבות זו.

4

10 דקות

-----------------

9

סיכום

נעשה מסכות בוץ ונטבול את הרגליים במי מלח (ים המלח).

נעבור על כל המתודות ואני אסביר להן איך כל אחת מתקשרת לים המלח...

1,2,3,4

15 דקות

2 פיילות, בוץ, מלפפונים

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014