x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

הקשבה (כבוד הדדי)

ערך: הקשבה

מטרות:

1.      החניכות יקשיבו אחת לשניה ובעיקר למדריכה, בשביל להצליח המשימות.

2.      החניכות ילמדו לשהקשיב אחת לשניה זה חשוב מאוד ולהקשיב היטב.

3.      החניכות ישתפו פעולה אחת עם השנייה ויהנו בפעולה, תוך כדי הקשבה חברות שלהן.

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

מה התפקיד?

כל בת מקבלת פתק עם שאלה שונה ובקשה שונה, לדוגמא: "איך מצחצחים שיניים? גמגמי בהסבר". אותה ילדה, צריכה להסביר לקבוצה איך מצחצחים שיניים ותוך כדי לגמגם. בסוף ההסבר, הבנות צריכות לנחש מה הייתה המשימה.

1-3 (הן צריכות להקשיב כדי להבין מה המשימה)

20 דק'

פתקים עם משימות

לקחת את האבן

עומדים במעגל, ואחת (מתנדבת) עומדת באמצע עם עיניים עצומות. היא מושיטה יד קדימה ומסתובבת עד שאומרים לה לעצור. היא פותחת את היד, והמטרה של שאר המשתתפות היא לקחת לה את האבן מהיד. אם ילדה הצליחה- היא נכנסת לאמצע, ואם לא- המתנדבת נשארת.

1-3 (הן צריכות להקשיב לרעשים מסביבן)

10 דק'

אבן

קומנדו

(החניכות צריכות להקשיב היטב למה שאני אומרת, כדי לא להתבלבל)

1-3

10 דק'

 

טלפון שבור

 

1-3

10 דק'

 

10

עומדים במעגל וסופרים עד 10 מבלי ששתי בנות או יותר אומרות ביחד את אותו המספר. לשים לב: שהבנות לא עושות חוקיות!!

1-3

10 דק'

 

טלפון

בונים טלפון מכוסות וחוט ומדברים עם הכוסות. כדי שיוכלו לשמוע, החוט חייב להיות מתוח!

1-3

30 דק'

חבילת כוסות, חוט, סכין

10 שניות מתחת למים

(החניכות צריכות להקשיב לסופרת- מתי היא מתחילה לספור, ולפי זה הן יודעות לצאת מהמקום מחבוא).

1-3

15 דק'

 

משפחת אדמס

(החניכה שנבחרה צריכה להקשיב טוב טוב לשיר ששרים לה בהתחלה, כדי שהיא תדע למחוא כף).

1-3

10 דק'

 


מה התפקיד? :

1.      איך מצחצחים שיניים?
בהסבר תגמגמי. תגידי הרבה אההה אממממ כאיללווווו וכל מיני כאלה....

2.      איך מכינים שוקו?

3.      תדברי בשקט שכמעט ולא ישמעו.

4.      איך מקלפים בננה?
דברי עם הרבה תנועות ידיים (מוגזמות!!)

5.      איך מכינים חביתה?
תצחקי תוך כדי... שיחשבו שהשתגעת.

6.      איך קושרים שרוכים?
אסור לך להזיז את הידיים
J

7.      איך חופפים ראש?
לא להסתכל על הבנות! להתסכל על הרצפה, השמיים... הכל חוץ מעליהן!

8.      איך לובשים חולצה?
עלייך ללכת ממקום למקום. את יכולה לבוא לבנות ולחזור, לעשות סיבובים סביב עצמך וסביב הבנות... רק לא ללכת רחוק מדי!

9.      איך רוחצים ידיים?
לרקוד תוך כדי שאת מדברת ומסבירה. את יכולה שהתנועות יהיו קשורות להסבר ולמה את צריכה להדגים, או שלא. לבחירתך!

10. איך כותבים שיר?
להסתכל כל הזמן בדף! כאילו שהכל כתוב לך שם...



פעולת כבוד הדדי- אלמוג רביבו

 

ערך: כבוד

מטרות:

1.החניכים ילמדו לכבד את החברים שלהם וילמדו מה זה כבוד

2.החניכים ילמדו שאם לא מכבדים פוגעים באנשים ומפסידים מזה

3.החניכים ילמדו שאם הם רוצים כבוד אחד מהשני צריך לדעת להקשיב

 

ציוד

זמן

עונה למטרות

הסבר למתודה

מתודה

10 דקות

3-צריך להקשיב אחד לשני ולא לדבר כולם ביחד כי אז לא מבינים כלום.

החניכים עומדים במעגל וחניך אחד באמצע. כול החניכים שבמעגל מקבלים מילים בנות הבהרה אחת – גג,בר,גר,דג וכו'... בסימן שלי כולם צועקים את המילה שניתנה להם ,החניך שבאמצע צריך לזהות כמה שיותר מילים

אתה שומע?

משפטים

15 דקות

3-צריך להקשיב אחד לשני ולא לדבר כולם ביחד כי אז לא מבינים כלום

החניכים מתחלקים ל2 קבוצות וכול קבוצה עומדת בשורה מול הקבוצה השניה, כול קבוצה שולחת נציג שיעמוד מאחורי הקבוצה השניה. הנציג מקבל פתק שרשום עליו משפט כלשהו, המטרה של הנציג היא להעביר לקבוצה שלו את המשפט והמטרה של הקבוצה השניה זה למנוע ממנו להעביר את המסר (בצעקות )

המשפט המתקבל

(אני עושה כמה סיבובים=כמה משפטים)

איקס עיגול מימדי

סיטואציות

20 דקות

3+2

כמו שזה נשמע, שצריך להעביר ילד , עם רוצים לשים שמה את אחד מהסימנים (בלי לגעת בחבל) אבל כדי שיקבלו את הריבוע בכול קבוצה בתורה יבחר נציג שהוא יקבל פתק ועליו רשום סיטואציה עם כבוד\בלי כבוד והוא יצתרך להעביר את זה לקבוצה שלו בפנטומימה (בזמן מוקצב). כשהקבוצה גילתה את המשפט הם צריכים להגיד אם הוא נכון (יש בו כבוד) או לא נכון (אין בו כבוד) אם הם צדקו הם קיבלו את הריבוע שהם רצו והם צריכים להעביר את הילד.

איקס עיגול מימדי

(3 סיבובים)

האותיות

10 דקות

1+3

החניכים יתחלקו ל2 קבוצות וכול קבוצה תקבל את האותיות

כ,ב,ו,ד,ה,ד,ד,י

הם יצטרכו למצוא כמה שיותר מילים בזמן מוקצב , הקבוצה עם הכי הרבה מילים מנצחת

כמה שיותר מילים

-

10 דקות

3-אם החניך היה מקשיב לחברים שלו הוא היה ישר מוחא כף וזה רק אומר שהוא לא מכבד ומקשיב לחברים שלו !

פושטק

מוציאים חניך אחד החוצה ואומרים לשאר האחווה כול מה שהחניך עושה ומראה אתם עושים כמו תוכי. ומלמדים אותם את השיר פתיחה של משפחת אדמס ואחרי השיר הם צריכים להגיד ברוכים הבאים למשפחת אדמס הצחק אותנו עד שנמחא כף. המטרה של החניך זה להצחיק את החניכים כמה שיותר עד שהם ימחאו כף , וזה יקרה רק אם הוא ימחא כף !!

משפחת אדמס

בד ערבי

10 דקות

1+2+3-החניכים ילמדו שצריך לעזור אחד לשני ולא להפיל אף אחד אחרת הם לא יצליחו,המשמעות של זה היא שמטרה היא לא "להפיל" לחברים את הכבוד שלהם אחרת לא יוצא מזה כלום(כמו אם מישהו נופל מהבד ערבי) לשמור לכולם על הכבוד.

כול החניכים עומדים על הבד ערבי , המטרה שלהם זה להפוך אותו לצידו השני בלי לרדת מהבד.

להפוף בד ערבי

-

10 דקות

1+3-הקשבה לא חייבת ליהיות רק במה ששומעים באוזניים אלה גם במה שרואים.

במקום לדבר עושים פרצוף,וכדי ששאר הילדים לא ידעו מה הראשון עושה כולם עוצמים עיניים וכאשר הטלפון שבור אצלו אני מניחה לו יד על הכתף ואז הוא יכול לפתוח עיניים

טלפון שבור פרצופי

כדור

10 דקות

2-הפסילה "מורידה" את הכבוד

כולם מכירים נעמאמי

חיי שרה

-

10 דקות- נעשה כמה סיבובים כדי שלא יבכו לי שלא הצליחו

2- ההורדה הסופית "מורידה" את הכבוד

חניכים שרירנים יש לי !!

הורדות ידיים

-

15 דקות

1+2+3

אני יחפור להם על כבוד כי זה ממש חשוב לי כי הם לא מכבדים אותי , אני יסביר להם קצת על החופשים ומתי ואין יש פעולות ועל להרשם לטיול כברררררררררר

שיחת סיכום

 

פעולת כבוד הדדי-רוני אלון

 

ערך: כבוד הדדי

סיפור מסגרת: הפעולה היא מלא משחקים שכל משחק צריכים להעביר זוג אחר.כל זוג חייב להסביר את המשחק ולהעביר אותו גם אם הם מכירים אותו.

מטרות:

1. החניכים ילמדו להקשיב זה לזה ולעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים שמעליהם.

2. החניכים ישימו עצמם בתפקיד שלי ויראו כמה קשה המצב ההפוך.

3.החניכים ילמדו לקחת מנהיגות ויקחו אותה למקום חיובי ולא שלילי.

 

 

שם המתודה:

הסבר למתודה:

עונה למטרות:

זמן:

ציוד:

1

משחק פתיחה-חלוקה לזוגות

מולקולות

החניכים יתחלקו לזוגות בלי לעצבן אותי

10 דק'

 

 

2

זוג 1- עמודו

 

1-3

10 דק'

 

כדור

3

זוג 2- בקבוק

כולם מתחבאים ואחד סופר ליד בקבוק. הוא צריך לשרוף אנשים שהוא רואה ואז הם צריכים לצאת בזמן שהם צריכים לנסות לבעוט בכדור בזמן שהוא לא רואה אותם. אם מישהו בעט בכדור הוא צועק בקבוק, ברגע זה כולם צריכים לרוף ולהתקרב למקום שהוא ספר, אם הסופר לא מצליח להחזיר את הבקבוק למקומו לפני שכולם הגיעו הוא סופר שוב, אם הצליח האחרון שהגיע הוא הסופר.

1-3

15 דק

בקבוק

4

זוג 3- דג מלוח עם מים

המשחק דג מלוח עם מים בפה

 

1-3

10 דק'

ג'ריקן

5

זוג 4- שפן, צייד, חומה

מחלקים את האחווה ל2 קב', והקב, צריכות לעמוד אחת מול השנייה.מראים להם את התנועה של כל אפשרות.אומרים לכל קב לבחור ביחד תנועה של שפן, צייד או חומה.זוהי מלחמה ובה שפן מנצח חומה, חומה מנצחת צייד וצייד שפן. כשאומרים 3,4 ו..כל קב עושה את התנועה הנבחרת.הקבוצה המנצחת צריכה לרדוף אחרי הקבוצה השנייה כשהם מחזיקים ידיים, מי שהם תופסים עובר לקבוצה שלהם עד שיש קבוצה שכל הילדים אצלה.

1-3

15 דק'

 

          6

זוג 5- שלישי מיותר

עומדים בזוגות ויש תופס ונתפס. בכל פעם כדי לא להתפס הנתפס צריך להדבק לאחד הזוגות, הילד בזוג שהוא רחוק ממנו הופך להיות הנתפס והוא צריך לברוח ולהדבק לזוג אחד. אם מישהו נתפס הוא התופס.

1-3

10 דק

 

7

זוג 6- תופסת חיות

כל פעם התופס מכריז על חיה וכולם צריכים לרוץ על פי החיה שנבחרה כולל התופס, אם מתחלף תופס הוא יכול להחליף חיה.

1-3

10 דק

 

8

זוג 7- 10 שניות מתחת למים

 

1-3

15 דק

 

 

זוג 8-משחק גיבוי

אני יושב תחת עץ רענן ומחכה ל..

 

 

 

9

שיחת סיכום

לסכם את המתודות ולהסביר את הקשר של הסיפור מסגרת לערך+ להזכיר על הרשמה לטיול !!!!!!!!!!!!!!!!

 1-3

 

 

 

 

 

פעולת כבוד לסביבה ולזולת + פעולת הכנה לטיול

ערך מוביל:   כבוד

מטרות:

1.       החניכות ילמדו מהו כבוד ושכבוד דורש נימוס והקשבה.

2.       החניכות ירצו לתת כבוד לזולת ולסביבה.

3.       החניכות ילמדו שיחס גורר יחס.

4.       החניכות ילמדו מהי רשימת הציוד לטיול פתיחת שנה ויולהבו לקראתו !

מהלך הפעולה :

מס'

מתודה

הסבר

קישור למטרה

ציוד ועזרים

זמן

1

סיטואציות בפנטומימה

 

אני אתן לשתי חניכות סיטואציה שהן יצטרכו להעביר בפנטומימה, ואז הקבוצה תחליט מה היא הייתה עושה בכזה מצב ("מה אתם הייתם עושים?")

1,2,3

סיטואציות

15 דקות

2

כבוד

בין המדריכים יהיו מפוזרים פתקים ובהם מילים הקשורות לכבוד. על החניכות לאסוף את כל הפתקים. הקאטצ'- רק אם יבקשו בנימוס ויתנו כבוד יקבלו את הפתקים.

1,2,3

פתקים עם מילים הקשורות לכבוד

10 דקות

3

תפזורת

 

על בריסטול גדול תהיה תפזורת של המילים מהמתודה הקודמת (הפתקים). החניכות יצטרכו למצוא את כל המילים.

1,2,3

תפזורת

לורדים

10 דקות

4

צעקת מילים

החניכות עומדות במעגל כאשר באמצע חניכה נוספת. כאשר אני אומרת שלוש ארבע ו... כל הבנות צועקות ביחד את המילה שלהן והחניכה באמצע צריכה לזהות כמה שיותר מילים.

1,2,3

----------

10 דקות

5

מסכת

אני מחלקת לשתי קבוצות ועל כל קבוצה להכין מסכת. הנושאים- קבוצה אחת חוסר כבוד, קבוצה שנייה-מתן כבוד.

1,2,3

----------

20 דקות

6

ת'פוס את ה....ציוד !

 

אני מחלקת אותן לשתי קבוצות. כל קבוצה עומדת בשורה. אני מחלקת לקבוצה אחת מספרים ולשנייה אותיות. כל פעם אני שמה חפץ באמצע והן צריכות להשיג אותו לפי המספר והאות שאני אומרת. החפצים-ציוד לטיול : ג'ריקן מים, כובע, תיק גב, נייר טואלט, אישור הורים, חאקי...

4

ג'ריקן,

נייר טואלט,

אישור הורים,

כובע,

תיק,

חאקי

20 דקות

7

וועדות

 

אני מחלקת לוועדות והן מתחילות לחשוב על רעיונות- וועדת מים, כובע, מורלים, מושמושים, פרסום והפצה.

4

פתקים עם וועדות

15 דקות

8

סיכום

 

סיכום של הפעולה, שיחת מוטיבציה של הבנות לבנות האחרות, הסבר על הפעולה ועל כבוד, והסבר על רשימת ציוד.

4

רשימת ציוד מודפסת שלי !

10 דקות

 

המילים והתפזורת :

ס

מ

ס

ר

כ

ב

ה

פ

ש

ש

ו

י

ב

מ

ו

ס

י

פ

ש

ה

ו

ר

י

מ

ס

ח

ה

ו

ד

ב

ח

כ

פ

ה

מ

י

ר

ב

ח

ו

ד

ח

ה

ב

ש

ק

ה

ת

ח

י

ח

ס

ה

ד

ד

י

ד

ב

נ

י

מ

ו

ס

א

 

כבוד, הורים, משפחה, חברים, סמכות, הקשבה, יחס הדדי, נימוס

 

הסיטואציות :

-          חברה שלא מקשיבה לחברתה

-          חניכה שמתנהגת בחוצפה למדריכה

-          חברה שמרכלת על חברתה

-          חברה שמכה את חברה שלה

-          חברה שמעליבה את חברה שלה מול כולם

-          תלמידה שמתייחסת בזלזול למורה

 

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014