x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

יציאה מהמסגרת

ערך: פתיחות מחשבתית

מטרות:

  1. החניכות ילמדו לחשוב מחוץ לקופסה ולפתח חשיבה שונה.
  2. החניכות יצאו מהמסגרת אליה הן רגילות ויפתחו לדברים חדשים.
  3. החניכות ילמדו את חשיבות הגדלת הראש.

מהלך הפעולה:

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

מסגרת

אני שמה על הרצפה נייר עיתון שעליו מצויר מלבן ואני אומרת לכל אחת לצייר משהו שמסמל את השנה שהייתה לה. כמובן שכולן ייצרו בתוך המסגרת ואז אני אומרת להן שהן היו יכולות לצאת מהמסגרת ! להיפתח לדברים חדשדשים ולהגדיל ראש D:

1,2,3

10 דקות

נייר עיתון וטושים

2

עיתונים ופיילה מתחבאת

על הרצפה יהיו עיתונים. אני יגיד לחניכות שהן צריכות לקרוע את העיתונים לחתיכות קטנות ממש עד שלא יישארו חתיכות גדולות. אם הן יצליחו לשמור על רוב העיתון בלי שיעוף יעברו את המשימה. בצד, לא רחוק מהן, תהיה מונחת פיילה. אם החניכות יגדילו ראש ויהיו יצירתיות הן ייקחו את הפיילה ויאספו את העיתונים בתוכה.

1,2,3

10 דקות

עיתונים, פיילה

3

תפוז

אני מחלקת את הבנות לשתי קבוצות. לקבוצה אחת אני אומרת שעליהן להשיג את פלחיי התפוז ולשנייה את הקליפה. תיווצר מהומה והתפוז יתפוצץ חחחח אחר כך אני יגיד להן שאם הן היו יוצאות מהמסגרת של ריבים והיו מדברות ומגדילות ראש כל קבוצה הייתה משיגה את מבוקשה.

1,2,3

10 דקות

תפוז

4

זהה חברך !

אני מחלקת את הבנות לשתי קבוצות. כל פעם כל קבוצה שולחת נציגה. נציגה אחת עם עיניים מכוסות והשנייה לא. הנציגה עם העיניים המכוסות צריכה לזהות את החניכה שעומדת מולה. כל האמצעים קשרים. זה מלמד אותן שלא יישארו מקובעות לכך שבמשחק הזה תמיד ממששים אלא אפשר גם לשאול שאלות, או לשנות משו בנציגה למשל לפזר לה את השיער כי בדרך כלל היא עם קוקו.

1,2,3

15 דקות

-------------------

5

עיתונים

על הרצפה מפוזרים עיתונים במעגל. מסתובבים על העיתונים ואסור לדרוך על הרצפה. כל פעם אני מוציאה דף. מצד אחד אם חניכה אחת נשארת אני מביאה לה פרס אבל מצד שני אם כל הבנות נשארות אני מביאה לכולן פרס. החניכות צריכות לצאת מהמסגרת של 'הכי חשוב שאני לא אפסל' ולעזור אחת לשנייה.

1,2,3

10 דקות

עיתונים

6

חידות היגיון

כל מיני חידות היגיון של גפרורים, כמה משולשים בציור הזה, חידות מסובכות... כמובן שהחניכות ינסו לפתור לבד ולא יצליחו. אם הן היו יוצאות מהמסגרת של 'אני כל יכולה', חושבות קצת אחרת ופונות לעזרה מאחרים הן היו מצליחות הרבה יותר מהר !

1,2,3

20 דקות

מלאאא חידות

7

סיכום + 2011

אני מסבירה לבנות על כל מתודה ואיך הן יכולות לצאת מהמסגרת ולפתוח את המחשבה לכוונים חדשים, ואז נעשה ציפיות לשנת 2011- אני יביא פתקים ובקבוק זכוכית וכל אחת תרשום את הציפיות שלה לשנה הקרובה (מהלימודים, מהצופים, מהמשפחה, מכל מה שעולה בדעתה).

1,2,3

15 דקות

פתקים, בקבוק זכוכית

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014