x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

היכרות עם המדריך

 

ערך: מנהיגות

מטרות:

1.      החניכות יבינו כי למדריך יש תפקיד חשוב ומנהיג בקבוצה.

2.      החניכות יכירו אותי (המדריכה) לעומק.

3.      החניכות יבינו מהי המשמעות של- מנהיג, כיצד זה מתבטא?

4.      החניכות ילמדו את תקנון הצופים- מה מותר? מה אסור?

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

נכון/ לא נכון

החניכות יעמדו בטור. כל פעם ילדה אחרת רצה לפיילה עם משקפת, ומנסה לתפוס עם הפה את אחד הפתקים. כשהיא תפסה את הפתק, היא חוזרת בריצה ומעבירה את המשקפת לבאה בתור. בסוף מקריאים את המשפטים, והבנות צריכות לנחש אם הם נכונים/ לא נכונים.

2

15דק'

פיילה

פתקים (מנוילנים)

מגבת

סודוקו

מודבק על הרצפה סודוקו (אם הן לא יודעות לפתור, אני אלמד). לפי מספר הבנות שיגיעו, מנדבים ילדה אחת שתכתוב את כל מה שקורה במהלך המשחק, את הבנות שנשארו מחלקים חצי-חצי - חצי מחוץ לסודוקו וחצי בתוך הסודוקו. אלה שמחוץ לסודוקו- אסור להן לזוז בתוכו, והן אומרות לאלה שבתוך הסודוקו איפה להניח את המספרים. לאלא שבתוך הסודוקו אסור לדבר! לאחר פתרון הסודוקו, מקריאים את מהלך ההתנהלות שהיתה במשחק.

1

3

20 דק'

לורד

בריסטול

הרבה דפים

סודוקו פתור (התשובות)

החניך המצטיין והפחות מצטיין

מול החניכות יהיו תלויים 2 בריסטולים- אחד של החניך המצטיין, ואחד של הפחות מצטיין. על הבנות יהיה להדביק עליהם בגדים, לפי מה שהן יודעות על תלבושות מותרות/ אסורות בצופים.

4

10 דק'

2 בריסטולים

בגדים (מנייר מנוילנים).

מירוץ מסובך

 

כל בת תופסת עם יד שמאל שלה, את יד ימין של זאת שמאחוריה (בין הרגליים שלה). הבנות ילכו ממקום למקום, ובכל פעם יגיעו לפתק אחר.

1

5 דק'

משפטים

 

אמת ושקר עם שוקולד

אני אקריא את הפתקים (שקשור לתקנון הצופים). כל בת שמנחשת תשובה לא נכונה, מכניסה עוד קוביות שוקולד לפה שלה. אסור להן לבלוע את השוקולד!

4

10 דק'

2 חבילות שוקולד

מלך התנועות

 

3

5 דק'

 

פירמידה אנושית

מבקשים מהבנות לעשות פירמידה אנושית, וראים מי המנהיגה בקבוצה? מי לקחה פיקוד?

1

3

5 דק'

 

המדריך אמר

משחקים: מלך אמר- רק המדריך אמר. אני יעשה דברים פשוטים ואז מסובכים, להראות שלא ללכת רחוק מידי...

1

3

5 דק'

 

מלך התנועות

 

3

5 דק'

 

תשובות לשאלות

אני מחלקת לבנות פתקים עם תשובות לשאלות, והן צריכות לנחש אחת עם השניה מה השאלות.

2

10 דק'

פתקים.

שדרות ורחובות

(תלוי במספר הבנות שיגיעו...)

1

3

5 דק'

 

יצירת משולש

בנות מכסות את העיניים. משחק זה 2 טורות. המטרה של הבנות היא ליצור משולש מחברות הקבוצה. בטור הראשון, מכוונת אותן מתנדבת מהקבוצה, ומנהיגה אותן. בטור השני, מכוונת אותן משהי לא טוב. בסוף במשחק שואלים מי כיוונה הכי טוב? ומי הנהיגה אותן יותר טוב?

3

15 דק'

כיסויי עיניים.



היכרות עם החניכים

 ערך: הקשבה

מטרות:

1.      החניכות ילמדו שכדי להצליח במשימות, הן יצטרכו להקשיב אחת לשנייה.

2.      החניכות יקשיבו לחברותיהן.

3.      החניכות ישתפו פעולה תוך כדי הקשבה לאחרים.

4.      החניכות יחכו בסוף הפעולה, לפעולה הבאה בציפייה רבה! וימשיכו לבוא לצופים!

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

רשת מכשולים

כל בת בתורה, מנסה לעבור את המסלול (מלמטה למעלה) מבלי להיפסל. (ניפסלים- אם דורכים על המשבצת שמסומנת ב-X).

1

3

15 דק'

גיר

מפה

קבוצת תמיכה

יושבים במעגל, וכל אחת אומרת בתורה: "קוראים לי __ ואני/יש לי/.. ___" ואז כולם "__ זה בסדר, קבוצת תמיכה".

2

5 דק'

 

לגעת בעקב

כל פעם עושים הגרלה לכל הפתקים מחדש, והזוג שיוצא צריכות לקום כמה שיותר מהר ולגעת אחת לשניה בעקב.

1,4 (להכיר שמות)

10 דק'

פתקים(10)

עטים(5)

לקחת את האבן

עומדים במעגל, ואחת (מתנדבת) עומדת באמצע עם עיניים עצומות. היא מושיטה יד קדימה ומסתובבת עד שאומרים לה לעצור. היא פותחת את היד, והמטרה של שאר המשתתפות היא לקחת לה את האבן מהיד. אם ילדה הצליחה- היא נכנסת לאמצע, ואם לא- המתנדבת נשארת.

1

2

3

4

10 דק'

 

שוקולד שש

כל בת בתורה זורקת קוביה, וכשיוצא 6 היא באה למרכז המעגל, לובשת תוך כדי שהילדה חותכת ואוכלת את השוקולד, היא צריכה להגיד עליה כמה שיותר דברים. הילדה שתגיד על עצמה כמה שיותר דברים, תנצח.

4

15 דק'

שוקולד(4)

סכין+מזלג(5)

חליפה וקוביה

מה התפקיד?

כל בת מקבלת פתק עם שאלה שונה ובקשה שונה, לדוגמא: "איך מצחצחים שיניים? גמגמי בהסבר". אותה ילדה, צריכה להסביר לקבוצה איך מצחצחים שיניים ותוך כדי לגמגם. בסוף ההסבר, הבנות צריכות לנחש מה הייתה המשימה.

1

2

3

20 דק'

פתקים עם משימות

קומנדו

 

1 ,2 ,3 4

5 דק'

 

never

כל אחת, על פי סבב, אומרת משהו שהיא בחיים לא עשתה. מי שכן עשתה את זה, מרימה אצבע. מי שמגיעה ל- 5 אצבעות מורמות, מקבלת משימה (ששאר הקבוצה בוחרת).

4 היכרות

10 דק'

 

טמפה

 

1 2 3 4

5 דק'

 

ציפיות וחששות

כל אחת אומרת חששה מהשנה, ואוכלת פתיבר עם קטשופ, וציפייה מהשנה, ואכלת פתיבר ושוקולד.

4

15 דק'

פתיבר, קטשופ, שוקולד.

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014