x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

כוחה של קבוצה

סיפור מסגרת: אחרי כל משחק שהן עוברות, הן מקבלות מרכיב/מצרך (לכדורי שוקולד), והן צריכות לגלות מה מכינים עם זה בסוף הפעולה.

ערך: אחוותיות

מטרות:

1.      החניכות יעזרו אחת לשניה וישתפו פעולה.

2.      החניכות יגלו יצירות.

3.      חניכות יתגבשו ויהנו J

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

נפילה לאחור

כמו המעבר דרגה של כיתה ח'. החניכים ילמדו לסמוך אחד על השני וזה מאוד!! יגבש אותם.

1,3

5 דק'

 

לשבת ולקום

עומדין במעגל, וכולן תופסות את החבל. המטרה היא שהבנות יצליחו לשבת ולקום ביחד.

1,3

10 דק'

2 חבלים

ליצור מעגל

עומדים במעגל, וכל חניכה מביאה יד למשהי לפניה (לא לידה!!). המטרה היא להצליח בזמן בקצר ביותר להיסתדר במעגל, מבלי להפריד ידיים!! (נשחק כמה פעמים).

1,2,3

15 דק'

 

לעבור מעל החבל

אני מותחת חבל בין 2 עצים. המטרה של הבנות היא לעבור מעל החבל, כשהן מחזיקות ידיים.

1,2,3

10 דק'

2 חבלים

10 שניות מתחת למים

סתם כי זה המשחק האהוב של הקבוצה J (כל בת תוכל להיות סופרת- כי הן ממש אוהבות את זה!). הפעולה על כוחה של קבוצה- וזה המשחק האהוב של הקבוצה J

3

15 דק'

 

להיכנס למעגל

הבנות עומדות במעגל ובוחרים מתנדבת. המטרה שלה זה להיכנס למעגל בדרכים שונות (כוח...., נשחק כמה פעמים).

1,2,3

10 דק'

 

להעביר את הדף

כל הבנות עומדות בטור על דפים (לכל 3 בנות- 2 דפים). במטרה שלהן היא להתקדם מנקודה אחת לשניה.

1,2,3

15 דק'

10 דפים

הכנת כדורי שוקולד

מכינים כדורי שוקולד- סתם כי זה כיף ומגבש את הקבוצה. אחרי זה בשיחת סיכום אוכלים את הכל. סיום מתוק לפעולה הכיפית J

3!!!

25 דק'

פיילה, חלב, בסקוויטים, סוכר, קקאו, צלחות.


פעולת כוחה של קבוצה-נעמה רום

ערך מוביל : עבודת צוות

מטרות :

1.      החניכים ילמדו כי עבודת צוות עדיפה ויעילה יותר על פני עבודת יחיד.

2.      החניכים ילמדו כיצד לשתף פעולה באופן נכון על מנת להגיע להישגים.

3.      החניכים ילמדו לבטוח זה בזה.

מהלך הפעולה :

 

המתודה

מהלך המתודה

מטרה

זמן

ציוד

1

איסוף ענפים

מחלקים את החניכות לשתי קבוצות באופן לא שווה- בקבוצה אחת יותר חניכות ובקבוצה השנייה הרבה פחות. על כל קבוצה לאסוף הכי הרבה ענפים בתוך 3 דקות בדיוק. לאחר מכן משחקים סוג של הדגל: על כל קבוצה להשיג את הענפים של בקבוצה השנייה בתוך 5 דקות. הקבוצה המנצחת היא הקבוצה עם הכי הרבה ענפים .

1

10 דקות

------------

2

הקדרים באים

חניכה אחת עומדת על קו מסוים וכל שאר החניכות בצד השני. החניכה אומרת הקדרים באים ואז רצה לכיוון השאר ומנסה לתפוס אותם. כל מי שהיא תופסת מצטרף אליה והופך לתופס וכן הלאה עד האחרון שנשאר.

1

10 דקות

--------------

3

 

הדגל

שתי קבוצות שמכל אחת מחביאה דגל. המטרה היא להתגבש כקבוצה ולהשיג את הדגל של הקבוצה השנייה.

2,1

15 דקות

דגלים

4

נפילה לאחור

אני מחלקת לזוגות. ליפול אחרונה ויתפסו אותן...

2,3

5 דקות

-------------

5

סנייק טבע, כוסות מים

הקבוצה מחזיקה ידיים כאשר עיני החניכים עצומות. יש חניך בודד שאינו עומד קשור אליהם ועומד במרחק מה- עיניו אינן עצומות. עליו לכוון את הקבוצה על מנת להשיג כוסות מים ולשתות אותם.

3

10 דקות

כוסות חד פעמיות, ג'ריקן

6

מוגבלויות

לכל חניכה נותנים מוגבלות (לא רואה, לא יכולה ללכת על רגל אחת וכ'ו). על החניכות להגיע לקצה השני תוך הקפדה על המוגבלות.

3,2,1

15 דקות

-------------

7

קליעה למטרה - מים

על החניכות לקלוע ללוח מטרה עם מים. הן צריכות להשיג ניקוד של מעל 1000 נקודות. לחניכות יש אפשרות לבחור – האם כל אחת תעשה לבד (וסביר להניח שאף אחת לא תצליח להשיג 1000) או שכל הקבוצה תצרף את הניקוד שלה (ואז הן יצליחו!).

1,2

10 דקות

לוח מטרה, מים

8

מגלשיים

יש 2 מגלשיים שעליהם עומדות חניכות (2 קבוצות). החניכות אוחזות בחבלים ועליהן להתקדם לקו שיסומן. הקבוצה הראשונה שמגיעה וחוזרת מנצחת.

1, 2, 3

20 דקות

4 סנאדות ארוכות, שק חבלים.

9

חבל

כולם אוחזים בחבל ובשלוש ארבע נשענים אחורה, מתיישבים, קמים וכ'ו.

1,2,3

10 דקות

חבל ארוך מאוד

10

מעגל ישיבה בעיניים עצומות.

בשלוש ארבע מתיישבים אחד על השני ומנסים להחזיק מעמד כמה שיותר זמן. הקושי- עיניים עצומות.

2,3

10 דקות

-------------

11

שיחת סיכום

הסבר על שיתוף פעולה- שרבים יכולים להגיע להישגים גדולים יותר מאשר יחיד וכל זאת ע"י שיתוף פעולה...

1, 2, 3

10 דקות

-------------

פעולת כוחה של קבוצה – הדס ברקת

ערך : עזרה לזולת

מטרות :

1. החניכות יבינו שבעזרתן כולן ביחד ובעזרה הן יצליחו יותר טוב .

2. החניכות יילמדו להכיר את חברות הקב' ברגעי משבר .

3. החניכות יבינו שבעבודת צוות הן יצליחו להגיע לתוצאות טובות יותר .

 

מתודה .

הסבר מתודה .

מטרות .

זמן .

ציוד .

1

משיכה בחבל

הקבוצה נגד אחת . (כולן רואות איזו קבוצה מנצחת בקלות)

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

חבל .

2

סירת משוטים

החניכות מתחלקות ל2 קבוצה לכל קבוצה מכסים את העיניים והן צריכות לעבור את קו הסיום . (תחרות-בעזרת עבודת צוות הן יצליחו)

1 , 2 , 3 .

15 דקות .

3 חבלים .

3

המשחק עם הנעליים- מותר רק בתוך מבנה

לכל חניכה יש את המשבצת שלה (האיזור שלה) והיא שמה את הנעליים ,המטרה של כל חניכה היא לגנוב כמה שיותר נעליים בזמן שמותר כשהיא מחוץ למשבצת שלה- (המטרה שהן יתחברו לקבוצה בניסיון השני וזה יעבוד יותר טוב)

1 , 2 , 3 .

15 דקות .

 

4

השלמת פאזל (יחיד+קבוצה)

כל חניכה מקבלת להרכיב פאזל לבד והכי מהירה מנצחת . אחרי זה הן מתחברות לקבוצה וההרכבה הולך הרבה יותר מהר .

1 , 2 , 3 .

15 דקות .

5 פאזלים.

5

התגנבות יחידים

חניכה אחת מחזיקה ביד אבן וכל שאר החניכות צריכות לפעול בעבודת צוות כדי לחפות אחת על השנייה ולהצליח לגנוב לה את האבן בלי שהיא תבחין בהן.

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

6

בלון באוויר .

מחלקים את הקבוצה ל2 קבוצות וכל קבוצה היא צבע של בלון , המטרה של כל קבוצה שהבלון שלה לא יפרג ברצפה והן צריכות לעשות את זה בעזרת שיתוף פעולה מלא מכל החניכות .

1 , 3 .

10 דקות .

בלונים בשני צבעים .

7

אגודלים .

הן יושבות במעגל ומרימות את אגודל ימין כלפי מעלה וביד השנייה הן עושות עיגול , ככה שהן משכילות את העיגול ליד של החניכה שיושבת לידה ומכניסות את האגודל לעיגול של השנייה , ואז אני מתחילה לספר סיפר וכל פעם שאני אומרת מילה שחוזרת על עצמה בסיפור הן צריכות לברוח עם האגודל ולתפוס את האגודל של השנייה .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

 

8

ציור .

בוחרים נציגה מהקבוצה והיא צריכה לצייר ציוד פשוט כמו בית עם גינה וכ'ו , לאחר מכן כל הבנות מבקלות דפים והחניכה שציירה את הציור צריכה להסביר לבנות איך לצייר אותו בזמן שהן בעניים עצומות .

1 , 3 .

15 דקות .

דפים וצבעים .

9

 לעבור מעל החבל .

מחברים חבל בין 2 עצים [ לא בגובה גבוהה מידי ] ואז אומרים לבנות שהן צריכות כולן לעבור מעל החבל .

1 , 2 , 3 .

10 דקות .

חבל .

10

סיכום .

עוברים מתודה מתודה ומסבירים את ההקשר. דנים על למה חשוב לעבוד ביחד...

1,2,3

10 דקות .

 

פעולת כוחה של קבוצה- רוני אלון

ערך: כוחה של קבוצה

סיפור מסגרת: המירוץ למתכון. החניכים עושים משימות ובסוף כל משימה מקבלים חלק ממתכון לכדורי שוקלד. בסוף הפעולה אני מביאה את המצרכים ואנחנו מכינים לפי ההוראות.

מטרות:

1. החניכים יבינו מהי כוחה של קבוצה.

2. החניכים ילמדו כיצד להשתמש בכוחה של  הקבוצה לכיוון החיובי ולא השלילי.

3. החניכים יבינו שלפעול כקבוצה יותר שימושי ויעיל מלפעול לבד.

4. החניכים ילמדו שכדי להצליח הן צריכות לשתף פעולה.

5. החניכים יתגבשו כקבוצה וילמדו יותר על חבריהם לאחווה.

 

מהלך הפעולה:

 

 

שם המתודה:

הסבר למתודה:

עונה למטרות:

זמן:

ציוד:

1

משחק פתיחה

עומדים במעגל כאשר יש ילד אחד באמצע, צריך להחליף מקום כאשר מתקשרים רק עם מבטים, הילד שבאמצע צריך לתפוס את המקום של אחד מהם.

5

5 דק'

 

 

2

הסברת הפעולה וסיפור מסגרת

 

 

5 דק'

 

3

משימה מס' 1

להכין שלט עם השם של האחווה. לאחר מכן לצלם תמונה כשהם עושים פרמידה אנושית והעליון מחזיק את השלט

1-5

15 דק'

דפים וגועש

4

משימה מס 2

להמציא מורל לאחווה ולהצטלם כשכל האחווה שרה אותו

1-5

10 דק'

 

5

משימה מס 3

לעבור כל האחווה דרך כוורת מחבלים, אסור לגעת עם הגוף בחבל, חברי הקבוצה יצטרכו לעזור זה לזה.

1-5

15 דק'

חבלים

6

משימה מס 4

ליצור מצב כאשר רק הידיים של כל חברי הקבוצה של הרצפה. כל הרגליים צריכות להיות באוויר

1-5

15 דק

 

7

משימה מס 5

במגרש (הפעולה תתבצע בבי"ס הבונים) יסומנו שני קווים שבינהם יהיה "השטח האסור" שבו אסור לדרך. בתוך השטח האסור יהיו שני איים. הקבוצה תעמוד בצד אחד של השטח כשהמטרה שלהם לעבור לצד השני כל הקבוצה בעזרת 3 דפים בלבד. מותר להם לעצור באיים.

1-5

15דק'

דפים

2 חבלים

8

הכנת כדורי שוקולד ע"פ המתכון ושיחת סיכום.

החניכים מקבלים את כל המצרכים. עליהם להרכיב את כל הפתקים לפי הסדר של המתכון ולהכין את הכדורי שוקולד ע"פ.

+שיחת סיכום תוך כדי שהם אוכלים ושותקים. (לקחת בחשבון שצריך גם לחזור לשבט)

 

20דק'

2 חבילות ביסקוויטים

סוכר

קקאו

חלב

סוכריות

פיילה

כפות

מפיות

 

מתכון:

  1. לפורר את הביסקוויטים עד שהם חתיכות קטנות , לפני אבקה
  2. מוסיפים לביסקוויטים את הסוכר והקקאו ומערבבים היטב.
  3. מוסיפים את החלב ומערבבים היטב.
  4. לוקחים חלקים מהתערובת ויוצרים עיגולים. מקשטים בסוכריות צבעוניות.
  5. אוכלים בהנאה ומקשיבים לרוני ! J
צוות פיתוח הדרכה 2013-2014