x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

היכרות עם השבט

ערך: זיקה שבטית

מטרות:

1.      החניכות ילמדו פרטים בסיסיים על השבט (שנה/ צבע...)

2.      החניכות יכירו מקומות בשבט, ואת מיקומם בשבט.

3.      החניכות יכירו אנשים בשבט, ואת תפקידם.

4.      החניכות יהנו!

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

חבילה עוברת

הפרס: כתרים (מנייר) ועליהם רשום: "גם אני פנתרה סגולה". על כל משימה שהן יעשו, הן יקבלו פתק עם מידע (לטריוויה).

1

20 דק'

עיטונים, פתקים עם משימות + עם מידע, דבק נייר, כתרים.

טריוויה

טריוויה על המידע שקיבלו בחבילה עוברת. יושבים במעגל ובאמצע יש צלחת עם קמח. ילדה שיודעת את התשובה לשאלה, קמה, עושה סיבוב סביב במעגל, ודוחפת את הראש שלה לקמח. הראשונה- עונה.

1

20 דק'

בריסטול, דפים עם שאלות.

פאזל

על כל שאלה נכונה שהן יענו בטריוויה, הן יקבלו חלק מהפאזל שיוצר תמונה של פנתר.

(1)

4

5 דק'

פאזל של פנתר.

מסירות עם בלונים

עומדים במעגל כשלכל בת מודבקת מדבקה על המצח עם מקום אחר בשבט (מחסן...). אם "מחסן" מוסר ל"שירותים" את הבלון מים, היא צריכה לומר "שירותים" בזריקה. בכל בלון יש פתק (מנוילן) עם אחד המקומות בשבט, ואבן (למשקל), ומבחוץ-סבון.

2

4

10 דק'

חבילת בלונים, פתקים מנוילנים, מדבקות,

סבון, אבנים.

מה צריך?

הבנות צריכות לכתוב- מה לפי דעתן צריך להיות בשבט ואיך הוא צריך להיראות? ואז אני יראה להן את המפה (נכונה)של השבט ואגיד להן למלא איפה הן חושבות שכל דבר? ובסוף, אני מראה להן את המציאותי. (אם הפעולה בתל-חי).

2

15 דק'

מפות של השבט.

מפה של השבט

הבנות יקבלו דף עם משימות, והן יצטרכו להשלים את שמות המקומות. (אם הפעולה בשבט).

2

15 דק'

מפה של השבט.

חתימה ותפקיד

הבנות יקבלו דף עם משימות, והן יצטרכו ללכת בכל השבט, ולמצוא את האנשים, ולהחתים אותם על הדף, ולרשום את התפקיד שלהם בשבט. (אם הפעולה בתל חי – לצמצם אנשים).

3

15 דק'

דף עם שמות.

פירמידת כוסות

על כל כוס, יהיה רשום אדם אחר (שהן גילו את תפקידו ב"חתימה ותפקיד"). הן יצטרכו לסדר את הכוסות לפי חשיבות בפירמידה לפי החשיבות (-תפקידים). (גם וגם)

3

5 דק'

כוסות עם שמות.

"גם אנחנו פנתרות"

הבנות צריכות לצלם תמונה מצחיקה של האחווה, כשהן מחזיקות בריסטול שעליו יכתבו: "גם אנחנו פנתרות".

4

10 דק'

לורד,בריסטול, גואש.

הפנתרים באים

הכדרים באים, רק שבמקום כדרים- פנתרים!

4

5 דק'

 

משחק הפנתר

משחקים 10 שניות מתחת למים. אחרי המשחק, הבנות מקבלות משימה- לקשר את המשחק הזה לפנתרים- משהו מקורי! ואז משחקים את המשחק החדש.

4

10 דק'

 



פעולת הכרת השבט- אלמוג רביבו

ערך: שייכות

מטרות:

1.      החניכים ירגישו יותר שייכים לשבט

2.      החניכים יכירו יותר טוב את השבט עצמו, מבנים.

3.      החניכים יכירו את האנשים החשובים בשבט

 

שם המתודה

הסבר למתודה

עונה למטרות

זמן

ציוד

רכבת אנשים

כול פעם החניכים יקבלו פתק עם שם של איש חשוב , עליהם למצוא את אותו איש בכמה שפחות זמן ולעמוד מאחוריו בלי שישים לב בתור. חלק מהפתקים יהיו סתם אנשים(לדוגמא: תעמדו מאחורי מישו שיש לו שיער בצבע בלודיני)

1+3

15 דקות

פתקים עם שמות של אנשים

תופסת מקומות

כמו תופסת צבעים רק עם מקומות בשבט

2

10 דקות

-

טריוויה שבטית

כול חניך בתורו ישאל על מקום \ איש חשוב בשבט. אם החניך טעה הוא יקבל סימן בצבע סגול שיראה פסילה אחת וכו

1+3

10 דקות

שאלות

גואס סגול

זיכרון אנשים ומקומות

החניכים יתחלקו ל2 קבוצות , על הקלפים של הזיכרות יהיה:

א1. אנשים = תמונת-שם האיש שבתמונה

א2. אנשים = שם התפקיד-הסבר לתפקיד

ב. מקומות = תמונה של המקום-שם המקום

2+3

15 דקות

קלפי זיכרון

חפש את המילה הבאה בשבט

החניכים יקבלו  חידה שתוביל אותם למקום מסוים בשבט ושם הם יצטרכו למצוא פתק ובו חידה שתוביל אותם למקום אחר וכו'.

1+2

20 דקות

פתקים

החניכים מיישמים את מה שהם למדו

כול חניך יקבל פתק ובו רושם משהו חדש שלמדנו עליו בפעולה, החניך יצתרך להגיד את המשפט בפנטומימה ושאר החניכים יצתרכו לנסות לנחש מה זה

1+2+3

10 דקות

פתקים

שיחת סיכום

איך היה

מטרת הפעולה

שאלות\משהו לא מובן

-

10 דקות

-

פעולת הכרת השבט- נעמה רום

ערך : זיקה שבטית

מטרות :

-החניכים יכירו את השבט מבחינת מבנים .

 -החניכים יכירו את השבט מבחינת אחראים.

 -החניכים יכירו את השבט מבחינת רקע והיסטוריה.

  -החניכים יכירו באופן שטחי את תלבושת השבט.

-  יהיה מצחיק.

 

מהלך הפעולה :

מס'

מתודה

הסבר

קישור למטרה

ציוד ועזרים

זמן

1

מונופול

 

לוח גדול שעליו רשומים יעדים בשבט. בכדי לרכוש יעד, על החניכים להגיע למיקום ושם יהיה כרטיס הרכישה. במקרה ונחתת על כרטיס הפתעה, תהיה משימה הקשורה לזיקה שבטית.

1,5

לוח מונופול, כרטיסים, נייר דבק

20 דקות

2

תופסת מקומות בשבט

התופסת אומרת מקום בשבט ומי שהיא תופסת לפני שהגיעה למיקום הופכת לתופסת.

1,5

----------

10 דקות

3

הדגל בשבט

כל קבוצה מחביאה דגל בשבט ומציירת מפה של איפה הדגל מוחבא. על הקבוצה השנייה להשיג את הדגל.

 

1,5

דגל, 2 עטים, 2 דפים חלקים

15 דקות

4

זיכרון תפקידים

על הרצפה יהיו מפוזרים קלפים: באחד כתוב תפקיד ובשני הסבר לתפקיד. עליהן לחבר תפקידים להסברים.

2,5

קלפים על תפקידים והסברים

10 דקות

5

חתימות

עליהן להחתים על הקלפים את בעלי התפקידים שלהם.

2, 5

עטים

10 דקות

6

פירמידת תפקידים מכוסות

הם צריכים להרכיב פירמידה מכוסות לפי סדר עולה של התפקידים בשבט : חניכים, פעילים, מדריכים, ראשגדים, צוות מוביל.

הם צריכים להרכיב פירמידה מכוסות של התפקידים בשבט לפי סדר עולה של החשיבות

חניכים פעילים מדריכים רשגדים צוות מוביל..

 

2,5

כוסות חד פעמיות

10 דקות

7

כן\ לא (ים יבשה )

אני אומרת משפט לדוגמה : "שחר רבינר מש"צ והן צריכות לקפוץ או ל"כן" או ל"לא". כך אני בודקת את הידיעות שלהן חח.

2, 5

----------

10 דקות

8

כן\לא\שחור\לבן

מחלקת את האחווה לשתי קבוצות. לכל אחת אני אומרת לעשות הצגה על העבר של השבט (היסטוריה שלו). לנציגה אחת אני אומרת שאסור לה להגיד כן\לא\שחור\לבן בלי שהאחרות ידעו.

3,5

דף עם ההיסטוריה של השבט

15 דקות

9

שוקולד 6

משליכים קוביות לפי סדר המעגל, מי שיוצא לה 6 נכנסת למעגל לובשת חאקי ומנסה לאכול עם מזלג וסכין שוקולד...

4,5

חולצת חאקי, סכין ומזלג, קוביות

10 דקות

10

שיחת סיכום

 

מתחיל לדבר מי שיצא לו המספר הכי גבוהה בקובייה... מה הם למדו (שאלון) ? נהנים בצופים? תבואו שוב

1,2,3,4

--------

10 דקות

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014